7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17-18-19. Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Martı Metni Cevapları konusunun yer aldığı 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17-18-19 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. “Sınırlarını zorlamak” deyiminin size çağrıştırdığı duygu ve düşünceleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Sınırları zorlamak deyimi yapabileceğimiz veya yapamayacağımız herhangi bir konunun üzerine gitmek, elinden gelenin fazlasına zorlamayı çağrıştırmaktadır.
2. Azim ve başarı arasında nasıl bir ilişki vardır? Tartışınız.
Cevap: Başarmak azimden geçer. Pes etmeden azimli bir şekilde başaracağımızı düşünerek ve onun üzerine giderek başarırız.
Okuduğunuz metinde geçen bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Bu anlamlardan ve bulmacadaki ipuçlarından hareketle bulmacayı doldurunuz.
Cevap:
A) Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Sahildeki martıların nasıl bir hayatı vardır? Kısaca anlatınız.
Cevap: Sahildeki martılar bir lokma yiyecek için mücadele eden ve uçmayı sadece karınlarını doyurmak için kullanan kuşlardır..
2. Diğer martılar ile Martı Jonathan Livingston’ı karşılaştırınız. Bunların benzer ve farklı yönleri nelerdir? Tartışınız.
Cevap: Diğer martılar uçmayı biliyor ama sadece uçmayı karınlarını doyurmak için kullanıyorlardır. Martı Jonathan henüz uçamıyor ve uçmayı öğrenmek, diğer martılardan daha güzel uçmayı isteyerek azimle çalışıyordur.
3. Martı Jonathan Livingston kendine nasıl bir hedef belirlemiş ve hedefine ulaşmak için neler yapmıştır? Anlatınız.
Cevap: Hedefi hızlı uçmaktı. Hız hakkındaki bütün bilgilere sahip olup azimli bir şekilde hedefine ulaşana kadar çalışmıştır.
4. Martı Jonathan Livingston’ın suya çakıldıktan sonra kendini motive edebilmek için kullandığı ifade nedir? Siz de kendinizi ve arkadaşlarınızı başarı konusunda motive edebilmek için kullandığınız ifadelere örnekler veriniz.
Cevap: Martı Jonathan, “bir… tek… biraz daha… hadi… yüksel… şimdi kavis… yoo, hayır… ” diyerek kendini motive etmeye çalışmıştır. Ben de kendimi ve arkadaşlarımı, kendine güven, başarabilirsin diyerek motive ediyorum.
5. Kendinizi hangi alanlarda geliştirmek istiyorsunuz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Ben kendimi gitar çalma konusunda geliştirmek istiyorum. Çünkü müziği çok seviyorum.
B) Okuduğunuz metinden hareketle arkadaşlarınıza yöneltmek üzere iki soru yazınız.
Cevap:
“Başarı” kelimesinin sizde çağrıştırdıklarını aşağıdaki noktalı alanlara yazınız. Yazdığınız kelimeleri kullanarak bir konuşma yapınız.
Cevap:
Hedeflerimize ulaşmak, onları başarmak bizim elimizdedir. Biz aklımızda planladığımız şeyin üzerine azimle gidersek başarırız. Eğer ilk yenilgide pes edersek ve vazgeçersek kendimize olan güvenimiz yok olur. Kendimize güvenmeliyiz. Çalışırken başardığımıza odaklanıp kendimizi öyle motive edebiliriz. Aslında çalışmak başarmanın yarısıdır.
A) “Martı Jonathan, uçmayı büyük bir tutkuyla seviyordu.” cümlesinde kişileştirme sanatı kullanılmıştır. Siz de okuduğunuz metinde kişileştirme sanatının kullanıldığı cümlelere örnekler yazınız.
Cevap:
B) Sevdiğiniz bir hayvanı kişileştirerek aşağıya onun duygularını anlatan, hikâye edici bir
metin yazınız. Metninizi yazarken yazım ve noktalama kurallarına uymayı unutmayınız.
Metninize uygun bir başlık yazınız.
Cevap:
Kozadan çıkmaya çok yakın zamanlardı. Artık koza yavaş yavaş yırtılıyor ve çok güzel bir kelebek olmak için çıkmayı bekliyordum. Yanımda hala koza olmayı bekleyen tırtıllar vardı. Aralarında konuşurken onları dinledim. Tırtıl;
— Ben kelebek olmak istemiyorum, kozaya dönüşmek istemiyorum çünkü kelebek olunca ömrümüz çok kısa oluyor.
Bunu duyunca çok korktum. kelebek olmayı bu kadar beklerken hep öyle özgürce uçmak istiyordum. Ama artık dönüşü yoktu. Kozam yırtıldı ve kelebek olmuştum. Kanatlarım o kadar güzeldi ki hayranlıkla uçuyordum. O sıra bir kelebekle karşılaştım ve tırtılların konuştuklarından bahsettim. Kelebek;
— Evet, malesef ömrümüz çok kısa ama kelebekler diyarında sonsuza dek böyle kalabiliyoruz. Seni oraya götürmemi ister misin? demiş.
Bunu duyan kelebek çok sevinmiş ama aklına arkada bıraktığı tırtıllar gelmiş. Onların kozadan çıkmasını beklese ölecekmiş ama beklemese de onlara yardım edemeyecekmiş. Koza olan tırtılları beklemiş ve kozadan çıkan kelebek olan tırtıllarla beraber kelebekler diyarına gitmişler. orada sonsuza kadar istedikleri gibi yaşamışlardır.
Aşağıda bir yarış ile ilgili bilgiler verilmiştir. Bilgilerden hareketle etkinliği tamamlayınız.
Mavi, kırmızı, sarı, siyah ve yeşil renkli fular takan beş martı, içlerinden en hızlı uçanın kim
olduğunu belirlemek için bir yarış düzenlemişlerdir. Bu yarışın sonucuyla ilgili şunlar bilinmektedir:
• Siyah fular takan martı, yarışı üçüncü sırada tamamlamıştır.
• Yeşil ve kırmızı renkli fular takan martılar, yarışı art arda tamamlamıştır.
• Yarışı birinci veya ikinci sırada bitiren martının fular rengi mavi değildir.
Bu bilgilere göre aşağıdaki sıralamalardan hangilerinin bu yarışın sonucuna uygun olduğunu
belirleyerek işaretleyiniz.
Cevap:
Aşağıdaki cümleleri amaç-sonuç ilişkisi oluşturacak şekilde okuduğunuz metinden hareketle tamamlayınız.
Cevap:
Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Cümlelerdeki altı çizili fiillerin (eylem) anlam özelliklerini [iş (kılış), durum, oluş] cümlelerin yanındaki kutulara örnekteki gibi işaretleyiniz.
Cevap:
Sevdiğiniz bir yazarın yaşam öyküsünü araştırınız.
Cevap:
Muzaffer Tayyip Uslu
1922 yılında İstanbul’da doğmuş ancak Zonguldak’ın küçük bir kasabasında yaşamıştır. Öğretmeni Behçet Necatigil’dir. kendisi gibi verem hastası olan Şükrü Onur ile şair arkadaşlığı yapmışlardır. Kendi kasabasında yazdığı şiirleri satarak geçimini sağlamaya çalışmıştır. Arkadaşının 22 yaşında ölümünden sonra kendisi de 24 yaşında verem hastalığından vefat etmiştir.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.