6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 256-259-260-261-262-263-264. Cevapları Yıldırım Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Anılar İçinde Bir Anı Metni Cevapları içeriğinin bulunduğu 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 256-259-260-261-262-263-264 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
➠ Bir arkadaşınızın üzgün olduğunu görünce ona nasıl davranırsınız?
Cevap: Sıkıntısının ne olduğunu ve ona yardımcı olabileceğimi söyleyerek sakinleştiririm.
➠ Üzgün olduğunuzda arkadaşlarınızın size nasıl davranmasını istersiniz?
Cevap: Üzgün olduğumda arkadaşlarımın bana karşı anlayışlı ve ilgili davranmasını isterim.
➠ Aşağıdaki özdeyişlerle ilgili duygu ve düşüncelerinizi açıklayınız.
Cevap: Özdeyişlerde, üzüldüğümüz şeylerin gelip geçici olduğunu, yarına kalmayacağını düşünmenin hafifleteceği anlatılmaktadır.
➠ “Anılar İçinde Bir Anı” adlı metni noktalama işaretlerine dikkat ederek sessiz okuyunuz. Metni okurken aşağıdaki soruların cevaplarını bulmaya çalışınız. Bulduğunuz cevapları defterinize yazınız.
• Metinde geçen kişiler kimlerdir?
Cevap: Yazar, annesi, arkadaşları.
• Olaylar nerede ve ne zaman geçmektedir?
Cevap: Emet kasabasında kış ayında geçmektedir.
• Giriş, gelişme ve sonuç bölümünden yararlanarak defterinize okuduğunuz metnin özetini çıkarınız.
Cevap: Yazar, Emet kasabasında henüz küçük okula bile başlamamış yaştayken İkinci Dünya Savaşı sürmekteymiş. Kıtlık ve yokluk içerisinde yaşıyorlarmış. Büyüklerin kıyafetleri küçültülerek küçüklere giydirilse de pabuçlara bir çözüm yokmuş. Yazarın ayakkabısı eski ve yıpranmış olduğundan su geçirip ayaklarını ıslatıyormuş. Karda arkadaşlarıyla oynamak istediğinde ayağına su giriyor ve soğuktan mosmor oluyormuş. Annesi ona lapçın alacaklarını söylediğinde dünyalar onun olmuş. Bayramda ona lapçın alınmış ve heyecandan erkenden giyip mahallede çocuklarla gezmiş. Akşam eve geldiğinde bir tekinin olmadığını fark etmiş. Gittiği her yeri arasalar da bulamamış. Kışı eski botlarıyla geçirmek zorunda kalmış. Lapçınları mahallede giymeye başlayınca arkadaşları alay etmiş.
➠ Okumanız bittikten sonra giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinin özetini bir ya da iki cümleyle yeniden ifade ediniz. Bu cümleleri birleştirerek anlam bütünlüğünü bozmadan tekbir paragrafa dönüştürünüz.
Cevap:
Giriş: Yazarın, çocuklukta geçirmiş olduğu hayatın zorlukları hatıralarında olduğu anlatılmıştır.
Gelişme: Yazar yokluktan dolayı yıpranmış botları giydiğini, kendisine bayram zamanı lastik lapçın alındığını, tüm gün giyip gezdikten sonra eve geldiğinde kaybolduğunu fark etmesi anlatılıştır.
Sonuç: Lapçın için her yeri arasalar da bulamamış ve eski ayakkabıları giymek zorunda kaldığı anlatılmış.
➠ Aşağıda Kişilerin bir haktan yararlanmaları için bir kuruluş tarafından harfleri karışık olarak verilen sözcükleri anlamlarından yararlanarak bulunuz. verilen belge.
Cevap:
➠ Okuduğunuz metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Metinde geçen olayı anlatan kimdir, olayla ilişkisi nedir?
Cevap: Metinde geçen olayı anlatan yazardır ve olayları yaşayan kendisidir.
2. Yazarı çocukluğunda hangi haber çok sevindirmiştir?
Cevap: Yazarı çocukluğunda, kendisine lastik lapçın alınacağı sevindirmiştir.
