7. Sınıf Matematik Ders Kitabı 140-141-142-143-144. Sayfa Cevapları EDAT Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerinin ne çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde 3. Ünite Değerlendirme Soruları konusunun yer aldığı 7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 140-141-142-143-144 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Yandaki kutucuklarda verilen cebirsel ifadelere göre aşağıda istenenleri yapınız.
a) A ile C kutucuklarındaki cebirsel ifadeleri toplayınız.
Cevap: 3x-7+5-4x = -x-2
b) B kutucuğundaki cebirsel ifadeden F kutucuğundaki cebirsel ifadeyi çıkarınız.
Cevap: (-2x+4)-(x+4) = -3x
c) D kutucuğundaki cebirsel ifadeyi 8 ile çarpınız.
Cevap: 8. (-x-6) = 8x-48
ç) A, E ve F kutucuklarındaki cebirsel ifadeleri toplayınız.
Cevap: 3x-7+(-2+5x)+x+4 = 9x-5
d) B kutucuğundaki cebirsel ifadeyi 2 ile çarpınız.
Cevap: 2 . (-2x+4) = -4x+8
2. “mavi dikdörtgen” x ve “sarı kare” +1 olmak üzere cebir karolarıyla aşağıda modellenen işlemleri noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
3. Defne, defterine yazdığı sayı örüntüsünün kuralını 5n – 3 olarak harfle ifade ediyor. n terim sayısı olmak üzere Defne’nin defterine yazdığı sayı örüntüsünün 100. terimi kaçtır?
Cevap: B) 497
5 . 100 – 3 = 500 – 3 = 497
4. Aşağıdaki işlemleri yapınız.
Cevap:
5. Öğrenciler geometri çubuklarıyla aşağıdaki örüntüyü oluşturuyorlar.
Öğrencilerin oluşturduğu örüntüye göre aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
Cevap: C) 11. adımda 32 geometri çubuğu kullanılır.
6. Görselde yer alan Ufuk;
• ilk ay 100, (+5)
• ikinci ay 105, (+5)
• üçüncü ay 110, (+5)
• dördüncü ay 115, (+5)
• beşinci ay 120 İspanyolca kelime öğreniyor.
Ufuk’un her ay öğrendiği İspanyolca kelime sayıları ile bir sayı örüntüsü oluşturunuz. Oluşturduğunuz sayı örüntüsünün kuralını harfle ifade ediniz.
Cevap: 5n+95
7. Aşağıda verilen sayı örüntülerinin kurallarını harfle ifade ediniz.
a) 20, 26, 32, 38, 44, … (+6, +6, 6+…)
Cevap: 6n+14
b) –28, –26, –24, –22, –20, … (+2, +2, +2…)
Cevap: 2n-30
c) –19, –6, 7, 20, 33, … (+13, +13, +13…)
Cevap: 13n-32
ç) –50, –25, 0, 25, 50, … (+25, +25, +25…)
Cevap: 25n-75
d) –20, –15, –10, –5, 0, … (+5, +5, +5…)
Cevap: 5n-25
e) –40, –37, –34, –31, –28, … (+3, +3, +3…)
Cevap: 3n-43
f) 51, 34, 17, 0, –17, … (-17, -17, -17…)
Cevap: -17n+68
g) 18, 12, 6, 0, –6, … (-6, -6, -6…)
Cevap: -6n+24
8. Aşağıda eş beşgenler kullanılarak bir şekil örüntüsü oluşturulmuştur.
Şekil örüntüsünün her bir adımındaki beşgen sayısı ile şeklin çevresindeki kenar sayısının arasındaki ilişkiyi belirten cebirsel ifadeyi bir tablo oluşturarak belirleyiniz.
Belirlediğiniz ilişkiye göre şekil örüntüsünün 25. adımındaki şeklin çevresindeki kenar sayısını bulunuz.
Cevap: 25. adım = 3 . 25 + 2 = 75 + 2 = 77 kenar bulunur.
9. Metin ile Sevil’in yandaki ifadelerinde belirttiği işlemleri eşitleyerek bir denklem oluşturunuz. Oluşturduğunuz denkleme göre Sevil’in ifadesinde belirttiği, bilinmeyen sayıyı bulunuz.
Cevap:
(-7) + (+4) = x+2
-3 = x+2
-3-2 = x
-3 = x
10 Murat, her gün bir önceki gün çözdüğü soru sayısının 10 fazlası kadar soru çözüyor. Murat, üç gün boyunca toplam 240 soru çözüyor. Buna göre Murat ilk gün kaç soru çözmüştür?
Cevap: C) 70
11. Aşağıda verilen gerçek hayat durumları ile bunlara karşılık gelen birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemler eşleştirildiğinde hangi denklem açıkta kalır?
Cevap:
12. Aşağıda verilen denklemleri çözerek x değerlerini bulunuz.
Cevap:
13. Yandaki KLMN dikdörtgeni ile ABCD karesinin çevre uzunlukları eşittir.
|KN| = x cm, |KL| = ( x + 6) cm ve
|AB| = (2x – 1) cm olduğuna göre x kaçtır?
14. Anıl ile İpek, hedef tahtasına sırayla ok atıyorlar. Anıl’ın hedefe isabet ettirdiği ok sayısı, İpek’in hedefe isabet ettirdiği ok sayısının 3 eksiğinin 4 katıdır.
Anıl’ın attığı 20 ok, hedefe isabet ettiğine göre İpek’in attığı kaç ok, hedefe isabet etmiştir?
Cevap: D) 8
İpek’in isabet ettirdiği ok sayısı: x
Anıl’ın isabet ettirdiği ok sayısı (x-3) . 4 = 4x-12 olur.
15. Meltem, mavi kartonu keserek eş kareler, yeşil kartonu keserek eş dikdörtgenler elde ediyor ve bu şekilleri sınıfındaki iki eş sıranın üst yüzüne görsellerdeki gibi diziyor.
Eş kareler ve eş dikdörtgenler ile ilgili aşağıdakiler biliniyor.
• Eş karelerin bir kenar uzunluğu x cm, eş dikdörtgenlerin uzun kenar uzunluğu (x + 11) cm’dir.
• Ardışık iki yeşil dikdörtgen arasındaki mesafe eşittir ve x cm’dir.
• İlk ve son yeşil dikdörtgenler ile 1. sıranın üst yüzünün kısa kenarları arasındaki mesafe x cm’dir.
• Ardışık iki mavi kare arasındaki mesafeler eşittir ve 10 cm’dir.
• İlk ve son mavi kareler ile 2. sıranın üst yüzünün kısa kenarları arasındaki mesafe 10 cm’dir.
Buna göre sıralardan birinin üst yüzünün uzun kenarı kaç cm’dir?
Cevap: D) 80
16 Erman, odasındaki kitaplığının bir rafına kalınlığı 9 cm olan eş büyüklükteki 3 kitabı 1. görseldeki gibi diziyor. En sağdaki kitap yatay yerleştirildiğinde ise 2. görsel oluşuyor.
Görsellerde verilenlere göre kitaplığın bir rafının uzunluğu kaç cm’dir?
Cevap: B) 100
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.