7. Sınıf İngilizce Ders Kitabı 60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70. Sayfa Cevapları Yıldırım Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Television ünitesine ait çalışmaların olduğu 7. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70 Cevapları konusun paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan bildirebilirsiniz.
Read the questions and tick the correct choice for yourself.
Çeviri: Soruları okuyun ve kendiniz için doğru seçeneği işaretleyin.
Cevap:
A1. Match the types of TV programs with the pictures.
Çeviri: TV program türlerini resimlerle eşleştirin.
Cevap:
A2. Listen to the speakers and tick the program types in activity A1. 14
Çeviri: Konuşmacıları dinleyin ve A1 etkinliğindeki program türlerini işaretleyin. 14
A3. Listen to the speakers again. Answer the questions and complete the chart.
Çeviri: Konuşmacıları tekrar dinleyin. Soruları cevaplayın ve tabloyu tamamlayın.
Cevap:
A4. Fill in the chart with the information about yourself.
Çeviri: Tabloyu kendinizle ilgili bilgilerle doldurun.
Cevap:
A5. Write a short paragraph about your daily routines and preferences. Use the information in activity A4.
Çeviri: Günlük rutinleriniz ve tercihleriniz hakkında kısa bir paragraf yazın. A4 faaliyetindeki bilgileri kullanın.
Cevap: During the day, I go to school, study, take care of my cat, spend time with my family and play games with my friends. (Gün içerisinde okula gidiyorum, ders çalışıyorum, kedimimle ilgileniyorum, ailemle vakit geçiriyorum ve arkadaşlarımla oyunlar oynuyorum.)
B1. Work in pairs. Choose a card. Card B is on page 131. Ask and answer questions as in the example. Complete the chart with the program types.
Çeviri: Çiftler halinde çalışın. Bir kart seçin. Kart B, 131. sayfadadır. Örnekteki gibi sorular sorun ve cevaplayın. Tabloyu program türleriyle tamamlayın.
B2. Read the dialogue and answer the questions.
Çeviri: Diyaloğu okuyun ve soruları cevaplayın.
Cevap:
1. What time was the match? (Maç saat kaçtaydı?)
→ The match is at 7.30. (Maç 7.30’da.)
2. Who watched the match? (Maçı kim izledi?)
→ Ann watched. (Ann izledi.)
3. Which program did John watch? (John hangi programı izledi?)
→ Watch the discussion program. (Tartışma programını izle.)
4. What was the match like? (Maç nasıldı?)
→ The match was exciting. (Maç heyecan vericiydi.)
5. Which program does John prefer watching? (John hangi programı izlemeyi tercih ediyor?)
→ He prefers to watch the match programme. (Maç programını izlemeyi tercih ediyor.)
B3. Work in pairs. Look at the cards in activity B1. Choose a program and make a similar dialogue about your preferences as in activity B2.
Çeviri: Çiftler halinde çalışın. B1 etkinliğindeki kartlara bakın. Bir program seçin ve tercihleriniz hakkında B2 etkinliğindekine benzer bir diyalog kurun.
Cevap:
What time was the action film?
Action film was at 12 o’clock on Channel X.
What was on Channel X at 19 o’clock?
Match was on Channel X at 19 o’clock.
C1. Tick your favorite movie type. Give an example for your movie type.
Çeviri: En sevdiğiniz film türünü işaretleyin. Film türünüze bir örnek verin.
Cevap:
C2. Listen to the dialogue and write their preferences.
Çeviri: Diyaloğu dinleyin ve tercihlerini yazın.
Cevap:
Nicholas : He prefers action and western movies.
Terry : He prefers watching comedies.
C3. Listen to the dialogue again and fill in the blanks with the words you hear.
Çeviri: Diyaloğu tekrar dinleyin ve boşlukları duyduğunuz kelimelerle doldurun.
Cevap:
C4. Work in pairs. Make a similar dialogue as in activity C3. Use the movie types in activity C1.
Çeviri: Çiftler halinde çalışın. Etkinlik C3’tekine benzer bir diyalog kurun. C1 etkinliğindeki film türlerini kullanın.
Cevap:
Did you watch the movie last night James?
No, I didn’t. What was it like?
It was great. It was an action movie.
I like action movies. I also like documentaries.
