6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 110-112-113-114-115. Cevapları Yıldırım Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerine en çok ihtiyaç duyabilecekleri ders kitapları ve konu arasında yer alan ayrıca içerisinde Türkiye Metni Cevapları başlıklı yazıların bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 110-112-113-114-115 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla, konuyla veya herhangi bir şeyle alakalı yorumda bulunmak için aşağıda bulunan kutucukları kullanabilirsiniz.
Yurdumuzun hangi ilini / illerini gezip görmek isterdiniz? Niçin?
Cevap: Yurdumuzun Ankara ilini gezmek isterdim. Çünkü en önemli yerlerden biri olan Anıtkabir’e gitmeyi çok istiyorum.
Aşağıdaki afişleri inceleyiniz. Sizce bu tür afişler hangi amaçlarla kullanılmaktadır? Afişlerin yabancı dillere çevrilerek çoğaltılmasının sebebi ne olabilir?
Cevap: Afişler halkı turizm hakkında bilgilendirmek amacıyla kullanılmaktadır. Bu afişlerin yabancı dillere çevrilmesinin sebebi farklı dildeki insanlarında anlayabilmesi içindir.
https://bit.ly/3m7bDof genel ağ adresinden “Türkiye Tanıtım” videosunu izleyiniz. Tanıtım müziği ve videonun içeriği ile ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Videonun içeriğinde Türkiye’nin tarihi, doğal yerleri, yemekleri, kültürü, oyunları tanıtılmış. Bu tanıtım videosunu çok beğendim.
Aşağıdaki alana Türkiye ile ilgili bir slogan yazıp Türkiye’yi tanıtan görseller çiziniz.
Cevap: Türkiye gerektiğinde her yaştan askeri olan bir vatandır.
Aşağıda verilen sözcükleri bulmacada işaretleyiniz. İşaretlemediğiniz harfleri sırasıyla şifre kısmına yazarak şifreye ulaşınız. Anlamını bilmediğiniz sözcüklerin anlamlarını TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten yararlanarak belirleyiniz.
Cevap:
Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.
1. Şiirdeki bazı dizeler size hangi şehirleri çağrıştırmaktadır? Türkiye siyasi haritası üzerinde bu şehirleri gösteriniz.
Cevap: Şiirdeki bazı dizeler bana Ankara’yı, İstanbul’u ve Çanakkale’yi çağrıştırıyor.
2. Şair vatanını çok sevdiğini hangi dizelerde vurgulamıştır?
Cevap:
Türkiye, doğduğum,
Türkiye, doyduğum,
Türkiye, konduğum yurt!
Sevgim, inancım, özlemim!
Beşiğimi salladın, sendedir mezarım.
Sen, gönlümde yatan memleketim.
3. “Benim çiğdem kokulu memleketim.” dizesinde hangi söz sanatı bulunmaktadır?
Cevap: Kişileştirme sanatı bulunmaktadır.
4. Bir insan için üzerinde yaşadığı topraklar ne ifade eder?
Cevap: Bir insan için üzerinde yaşadığı topraklar evi, memleketi ifade eder.
Okuduğunuz şiirin konusunu ve ana duygusunu yazınız.
Cevap:
Konusu: Türkiye’ye duyulan sevgi.
Ana duygu: Türkiye’mizi sevmemiz ve korumamız gerekir.
Okuduğunuz şiirden alınan aşağıdaki bölümde şairin ne anlatmak istediğini açıklayınız.
Cevap: Aşağıdaki bölümde şair Türkiye’nin kazanılması için mücadeleler verildiği, bu mücadelelere destanlar şiirler yazıldığını anlatmak istemiştir.
Şiirden alınmış aşağıdaki bölümleri okuyunuz. Şiirde dize sonlarında bulunan ses benzerliklerini gruplandırıp altını örnekte olduğu gibi renkli kalemle çiziniz. Ses benzerliklerinin şiire katkısını belirtiniz.
Cevap: Ses benzerlikleri şiire bir ahenk vererek uyum sağlar.
• Dörtlük biçiminde yazılmıştır.
• Dize sonlarında ses benzerliği vardır.
• Benzetmeden yararlanılmıştır.
Aşağıdakilerin hangilerinde bu özelliklerin tümü yer almaktadır? İlgili kutucukları işaretleyiniz.
Cevap:
Aşağıdaki yer adlarını ilgili oldukları görsellerle örnekteki gibi eşleştiriniz.
Cevap:
Okuduğunuz metinden alınmış aşağıdaki dizelerde geçen altı çizili adları inceleyiniz. Duyu organlarımızla algılayabildiğimiz ve algılayamadığımız adları ilgili başlıkların altında gruplayınız.
Cevap:
Duyu organlarımızla algılayabildiğimiz adlar:
Duyu organlarımızla algılayamadığımız adlar:
Aşağıda verilen adlardan hangilerinin soyut, hangilerinin somut ad olduğunu söyleyiniz. Bu adları cümlelerin anlamlarına uygun olacak şekilde noktalı yerlere yazınız (Gerekirse sözcüklere uygun ekler getirebilirsiniz.).
Cevap:
Soyut Kelimeler:
Somut Kelimeler:
Küçük köpek ……şefkat……. ister gibi bakıyordu.
Şurada bir ……ayran…. içip dut ağacının altında serinleyelim.
…..Otobüs….. Eskişehir’e doğru hızla ilerliyordu.
Çiçekçide gördüğüm ….papatya….. çok güzeldi.
İki …..grup…… tartışma konusunu belirlemeye çalışıyor.
Onu görünce herkesi bir ….korku….. sardı.
Sevgi, ….sabır….. ve hoşgörü bir insanda olması gereken önemli değerlerdir.
İnsanoğlunu yaşama bağlayan temel güçlerden biri ….umuttur…
Sokağın köşesindeki fırından sıcacık …..simit…. aldım.
T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığının genel ağ adresinden yaptığınız araştırmalardan hareketle UNESCO Dünya Mirası Listesi’ne kayıtlı kültürel ve doğal varlıklarımızın korunması ve yaşatılması için neler yapılabilir tartışınız. Tartışmanızda aşağıdaki yönergeye uymaya dikkat ediniz.
Cevap: Kültürel ve doğal varlıklarımızı korumak için güçlendirilmeli, onarım yapılmalı, restorasyonlar yapılmalı ve bu yerlerin önemi gelecek nesillere aktarılmalıdır.
Sınıfa getirdiğiniz afişleri inceleyiniz. Karton, makas, boya kalemlerini kullanarak aşağıdaki yönergeler doğrultusunda ülkemizin tanıtımına yönelik bir afiş hazırlayınız. Bu etkinlik sürecinde bireysel ya da grupça çalışabilirsiniz.
Hazırladığınız afişlerden beğendiklerinizi uygun sosyal medya ortamında paylaşınız.
Aile büyüklerinizden eski bayramlarla ilgili bilgi edininiz.
Cevap: Eski bayramlarda herkes sabah namazında uyanır, erkekler namaza gider, anneler hazırlıklar yapar, küçükler büyüklerin evlerine giderek ailecek kahvaltı edilir, ziyaretler yapılır, şeker dağıtılır, ikramlıklar verilir, bayram şenliklerle kutlanırmış.
TV’den ve genel ağ üzerinden çeşitli ürün reklamları izleyiniz.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.