💬 Yorum Yaz
7 Mart 2025, 14:57 - Sena Yazdı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 265-266-267-268-269-270-271-272. Cevapları Yıldırım Yayınları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 265-266-267-268-269-270-271-272. Cevapları Yıldırım Yayınları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 265-266-267-268-269-270-271-272. Cevapları Yıldırım Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Şehir Faresi İle Kır Metni Cevapları içeriğinin bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 265-266-267-268-269-270-271-272 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

6.Sınıf Yıldırım Yayınları Türkçe Ders Kitabı 265-266-267-268-269-270-271-272. Sayfa Cevapları Şehir Faresi İle Kır Faresi

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 265 Cevapları Yıldırım Yayınları

Metne Hazırlanalım

➠ Aşağıdaki metni okuyarak soruları cevaplayınız.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 265 Cevapları Yıldırım Yayınları

• Metnin konusu nedir?
Cevap: Anne geyik ve yavrusunun otlarken köpek sesi duyup korkmaları. 


• Anne geyiğin yerinde siz olsaydınız yavru geyiğe nasıl cevap verirdiniz? Niçin?
Cevap: Ben olsaydım kendim için değil yavrum için korktuğumu ve yavrumu koruyamamaktan korktuğumu anlatırdım. 


• Sizce hayvanlar da korku duygusunu hissediyor mudur? Bu konudaki duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Bence hayvanlar da korku duygusunu hissediyordur. Bir  fare veya kuş kediyi gördüğünde can korkusu kaplamakta ve kaçmaya çalışmaktadır. 


➠ Sizi korkutan şeyler nelerdir? Niçin?
Cevap: Beni yılan gibi zararlı hayvanlar korkutur. Çünkü onlara karşı savunmasız kalabilirim. 


➠ Korkuları yenmek için neler yapılabilir? Düşüncelerinizi yazınız.
Cevap: Korkuları yenmek için evcil yılanlar ve akrepler görebilir dokunabilir, hayvanlar hakkında bilgiler öğrenebilir ve şehirde yaşadığımız için bu tür hayvanlarla karşılaşmanın zor olduğuna dair araştırmalar yapılabilir. 


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 266 Cevapları Yıldırım Yayınları

Okuyalım

➠ “Şehir Faresi ile Kır Faresi” adlı metni noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli okuyunuz. Metni okurken ses tonunuzu etkili kullanarak duyguları yansıtmaya çalışınız.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 267 Cevapları Yıldırım Yayınları

Sözcük Çalışması

➠ Aşağıdaki sözcükleri anlamlarıyla karşılaştırınız. Anlamı doğru verilenlerin başına “D”, yanlış verilenlerin başına “Y” yazınız. Gerekirse bu etkinlik sırasında TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten yararlanabilirsiniz.
Cevap: 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 267 Cevapları Yıldırım Yayınları


Anlayalım, Yorumlayalım

➠ Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.

1. Şehir faresinin sofrası nasıldır?
Cevap: Şehir faresinin sofrası mükelleftir. 


2. Şehir faresi ile kır faresi işittikleri gürültü üzerine ne yapmışlardır?
Cevap: Şehir faresi ile kır faresi işittikleri gürültü üzerine sofranın başında savuşmuşlar. 


3. Kır faresi, niçin ikinci kez yemeğe oturmayı kabul etmemiştir?
Cevap: Kır faresi, korku içinde yemek yemek istemediği için kabul etmemiştir. 


4. Kır faresi, “Böyle korku içinde sürülen safa yerinde dursun.” sözüyle ne anlatmak istemiştir?
Cevap: Korku içinde yaşamaktansa mükellef bir sofrası olmamasının daha iyi olduğunu anlatmak istemiştir. 


➠ Aşağıya okuduğunuz metinle ilgili iki soru yazınız. Bu soruları arkadaşlarınıza yöneltiniz.
Cevap: 

Soru 1: Dönmek isteyen fare hangisidir?
Cevap: Dönmek isteyen fare şehir faresidir. 

