6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 64-65-66-67-68-69-70-71. Cevapları Hecce Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Weather And Emotions ünitesine ait çalışmaların yer aldığı 6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 5864-65-66-67-68-69-70-71 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
12. Read the e-mails and match them to their attachments. Which picture is extra?
Çeviri: E-postaları okuyun ve ekleriyle eşleştirin. Hangi resim ekstra?
Cevap:
13. Read the e-mails again and answer the questions.
Çeviri: E-postaları tekrar okuyun ve soruları yanıtlayın.
1. How does Kimberly feel?
Çeviri: Kimberly nasıl hissediyor?
Cevap: She feels sad. (Üzgün hissediyor.)
2. What is the weather like in Oslo?
Çeviri: Oslo’da hava nasıl?
Cevap: It’s cold and snowy. (Soğuk ve karlı.)
3. What can Kimberly do on snowy days?
Çeviri: Kimberly karlı günlerde ne yapabilir?
Cevap: She can throw snowball, go ice skating or make a snowman. (Kartopu atabilir, buz pateni yapabilir veya kardan adam yapabilir.)
4. Why is Brian scared?
Çeviri: Brian neden korkuyor?
Cevap: Because there is a storm with lightning in Dublin. (Çünkü Dublin’de şimşekli fırtına var.)
14. Work in pairs. Look at the extra picture in activity 12.
A: Ask questions to learn about the weather and your friend’s emotions.
B: Imagine that you live in this city. Answer your friend’s questions.
Çeviri: Çiftler halinde çalışın. Etkinlik 12’deki ekstra resme bakın.
C: Hava durumu ve arkadaşınızın duyguları hakkında bilgi edinmek için sorular sorun.
B: Bu şehirde yaşadığınızı hayal edin. Arkadaşınızın sorularını yanıtlayın.
Cevap:
– What’s the weather like in the picture? (Resimde hava nasıl?)
+ The weather is partly cloudy. (Hava parçalı bulutlu.)
– How would you feel in this weather? (Bu havada nasıl hissedersin?)
+ I feel gloomy and de-energized. (Kasvetli ve enerjimi kaybetmiş hissederim.)
15. Read and find their favorite seasons.
Çeviri: En sevdikleri mevsimleri okuyun ve bulun.
Cevap:
16. Work in pairs. Ask questions and find your friend’s favorite season.
Çeviri: Çiftler halinde çalışın. Soru sorun ve arkadaşınızın en sevdiği sezonu bulun.
Cevap:
– Which season do you like more? (Hangi mevsimi daha çok seversin.)
+ I like spring more. (İlkbaharı daha çok severim.)
17. Read the texts and complete the sentences.
Çeviri: Metinleri okuyun ve cümleleri tamamlayın.
Cevap:
1. The polar bear likes …..freezing….. weather.
2. The polar bear’s favorite season is …..winter….. .
3. The polar bear …feels…… energetic in …….cold weather….. .
4. The polar bear wants us to ….stop… the global warming.
5. The stray cat ….hates…… wet weather.
6. The cat’s favorite season is ….summer…… .
7. She ….feels…… scared and …..unhoppy….. in …wet and cold….. weather.
8. The cat wants us to leave …..a bowl of water….. in hot weather.
18. Talk about the animals below.
Çeviri: Aşağıdaki hayvanlar hakkında konuşun.
Cevap: Kangal köpekleri kış aylarında tüy döker ve -40 dereceye kadar dayanıklıdır. Ayrıca en sadık hayvanlardan biridir. (Kangal dogs shed during the winter months and are resistant to -40 degrees. It is also one of the most loyal animals.)
1. Put the words under the correct seasons. Then, make sentences using these words.
Çeviri: Kelimeleri doğru mevsimlerin altına yerleştirin. Daha sonra bu sözcükleri kullanarak cümleler oluşturunuz.
Cevap:
2. Talk about the children’s feelings in different weather conditions. Then, fill in the table for you and say.
Çeviri: Çocukların farklı hava koşullarındaki duyguları hakkında konuşun. Daha sonra sizin için tabloyu doldurun ve söyleyin.
Cevap:
3. Look at the table and make dialogues as in the example.
Çeviri: Tabloya bakın ve örnekteki gibi diyaloglar kurun.
Cevap:
– How is the weather in Muğla? (Muğla’da hava nasıl?)
+ It’s sunny. (Hava güneşli.)
– What can we do in Muğla? (Muğla’da neler yapabiliriz?)
+ We can swim and sunbathe in Muğla. (Muğla’da yüzebilir, güneşlenebiliriz.)
4. Draw your dreamland and describe it and its weather. How do the people feel there?
Çeviri: Hayalinizdeki ülkeyi çizin ve onu ve hava durumunu tanımlayın. Oradaki insanlar nasıl hissediyor?
5. Look at the weather forecast of one week. Talk about it.
Çeviri: Bir haftalık hava tahminlerine bakın. Bunun hakkında konuşmak.
6. Compare the weather conditions above.
Çeviri: Yukarıdaki hava koşullarını karşılaştırın.
Cevap: Thursday is sunny compared to Wednesday. (Perşembe günü çarşamba gününe göre güneşli.)
7. Search the Net and learn about a city’s weather forecast. Fill in the chart below. Work in pairs and compare the cities.
Çeviri: İnternette arama yapın ve bir şehrin hava durumu tahminlerini öğrenin. Aşağıdaki tabloyu doldurun. Çiftler halinde çalışın ve şehirleri karşılaştırın.
Cevap:
8. Find the odd ones out. Then, fill in the blanks with these words.
Çeviri: Garip olanları bulun. Daha sonra boşlukları bu kelimelerle doldurunuz.
Cevap:
1. The film on screen is very ….exciting…. . You should watch it.
2. It’s my birthday. I’m ….happy…. to get a lot of presents.
3. It’s not snowy or rainy in the desert. It is …..dry….. .
4. It’s …..stormy…. . I feel scared.
5. It’s ….boiling…. today. It’s 40 degrees Celsius.
6. The weather is …fabulous…. . Let’s have a picnic.
1. Match the emotions to the pictures.
Çeviri: Duyguları resimlerle eşleştirin.
Cevap:
2. Unscramble the letters and find the words. Then, categorize them.
Çeviri: Harfleri çöz ve kelimeleri bul. Daha sonra bunları kategorilere ayırın.
Cevap:
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.