Cevap Yaz
11 Eylül 2024, 23:22 - Saniye Yazdı

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 14-16-17-18-19-20. Cevapları Özgün Yayıncılık

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 14-16-17-18-19-20. Cevapları Özgün Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Matematiğin Şiirselliği Metni Cevapları konusunun da yer aldığı 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 14-16-17-18-19-20 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 14-16-17-18-19-20. Cevapları Özgün Yayıncılık

7.Sınıf Özgün Yayınları Türkçe Ders Kitabı 14-16-17-18-19-20. Sayfa Cevapları Matematiğin Şiirselliği

7.  Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları Özgün Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Matematik biliminden hangi işlerimizde faydalanabiliriz? Matematiği çevremizde nerelerde görmekteyiz? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Matematiği yaptığımız hesaplarda, alışverişlerde, hayatımızın hemen hemen her noktasında matematiğe ihtiyaç duyarız.

7.  Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları Özgün Yayınları

1. ETKİNLİK

Metinde geçen bazı kelimelerin harfleri aşağıda karışık olarak verilmiştir. Numaralarla belirtilen anlamlardan hareketle bu kelimeleri bularak örnekteki gibi yazınız. Kelimeleri, anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız. Sözlük hazırlama ilkelerine dikkat ederek oluşturacağınız sözlüğe, öğrendiğiniz yeni kelime ve kelime gruplarını ekleyebilirsiniz.
Cevap: 

7.  Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları Özgün Yayınları

7.  Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları Özgün Yayınları

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

1. “Devasa bir duygu yumağını, birkaç kelimeyle ahenkli bir şekilde ortaya koymanın adıdır şiir.”
cümlesinde şiirin hangi özelliklerinden bahsedilmektedir?
Cevap: Şiirin duygularımızı tercüme ettiğinden bahsetmek istemiştir.

2. İnsanın, yaşadığı evreni tanıyabilmesinin şartı nedir?
Cevap: İnsanın evreni tanıyabilmesinin şartı matematiği bilmektir.

3. Yazar, matematik ve şiiri hangi açılardan birbirine benzetmiştir?
Cevap: Matematik dili de şiir gibi bir düzen ve ahenk içinde olduğu için benzetilmiştir. Matematik dilindeki işlemler ve formüller şiire benzer. Şiirin duyguların yansıması ve ispatı olduğu gibi formüller de matematik dilinde yapılan işlemlerin birer ispatıdır.

4. Yazara göre öğrenciler, matematik bilimine neden mesafelidir?
Cevap:  Matematik sayısal zeka, şiir ise sözel zeka gerektirdiğini düşünüldüğü için öğrenciler matematik bilimine mesafelidirler.

5. Yazar, doğadaki varlıklarda matematik örüntülerinin bulunduğunu hangi örneklerle açıklamıştır?
Cevap: Günebakan çiçeğinin sarmal şekilde olması, eğrelti otu ve papatya gibi bitkilerin yapılarının diziliş şekilleri bile matematik bilimi içermektedir.

6. Matematik ve şiirin birbirine benzediği fikrine katılıyor musunuz? Gerekçeleriyle açıklayınız.
Cevap: Ben matematik ve şiirin birbirine benzediği fikrine katılıyorum. Okuduğum metinde gerçekten matematiğinde aslında şiir kadar güzel olduğunu anladım.

7. Metnin son paragrafında yazar hangi görüşe karşı çıkmaktadır?
Cevap: Yazar, matematiğin sayısal, şiirin de sözel zekayı gerektirdiği görüşüne karşı çıkmıştır.


3. ETKİNLİK

Bir metnin vermek istediği mesaja “ana fikir” denir. Ana fikri destekleyen ve onun ortaya konmasını
sağlayan diğer fikirlere ise “yardımcı fikir” denir. Aşağıda, okuduğunuz metnin yardımcı fikirlerinden
birkaçı ve ana fikri yer almaktadır. Yardımcı fikirlerin yanına “Y”, ana fikrin yanına “A” yazınız.
Cevap:

