7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 14-16-17-18-19-20. Cevapları Özgün Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Matematiğin Şiirselliği Metni Cevapları konusunun da yer aldığı 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 14-16-17-18-19-20 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Matematik biliminden hangi işlerimizde faydalanabiliriz? Matematiği çevremizde nerelerde görmekteyiz? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Matematiği yaptığımız hesaplarda, alışverişlerde, hayatımızın hemen hemen her noktasında matematiğe ihtiyaç duyarız.
Metinde geçen bazı kelimelerin harfleri aşağıda karışık olarak verilmiştir. Numaralarla belirtilen anlamlardan hareketle bu kelimeleri bularak örnekteki gibi yazınız. Kelimeleri, anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız. Sözlük hazırlama ilkelerine dikkat ederek oluşturacağınız sözlüğe, öğrendiğiniz yeni kelime ve kelime gruplarını ekleyebilirsiniz.
Cevap:
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. “Devasa bir duygu yumağını, birkaç kelimeyle ahenkli bir şekilde ortaya koymanın adıdır şiir.”
cümlesinde şiirin hangi özelliklerinden bahsedilmektedir?
Cevap: Şiirin duygularımızı tercüme ettiğinden bahsetmek istemiştir.
2. İnsanın, yaşadığı evreni tanıyabilmesinin şartı nedir?
Cevap: İnsanın evreni tanıyabilmesinin şartı matematiği bilmektir.
3. Yazar, matematik ve şiiri hangi açılardan birbirine benzetmiştir?
Cevap: Matematik dili de şiir gibi bir düzen ve ahenk içinde olduğu için benzetilmiştir. Matematik dilindeki işlemler ve formüller şiire benzer. Şiirin duyguların yansıması ve ispatı olduğu gibi formüller de matematik dilinde yapılan işlemlerin birer ispatıdır.
4. Yazara göre öğrenciler, matematik bilimine neden mesafelidir?
Cevap: Matematik sayısal zeka, şiir ise sözel zeka gerektirdiğini düşünüldüğü için öğrenciler matematik bilimine mesafelidirler.
5. Yazar, doğadaki varlıklarda matematik örüntülerinin bulunduğunu hangi örneklerle açıklamıştır?
Cevap: Günebakan çiçeğinin sarmal şekilde olması, eğrelti otu ve papatya gibi bitkilerin yapılarının diziliş şekilleri bile matematik bilimi içermektedir.
6. Matematik ve şiirin birbirine benzediği fikrine katılıyor musunuz? Gerekçeleriyle açıklayınız.
Cevap: Ben matematik ve şiirin birbirine benzediği fikrine katılıyorum. Okuduğum metinde gerçekten matematiğinde aslında şiir kadar güzel olduğunu anladım.
7. Metnin son paragrafında yazar hangi görüşe karşı çıkmaktadır?
Cevap: Yazar, matematiğin sayısal, şiirin de sözel zekayı gerektirdiği görüşüne karşı çıkmıştır.
Bir metnin vermek istediği mesaja “ana fikir” denir. Ana fikri destekleyen ve onun ortaya konmasını
sağlayan diğer fikirlere ise “yardımcı fikir” denir. Aşağıda, okuduğunuz metnin yardımcı fikirlerinden
birkaçı ve ana fikri yer almaktadır. Yardımcı fikirlerin yanına “Y”, ana fikrin yanına “A” yazınız.
Cevap:
Aşağıda “Matematiğin Şiirselliği” metninin bazı bölümlerinden alıntılar yapılmıştır. Bu bölümlerde,
kutularda belirtilen düşünceyi geliştirme yollarından hangisinin kullanıldığını bularak noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
Metinde verilen “Ol mahiler ki derya içredirler deryayı bilmezler. (O balıklar ki denizin içindedirler ama denizin içinde olduklarını bilmezler.)” dizesinden hareketle matematiği bilmenin niçin gerekli olduğuna yönelik hazırlıksız konuşma yapınız.
Cevap: Matematik bilmek bizim için çevremizdeki her şeyi bilmemizi, oluşanların aslında nasıl oluştuğunu öğrenmemizi sağlar. Aslında matematikle beraber yaşadığımızı bilirsek ön yargılarımızdan da vazgeçmiş oluruz.
Metinden alınan aşağıdaki cümlelerdeki örtülü (saklı, gizlenmiş) anlamları örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
1. “İnsanın iç dünyasında hâkim olan duyguların en rafine ve en naif hâlinin şiir olduğunu söylemek yanlış olmaz.” cümlesinden, duyguları ifade etmenin şiir yazmak dışında pek çok yolu olduğu bilgisine ulaşabiliriz.
2. “Bunun içindir ki çoğu matematikle barışık değildir.” cümlesinden aslında bir çok insanın matematiğe ilgisi yoktur demek istemiştir.
3. “Mimar Sinan’ın da birçok eserinde Fibonacci dizisi görülür.” cümlesinden matematiğe eserlerin çoğunda da karşılaştığımızı anlatmak istemiştir.
4. “Matematik dilinden uzak düşenler doğanın her yerinde var olan matematikten habersiz
yaşarlar.” cümlesinden matematiğe ilgi duymayanlar etrafındaki matematik bilimini görmezler.
5. “Altın orana uygun ölçülerdeki nesnelerin ve canlıların daha estetik olduğu görülür.” cümlesinden altın oranda olan canlı ve nesnelerin daha güzel ve etkileyici olduğunu anlatmak istemiştir.
6. “Matematikten korkan ya da ona mesafeli duran öğrenciler çoğunlukta olmuştur.” cümlesinden matematikten korkan çocukların oranlarının oldukça fazla olduğudur.
7. “Doğayla iç içe yaşayanların matematikle barışık olduğuna şahit olmuşumdur.” cümlesinden doğayı seven ve bilen insanlar matematiği de severler.
Aşağıdaki cümlelerde koyu punto ile belirginleştirilen fiillerin anlam özelliklerini örnekteki gibi yazınız.
Eylülün gelmesiyle havalar soğudu. → “soğudu” fiili oluş fiilidir. Çünkü fiil, öznenin iradesi dışında, kendiliğinden gerçekleşmiştir.
Cevap:
“Jenerik, efekt, 3D tekniği, 2D tekniği, Cut Out (kat aut) tekniği, storyboard (sıtoribord), sinopsis” kelimelerinin çizgi film tasarımında ne anlamlara geldiğini araştırınız. Bu kelimelerin yerine Türkçe hangi kelimelerin kullanılabileceğini düşününüz.
Cevap: Bu tarz terimler video yapımında kullanılan yabancı terimlerdir. Bu terimler Türkçemizde video tanıtımı, geniş açı, düz açı gibi çeşitli Türkçe isimlerle adlandırılabilir.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Çok güzel cevaplanmıştır Bunlar çok işime yaradı sağ olun💫💦
Gerçekten çok güzel bir uygulama çok iyi ve faydalı oldu
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.