6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 171-172-173-174. Cevapları Yıldırım Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerine en çok ihtiyaç duyabilecekleri ders kitapları ve konu arasında yer alan ayrıca içerisinde 5. Tema Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Cevapları başlıklı yazıların bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 171-172-173-174 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla, konuyla veya herhangi bir şeyle alakalı yorumda bulunmak için aşağıda bulunan kutucukları kullanabilirsiniz.
A. 1-4. soruları aşağıdaki şiire göre cevaplayınız.
1. “Renklerin dilinden anlamak” sözüyle anlatılmak istenen nedir?
Cevap: Yaratıcılığı ile uygun renkleri seçtiği anlatılmak istenmiştir.
2. Çocuğun ninesi nasıl kilimler dokurmuş?
Cevap: Çiçekli kilimler dokurmuş.
3. Sizce çocuğun ninesi ne renk kokar? Neden?
Cevap: Bence yeşil kokardı. Çünkü yeşil saflık, doğayı anımsatır ve şiir öyle hissettirdi.
4. Şiirde geçen “Mor çiçekler dökülürdü / Dokuduğu yeşil kilimden.” dizelerindeki altı çizili sözcüğün metinde kullanıldığı anlamı belirleyerek ilgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:
B. Aşağıdaki cümlelerde koyu yazılmış bölümlerin yerine uygun deyimler yazınız.
Cevap:
a. Arkadaşımı üzecekler, onun kalbini kıracaklar diye çok korkuyorum.
→ Ödü kopmak.
b. Teyzemin söylediği sözlere aşırı derecede sinirlendim.
→ Sinirleri bozulmak
C. Aşağıdaki dizeleri uygun açıklamalarla eşleştiriniz.
Cevap:
Ç. Aşağıdaki bilmecelerin cevaplarını ve içinde geçen zamirleri belirleyerek ilgili yerlere yazınız.
Cevap:
D. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Bu fotoğrafla ilgili aşağıdaki değerlendirmelerden hangisi kanıtlanabilirlik açısından diğerlerinden farklıdır?
Cevap: D) Deniz kenarındaki mekân insana huzur vermektedir.
2. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde adı hem belirsizlik hem de soru yönünden niteleyen sıfat vardır?
Cevap: D) Birkaç saat sonra hangi kitabı alacağıma karar verdim.
3. • Güncel bir konuda yazılmıştır.
• Nesnel düşüncelere yer verilmiştir.
Aşağıdaki parçaların hangisi bu özellikleri taşımaktadır?
Cevap: D) İçinde bulunduğumuz dönemde sanatçılar eski dönemlere göre daha fazla tekniği bir araya getirmişlerdir. Her teknikten, her malzemeden sanat eseri üretmek mümkündür. Eserlerin konusu ise her şey olabilmektedir.
4. Noktacılık, sanat akımlarından yalnızca biri. XIX. yüzyılda bir grup sanatçı, izlenimcilerin ışık ve renk tercihlerinin renklerin gerçek hâllerini bozduğunu düşünmüşlerdir. Bu nedenle rengin yalınlığına daha çok önem vermişler ve renkleri noktalar hâlinde, karıştırmadan kullanmaya başlamışlardır. Böylece noktacılık adı verilen akım ortaya çıkmıştır.
Bu metne göre aşağıdakilerden hangisi noktacılık akımının etkisiyle oluşturulmuş bir eserdir?
Cevap:
5. Tezat, birbirine zıt nitelikte olan düşünce, his ve durumların birbirleriyle alaka kurularak edebî eserlerin aynı dizesinde ya da cümlesinde yer alması sanatıdır.
Aşağıdaki dizelerin hangisinde tezat sanatı kullanılmıştır?
Cevap: A) Ben de gördüm güneşin doğarken battığını.
6. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde koşul-sonuç ilişkisi yoktur?
Cevap: C) Dedemlerle oldukça geniş bir eve taşındık.
7. Caminin içinin aydınlığı Selim Dede’yi şaşırttı. Sanki duvarlar yerine ince tül perdeler vardı da ışık onlardan süzülerek içeri giriyordu. Gözlerindeki bulanıklığı alıp götürdü bu aydınlık. Sinan’la birlikte hünkâr mahfiline gitti Selim Dede. Orada çevresi çini kaplı mermer mihrabın önünde durdular. Çiniler iri yapraklı, kırmızı, mavi, yeşil şakayıklarla bezeliydi.
Bu parçadaki altı çizili sözcüklerden hangisinin metinde kullanılan anlamı verilmemiştir?
Cevap: C) duvar: Engel.
8. Sanatçı, gerçekleri estetik ögelerle birleştirerek insanların zihnine kazıyan ve aydınlık çağların başlamasına destek olan kişidir.
Bu cümle aşağıdakilerin hangisinde verilenlerin birleştirilmesiyle oluşturulmuştur?
Cevap: A) • Sanatçı aydınlık çağların başlamasına katkı sağlayan kişidir.
• Sanatçı gerçekleri estetikle birleştirerek insanların hafızasına kazır.
E. Aşağıdaki noktalı yerlere hâl eklerinden uygun olanlarını yazınız.
Cevap:
Deniz kıyısın …dan…. demir yolu geçtiği için trenler bizim yaşamımız ….da… önemli bir yer tutardı. İstediğimiz zaman binip bir başka semt ….e… gidebilirdik çünkü. Sesi hep evimizin için ….de… olurdu. Sürekli kulak kabartırdık düdüğünün uzunlu kısalı ötüşü ….ne…. Gecenin ıssızlığın …da…. ya da rüzgâr deniz ….den… kara ….ya… estiği zamanlarda, tekerleklerin demir yolun ….dan… geçiş ….i… bile ulaşırdı biz ….e…. Çarpa çarpa, belli aralarla. Kemal ÖZER
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.