💬 Yorum Yaz
10 Mart 2025, 15:48 - Furkan Yazdı

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı 190-195-196-206-207. Sayfa Cevapları EDAT Yayınları

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı 190-195-196-206-207. Sayfa Cevapları EDAT Yayınları

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı 190-195-196-206-207. Sayfa Cevapları EDAT Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerinin ne çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Doğrular ve Açılar konusunun yer aldığı 7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 190-195-196-206-207 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

7.Sınıf Matematik Ders Kitabı EDAT Yayınları 190-195-196-206-207. Sayfa Cevapları Doğrular ve Açılar

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 190 Cevapları EDAT Yayınları

Doğrular ve Açılar

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 190 Cevapları EDAT Yayınları

Evden saat 18.00’de çıkacak olan Nejat Bey, saate baktığında duvar saatinin görseldeki gibi olduğunu ve saniye ibresinin saatteki akrep ile yelkovanın oluşturduğu açıyı ikiye böldüğünü görüyor. Nejat Bey, saniye ibresinin oluşturduğu iki açının arasındaki ilişkiyi merak ediyor.

Sizce saniye ibresinin oluşturduğu iki açının arasında nasıl bir ilişki vardır? Açıklayınız.
Cevap: İki açı birbirini 180 derece ile tamamlamaktadır. Saniye ibresinin ortasından indiği için dik bir açı oluşmuştur ve iki açıda 90 derecedir.


7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 190 Cevapları EDAT Yayınları

Cevap: Ölçtüğümüz açıların ölçüsü birbirine eştir. 

AD doğru parçası, bunları açı olarak ikiye ayırdığı için açı ortay denilebilir.

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 195 Cevapları EDAT Yayınları

Alıştırmalar

1. Aşağıda verilen açıların açıortaylarını, açıölçer kullanarak belirleyiniz.
Cevap:

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 195 Cevapları EDAT Yayınları


2. Aşağıda bazı açılar verilmiştir. Açıların açıortayları doğru verilmiş ise altındaki kutucuklara “✓”, yanlış verilmiş ise “✗” işaretini yapınız.
Cevap:

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 195 Cevapları EDAT Yayınları


3. Yandaki şekilde A, B ve F noktaları doğrusaldır.

[BC, ABD’nın; [BE ise DBF’nın açıortayıdır.

m(FBE) = 35°, m x ( ABC) ° = + 20 ve m y (CBD) = 5 1– ° 0 ise

2x + 3y işleminin sonucunu bulunuz.
Cevap:

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 195 Cevapları EDAT Yayınları

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 196 Cevapları EDAT Yayınları

İki Paralel Doğru ile Bir Kesenin Oluşturduğu Açılar

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 196 Cevapları EDAT Yayınları

Oktay Bey, bir araştırma yapıyor ve araştırmasında bir bölgedeki paralel olan 1 ve 2. caddeleri ve bu caddeleri kesen 3 ve 4. caddeleri görseldeki gibi çiziyor. Oktay Bey’in araştırmasında caddeler arasında oluşan eş ve bütünler açıları belirlemesi gerekiyor.

Oktay Bey, açıları belirlerken nasıl bir yol izlemelidir? Açıklayınız.
Cevap: Paralel kenarı kullanmalıdır. İç ters açılar aynı olduğu için bu yöntemden faydalanılabilir.


7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 196 Cevapları EDAT Yayınları

Cevap:

2 = 4 = 6 = 8
1 = 3 = 5 = 7

İç ters açılar ve yöndeş açılar eşittir.

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 206 Cevapları EDAT Yayınları

Alıştırmalar

1. Yandaki şekilde m ile n doğruları paraleldir ve k doğrusu bu doğruları kesmektedir.

m(VYB) = 130° olduğuna göre aşağıda belirtilen açı ölçüleri ile bu açı ölçülerinin değerlerini eşleştiriniz.
Cevap:

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 206 Cevapları EDAT Yayınları


7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 206 Cevapları EDAT Yayınları

2. Vedat, yukarıda verilen paralelkenar şeklindeki kartonu noktalı yerden kesip iki parçaya ayırmıştır. Şekildeki ADC’nın ölçüsü 130° olduğuna göre “?” ile gösterilen açının ölçüsü kaç derecedir?
Cevap:

95+30 = x+60
125 = x+60
x = 65

130 – 65 = 65


3. Yandaki şekilde p//r ve s doğrusu, p ile r doğrularını kesmektedir. m(KLM) = + 3x+10° ve (LVO) = y+20° olduğuna göre x+y toplamı kaç derecedir?
Cevap:

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 206 Cevapları EDAT Yayınları

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 207 Cevapları EDAT Yayınları

4. Noktalı kâğıttaki a doğrusuna paralel olan iki doğru, çakışık olan bir doğru ve a doğrusunu birer noktada kesen iki farklı doğru çiziniz.
Cevap:

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 207 Cevapları EDAT Yayınları


5. Yandaki şekilde [DE//[BA, m( ABC) = 152° ve m(CDE) = 130° olduğuna göre m(BCD)’nü bulunuz.
Cevap:

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 207 Cevapları EDAT Yayınları


6. Yandaki kareli kâğıtta verilen m ile n doğrularının paralel olup olmadığını belirleyiniz.
Cevap: Her iki doğruda sonsuza kadar birbirini kesmezler çünkü bu iki doğru birbirlerine paraleldir.


7. Yandaki şekilde p doğrusu, r ile s doğrularını kesmektedir. m(ABC)  = 53° ve m(KLB) = 128° dir.

Buna göre r ile s doğrularının paralel olup olmadığını belirleyiniz.
Cevap:

7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 207 Cevapları EDAT Yayınları

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Önerilen Yazılar:

✏️ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.