D1. Look at the pictures and make sentences about your preferences.
Çeviri: Resimlere bakın ve tercihleriniz hakkında cümleler kurun.
Cevap: I watch cartoons instead of watching sports programmes. (Spor programı izlemek yerine çizgi film izlerim.)
D2. Read the paragraph and tick TRUE or FALSE.
Çeviri: Paragrafı okuyun ve DOĞRU veya YANLIŞ seçeneğini işaretleyin.
Cevap:
Ozan prefers movies to series. His favorite movie is “Harry Potter”. He thinks it’s a fantastic movie. He watched “Harry Potter and the Philosopher’s Stone” yesterday. It’s a fantasy movie. Chris Columbus is the director. Rupert Grint and Emma Watson are the starrings. He had enjoyable time and he liked the movie, but there were a lot of commercials. He got a bit bored. He recommends watching this movie to his friends. (Ozan filmi diziye tercih ediyor. En sevdiği film “Harry Potter”dır. Harika bir film olduğunu düşünüyor. Dün “Harry Potter ve Felsefe Taşı”nı izledi. Bu bir fantastik film. Chris Columbus yönetmendir. Başrollerde Rupert Grint ve Emma Watson yer alıyor. Keyifli vakit geçirdi ve filmi beğendi ama çok fazla reklam vardı. Biraz sıkıldı. Arkadaşlarına bu filmi izlemelerini tavsiye ediyor.)
D3. Complete the information in the YOU column. Prepare a similar TV review as in activity D2 and present it to your classmates.
Çeviri: SİZ sütunundaki bilgileri doldurun. D2 etkinliğindekine benzer bir TV incelemesi hazırlayın ve bunu sınıf arkadaşlarınıza sunun.
Cevap:
D4. Work in pairs. Ask and answer questions about the information on the table in activity D3. Complete the YOUR PARTNER column.
Çeviri: Çiftler halinde çalışın. D3 faaliyetindeki tablodaki bilgilerle ilgili sorular sorun ve cevaplayın. ORTAĞINIZ sütununu doldurun.
Cevap:
What is your preference in TV shows?
I like film shows.
What is your favourite TV program?
My favourite TV program is Kelime Bulmaca.
D5. Look at the information on the table in activity D3. Report on your partner’s preferences, opinion, the date and the time of the program.
Çeviri: D3 faaliyetindeki tablodaki bilgilere bakın. Partnerinizin tercihlerini, fikrini, programın tarihini ve saatini rapor edin.
E1. Read the text and look at the the graph. Answer the following questions.
Çeviri: Metni okuyun ve grafiğe bakın. Aşağıdaki soruları cevaplayın.
Cevap:
According to a survey by the Company of Studies on watching TV, the duration of watching TV in Türkiye in 2020 was 4.33 hours in a day. People watched TV more on Sundays than other days. Women spent more time on watching TV than men. The graph below shows the program types: (Company of Studies’in TV izleme üzerine yaptığı araştırmaya göre, Türkiye’de 2020 yılında TV izleme süresi günde 4,33 saat oldu. İnsanlar pazar günleri diğer günlere göre daha fazla televizyon izlediler. Kadınlar erkeklere göre televizyon izlemeye daha fazla zaman ayırıyor. Aşağıdaki grafik program türlerini göstermektedir:)
1. Which TV program did people in Türkiye watch most according to the graph?
Çeviri: Grafiğe göre Türkiye’de insanlar en çok hangi televizyon programını izledi?
Cevap:
2. Which of the following is NOT correct according to the graph?
Çeviri: Grafiğe göre aşağıdakilerden hangisi doğru DEĞİLDİR?
Cevap: b. People didn’t watch cartoons. (İnsanlar çizgi film izlemiyordu.)
E2. Do a survey. Ask your classmates about their favorite TV programs. Then, make a graph as in activity E1. Then, report on the results.
Çeviri: Bir anket yapın. Sınıf arkadaşlarınıza en sevdikleri TV programlarını sorun. Daha sonra E1 etkinliğindeki gibi bir grafik yapın. Daha sonra sonuçları rapor edin.
F1. Answer the question.
Çeviri: Soruyu cevapla.
Cevap:
Are you against or for technology? (Teknolojiye karşı mısınız yoksa teknolojiden yana mısınız?)
