6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 212-214-215-216-217-218-219. Cevapları Yıldırım Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Çocuklar Doğuştan Bilim İnsanıdır konusunun yer aldığı 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 212-214-215-216-217-218-219 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Aşağıdaki metni okuyup soruları cevaplayınız.
Yazara göre ilgimizi çeken konular nelerdir?
Cevap: İlgimizi çeken konular merak ettiğimiz konulardır.
Öğrenme ve buluş sürecinde merak duygusu neden önemlidir?
Cevap: Merak ettiğimiz konular bizi çekiyor ve onların peşinden koşuyoruz.
Araştırma yaparken nasıl bir tutum sergiliyorsunuz? Başvurduğunuz bilgi kaynaklarını değerlendirmeniz amacıyla aşağıdaki soruları defterinize cevaplayınız.
Merak uyandırıcı bulduğunuz konular nelerdir? Genellikle hangi konularda araştırma yaparsınız?
Cevap: Bitki konularına merak duyuyorum. Bitkilerin yapıları konusunda araştırma yapıyorum.
Merak ettiğiniz konularda sorularınızın cevabını bulana kadar uğraşır mısınız yoksa vazgeçer misiniz? Neden?
Cevap: Sorularımın cevabını bulana kadar uğraşırım. Çünkü merakımı gidermeden rahat edemem.
Merak ettiklerinizi öğrenmek için araştırma yaparken hangi bilgi kaynaklarına (kitap, ansiklopedi, konuyla ilgili bilgi sahibi kişiler, genel ağ vb.) başvurursunuz?
Cevap: Bitkileri anlatan kitapları, web sitelerini ve forumsınıf.com sitesini kullanırım.
Bir sunum için hangi teknolojik araçları (akıllı tahta, projeksiyon, ses kayıt cihazı, fotoğraflar vb.) kullanacağınızı nasıl belirlersiniz?
Cevap: Sunumda bana lazım olan şeyleri nasıl anlatacağımı hazırlayarak sonrasında araçları belirliyorum.
Hangi konularda denemeler, deneyler yapıyorsunuz? Bu deneme ve deneyler size neler kazandırıyor?
Cevap: Bitkilerin canlılığı konusunda deneme ve deneyler yapıyorum. Bu deneme ve deneyler bana tecrübe kazandırıyor.
Bilim insanı” sözcük grubunun tanımını yapınız. Bu sözcük grubunu anlamına uygun bir cümlede kullanınız.
Cevap:
Bilim İnsanı
Tanımı: Araştırma yapan, sonuçlarını paylaşan kişilerdir.
Cümle: Büyüyünce ülkemi temsil eden önemli bir bilim insanı olmak istiyorum.
Yaptığınız tanımdan ve okuduğunuz metinden yararlanarak bir bilim insanında bulunması gereken özellikleri aşağıya yazınız.
Cevap:
Okuduğunuz metinde geçen aşağıdaki sözcüklerden anlamını bildiklerinizi birer cümlede kullanınız. Anlamını bilmediğiniz sözcüklerin anlamlarını TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten bulunuz.
Cevap:
Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.
1. Metne göre çocuklar neden pek çok sorunun cevabını merak ederler? Sorularına cevap bulabilmek için neler yaparlar?
Cevap: Ansiklopedi ve kitapları araştırır ve sorularının cevabını bulmaya çalışırlar.
2. Soru soran çocuklarla bilim insanları arasında hangi yönden bir benzerlik vardır?
Cevap: Var olan gerçekleri hızla öğrenebilme istekler benzerlik göstermektedir.
3. Sorularımızın cevaplarını bulana kadar niçin cevabı aramanın peşini bırakmamalıyız?
Cevap: Merakımızı giderebilmek ve belki de yanıtı ilk bulan biz olabilmek için peşini bırakmamalıyız.
4. Hangi çocuklar, önüne çıkan engellerin üstesinden gelirler?
Cevap: Çevresindeki varlıklara ve gerçeklere dikkat eden, onları merak eden, araştıran ve soru sormaktan korkmayan çocuklar engellerin üstesinden gelirler.
5. Toplumumuzun ve dünyamızın nasıl çocuklara ihtiyacı vardır?
Cevap: Merak eden, araştıran ve soru soran çocuklara ihtiyaç vardır.
6. Metnin vermek istediği mesaj sizce nedir?
Cevap: Metnin vermek istediği mesaj araştırmanın, soru sormanın ve merak etmenin önemidir.
