💬 Yorum Yaz
15 Mart 2025, 16:38 - Furkan Yazdı

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı 264-265-266-267-268-269-270. Sayfa Cevapları EDAT Yayınları

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı 264-265-266-267-268-269-270. Sayfa Cevapları EDAT Yayınları

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı 264-265-266-267-268-269-270. Sayfa Cevapları EDAT Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerinin ne çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde 5. Ünite Değerlendirme Soruları konusunun yer aldığı 7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 264-265-266-267-268-269-270 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

7.Sınıf Matematik Ders Kitabı EDAT Yayınları 264-265-266-267-268-269-270. Sayfa Cevapları 5. Ünite Değerlendirme Soruları

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 264 Cevapları EDAT Yayınları

5. ÜNİTE DEĞERLENDİRME SORULARI

1. Kareli kağıttaki şekilde B, A, C noktaları doğrusal, m(BAD) = 30°, m(EAC) = x + 50° dir. [AE, DAC’nin açıortayı olduğuna göre x kaç derecedir?
Cevap: B) 25

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 264 Cevapları EDAT Yayınları


2. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başındaki kutucuğa “D”, yanlış olanların başındaki kutucuğa “Y” yazınız.

[Y] a) Yöndeş açıların ölçüleri toplamı her zaman 180°dir.
[D] b) İç ters açıların ölçüleri eşittir.
[Y] c) Dış ters açıların ölçülerinin farkı 90°dir.
[Y] ç) Ters açılar aynı zamanda her zaman birbirinin bütünleridir.
[D] d) A açısının ölçüsü 15°dir. A ile B, dış ters açılardır. Buna göre B’nin ölçüsü 15°dir.
[D] e) Ölçüsü 40° olan bir açının bütünlerine yöndeş olan bir açının ölçüsü 140°dir.


3. Naz, yanda verilen ABCD dikdörtgeni şeklindeki kâğıda aşağıdaki adımları uyguluyor.
1. adım: [AB] ve [DC] çakışacak şekilde kâğıdı ortadan ikiye katlıyor.
2. adım: Kâğıdı açmadan aynı yönde ve tekrar aynı şekilde ortadan ikiye katlıyor.
3. adım: Kâğıdı açarak kat çizgilerini kırmızı kalemle belirginleştiriyor.
4. adım: Kâğıdın kırmızı çizgilerin bulunduğu yüzünde [AC] köşegenini çiziyor.

Buna göre Naz’ın kâğıdın bir yüzünde elde ettiği açılardan,

a) yöndeş → CML ile CM
b) iç ters → END ile NOL

c) ters → CML ile KMN
ç) dış ters → KOA ile CNF

olan ikişer tanesini belirleyiniz.
Cevap:

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 264 Cevapları EDAT Yayınları

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 265 Cevapları EDAT Yayınları

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 265 Cevapları EDAT Yayınları

4. Fevzi, defterine birbirine paralel olan k ve l doğruları ile bu doğruları kesen m doğrusunu yandaki gibi çizmiştir. Oluşan şekil üzerindeki açıları şekildeki gibi harflerle isimlendirmiştir.

Buna göre a ile gösterilen açının yöndeşi, tersi ve dış tersi olan açılar hangi harflerle gösterilmiştir?
Cevap:

a’nın yandaşı d,
a’nın tersi c,
a’nın dış tersi f.


5. Yandaki şekilde a // b ve c doğrusu, a ile b doğrularını kesmektedir. m(ACD) = 47° olduğuna göre aşağıdaki ifadeleri tamamlayınız.
Cevap:

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 265 Cevapları EDAT Yayınları


6. Yandaki p, m ve n doğrularında m(DBA) = 155° ve m(BFL) = 34° dir. Buna göre m ile n doğrularının paralel olup olmadığını belirleyiniz.
Cevap:

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 265 Cevapları EDAT Yayınları


7. Yandaki şekilde ABCDEF düzgün altıgeni, BGHJC düzgün beşgeni, CJKL karesi verilmiştir. Buna göre m(DCL) kaç derecedir?
Cevap: C) 42

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 265 Cevapları EDAT Yayınları

120 + 108 + 90 = 318
360 – 318 = 42

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 266 Cevapları EDAT Yayınları

8. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başındaki kutucuğa “D”, yanlış olanların başındaki kutucuğa “Y” yazınız.