→ I am for technology. I think technology is useful. (Teknolojiden yanayım. Teknolojinin yararlı olduğunu düşünüyorum.)
F2. Read the opinions of the people and answer the questions.
Çeviri: İnsanların görüşlerini okuyun ve soruları cevaplayın.
Cevap:
Hans: I watch TV or spend time on the net when I need to relax. I often follow the news. It is an easy way of learning about other countries and cultures. I also like documentaries. I find out many interesting things about animals. (Rahatlamam gerektiğinde televizyon izliyorum veya internette vakit geçiriyorum. Sık sık haberleri takip ediyorum. Diğer ülkeleri ve kültürleri öğrenmenin kolay bir yoludur. Belgeselleri de severim. Hayvanlar hakkında birçok ilginç şey öğreniyorum.)
Darren: I think technology makes people lonely. People watch television a lot or they spend most of their time in front of computers. There is nothing new on TV. Every series and program are the same. Aren’t people bored? (Teknolojinin insanları yalnızlaştırdığını düşünüyorum. İnsanlar çok fazla televizyon izliyor ya da zamanlarının çoğunu bilgisayar başında geçiriyorlar. Televizyonda yeni bir şey yok. Her dizi ve program aynıdır. İnsanlar sıkılmıyor mu?)
Judy: I prefer reading books to watching TV or dealing with computers. There is a lot of violence on TV or on the internet, and it affects people in a bad way. Nowadays people aren’t friendly as before. (Kitap okumayı televizyon izlemeye veya bilgisayarlarla uğraşmaya tercih ederim. Televizyonda ya da internette çok fazla şiddet var ve bu da insanları kötü yönde etkiliyor. Günümüzde insanlar eskisi kadar dost canlısı değil.)
1. Who is against watching TV or technology? (Televizyon ve teknoloji izlemeye kim karşıdır?)
→ Darren is against. (Darren karşıdır.)
2. Who is for watching TV or technology? (Kim televizyon veya teknoloji izlemeyi seviyor?)
→ Hans loves. (Hans seviyor.)
F3. Read the opinions of the people in activity F2 again and write the people’s names in the blanks.
Çeviri: F2 etkinliğindeki kişilerin görüşlerini tekrar okuyunuz ve boş bırakılan yerlere kişilerin isimlerini yazınız.
Cevap:
1. …..Hans…… likes documentaries.
2. …..Darren…… thinks that there is nothing new on TV.
3. ……Judy….. prefers reading books.
4. …..Hans…… watches TV when he needs to relax.
5. ….Judy……. thinks that technology can have negative effects.
F4. Work in pairs. Ask the given questions to each other and answer them.
Çeviri: Çiftler halinde çalışın. Verilen soruları birbirinize sorun ve cevaplayın.
Cevap:
Do you prefer watching TV? (Televizyon izlemeyi mi tercih edersiniz?)
No, I prefer reading books to watching television. (Hayır kitap okumayı televizyon izlemeye tercih ederim.)
Do you think that watching TV is advantageous? Why? Why not? (TV izlemenin avantajlı olduğunu düşünüyor musunuz? Neden? Neden?)
No I don’t think so. Because it makes us waste time. (Hayır düşünmüyorum. Çünkü bize zaman kaybettiriyor.)
Choose two types of TV programs that you frequently watch and prepare a poster. Give information about the programs.
Çeviri: Sık izlediğiniz iki tür TV programını seçin ve bir poster hazırlayın. Programlar hakkında bilgi veriniz.
A. Look at the list below and make sentences as in the example.
Çeviri: Aşağıdaki listeye bakın ve örnekteki gibi cümleler kurun.
Cevap:
There is a documentary on Channel C at seven quarters. (Saat yedi çeyrekte Kanal C’de belgesel var.)
There is a sports program on Channel A at half past eleven. (Saat on bir buçukta Kanal A’da spor programı var.)
B. Read the sentences and fill in the blanks with the given words. There is an extra word.
Çeviri: Cümleleri okuyun ve boşlukları verilen kelimelerle doldurun. Fazladan bir kelime daha var.
