6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Life konusunun bulunduğu 6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Read the texts and tick the activities in the text.
Çeviri: Metinleri okuyun ve metindeki etkinlikleri işaretleyin.
Cevap:
2. Look at the table in part 1. Ask and answer as in the example.
Çeviri: 1. bölümdeki tabloya bakın. Örnekteki gibi sorun ve cevaplayın.
Cevap:
What does Lina do during the day? (Lina gün içinde ne yapar?)
She comes home from school, takes a nap, helps her mother, looks after her cat, does her homework and writes in her diary. (Okuldan gelip kestiriyor, annesine yardım ediyor, kedisine bakıyor, ödevlerini yapıp günlüğünü yazıyor.)
3. Match the phrases with the photos. There is one extra.
Çeviri: Cümleleri fotoğraflarla eşleştirin. Bir tane daha var.
Cevap:
4. Complete the table. Ask and answer the questions as in the example.
Çeviri: Tabloyu tamamlayın. Soruları örnekteki gibi sorun ve cevaplayın.
Cevap:
What do you do after school? (Okuldan sonra neler yapıyorsun?)
After school, I do homework and listen to music.What do you do?
(Okuldan sonra ödev yapar ve müzik dinlerim. Sen neler yaparsın?)
I do my homework and help my mother. (Ben ödevlerimi yapar ve anneme yardım ederim.)
5. Match the pictures with the statements. There is one extra.
Çeviri: Resimleri ifadelerle eşleştirin. Bir tane daha var.
Cevap:
6. Look at the pictures and tell the time as in the example.
Çeviri: Resimlere bakın ve örnekteki gibi saati söyleyin.
Cevap:
7. Listen to the dialogue and tick the activities you hear.
Çeviri: Diyaloğu dinleyin ve duyduğunuz etkinlikleri işaretleyin.
Cevap:
8. Listen to the dialogue again and choose True (T) / False (F) or No Information (NI).
Çeviri: Diyaloğu tekrar dinleyin ve Doğru (T) / Yanlış (F) veya Bilgi Yok (NI) seçeneğini seçin.
Cevap:
9. Work in pairs. Make dialogues as in the example.
Çeviri: Çiftler halinde çalışın. Örnekteki gibi diyaloglar yapın.
Cevap:
– What do you do after school, Mert? (Okuldan sonra ne yaparsın Mert?)
+ I’m going to swimming lessons. What do you do? (Yüzme kursuna gidiyorum. Sen naparsın?)
– I also attend volleyball courses. What time are you leaving? (Bende voleybol kurslarına katılıyorum. Saat kaçta gidiyorsun?)
+ I’m leaving at 3.30. What time will you go? (3.30’da gidiyorum. Sen kaçta gidersin?)
– I’m leaving at 4.00. (Ben 4.00’da gidiyorum.)
10. Look at the pictures and talk about the activities as in the example.
Çeviri: Resimlere bakın ve örnekteki gibi faaliyetler hakkında konuşun.
Cevap:
Zeynep reads a book at 9.00. (Zeynep 9.00’da kitap okur.)
Berke plays football at 6.00. (Berke 6.00’da futbol oynuyor.)
Mike rests at 5:00. (Mike 5.00’da dinleniyor.)
11. Look at the calendars and tell the dates.
Çeviri: Takvimlere bakın ve tarihleri söyleyin.
Cevap:
1. August fifteenth, one thousand eight thirty-four.(On beş Ağustos bin sekiz otuz dört)
2. May second, two thousand and seventeen. (İki Mayıs iki bin on yedi.)
3. October thirteenth, one thousand seven hundred. (On üç Ekim bin yedi yüz.)
4. Sixth of January, two thousand and twenty-two. (Altı Ocak iki bin yirmi iki.)
12. Listen to the text and fill in the blanks.
Çeviri: Metni dinleyin ve boşlukları doldurun.
Cevap:
13. Listen to the text again and answer the questions.
Çeviri: Metni tekrar dinleyip soruları cevaplayınız.
1. What is the date?
Çeviri: Tarih nedir?
Cevap: September May Twenty -Twenty-Two. (Eylül Yirmi Mayıs – Yirmi İki.)
2. What time does Asya go to school?
Çeviri: Asya saat kaçta okula gidiyor?
Cevap: She goes to school at eight. (Sekizde okula gidiyor.)
3. Does she attend courses on Fridays?
Çeviri: Cuma günleri kursa katılıyor mu?
Cevap: She goes to class on Fridays. (Cuma günleri derse gidiyor.)
4. What does she do on Tuesdays?
Çeviri: Salı günleri ne yapıyor?
Cevap: She learns Turkish folk dances on Tuesdays. (Salı günleri Türk halk danslarını öğreniyor.)
14. Talk about Jordan’s after-school activities as in the example.
Çeviri: Örnekteki gibi Jordan’ın okul sonrası aktivitelerinden bahsedin.
Cevap:
Jordan does his homework at 5:00 (Jordan 5.00’da ödevini yapıyor.)
Jordan takes care of his cat at 6:00. (Jordan 6.00’da kedisiyle ilgileniyor.)
Jordan takes a nap at 7:00 and rests. (Jordan 7.00’da kestirip dinleniyor.)
Jordan helps his mother at 8:15. (Jordan 8.15’te annesine yardım ediyor.)
Jordan listens to music at 9:00 p.m. (Jordan akşam 9.00’da müzik dinliyor.)
15. Look at Jordan’s after-school activities. Ask and answer as in the example.
Çeviri: Jordan’ın okul sonrası aktivitelerine bakın. Örnekteki gibi sorun ve cevaplayın.
Cevap:
Whenever Jordan helps his mother. (Jordan ne zaman annesine yardım ediyor.)
It helps at eight quarter o’clock. (Saat sekiz çeyrekte yardım ediyor.)
When does Jordan take the course? (Jordan ne zaman kursa gidiyor?)
He goes to the course at half past three. (Saat üç buçukta kursa gidiyor.)
Across
2. I ……play……. football on Wednesdays.
3. I go to Turkish folk ……dance……. class.
6. It comes after Saturday. → Sunday
7. I ……vısıt……. my grandparents on Sundays.
Down
1. A: What’s the ……date……..? B: It’s 12.05.2022.
4. We ……attend……. courses after school.
5. It comes after July. → August
Cevap:
Ask and answer the questions.
Then write your classmates’ names in the blanks.
Çeviri: Soruları sorun ve cevaplayın.
Daha sonra boşluklara sınıf arkadaşlarınızın adlarını yazın.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.