6. Sınıf Matematik Ders Kitabı 256-257-259-265-266-267-268-269. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Çember Etkinlikleri konusunun bulunduğu 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 256-257-259-265-266-267-268-269 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
• Görseldeki bisikletin tekerleklerini inceleyerek hangi şekle benzediğini belirleyiniz.
Cevap: Lastikler bir çembere benziyor. Bisikletin orta kısmı ise bir üçgeni andırıyor.
• Tekerlek jant tellerinin birleşim yerlerini belirleyiniz. Buna göre tellerin uzunlukları hakkında ne söyleyebilirsiniz?
Cevap: Tekerleklerdeki jantların birleşimi tekerleğin tam merkezinde birleşmektedir. Tellerin uzunluğu aynı noktaya uzandığı için eşit olduğu söylenebilir.
• Tekerleğin en alt ve en üst noktaları arasındaki mesafe tekerlek döndükçe değişir mi?
Cevap: Bu düzgün bir çember olduğu için tekerlek ne kadar dönerse dönsün asla değişmez, tüm ölçüler eşittir.
T noktasını merkez alarak pergel ve cetvel yardımıyla 4 cm yarıçaplı bir çember çiziniz.
Cevap:
C noktasını merkez alarak pergel ve cetvel yardımıyla çapı 6 cm olan bir çember çiziniz.
Cevap:
a)
• Çevre uzunluğu yukarıdaki O merkezli çemberin uzunluğuna eşit olan bir kare çiziniz.
• Aşağıdaki kareli bölgeye, içinde kalan doğal sayıların toplamı en fazla olacak şekilde çizdiğiniz kareyi yerleştiriniz.
• Yerleştirdiğiniz karenin içinde kalan harflerle oluşturulabilecek gizlenmiş anlamlı kelimeyi noktalı yere yazınız. (π = 3 alınız.)
• Çevre uzunluğu yukarıdaki O merkezli çemberin uzunluğuna eşit ve kenar uzunlukları asal sayı olan bir dikdörtgen çiziniz.
• Aşağıdaki kareli bölgeye, içinde kalan doğal sayıların toplamı en fazla olacak şekilde çizdiğiniz dikdörtgeni yerleştiriniz.
• Yerleştirdiğiniz dikdörtgenin içinde kalan harflerle oluşturulabilecek gizlenmiş anlamlı kelimeyi noktalı yere yazınız. (π = 3 alınız.)
1 Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, verilen sözcük ve sözcük gruplarından uygun olanı yazınız.
Cevap:
a) Bir çemberde __çap__ uzunluğu, yarıçap uzunluğunun iki katıdır.
b) Düzlemde bir noktadan eşit uzaklıktaki noktaların oluşturduğu geometrik şekle __çember__ denir.
c) Çember ve çemberin iç bölgesinin birleşimine __daire__ denir.
ç) Bir çemberin __merkezi__ bu çember üzerindeki tüm noktalara eşit uzaklıktadır.
2) Verilen noktaların çemberin hangi bölgesinde olduğunu yazınız.
Cevap:
3) Verilen görsellerden hangilerinin çembere, hangilerinin daireye örnek olduğunu altlarına yazınız.
Cevap:
4)
Yukarıdaki şekilde daire ile doğru çizilmiş ve sekiz adet nokta belirtilmiştir.
Buna göre aşağıdaki noktalı yerlere uygun ifadeleri yazınız.
Çember ile d doğrusunun ortak noktaları: S, P
Daire ile d doğrusunun ortak noktaları: S, P, T, C, E, L, G
5)
ABCD karesinin her kenarına bir noktada değecek şekilde E merkezli çember çizilmiştir.
Çemberin yarıçap uzunluğu 8 cm olduğuna göre ABCD karesinin çevre uzunluğu kaç santimetredir?
Cevap: D) 64
6)
Yukarıdaki C ve E merkezli çemberlerin her biri KLMN dikdörtgeninin üç kenarına bir noktada değecek şekilde çizilmiştir.
Yarıçapları 3 cm olan bu çemberler bir noktada birbirlerine değdiklerine göre KLMN dikdörtgeninin alanı kaç santimetrekaredir?
Cevap: D) 72
6 x 12 = 72 cm2
7)
Yukarıdaki bisikletin arka tekerleğinin yarıçapı 24 santimetredir. Bu bisikletin arka tekerleği 8 tam tur döndüğünde, ön tekerleği 3 tam tur dönmektedir.
Buna göre ön tekerleğin çapı kaç santimetredir?
Cevap: C) 64
8)
Yukarıda verilen lastiğin çapı 20 inç’tir. Bu lastik 50 tam tur döndüğünde kaç santimetre yol alır? (π’yi 3 alınız.)
Cevap B) 7620
Çağ 20 inç ise yarıçap 10 inç olur.
2,54.10 = 25,4 cm
2.π.r = 2.3.25,4 = 6.25,4 = 152,4
152,4.50 = 7620
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.