7. Sınıf Matematik Ders Kitabı 272-277-278-279-286. Sayfa Cevapları EDAT Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerinin ne çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Veri Analizinde Çizgi Grafiği konusunun yer aldığı 7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 272-277-278-279-286 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Banu, araştırması için bazı belgeleri incelerken verilerin çizgi grafikleri ile gösterildiğini fark ediyor. Banu, çizgi grafiklerinin görseldeki gibi farklı biçimlerde gösterilme nedenini merak ediyor.
Sizce çizgi grafiği hangi durumlarda farklı biçimlerde gösterilir? Açıklayınız.
Cevap: Çizgi grafiği farklı veri oranlarının farklı noktalarda olması durumunda farklı gösterilebilir. Örneğin birinci günkü veri 10 sayısını gösterirken 2. gün 15’i, 3. gün ise 5’i gösterirse çizgi zikzaklı olur.
1. Bir gökdelen inşaatının aylara göre yüksekliği yandaki tabloda verilmiştir. Tablodaki verilerle aşağıdaki kareli alana çizgi grafiği oluşturunuz.
Cevap:
2. Bir markette satılan iki farklı ürünün yıllara göre fiyatları yandaki tabloda verilmiştir. Tablodaki verilerle aşağıdaki kareli alana ikili çizgi grafiği oluşturunuz.
Cevap:
3. Otomobiliyle seyahat eden Aycan Hanım’ın seyahati boyunca geçen süre (saat) ile gideceği yere kalan mesafe (km) arasındaki ilişki yandaki çizgi grafiğinde verilmiştir. Bu grafiğe göre geçen süre ile kalan mesafe arasındaki ilişkiyi yorumlayınız.
Cevap: Gitmek istediği yere 1 saat içerisinde 60 kilometre mesafe yaklaşıyor. Aycan Hanım’ın kullandığı araç saatte 60 kilometre hızla ilerliyor demektir. Ölçü ise 360’dan başladığına göre Aycan Hanım’ın gideceği yol miktarı 360 kilometredir.
4. Her gün yürüyüş yapan Sevda Hanım ile Hande Hanım’ın günlere göre yürüdükleri mesafeler yandaki ikili çizgi grafiğinde verilmiştir. İkili çizgi grafiğini yorumlayınız.
Cevap:
Hande Hanım,
1. gün 2 km,
2. gün 2 km,
3. gün 3 km,
4. gün 2,5. km ve
5. gün 2 km koşmuştur.
Sevda Hanım ise,
1. gün 1 km,
2. gün 1,5 km
3. gün 1 km,
4. gün 2,5 km ve
5. gün 3 km koşmuştur.
Hande Hanım’ın koşuları daha çok, daha istikrarlı ve düzenliyken Sevda Hanım’ın koşuları daha kısa ve düzensizdir.
5. Aşağıda iki farklı çizgi grafiği verilmiştir. Grafiklerden yanlış anlamalara yol açabilecek olanı belirleyiniz.
Cevap: 1. Grafikte belirtilen kullanıcı sayıları 500, 500 artarken 2. grafikte belirtilen kullanıcı sayısı 1000, 1000 artmıştır. Bu nedenle artış miktarı aynı olsa bile 1. grafikteki kullanıcı sayısı artışı daha fazlaymış gibi anlaşılmaktadır.
Matematik dersinden sırasıyla 75, 80, 85, 80, 80 puanlarını alan Berk, karnesinde matematik dersinin kaç puan olacağını hesaplamak istiyor
Berk, matematik dersine ait karne puanını hesaplarken nasıl bir yol izlemelidir? Açıklayınız.
Cevap: Berk tüm puanları toplayıp her puan sayısı kadar toplamı bölmelidir. Örneğin Berk’in toplaması gereken 5 sayı bulunmaktadır. Önce sayıları toplar ve sonucu 5’e böler.
1. Aşağıdaki veri gruplarının aritmetik ortalamalarını, ortanca değerlerini (medyan) ve tepe değerlerini (mod) bulunuz.
Cevap:
2. 18, 21, 46, 14, 102, 0, 9, 16, 22, 42, 102, 1, 7, 42, 60, ▲
Yukarıdaki veri grubunun tepe değeri (mod) 42’dir. Buna göre veri grubunun aritmetik ortalamasını ve ortanca değerini (medyan) bulunuz.
Cevap:
3. 4 kişilik bir arkadaş grubunun yaş ortalaması 20’dir. Gruptaki 3 arkadaşın yaşları sırasıyla 17, 25 ve 18 olduğuna göre 4. arkadaş kaç yaşındadır?
Cevap: 20 yaşındadır.
4 x 20 = 80 (Yaşları toplamı)
17 + 25 + 18 = 60
80 – 60 = 20
4. Bir hastanede yatan hastalardan dokuz gün boyunca iyileşerek taburcu olanların sayıları aşağıda verilmiştir.
1, 3, 8, 17, 180, 180, 180, 180, 180
Bu sayılar değerlendirilirken aritmetik ortalama, ortanca değer ve tepe değerden hangisinin kullanılması daha uygun olur?
Cevap: Modu ve medyanın hesaplanması daha kolay olduğu için onun kullanılması daha uygundur.
Modu 180,
Medyan’ı 180’dir.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.