3. Yazar, lastik lapçın alındıktan sonra bayramı nasıl geçirmiştir? Sizce lastik lapçın alınmasaydı bayramı nasıl geçirirdi?
Cevap: Yazar, lastik lapçın alındıktan sonra bayramı mutlu, sevinçle geçirmiştir. Bence lastik lapçın alınmasaydı bayramı mutsuz ve evde geçerdi.
4. Yazar akşamüzeri kapıda lastiklerini çıkarırken neyi fark etmiştir? Bu durum yazarı nasıl etkilemiştir?
Cevap: Yazar akşamüzeri kapıda lastiklerini çıkarırken bir lastiğinin olmadığını fark etmiştir. Bu durum yazarı üzmüş ve telaşlandırmıştır.
5. Lapçınlarıyla sokağa çıkan yazara arkadaşları nasıl davranmıştır? Yazar arkadaşlarının davranışlarından nasıl etkilenmiştir?
Cevap: Lapçınlarıyla sokağa çıkan yazara arkadaşları dalga geçmiştir. Yazar arkadaşlarının davranışlarından üzülmüş ve utanmıştır.
➠ Metindeki küçük kız siz olsaydınız arkadaşlarınızın alaycı tavrı karşısında neler hissederdiniz? Bu tavır karşısında sizin tepkiniz nasıl olurdu?
Cevap: Metindeki küçük kız ben olsaydım arkadaşlarımın alaycı tavrı karşısında kendimi üzgün ve değersiz hissederdim. Bu tavır karşısında arkadaşlarıma durumu anlatarak ayıp ettiklerini söylerim ve oradan uzaklaşırım.
➠ Küçük kızın arkadaşlarından biri siz olsaydınız ona nasıl davranırdınız? Açıklayınız.
Cevap: Lastiklerinin çok hoş göründüğünü ve mantıklı bulduğumu söylerdim.
➠ Aşağıdaki cümlelerden hangilerinde duygu belirten ifadeler vardır? Bu ifadelerin yer aldığı cümlelerin başındaki kutucukları işaretleyiniz.
Cevap:
➠ Okuduğunuz metinle ilgili aşağıdaki ifadeler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” kutucuğunu işaretleyiniz.
Cevap:
➠ Çocuk ve gençlik edebiyatının dur durak bilmeksizin üreten usta kalemi Gülten Dayıoğlu’nu tanıyor muyuz?
Cevap: Evet bir yazar olduğunu biliyorum.
➠ Bu metinden hareketle Gülten Dayıoğlu’yla ilgili aşağıdakilerden hangisine ulaşılabilir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:
➠ “Arkadaşlarım benimle öyle bir eğlendiler ki!..” cümlesinde geçen “eğlenmek” sözcüğünün anlamı aşağıdaki cümlelerin hangisinde vardır? İşaretleyiniz.
Cevap:
➠ Aşağıdaki ifadeleri “iple çekmek, aklı kalmak, başından aşağı kaynar sular dökülmek” deyimlerinden uygun olanları kullanarak tamamlayınız.
Cevap:
Bütün gün çalıştığım için ….iş çıkışını iple çekiyorum…..
Kedimin kaybolduğunu duyunca ……başımdan aşağı kaynar sular döküldü…..
Kütüphanede gördüğüm o kitapta ….aklım kaldı….
➠ Aşağıdaki cümlelerde hangi sözcükler bir duyguyu anlatmaktadır? Bu sözcüklerin altını çiziniz.
Cevap:
➠ Aşağıdaki kutucuklara korku ve acıma duygularını ifade eden birer cümle yazınız.
Cevap:
➠ Aşağıdaki cümlelerde geçen ünlemlerin altını çiziniz. Bu ünlemlerin cümleye kattığı anlamları örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
➠ Aşağıda verilen cümleleri kutucuklardaki sözcük gruplarının uygun olanlarıyla tamamlayınız.
Cevap:
Tamircinin elleri ……vıcık vıcık…… yağ olmuş.