[D] a) Dikdörtgen ve eşkenar dörtgen, paralelkenarın özel bir durumudur.
[Y] b) Yamuk, karenin özel bir durumudur.
[Y] c) Paralelkenar, yamuğun özel bir durumudur.
[Y] ç) Bir ongenin iç açı ölçülerinin toplamı 1800° dir. [ (10-2) . 180 = 8 . 180 = 1440 ]
[Y] d) Bir altıgenin dış açı ölçülerinin toplamı 720° dir. (360° dir.)
[D] e) Bir beşgenin iç açı ölçülerinin toplamı 540° dir. [ (5-2) .180 = 3 . 180 = 540 ] 


9. İç açı ölçülerinin toplamı 1080° olan bir çokgenin bir köşesinden çizilen köşegenler çokgeni kaç üçgene ayırır?
Cevap: A) 6

1080 ÷ 180 = 6


10. Yandaki KLMN yamuğunda [KL] // [MN], |KL| = 2∙|MN|, |LM| = |KN| = 10 cm, |NH| = 6 cm’dir. KLMN yamuğunun çevre uzunluğu 68 cm ise alanı kaç cm2dir?
Cevap:

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 266 Cevapları EDAT Yayınları


11. Yandaki PRST eşkenar dörtgeninde [PS] ile [TR] köşegen, |PH| = 19,2 m, |PO| = 12 m ve |OR| = 16 m’dir. Buna göre PRST eşkenar dörtgeninin çevre uzunluğu kaç m’dir?
Cevap: A) 80

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 266 Cevapları EDAT Yayınları

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 267 Cevapları EDAT Yayınları

12. Harun, tahtadaki dört çiviye turuncu lastik takarak bir dikdörtgen ve yeşil lastiklerle bu dikdörtgenin köşegenlerini görseldeki gibi oluşturdu. Görselde verilen 30°lik açı ölçüsüne göre “?” yerine hangi açı ölçüsü yazılmalıdır? (Lastiğin bağlandığı noktada açıların ölçülerinin sapma durumu dikkate alınmayacaktır.)
Cevap:
180 – 60 = 120

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 267 Cevapları EDAT Yayınları


13. Yandaki ABCD eşkenar dörtgeninde [BD] ve [AC] köşegen, m(OCB) = 2x – 20° ve m(ODA ) = + 20° dir. Buna göre x kaçderecedir?
Cevap: D) 30

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 267 Cevapları EDAT Yayınları


14. Yandaki TUVY paralelkenarında m(VYB) = 35°, m(TVU) = 25° ve m(VTU) = 20° dir. Buna göre m(TYU) kaç derecedir?
Cevap:

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 267 Cevapları EDAT Yayınları


7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 267 Cevapları EDAT Yayınları

15. Yandaki KLMN yamuğunda [KL] // [NM], m(NKL) = x-10°, m(KLM) = 70°, m(LMN) = y+50° ve m(MNK) = 130° dir. Buna göre x+y toplamı kaç derecedir?
Cevap:

130+70+x-10+y+50=360
x+y+240 = 360
x+y = 120

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 268 Cevapları EDAT Yayınları

16. Kenar uzunlukları 30 m ve 40 m olan dikdörtgen şeklindeki bir parka, görselde bazı uzunlukları verilen kare, eşkenar dörtgen, yamuk ve dikdörtgen şeklinde oyun alanları yapılıyor. Parktaki oyun alanları dışındaki alana çim ekiliyor.

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 268 Cevapları EDAT Yayınları

Görselde verilenlere göre parktaki çim ekili alan kaç m2dir?
Cevap:

Büyük dikdörtgenin alanı 30.40 = 1200 cm²
96 + 78 + 49 + 30 = 253 cm²

1200 – 253 = 947 cm² çim ekilidir.