Soru 2: Şehir faresi ile kır faresi nereden kaçmışlar?
Cevap: Şehir faresi ile kır faresi sofradan kaçmışlar.


➠ Okuduğunuz metinden hareketle şehir ve kır faresine ait üç özellik yazınız.
Cevap: 

Şehir faresi:

  • Cömert
  • Misafirperver 
  • İştahlı

Kır faresi: 

  • Kanaatkar
  • Misafirperver
  • Mantıklı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 268 Cevapları Yıldırım Yayınları

➠ Sizce yaşanan olay şehir faresi ile kır faresinin arkadaşlığını nasıl etkilemiş olabilir?
Cevap: Yaşanan olay şehir faresi ile kır faresinin arkadaşlığını etkilememiştir. Çünkü yaşanan olay ikisinin de suçu değildir. 


➠ Şehir faresinin mi yoksa kır faresinin mi yerinde olmak isterdiniz? Nedenini açıklayınız.
Cevap: Kır faresinin yerinde olmak isterdim. Çünkü her zaman huzurlu ve güvende olmak isterim. 


➠ Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
Cevap: 

Metnin konusu: Şehir faresi ile kır faresinin yemek yerken korkarak kaçmaları. 

Metnin ana fikri: Güvende olmak bolluk içerisinde olmaktan her zaman daha önemlidir. 


➠ Korku, hayatımızı nasıl etkiler?
Cevap: Korku, hayatımızı olumsuz etkiler. Çünkü her zaman kaygılı, stresli ve düşünceli oluruz.


➠ Kendinizi kır faresinin yerine koyarak olayları, duygu ve düşüncelerinizi, böyle bir durumda nasıl davranacağınızı anlatınız.
Cevap: Kır faresinin yerinde olsaydım bu olay karşısında mantıklı düşünerek onun gibi gitmeyi teklif ederdim ve arkadaşımı da gelmesi için ikna ederdim. 


➠ Kır faresi, şehir faresiyle yaşadığı olay sonucunda kendisi için bir ders çıkarıyor. Sizin de yaşadığınız olaylar karşısında çıkardığınız dersler var mıdır? Açıklayınız.
Cevap: Bursluluk sınavı için hazırlandığım bir gün tüm eksiklerim tamamlanmıştı. Sınav sabahı sabah erkenden uyanıp kahvaltı yapıp sakin bir şekilde okula gitmem yeterli olacaktı ancak erkenden gitmek için acele hareket etmeye başladım ve apar topar evden çıktım. Sınav yerine geldiğimde kimliğimin ve giriş belgemin olmadığını fark ettim. Sınava da yarım saatten fazla vardı. Tekrar telaşla eve dönerken yolda düştüm ve dizimi kanattım. Ben acele ettikçe işlerim aksıyordu. Bu olaydan sonra her işimi sakince yapmaya karar verdim ve her işim yoluna girdi. 


➠ Metinde anlatılan olayların gerçek hayatta yaşanıp yaşanamayacağını nedenleriyle birlikte açıklayınız.
Cevap: Metinde anlatılan olaylar gerçek hayatta yaşanamaz. Çünkü fareler konuşamaz ve mükellef bir sofra kuramazlar. 


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 269 Cevapları Yıldırım Yayınları

➠ Aşağıdaki sözcük küpünü yönergeye göre tamamlayınız.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 269 Cevapları Yıldırım Yayınları


Söz Varlığımız

➠ “Bir aralık gürültü kesildi.” cümlesinde geçen “kesilmek” sözcüğünün anlamı aşağıdaki cümlelerin hangilerinde vardır? İlgili kutucukları işaretleyiniz.
Cevap: 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 269 Cevapları Yıldırım Yayınları1


➠ “Kesilmek” sözcüğünü iki farklı anlama gelecek şekilde birer cümlede kullanınız.
Cevap: 

  • Süt kaynayınca kesilmeye başladı.
  • Bıçak sebzeleri tek seferde kesti. 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 270 Cevapları Yıldırım Yayınları

➠ Şair fablda kişileştirdiği fareleri konuşturarak konuşturma (intak) sanatı yapmıştır. Siz de bu örnekten hareketle şehir faresini konuşturarak fablın sonuna bir bölüm ekleyiniz.
Cevap: 

Sende haklısın kır farem.
Bu korku ne yesem zayıflattı beni.
Gel senin fakirhaneye gidelim.
Huzurla yemeğimizi yiyelim.