Arkadaşımla vedalaştıktan sonra ……..ağlaya ağlaya…… eve döndüm.
Bölgenin turistik yerlerini …..uzak yakın…… demeden gezdiler.
Uzun bir yolculuktan sonra eve ……yorgun argın……. geldi.
Oyun oynarken annesi çağırınca …..ister istemez….. eve gitti.
O gün dere kenarından ……irili ufaklı……. taşlar toplamıştık.
➠ Okuduğunuz hikâyede sizi duygusal olarak etkileyen bir olay ya da kişi var mı? Bu olaydan ya da kişiden niçin etkilendiğinizi açıklayan bir konuşma yapınız. Konuşma sırasında sözcükleri anlamlarına uygun kullanmaya ve yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş sözcüklerin Türkçelerini tercih etmeye özen gösteriniz.
Cevap: Okuduğum hikayede yazarın dört gözle beklediği lastiği ilk günden kaybetmesi beni çok etkiledi. Çünkü çok istediği bir şeydi ve zor sahip olmuştu. Daha ilk günden kullanamadan kaybetmesi üzücü ve hayal kırıklığı oldu.
➠ Sınıfta gerekli hazırlıkları yaparak duygularla ilgili ezberlediğiniz şiir, özdeyiş, şarkı ve türkülerden oluşan dinletiyi sununuz.
Bir arkadaşınızı grup sözcüsü olarak belirleyiniz. Bu arkadaşınız konuyla ilgili kısa bir başlangıç konuşması yaparak grubunuzu tanıtabilir.
Cevap:
MUTLULUK
Güneş doğar, ışık saçar,
Kuşlar öter, ne güzel bahar.
Gülen yüzler, dostça sözler,
Mutluluk işte böyle güzel!
Birlikteyken dostluk artar,
Sevgiyle her kalp canlanır.
Paylaşınca büyür neşe,
Mutluluk hep bizle kalsın!
➠ Aşağıdaki kutucuklarda verilen unsurlardan seçim yaparak defterinize bir hikâye yazma çalışması yapınız.
Cevap:
Kışın Çalışkan Kahramanı
Soğuk bir kış sabahı, kar taneleri okul bahçesini beyaza bürümüştü. 6/B sınıfının en çalışkan öğrencilerinden biri olan Adil, her zamanki gibi erkenden okuluna geldi. Onu gören Ayşe Öğretmen gülümsedi:
— Günaydın Adil! Yine çok erken gelmişsin.
— Günaydın öğretmenim! Bugünkü dersimiz için çok heyecanlıyım, dedi Adil neşeyle.
Ders başladığında arkadaşları Elif, Can, Zeynep ve Burak ile grup çalışması yapmaları gerekiyordu. Adil, herkesi dikkatlice dinledi, saygılı bir şekilde fikirlerini paylaştı. Adil sınıftakiler tarafından becerikli ve azimli biri olduğu biliniyordu ve yine bu özelliğinden ödün vermeyerek zor soruları bir çırpıda çözüverdi. Arkadaşları ona hayran kaldı.
Teneffüste bahçeye çıktılar. Kar yağışı devam ediyordu. Burak birden heyecanla:
— Hadi kardan adam yapalım! dedi.
Herkes kabul etti. Adil, becerikli elleriyle burnuna havuç koydu, gözlerine taş ekledi. Elif gülerek:
— Adil, sen olmasan bu kadar güzel olmazdı!
Adil alçakgönüllü bir şekilde gülümsedi:
— Hepimiz çalışınca böyle güzel oldu!
Gün sonunda öğretmenleri Ayşe Hanım, Adil’i azmi ve başarısı için tebrik etti. Adil ise her zamanki gibi neşeyle:
— Çalışmak en güzel şey öğretmenim! dedi.
O gün kar yağışıyla beraber neşeli bir sınıf ortamında ders yapmaya devam ettiler.
(Yapay zeka desteğiyle hazırlanmıştır.)
➠ Sınıfa karton, makas ve yapıştırıcı getiriniz.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.