17. Kenar uzunlukları 10 cm ve 94 cm olan dikdörtgen şeklindeki bir tahtanın üzerine görseldeki gibi eşkenar dörtgen şeklinde 6 renkli kâğıt yerleştirilerek bir süsleme oluşturuluyor.

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 268 Cevapları EDAT Yayınları

Süsleme ile ilgili aşağıdakiler biliniyor.
• Eşkenar dörtgen şeklindeki renkli kâğıtlar eştir.
• Renkli kâğıtların birer köşesi çakışıktır.
• En sağdaki eşkenar dörtgenin E köşesi ile tahtanın kısa kenarı arasındaki mesafe 4 cm’dir.

Buna göre her bir renkli kâğıdın bir yüzünün alanı kaç cm2dir?
Cevap: A) 75

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 268 Cevapları EDAT Yayınları

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 269 Cevapları EDAT Yayınları

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 269 Cevapları EDAT Yayınları

18. Cemil, pembe ve sarı kartonlardan alanları eşit olan iki dikdörtgen oluşturuyor. Pembe dikdörtgen yanda verilmiştir ve bu dikdörtgenin kenar uzunlukları 6 cm ile 3 cm’dir. Sarı dikdörtgenin kenar uzunlukları birer doğal sayı olduğuna göre çevre uzunluğu aşağıdakilerden hangisi olamaz?
Cevap: C) 30 cm


19. Aşağıdaki kareli kâğıtta, çevre uzunlukları eşit olan dikdörtgenler verilmiştir. Dikdörtgenlerden hangisinin alanı daha büyüktür?
Cevap:

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 269 Cevapları EDAT Yayınları


20. Gözde, pergel kullanarak defterine, yarıçap uzunluğu 21 cm olan O merkezli bir daire çiziyor. Merkez açısının ölçüsü 120° olan bir daire dilimini kırmızı kalemle oluşturuyor. Oluşturduğu daire dilimini maviye boyuyor.

Gözde’nin defterine çizdiği daire yanda verilmiştir.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız (π’yi 3 alınız.).
Cevap:

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 269 Cevapları EDAT Yayınları

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 270 Cevapları EDAT Yayınları

21. Yanda verilen ve yarıçap uzunluğu 14 m olan M merkezli çemberde m(KML) = 90° dir. Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız. (π’yi 22/7 alınız.)

a) KPL yayının ölçüsü, KNL yayının ölçüsünden kaç derece fazladır?
b) M merkezli çemberin çevre uzunluğu kaç m’dir?
c) KNL yayının uzunluğu kaç m’dir?

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 270 Cevapları EDAT Yayınları


22.

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 270 Cevapları EDAT Yayınları

Bilal bisikleti ile A noktasından harekete başladıktan sonra bisikletin ön tekeri 5 tam tur atıyor. Bisikletin ön tekeri 6. turu tamamlanmadan B noktasına geldiğinde duruyor. Yukarıdaki şekilde bisikletin ön tekeri B noktasına geldiğinde 1. durumdaki A noktasının konumu 2. durumda gösterilmiştir.

Bu bilgilere göre A ile B noktaları arası kaç cm’dir (π’yi 3 alınız.)?
Cevap: A) 824

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 270 Cevapları EDAT Yayınları


23. Tuğçe, yelpazesini 1. görseldeki gibi yarım daire oluşturacak şekilde açtığında yelpazenin ön yüzünün alanı 150 cm2 oluyor. Tuğçe, yelpazesini biraz kapatıp 2. görseldeki gibi merkez açısının ölçüsü 120° olan bir daire dilimi oluşturacak şekle getiriyor. Buna göre son durumda yelpazenin çevre uzunluğu kaç cm olur (π’yi 3 alınız.)?
Cevap:

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 270 Cevapları EDAT Yayınları

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Önerilen Yazılar:

✏️ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.