7.  Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları Özgün Yayınları

7.  Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları Özgün Yayınları

4. ETKİNLİK

Aşağıda “Matematiğin Şiirselliği” metninin bazı bölümlerinden alıntılar yapılmıştır. Bu bölümlerde,
kutularda belirtilen düşünceyi geliştirme yollarından hangisinin kullanıldığını bularak noktalı yerlere yazınız. 
Cevap:
7.  Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları Özgün Yayınları

7.  Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları Özgün Yayınları

5. ETKİNLİK

Metinde verilen “Ol mahiler ki derya içredirler deryayı bilmezler. (O balıklar ki denizin içindedirler ama denizin içinde olduklarını bilmezler.)” dizesinden hareketle matematiği bilmenin niçin gerekli olduğuna yönelik hazırlıksız konuşma yapınız.
Cevap: Matematik bilmek bizim için çevremizdeki her şeyi bilmemizi, oluşanların aslında nasıl oluştuğunu öğrenmemizi sağlar. Aslında matematikle beraber yaşadığımızı bilirsek ön yargılarımızdan da vazgeçmiş oluruz.


6. ETKİNLİK

Metinden alınan aşağıdaki cümlelerdeki örtülü (saklı, gizlenmiş) anlamları örnekteki gibi yazınız.
Cevap:

1. “İnsanın iç dünyasında hâkim olan duyguların en rafine ve en naif hâlinin şiir olduğunu söylemek yanlış olmaz.” cümlesinden, duyguları ifade etmenin şiir yazmak dışında pek çok yolu olduğu bilgisine ulaşabiliriz.

2. “Bunun içindir ki çoğu matematikle barışık değildir.” cümlesinden aslında bir çok insanın matematiğe ilgisi yoktur demek istemiştir.

3. “Mimar Sinan’ın da birçok eserinde Fibonacci dizisi görülür.” cümlesinden matematiğe eserlerin çoğunda da karşılaştığımızı anlatmak istemiştir.

4. “Matematik dilinden uzak düşenler doğanın her yerinde var olan matematikten habersiz
yaşarlar.” cümlesinden matematiğe ilgi duymayanlar etrafındaki matematik bilimini görmezler.  

5. “Altın orana uygun ölçülerdeki nesnelerin ve canlıların daha estetik olduğu görülür.” cümlesinden altın oranda olan canlı ve nesnelerin daha güzel ve etkileyici olduğunu anlatmak istemiştir.

6. “Matematikten korkan ya da ona mesafeli duran öğrenciler çoğunlukta olmuştur.” cümlesinden matematikten korkan çocukların oranlarının oldukça fazla olduğudur.

7. “Doğayla iç içe yaşayanların matematikle barışık olduğuna şahit olmuşumdur.” cümlesinden doğayı seven ve bilen insanlar matematiği de severler.

7.  Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları Özgün Yayınları

7. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde koyu punto ile belirginleştirilen fiillerin anlam özelliklerini örnekteki gibi yazınız.
Eylülün gelmesiyle havalar soğudu. → “soğudu” fiili oluş fiilidir. Çünkü fiil, öznenin iradesi dışında, kendiliğinden gerçekleşmiştir.
Cevap:

  • Cebinden bir avuç leblebi çıkarıp torununa verdi. → İş kılış fiili
  • Teyzem bu konudan daha önce bahsetmişti. → İş kılış fiili
  • Dolaptaki yoğurt ekşimiş. → oluş fiili
  • Anneannem beş dakika boyunca güldü. → durum fiili
  • Bu günlüğü ileride sen okuyasın diye yazıyorum. → İş kılış fiili
  • Çimlere uzanıp bulutların hangi şekle büründüklerini izlerdik. → İş kılış fiili

GELECEK DERSE HAZIRLIK

“Jenerik, efekt, 3D tekniği, 2D tekniği, Cut Out (kat aut) tekniği, storyboard (sıtoribord), sinopsis” kelimelerinin çizgi film tasarımında ne anlamlara geldiğini araştırınız. Bu kelimelerin yerine Türkçe hangi kelimelerin kullanılabileceğini düşününüz.
Cevap:  Bu tarz terimler video yapımında kullanılan yabancı terimlerdir. Bu terimler Türkçemizde video tanıtımı, geniş açı, düz açı gibi çeşitli Türkçe isimlerle adlandırılabilir.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.