6. Sınıf Matematik Ders Kitabı 193-195-200-201-202-203. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Veri Toplama, Değerlendirme ve Analiz konusunun bulunduğu 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 193-195-200-201-202-203 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Aşağıda bir firmanın üretim ve pazarlama birimlerinde çalışan kadın ve erkek sayıları verilmiştir.
Bu verilere ait ikili sütun grafiğini yandaki alana çiziniz.
Tüm sınıf arkadaşlarınızın cm cinsinden boy uzunluğunu belirleyerek tablo ile gösteriniz.
Sınıf arkadaşlarınızın cm cinsinden boy uzunlukları hangi değerler arasında değişmektedir?
Cevap: Sınıfımızdaki cm cinsinden boy uzunlukları 151 ile 173 değerleri arasında değişmektedir.
Sınıfınızdaki en uzun kişi ile en kısa kişi arasındaki boy farkı kaç santimetredir?
Cevap: Sınıftaki en uzun kişi Alperen ve Aslan 173 cm, en kısa boylu kişi 151 cm Aslı’dır. Aradaki fark 22 cm’dir.
Bir basketbol kursuna katılan 12 kişinin boy uzunluklarının ortalaması 170 cm’dir.
Bu kursa boyu 140 cm ve 130 cm olan iki kişi daha katılırsa tüm kursiyerlerin boy uzunluklarının ortalaması kaç olur?
Cevap: Ortalama uzunluk 165 cm olacaktır.
İki kişi katılmadan önce takım 12 kişi ve ortalaması 170 cm’dir. 12 x 170 = 2040 cm toplam uzunluk.
2040 + 140 + 130 = 2310 (Yeni gelen 2 kişi ile beraber 14 kişilik takımın toplam uzunluğu)
2310 ÷ 14 = 165
Görme engelli bireylerle yapılacak bir etkinlik için aşağıdaki gruplar oluşturulmuştur.
Grupların yaş ortalamalarının eşit olması için gruplardaki hangi iki kişinin karşılıklı olarak yer değiştirmesi gerektiğini bulunuz.
Cevap:
Aşağıda bir hayvanat bahçesinde iki gruba ayrılan hayvanların günlük tükettiği yem miktarları verilmiştir. Bu iki gruptaki hayvanlara verilecek ortalama yem miktarının eşit olması için hangi iki hayvanın yer değiştirmesi gerektiğini bulunuz.
Cevap:
1) Aşağıdaki araştırma sorularını oluşturacakları veri grubu sayısına göre eşleştiriniz.
2) Aşağıdaki veri gruplarının açıklıklarını ve aritmetik ortalamalarını bulunuz.
a) 15, 30, 36, 27, 40
Cevap: 29,6
Açıklık: 40-15 = 35
15+30+36+27+40 = 148
148 ÷ 5 = 29,6
b) 3, 7, 2, 8, 10, 12, 4, 3, 5, 9
Cevap: 6,3
Açıklık: 12-2 = 10
3+7+2+8+10+12+4+3+5+9=63
63 ÷ 10 = 6,3
c) 120, 200, 68, 80, 150, 90, 50, 50
Cevap: 88,5
Açıklık: 200 – 50 = 150
120+200+68+180+150+90+50+50 = 708
708 ÷ 8 = 88,5
ç) 1, 1, 2, 2, 3, 3, 4, 4, 5, 5
Cevap: 3
Açıklık: 5 – 1 = 4
1+1+2+2+3+3+4+4+5+5=30
30 ÷ 10 = 3
d) 5, 6, 7, 8, 9
Cevap: 7
Açıklık: 9 – 5 = 4
5+6+7+8+9=35
35 ÷ 5 = 7
e) 10, 11, 12, 13, 14, 15
Cevap: 12,5
Açıklık: 15 – 10 = 5
10+11+12+13+14+15 = 75
75 ÷ 6 = 12,5
3) Aşağıda beş öğrencinin Türkçe ve matematik dersinden bir günde çözdükleri soru sayılarını gösteren ikili sütun grafiği verilmiştir.
Grafikteki verilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Verilere göre ikili sıklık tablosu oluşturunuz.
Cevap:
b) Matematik dersinden en fazla soru çözen kimdir?
Cevap: 75 soru ile Fatma çözmüştür.
c) Türkçe dersinden en fazla soru çözen kimdir?
Cevap: 90 soru ile Beyza çözmüştür.
ç) Toplamda en çok soru çözen kimdir?
Cevap: 140 soru ile Zeynep çözmüştür.
d) Matematik dersinden çözülen soru sayılarının açıklığını ve aritmetik ortalamasını bulunuz.
Cevap:
Sayılar: 45, 45, 55, 60, 75
Açıklık: 75-45=30
Ortalama: 45+45+55+60+75 = 280
280 ÷ 5 = 56
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.