6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 83-87-88-89-90-91. Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Ardıç Ağacı ile Ardıç Kuşunun Öyküsü Metni Cevapları konusunun da bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 83-87-88-89-90-91 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. “Çiçekler ağacın gözü, kuşlar dilidir.” sözüyle ilgili düşüncelerinizi açıklayınız.
Cevap: Bu sözle çiçeklerin ağaçlara renk kattığını etrafı daha güzel görme fırsatı verdiğini, kuşların ağaçların durumunu anlattığını anlayabiliriz.
2. Yaşadığınız çevrede hangi ağaç ve kuş türleri bulunmaktadır? Bu türlerin gözlemleyebildiğiniz özellikleri nelerdir? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Yaşadığım çevrede, çam ağacı, zeytin ağacı, nar ağacı, yenidünya ağacı, kayısı ağacı, portakal ağacı, limon ağacı ve türevleri vardır. Kuş türlerinden de güvercin, muhabbet kuşu, leylek, kartal, karga, kırlangıç vardır.
Aşağıdaki harf gruplarından her biri, metinden bir sözcüğe aittir. Aşağıda, sözcükleri bulmanızı sağlayacak ipuçları yer almaktadır. Kaç numaralı yapraktaki sözcüğü bulmaya çalışacaksanız aynı numaralı ipucunu okuyunuz. Bulduğunuz sözcüğü ilgili yere yazınız.
Cevap:
Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Yeryüzünün ilk sahibi kimlerdir?
Cevap: Yeryüzünün ilk sahipleri ağaçlarmış.
2. Ağaçlar nesillerini sürdürmek için neler yapmıştır?
Cevap: Ağaçlar nesillerini sürdürmek için bazıları dallarında meyvelerini vermiş, bazıları köklerini salmış, bazıları mevsimleri beklemiş, bazıları yılları, bazıları asırları beklemiş.
3. Adsız kuş adsız ağacın hâline üzülünce nasıl davranmıştır?
Cevap: Adsız kuş, adsız ağacın haline üzülünce yanında olmuş ve kendini iyi hissettirmiş.
4. Ardıç ağacı ile kuşun dostluğu nasıl başlamıştır?
Cevap: Ardıç kuşu, ardıç ağacının dalına konarak derdini sormuş ve aynı dertten yakındıklarını duyunca dost olmuşlar.
5. Ardıç ağacının asırlardır gerçekleşmeyen dileği bir mevsimde nasıl gerçekleşmiştir?
Cevap: Ardıç kuşu, ardıç ağacının tohumlarını yiyerek yumuşatmış ve o tohumlar toprakta yeşermiştir.
6. İnsan dışındaki canlıların birbirleriyle iletişim hâlinde olduğunu düşünüyor musunuz?
Cevap: Evet, insanlar dışında diğer canlılarında iletişim halinde olduğunu düşünüyorum.
Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Metnin konusu nedir?
Cevap: isimsiz ardıç ağacı ve ardıç kuşunun dostluğu.
Metnin ana fikri nedir?
Cevap: Her canlının bir güzelliğe sahip olduğu.
Aşağıdaki boşlukları metne göre doldurunuz.
Cevap:
Metinde anlatılan olay: İsimsiz kuş ve ağacın dost oluşu.
Metinde yer veya yerlerle ilgili bilgiler: Yeryüzü, orman.
Metinde zamanla ilgili yer alan bilgiler: insanoğlunun çağından çok önceleri.
Metindeki şahıs ve varlık kadrosu: Ardıç ağacı ve ardıç kuşu.
a. Aşağıda bir ek eklenerek yeni bir anlam kazandırılmış olan sözcükleri I numaralı alana, aldığı ekle anlamı değişmemiş veya ek almamış sözcükleri II numaralı alana yazınız.
Cevap:
I: yağmur, sevgi, ormancı, bilge, adsız.
II: yaprağın, fidanı, güzellik, ağaca, tohumda, kuşlar, balık
b. “Atatürk, Şanlıurfa, bilgisayar, Kırıkkale, ayakkabı, hanımeli” sözcüklerinin ortak özelliği nedir? Açıklayınız.
Cevap: Bu sözcüklerin ortak özelliği iki kelimeden oluşmaktadır, birleşik kelimelerdir.
Aşağıdaki sözcüklerin basit mi, türemiş mi yoksa birleşik mi olduğunu belirleyerek bunları ilgili yere yazınız.
Cevap:
Basit sözcükler: orman, kuştan, bulut, denizler
Türemiş sözcükler: ağaçlık, oduncu, köylü, simitçi.
Birleşik sözcükler: ağabey, hanımefendi, Eskişehir, başkent,
İstediğiniz konuda bir konuşma metni hazırlayınız ve bu metinde 1. etkinlik sırasında öğrendiğiniz sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanınız. Metninizi yazdıktan sonra konuşmanızı yapmaya hazırlanınız ve konuşmanızı yapınız.
Cevap: Birlik ve beraberlik bir toplumun daha güçlü, yıkılmaz, korkusuz olmasının en büyük etmenidir. Birlik beraberlik içerisinde olan toplumlar düşman ülkelere karşı maddi manevi daha güçlü durur, gelişir ve ilerler. Bir bireyde de bu değerlerin oturması için daha ağaç gibi çimlenirken öğretilmeli ve yaşatılmalıdır.
Araştırmanızdan edindiğiniz bilgilerden hareketle “ormanın faydaları” konulu istediğiniz türde bir metin yazınız. Metninize uygun bir başlık bulunuz.
Cevap: Ormanlar canlı hayatının temelini oluştururlar. Canlıların yaşam alanı, oksijen ve besin kaynağı, doğal afetlerden sel ve toprak kaymasının önleyicidir. Günümüzde teknolojinin gelişmesi, nüfusun artmasıyla azalan bu ormanlar dünyamız ve canlılar için tehdit oluşturmaktadır. Bir birey olarak bizlere düşen ormanlara zarar vermemeli, zarar verilmesini önlemeli ve ağaçlandırmaları arttırmaktır.
“Doğa ve evren” temalı şiirler bulunuz. Bulduğunuz şiirleri fotokopi ile çoğaltarak veya yazarak sınıfa getiriniz.
Cevap:
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.