Konuşalım, Anlatalım

➠ Aşağıdaki yüz ifadelerini inceleyiniz. Görsellerdeki sözlü olmayan mesajları (şaşkın, üzgün, mutlu…) noktalı yerlere yazınız.
Cevap: 

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 270 Cevapları Yıldırım Yayınları


➠ İnsanların yüz ifadelerinin duygularını nasıl yansıttığı, iletişimi nasıl etkilediği konularında arkadaşlarınızla duygu ve düşüncelerinizi paylaşınız.
Cevap: İnsanların yüz ifadeleri duygularımızı doğrudan karşı tarafa yansıtır ve konuşmalarımızda duygu ve düşüncelerimize tercümanlık yaparlar. 


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 271 Cevapları Yıldırım Yayınları

➠ İkişerli gruplar oluşturarak “Tavşanın Korkusu” adlı metni okuyunuz. Ağustos böceği ve tavşan rollerini üstlenerek okuduğunuz metni sınıfta canlandırınız. Beden dilinizi iyi bir şekilde kullanmanın canlandırmanızın etkisini artıracağını unutmayınız.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 271 Cevapları Yıldırım Yayınları


➠ Ağustos böceğinin yerinde siz olsaydınız tavşanı ikna etmek için neler söylerdiniz?
Cevap: Kulaklarının boynuz gibi dik ve sert olmadığını dışardan da yumuşacık gözüktüğünü söyleyerek ikna ederdim. 


➠ Tavşanın yerinde siz olsaydınız nasıl davranırdınız? Bu konudaki duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Tavşanın yerinde olsaydım kulaklarıma dokunur bir boynuza benzemeyecek kadar yumuşak olduğunu düşünerek bir arkadaşımdan da fikir alır ve ormanda kalmaya devam ederdim. 


Düşünelim, Yazalım

➠ Okuduğunuz metne farklı bir son belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap: 

Ağustos böceği telaşla kalkmış ve:

– ”Asla bırakmam seni. Gel beraber bilge kaplumbağaya gidip soralım.” demiş. Tavşan kabul etmiş ve beraber bilge kaplumbağa gitmiş durumu anlatmışlar.

Bilge kaplumbağa: ”Hahaha. Sevgili tavşan senin bu kulaklar uzun uzun olmasına da bir boynuza benzemeyecek kadar yumuşak ve pofuduk. Kör olan bile bunların bir boynuz olmadığını bilir. Bunun için telaşa kapılma ve rahat rahat kal yuvanda.” der.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 272 Cevapları Yıldırım Yayınları

➠ Aşağıdaki metni okuyunuz. Kendinizi La Fontaine’in yerine koyarak hayvanlara cevaplar yazınız. Yazınızı zenginleştirmek için uygun atasözleri ya da deyimler kullanmaya, “konuşturma, benzetme ve abartma” sanatlarından yararlanmaya, yazım ve noktalama kurallarına uymaya özen gösteriniz. Yazınızın içeriğine uygun bir başlık belirlemeyi unutmayınız.
Cevap: 

La Fontaine: ”Öyle şey olur mu aslan kardeş? Benim sizinle ne derdim olabilir veya ne kötülük görmüş olabilirim? Sizler benim hayal gücümün bir eserisiniz. Sizleri çok seviyor ve insanları güldürmeyi amaçlıyorum. Hikayelerim siz hayvanlar tarafından yanlış anlaşılmış belli ki. Hemen bunlara açıklık getirecek ve hepinizin gönlünü yeni kitabımla alacağım.”

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Önerilen Yazılar:

✏️ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.