6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 108-111-112-113-114. Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Gülibik Metni Cevapları konusunun da bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 108-111-112-113-114 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Aşağıdaki görselle ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Yukarıdaki görsele bakarak hayvanlara karşı merhametli olmamız gerektiğini söyleyebiliriz. Aynı zamanda onlar bizlerin en yakın dostu olabilir.
2. Hayvanları sever misiniz? Beslediğiniz herhangi bir hayvan var mı?
Cevap: Evet, ben hayvanları çok severim ve bir papağan besliyorum.
Metinde anlamını bilmediğiniz sözcük ve sözcük grupları ile bunların tahmin ettiğiniz anlamlarını aşağıya yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.
Cevap:
Sözcük: Avlu
Tahminim: Meydan, bahçeli alan
Sözcük: Harman
Tahminim: Yığın halinde ekin demetleri
Sözcük: Üşüşüverdi
Tahminim: Etrafını sarmak
Sözcük: Ahır
Tahminim: Hayvanların barındırıldığı yer
Sözcük: Olağanüstü
Tahminim: Şaşkınlık uyandıran
Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Gülibik’in fiziksel özellikleri nelerdir?
Cevap: Gülibik’in ayakları ve gagası pespembe, tüyleri ise beyazlı ve karalı, ibiği kan kırmızısıdır.
2. Metindeki çocuk, sizce hangi kişilik özelliklerine sahiptir?
Cevap: Metindeki çocuk merhametli ve hayvanları seven kişilikte bir çocuktur.
3. Çocuk, Gülibik ilk kez öttüğünde neler hissetmiştir?
Cevap: Çocuk bu olayı olağanüstü bulup, şaşırıyor.
4. Çocuğun anne ve babası Gülibik’in ilk kez ötüşü karşısında nasıl davranmıştır?
Cevap: Gülibik’in ilk kez ötüşünü önemsememişlerdir.
5. Çocuk, Gülibik’in ötüşüyle yaşadığı sevinci kimseyle paylaşamayınca ne yapmıştır?
Cevap: Çocuk, Gülibik’in ötüşüyle yaşadığı sevinci kimseyle paylaşamayınca evlerinin arkasına bir kömür parçasıyla, “Bugün Gülibik öttü. Sesi çok güzeldi.” yazmıştır.
6. Metni, sona erdiği yerden itibaren devam ettirmeniz istenseydi metni nasıl devam ettirirdiniz?
Cevap: Gülibik ve çocuk birbirlerine çok alışmışlardı. Ailesi bu durumdan şikayetçiydi şikayetçi olmasına ama bir gün Gülibik ahıra giren bir yılanı ahırdan atıp bütün ahırı kurtarana kadar. Sonra ailesi de çocuk gibi Gülibik’in kıymetini anladılar.
“Sevgi” sözcüğünün çağrıştırdığı kavramları yazınız. Ardından bu kavramları kullanarak defterinize bir şiir yazınız.
Cevap:
Sevgi ararsan bulursun kalplerde
Bir sokak hayvanında belki
Belki güzel kokan bir çiçekte
Aranırsa bulunur merhametli her yürekte
a. Aşağıdaki haber metnini okuyup görseli inceleyiniz.
b. Sizce fotoğraf, haberle uyumlu mudur? Açıklayınız.
Cevap: Haberde bir leylekten bahsediyor ve fotoğrafta da bir leylek var. Bu yüzden haber ve fotoğraf uyumludur.
c. Sizce fotoğrafçı, habere uygun bir fotoğraf oluşturmak için nelere dikkat etmiştir? Fotoğrafçının habere uygun bir fotoğraf oluşturabildiğini düşünüyor musunuz? Açıklayınız.
Cevap: Leylek resmini yuvasında bir leylek olarak koymaya dikkat etmiştir. Bence fotoğraf habere uygundur. Çünkü haberde de bir leylekten bahsediliyor.
ç. Sizce fotoğrafçı, bu haber için çektiği fotoğrafla neyi amaçlamıştır?
Cevap: Bence bu fotoğrafta haberle uygun olmasını amaçlamıştır.
“Sevginin gücü” konulu bir konuşma yapınız. Konuşmanızda geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap: Sevginin gücü çok büyüktür o kadar büyüktür ki bu güç her şeyin ötesindedir ve her şeyi başarabilmemizi sağlar. Sevgiyi hisseden çocuklara bakacak olursak, bunlar her şeyi başarabilme potansiyeline sahiptirler. Sevginin gücünün anlamını buradan da anlayabiliriz.
a. Aşağıda verilen cümleleri okuyunuz. Sizce altı çizili sözcüklerin ortak özelliği nedir? Belirleyerek işaretleyiniz.
Cevap:
b. Yukarıda işaretlediklerinizden hareketle aşağıdaki boşlukları doldurunuz.
Cevap:
a. Aşağıda verilen cümlelerde yer alan sıfatların altlarını çiziniz.
Cevap:
Meteoroloji, bu kış çok soğuk günler yaşayacağımızı söylüyor.
Işıl ışıl çiniler, yeni camiyi daha da güzel göstermişti.
Kütüphanemizde çizgi romanlar, eğlenceli kitaplar bulunuyor.
Birkaç adım atınca kırık dökük kağnıya ulaşabilmişti.
b. Her birinde sıfat görevinde en az bir sözcük kullanmanız koşuluyla defterinize üç cümle yazınız.
Cevap:
1.Bugün babam bana mavi bir çanta aldı.
2.Güneşli havaları çok severim.
3.Pembe bir elbise giymişti
c. “Gülibik” adlı metni bir kez daha okuyunuz. Metni okurken metinde kullanılan sıfatları bularak defterinize yazınız. Metindeki sıfatların metnin anlamına olan katkısını belirlemek için aşağıdaki soruyu cevaplayınız.
Cevap:
O, ibiği kan kırmızı tüyleri kızıllı karalı, gökkuşağı gibi çok renkli bir horozdu.
Çatlak yumurta
Gözleri yumuk yumuktu
Karanlık bir köşeye
Metinde sıfatlar olmasaydı metnin anlamı nasıl etkilenirdi?
Cevap: Metinde sıfatlar olmasaydı cümlelerde bahsedilen şeylerin, biçim renk, sayı gibi özelliklerini bilemezdik.
a. Metindeki “Gülibik” adlı horozun kahraman olduğu bir fabl yazınız. Yazdıklarınızı gözden geçiriniz. Gerek görüyorsanız yeniden düzenleyiniz.
Cevap:
Gülibik her zaman olduğu gibi bugünde ahırda dolaşıyordu. Bir yandan yavruları kontrol ediyor, bir yandan da bulduğu yemleri yiyordu. Gülibik böyle dolaşırken yumurtaların oradan bir hışırtı geldiğini duydu. Ne olduğunu anlamadığı yabani bir hayvan gördü. Bunu gören Gülibik hızlıca koşarak ötmeye başladı. Aynı zamanda kümesteki diğer arkadaşlarına sesleniyordu:
-”Eyvah! Koşun çabuk. Kümesimizi talan ettiler.” diye.
Bunu duyan bütün tavuk ve horozlar yüksek sesle ötmeye başladı. Bu sesleri duyan ev sahipleri koşarak gelip yabani hayvanı kovdular. Gülibik sayesinde yumurtalarını ve tavuklarını kurtardıkları için Gülibik ve arkadaşlarına ödül olarak güzel yemler verdiler.
b. Yazınızdaki yazım ve noktalama hataları ile anlam bütünlüğünü bozan ifadeleri öğretmeninizin yardımıyla belirleyerek düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.