Cevap:
1. My grandfather watches …..new…….. every evening. He learns the events in the world.
2. Little children like watching …..cartoons……. .
3. My mother is watching her favorite …….series……. . She watches every episode.
4. I love watching ……comedies…….. . They make me laugh a lot.
5. You can watch ……documentaries…… to learn about animals.
6. “Who Wants to Be a Millionaire” is a ……quiz show….. .
C. Read the dialogue and answer the questions.
Çeviri: Diyaloğu okuyun ve soruları cevaplayın.
Cevap:
Tom : Look! This is my favorite movie. I like dramas very much.
Brian : I don’t like dramas. I think they are boring.
Tom : I agree with you, but this is different. It is very exciting. What types of movie do you like?
Brian : I like comedies very much. I think they are funny and enjoyable.
Tom: Bak! Bu benim en sevdiğim film. Dramaları çok seviyorum.
Brian: Dizileri sevmiyorum. Bence sıkıcılar.
Tom: Sana katılıyorum ama bu farklı. Bu çok heyecan verici. Ne tür filmlerden hoşlanırsınız?
Brian: Komedileri çok severim. Bence komik ve keyifliler.
1. What is Tom’s favorite movie? (Tom’un en sevdiği film nedir?)
→ Drama movie. (Drama filmi.)
2. Does Brian like dramas? (Brian dramaları sever mi?)
→ No, he doesn’t like it. (Hayır, sevmez.)
3. What kind of movies does Brian like? ( Brian ne tür filmlerden hoşlanıyor?)
→ He likes comedy movies. (Komedi filmlerinden hoşlanır.)
4. Are dramas funny or boring for Brian? (Brian için diziler komik mi yoksa sıkıcı mı?)
→ To him it’s boring. (Ona göre sıkıcı.)
D. Listen to the speaker and complete the chart.
Çeviri: Konuşmacıyı dinleyin ve tabloyu tamamlayın.
Cevap:
Favorite movie: Hababam Sınıfı
Director: Ertem Eğilmez
Starrings: Kemal Sunal, Şener Şen, Adile Naşit, Münir Özkul
Opinion: It was verry funny.
E. Find the given program types in the puzzle.
Çeviri: Bulmacada verilen program türlerini bulun.
Cevap:
F. Look at the table. Read the questions and state your preferences. Put a tick or a cross in the YOU column.
Çeviri: Tabloya bakın. Soruları okuyun ve tercihlerinizi belirtin. SİZ sütununa bir onay işareti veya çarpı işareti koyun.
Cevap:
G. Look at the table in activity F again. Write sentences about your and Tolga’s preferences as in the example.
Çeviri: F faaliyetindeki tabloya tekrar bakın. Örnekteki gibi sizin ve Tolga’nın tercihlerini anlatan cümleler yazınız.
Cevap:
Tolga watches discussion programs, I do not. (Tolga tartışma programı izler ben izlemem.)
Tolga doesn’t watch TV series, but I do. (Tolga dizi izlemez ama ben izlerim.)
H. Read the text and write True or False.
Çeviri: Metni okuyun ve Doğru veya Yanlış yazın.
Cevap:
My name is Joe. I usually watch cartoons and animations. Last night, I watched “The Simpsons”. “The Simpsons” is Matt Groening’s cartoon comedy series. It first appeared on TV in 1989, so “The Simpsons” is on the air for a long time. It is an animated sitcom. They are a modern and funny family. They make everybody laugh. I think “The Simpsons” is a fascinating animation. I liked it very much.
Benim adım Joe. Genellikle çizgi film ve animasyon izliyorum. Dün gece “Simpsonlar”ı izledim. “Simpsonlar” Matt Groening’in çizgi film komedi dizisidir. İlk kez 1989 yılında televizyonda ortaya çıktığı için “The Simpsons” uzun süredir yayında. Animasyonlu bir sitcom’dur. Modern ve eğlenceli bir ailedirler. Herkesi güldürüyorlar. “Simpsonlar”ın büyüleyici bir animasyon olduğunu düşünüyorum. Çok beğendim.
1. Joe never watches cartoons. …….F…….
2. He watched a movie last night. …..T…….
3. “The Simpsons” is on the air for a long time. ….T…….
4. He thinks “The Simpsons” is boring. ……F…….
5. “The Simpsons” are a modern and funny family. ….T……
Tick the correct column for you.
Çeviri: Sizin için doğru sütunu işaretleyin.
Cevap:
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.