Cevap Yaz
22 Ekim 2024, 9:38 - Sena Yazdı

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 95-96-97-99. Cevapları GÜN Yayıncılık

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 95-96-97-99. Cevapları GÜN Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Bileşke Kuvvet konusunun yer aldığı 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 95-96-97-99 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 95-96-97-99. Cevapları GÜN Yayıncılık

6.Sınıf GÜN Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 95-96-97-99. Sayfa Cevapları Bileşke Kuvvet

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları Gün Yayınları

Cisimlerin hareketleri ile cisimlere etki eden kuvvetler arasında nasıl bir ilişki vardır?
Cevap: Cisimlerin hareketleri kuvvet uygulanması ile gerçekleşir. Bu nedenle cisim hareketleri ve kuvvet doğru orantılıdır diyebiliriz.


Yandaki görselde bir kano yarışını görüyorsunuz. Yarışmacılar, birinci olabilmek için nasıl hareket etmelidir? Yarış boyunca kanoların süratleri değişir mi? Süratlerini değiştirmek için yarışmacıların ne yapmaları gerekir?
Cevap: Yarışmacılar birinci olmak için birlik içerisinde ve hızlı hareket etmelidirler. Yarış boyunca kanoların süratleri uygulanan kuvvete göre değişiklik gösterir. Süratlerini değiştirmek için yarışmacıların küreklere daha fazla kuvvet uygulamaları gerekir.


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları Gün Yayınları

1.Bölüm Bileşke Kuvvet

Hazırlık Çalışmaları

Yandaki görselde araç arızalandığı için kendi başına hareket edemiyor. Arızalı araç nasıl hareket ettirilmiş olabilir? Siz bu arızalı araca kuvvet uygulayarak hareket ettirebilir misiniz? Nasıl? Açıklayınız.
Cevap: Arızalı araç, çalışan bir araca bağlanarak hareket ettirilmiştir. Biz birlikte bir ip yardımı ile arabayı hareket ettirebiliriz.


Yandaki görselde eşya taşıyan işçiler görüyorsunuz. Koltuğu iki işçinin taşımasının amacı ne olabilir? Açıklayınız.
Cevap: Koltuğu iki işçinin taşımasının amacı ağırlığı paylaşmalarıdır. Bu sayede daha az kuvvet uygulamaları gerekir.


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları Gün Yayınları

1.Kuvvetin Özellikleri

Görsel 3.1’de anne çocuktan dolabı itmesini istiyor. Ancak çocuk, dolaba ne taraftan bir kuvvet uygulayacağını bilmiyor. Çocuğun, dolabı doğru yere götürebilmesi için annesine hangi soruları sorması gerekir? Arkadaşlarınızla düşüncelerinizi paylaşınız.
Cevap: Çocuğun annesine kuvveti uygulayacağı noktayı ve yönünü sorması gerekir.


Aşağıdaki görselde cisme etki eden kuvvetin doğrultusu, yönü ve büyüklüğü hakkında neler söyleyebilirsiniz (Görsel 3.2)?
Cevap: Cisme Doğu yönünde itme kuvvet uygulanmaktadır. Bu kuvvetin büyüklüğü 100 N’dir.


6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları Gün Yayınları

Etkinlik 1

Sonuca Varalım

Etkinlikte tahta bloka etki eden kuvvetleri gösteren çizimler yapınız.
Cevap:

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları Gün Yayınları


Tahta blok hangi durumda daha kolay hareket etti? Neden?
Cevap: Aynı yönde kuvvet uygulandığında tahta daha kolay hareket etti. Çünkü uygulanması gereken kuvveti bölüşerek kişi başı daha az kuvvet uyguladık.


Hangi durumda tahta bloku hareket ettirmek için daha fazla kuvvet uyguladınız?
Cevap: Zıt yönlerde kuvvet uyguladığımızda daha fazla kuvvet uygulamak zorunda kaldık.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.