7. Sınıf Matematik Ders Kitabı 223-228-229-230-238-239. Sayfa Cevapları EDAT Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerinin ne çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Dikdörtgen, Paralelkenar, Yamuk ve Eşkenar Dörtgen konusunun yer aldığı 7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 223-228-229-230-238-239 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Arda ile Ayten örüntü blokları ile farklı şekiller oluşturmak istiyorlar. Görsele göre Arda ile Ayten’in şekil oluşturmak için kullandığı örüntü bloklarının benzer ve farklı özellikleri nelerdir? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap:
Hepsinin kenar sayısı, iç açıları toplamı ve dış açıları toplamı eşittir.
Paralelkenar ve dikdörtgenin karşılıklı kenarları aynı iken eşkenar dörtgenin tüm kenarları eş, yamuğun ise farklıdır.
Dikdörtgenin iç açılarının hepsi eşit ve 90 derecedir.
Paralelkenar ve eşkenar dörtgenin karşılıklı açıları eştir.
Yamuğun ise tüm açıları genelde farklı olur.
Dikdörtgen, paralelkenar ve eşkenar dörtgenin karşılıklı kenarları paralel iken yamuğun ise paralel değildir.
1. Aşağıda bazı dörtgenler ve özellikleri verilmiştir. Dörtgenler sahip oldukları özelliklerle eşleştirildiğinde hangi dörtgen açıkta kalır?
Cevap:
2. Yandaki ABCD paralelkenarında m(DAB) = 42°, m(ADC) = x+40°, m(BCD) = 2z ve m(CBE) = y -10°’dir. Buna göre 2x-y+z işleminin sonucu kaç derecedir?
Cevap:
42+x+40 = 180
x+82 = 180
x = 98
2z = 42
z = 21
180 – 138 = 42
y-10 = 42
y = 52
2 . 98 – 52+21 = 144+21 = 165
3. Yandaki PRST dikdörtgeninde [PS] ve [RT] köşegen olmak üzere m(TPU) = 62°’dir. Buna göre m(TUS) kaç derecedir.
Cevap:
180 – 124 = 56°
180 – 56 = 124°
4. Yandaki KLMN eşkenar dörtgeninde [KM] ve [LN] köşegen olmak üzere m(KLA) = 30°’dir. Buna göre m(NMA) kaç derecedir?
Cevap:
5. Yandaki TUVY yamuğunda m(TYV) = 130°, m(YTZ) = y+10°, m(YVZ) = x-20° ve m(VZU) = 80°’dir. Buna göre x+y toplamı kaç derecedir?
Cevap:
180 – 130 = 50
y+10 = 50
y = 40
x-20 = 80
x = 100°
x+y = 100+40 = 140
6. Yandaki CDEF paralelkenarında [FD] köşegen, |FD| = |FE|, m(CDF) = 40° ve m(BED) = x+15°dir. Buna göre x kaç derecedir?
Cevap:
180 – 40 = 140
140 ÷ 2 = 70
180 – 70 = 110
x+15 = 110
x = 95
Bir okulda, ihtiyaç sahiplerinin ihtiyaçlarını karşılayabilmek için kermes düzenleniyor. Kermeste üst yüzleri eşkenar dörtgen ve yamuk olan bazı masalar kullanılmak isteniyor. Ancak masaların üst yüzleri yıprandığı için renkli kâğıtlarla kaplanmak isteniyor.
Öğretmenler ve öğrenciler, masaların üst yüzlerini kaplarken ne kadar renkli kâğıda ihtiyaçları olduğunu nasıl belirleyebilirler? Açıklayınız.
Cevap:
1. Aşağıdaki eşkenar dörtgen ve yamuklar ile bu şekillerin alanları eşleştirildiğinde hangi alan ölçüsü açıkta kalır?
Cevap: 58cm2 açıkta kalır.
2. Yandaki KLYZ eşkenar dörtgeninde [KY] ve [ZL] köşegen, |BY| = 4 cm, |BL| = 9 cm’dir. Buna göre KLYZ eşkenar dörtgeninin alanı kaç cm²dir?
Cevap:
3. Yandaki ABCD yamuğunda [CE] = [AB], |AB| = 20 br, |DC| = 15 br ve |CE| = 12 br’dir. Buna göre ABCD yamuğunun alanı kaç br²dir?
Cevap:
4. Bir belediye, su israfı konusunda halkı bilinçlendirmek için eşkenar dörtgen biçiminde afiş tasarlatmıştır. Tasarlattığı afişin çevre uzunluğu 600 cm ve bir kenarına ait yüksekliği 120 cm’dir. Belediye, afişlerin m2 sini 100 TL’den bastırmak için matbaa ile anlaşmıştır.
Buna göre belediye, bastırttığı 200 adet afiş için matbaaya kaç TL öder?
Cevap:
5. Kenar uzunlukları 20 m ve 30 m olan dikdörtgen şeklindeki bir parkın içine, üç adet eş yamuk biçiminde oturma alanı yapılıyor. Parkın kalan kısmı ise çocuk oyun alanı olarak düzenleniyor. Yandaki şekilde oturma alanları sarı, çocuk oyun alanı ise mavi ile gösterilmiştir. Görseldeki 1 adet sarı yamuğun paralel olan kenarlarının uzunlukları 20 m ile 10 m ve bu kenarlara ait yükseklik 5 m’dir. Buna göre dikdörtgen şeklindeki parkta bulunan çocuk oyun alanı kaç m²dir?
Cevap:
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.