7. Sınıf Matematik Ders Kitabı 190-195-196-206-207. Sayfa Cevapları EDAT Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerinin ne çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Doğrular ve Açılar konusunun yer aldığı 7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 190-195-196-206-207 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Evden saat 18.00’de çıkacak olan Nejat Bey, saate baktığında duvar saatinin görseldeki gibi olduğunu ve saniye ibresinin saatteki akrep ile yelkovanın oluşturduğu açıyı ikiye böldüğünü görüyor. Nejat Bey, saniye ibresinin oluşturduğu iki açının arasındaki ilişkiyi merak ediyor.
Sizce saniye ibresinin oluşturduğu iki açının arasında nasıl bir ilişki vardır? Açıklayınız.
Cevap: İki açı birbirini 180 derece ile tamamlamaktadır. Saniye ibresinin ortasından indiği için dik bir açı oluşmuştur ve iki açıda 90 derecedir.
Cevap: Ölçtüğümüz açıların ölçüsü birbirine eştir.
AD doğru parçası, bunları açı olarak ikiye ayırdığı için açı ortay denilebilir.
1. Aşağıda verilen açıların açıortaylarını, açıölçer kullanarak belirleyiniz.
Cevap:
2. Aşağıda bazı açılar verilmiştir. Açıların açıortayları doğru verilmiş ise altındaki kutucuklara “✓”, yanlış verilmiş ise “✗” işaretini yapınız.
Cevap:
3. Yandaki şekilde A, B ve F noktaları doğrusaldır.
[BC, ABD’nın; [BE ise DBF’nın açıortayıdır.
m(FBE) = 35°, m x ( ABC) ° = + 20 ve m y (CBD) = 5 1– ° 0 ise
2x + 3y işleminin sonucunu bulunuz.
Cevap:
Oktay Bey, bir araştırma yapıyor ve araştırmasında bir bölgedeki paralel olan 1 ve 2. caddeleri ve bu caddeleri kesen 3 ve 4. caddeleri görseldeki gibi çiziyor. Oktay Bey’in araştırmasında caddeler arasında oluşan eş ve bütünler açıları belirlemesi gerekiyor.
Oktay Bey, açıları belirlerken nasıl bir yol izlemelidir? Açıklayınız.
Cevap: Paralel kenarı kullanmalıdır. İç ters açılar aynı olduğu için bu yöntemden faydalanılabilir.
Cevap:
2 = 4 = 6 = 8
1 = 3 = 5 = 7
İç ters açılar ve yöndeş açılar eşittir.
1. Yandaki şekilde m ile n doğruları paraleldir ve k doğrusu bu doğruları kesmektedir.
m(VYB) = 130° olduğuna göre aşağıda belirtilen açı ölçüleri ile bu açı ölçülerinin değerlerini eşleştiriniz.
Cevap:
2. Vedat, yukarıda verilen paralelkenar şeklindeki kartonu noktalı yerden kesip iki parçaya ayırmıştır. Şekildeki ADC’nın ölçüsü 130° olduğuna göre “?” ile gösterilen açının ölçüsü kaç derecedir?
Cevap:
95+30 = x+60
125 = x+60
x = 65
130 – 65 = 65
3. Yandaki şekilde p//r ve s doğrusu, p ile r doğrularını kesmektedir. m(KLM) = + 3x+10° ve (LVO) = y+20° olduğuna göre x+y toplamı kaç derecedir?
Cevap:
4. Noktalı kâğıttaki a doğrusuna paralel olan iki doğru, çakışık olan bir doğru ve a doğrusunu birer noktada kesen iki farklı doğru çiziniz.
Cevap:
5. Yandaki şekilde [DE//[BA, m( ABC) = 152° ve m(CDE) = 130° olduğuna göre m(BCD)’nü bulunuz.
Cevap:
6. Yandaki kareli kâğıtta verilen m ile n doğrularının paralel olup olmadığını belirleyiniz.
Cevap: Her iki doğruda sonsuza kadar birbirini kesmezler çünkü bu iki doğru birbirlerine paraleldir.
7. Yandaki şekilde p doğrusu, r ile s doğrularını kesmektedir. m(ABC) = 53° ve m(KLB) = 128° dir.
Buna göre r ile s doğrularının paralel olup olmadığını belirleyiniz.
Cevap:
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.