Aşağıda okuduğunuz metinle ilgili sorular verilmiştir. Bu soruların cevaplarının yer aldığı kutucuk numaralarını yazınız. Soruları cevaplarken birden fazla kutucuk numarası kullanabilirsiniz.
Cevap:
Aşağıda bilim insanlarının merak ettikleri soruların cevaplarını ortaya çıkarmak için araştırmalar yapmalarından ve bu araştırmalardan elde ettikleri sonuçları bilim dünyası ve bilim dünyası dışındaki kişilerle paylaşmalarına kadar olan süreç verilmiştir. Açıklamalardan yararlanarak bu görselleri oluş sırasına göre numaralandırınız.
Cevap:
Bu metinde aşağıdakilerden hangisi yoktur? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:
Aşağıdaki cümlelere soru anlamı katan eklerin altını örnekteki gibi çiziniz.
Cevap:
Peki, sorduğumuz bu sorulara yanıt alabiliyor muyuz?
Hiç böyle bir duyguya kapıldınız mı?
Sorduğum sorulara gülerler mi?
Aşağıdaki cümlelerle bu cümlelerdeki soru eki “mi”nin cümlelere kattığı anlamları eşleştiriniz.
Cevap:
Aşağıdaki ifadeleri “ile, için, gibi, kadar, doğru” ifadelerinden uygun olanlarla tamamlayınız.
Cevap:
Merakımızı gidermek ………….İÇİN……………… kitaplara başvurabiliriz.
Arkadaşım, kardeşi …………İLE………………. çok iyi anlaşıyor.
Yanıtı bulana …………..KADAR…………….. uğraşırız.
Bilim insanları arı .……….GİBİ……………….. çalışıyorlar.
Çocuk, biraz önce parka ………….DOĞRU……………… gitti.
Aşağıdaki cümlelerde yer alan edatların bu cümlelere kazandırdığı anlam özelliklerini inceleyiniz.
Aşağıdaki cümlelerde geçen edatların altını çiziniz ve cümlelere kattığı anlamları örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki dergi yazısını okuyunuz. Yazıdan hareketle çocuklarla bilim insanları arasındaki ortak özellikleri belirleyiniz. Bu konu hakkındaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Çocuklarda bilim insanları gibi meraklı ve araştırmacıdırlar. Var olanı öğrenme isteğindedirler.
Metinde geçen aşağıdaki ifadeden hareketle bir hikâye yazınız. Hikâyenizdeki cümleleri soru ekinin kattığı farklı anlamlarla ve edatlarla zenginleştiriniz.
“Çevresindeki varlıklara ve gerçeklere dikkat eden, onları merak eden, araştıran ve en önemlisi de soru sormaktan korkmayan çocuklar, önüne çıkan her engelin kolayca üstesinden gelirler.”
Cevap:
Ali okulda ”Bilimi Bilmek” başlıklı bir poster gördü. Görür görmez meraklandı ve araştırmaya başladı. Poster bir bilim yarışmasını anlatıyordu. Bilime, özellikle de bitkilere merak duyan Ali hemen bu yarışmaya katılım için başvurusunu yaptı. Ardından büyük bir titizlikle bitkilerle ilgili her şeyi araştırmaya, bilgi toplamaya, ve bitkileri öğretmeniyle birlikte incelemeye başladı. Haftalar sonra Ali yarışmaya hazır hale gelmişti. Bitkiler üzerinde yaptığı çalışmaları sununca herkes şaşkınlık ve hayranlık duydu. Sunumun sonunda:
-”Ben ileride bir araştırmacı, bilim insanı olacağım, merak etmek, dikkat etmek, soru sormak bize bütün kapıları açacaktır. Beni dinlediğiniz için teşekkür ederim.” dedi ve herkes tarafından alkışlandı. Araştırmaları ve etkili sunumu ile yarışmayı birincilikle kazandı.
Teknolojik araçlarla (bilgisayar, televizyon, cep telefonu vb.) ilgili bağımlılık konusunda çeşitli kaynaklardan araştırma yapınız.
Cevap: Teknoloji bağımlılığı günümüzün en büyük problemlerindedir. Artık çocuklar sosyal yaşantıdan uzaklaştı ve tamamen teknolojik ortamlara alıştılar. Bu bağımlılık, sağlık sorunlarına, eğitimde gerilemeye, obeziteye sebep olabiliyor.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.