7. Sınıf Matematik Ders Kitabı 257-262-263. Sayfa Cevapları EDAT Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerinin ne çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Dairenin ve Daire Diliminin Alanı konusunun yer aldığı 7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 257-262-263 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Ayça Hanım, beden eğitimi dersinde öğrencileri ile bir oyun oynamak istiyor. Bunun için okul bahçesine tebeşirle bir daire çiziyor ve dairenin merkezini tebeşirle belirliyor. Ayça Hanım, daireyi 24 eş parçaya ayırıp 24 öğrencisinin her birini bir eş parçanın içine yerleştirmek istiyor.
Buna göre Ayça Hanım, daireyi 24 eş parçaya ayırırken nasıl bir yol izlemelidir? Açıklayınız.
Cevap:
Çember’in çevresi 360° dir.
360 ÷ 24 = 15° yapar.
15°lik açılarla ayırdığı zaman eş alanlara ayırmış olacaktır.
1. Yarıçap uzunlukları verilen aşağıdaki M merkezli daireler ile bu dairelerin alanları eşleştirildiğinde hangi alan ölçüsü açıkta kalır (π’yi 3 alınız.)?
Cevap:
2. Yandaki O merkezli dairenin alanı 154 m2 olduğuna göre sınırı olan çemberin çevre uzunluğu kaç m’dir (π’yi 22/7 alınız.) ?
Cevap:
3. M merkezli dairelerde verilen sarı boyalı daire dilimlerinin alanları kaç cm2dir (π’yi 3 alınız.)?
Cevap:
4. Yandaki O merkezli dairede m (AOB) = 120° dir. O merkezli dairenin sınırını belirten çemberin çevre uzunluğu 62,8 m’dir. Buna göre pembe daire diliminin alanı kaç m2dir (π’yi 3,14 alınız.)?
Cevap:
5. Oya, lokantada daire şeklinde bir adet lahmacun siparişi veriyor. Gelen lahmacunu görseldeki gibi 4 eş parçaya ayırıyor ve lahmacunun eş parçalarından birini yiyor. Lahmacunun yarıçap uzunluğu 10 cm olduğuna göre Oya’nın yediği parçanın bir yüzünün alanı kaç cm2dir (π’yi 3 alınız.)?
Cevap:
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.