Cevap Yaz
4 Haziran 2024, 6:51 - Furkan Yazdı

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 230-232-233-234-235. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 230-232-233-234-235. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde İletken ve Yalıtkan Maddeler konusunun yer aldığı 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 230-232-233-234-235 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

6. Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı 230-232-233-234-235. Sayfa Cevapları Elektriksel Direnç ve Bağlı Olduğu Faktörler

6. Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı 230-232-233-234-235. Sayfa Cevapları Elektriksel Direnç ve Bağlı Olduğu Faktörler

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 230 Cevapları MEB Yayınları

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 230 Cevapları MEB Yayınları

DÜŞÜNÜP DEĞERLENDİRELİM

1. İletken telin uzunluğu ile parlaklığı arasındaki ilişki hakkındaki tahminleriniz, gözlemlerinizle uyumlu mu?
Cevap: İletken telin uzunluğu arttıkça elektriğe karşı olan direnç artar ve ampulun parlaklığı da azalır.

2. İletken telin dik kesit alanı ile ampul parlaklığı arasında nasıl bir ilişki gözlemlediniz? Açıklayınız.
Cevap: Dik kesitine göre teller, elektrik enerjisine göre farklı direnç gösterir. Bu nedenle dik kesit alanı büyük olan telde direnç azalır böylece ampul daha fazla ışık verir.

3. İletken telin cinsi, ampul parlaklığını etkiledi mi? Açıklayınız.
Cevap: İletken telin cinsi parlaklığı etkiledi çünkü her telin farklı bir iletken gücü vardır. Bakır tel, metal tele göre daha iletkendir.

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 232 Cevapları MEB Yayınları

SIRA SENDE

• Emir, direnci etkileyen faktörlerden hangisini modellemiştir?
Cevap: Emir, direnci etkileyen faktörlerden dik kesit alanını modellemiştir.

• Dereceli silindir kaplarda biriken su ve boruların dik kesit alanları neyi temsil etmektedir?
Cevap: Dereceldi kaplardaki su elektrik iletim miktarını, borulardaki dik kesit alanı iletken kablonun kalınlığını temsil eder.


• Eren, direnci etkileyen faktörlerden hangisini modellemiştir?
Cevap: Eren, iletken kablonun uzunluğunun dirence etkisini modellemiştir. 

• Leğende biriken su ve hortumların uzunlukları neyi temsil etmektedir?
Cevap: Leğende biriken su elektrik iletim miktarını, hortumlar iletken kablonun uzunluğunu temsil eder.


• İlayda, direnci etkileyen faktörlerden hangisini modellemiştir?
Cevap: İlayda, iletken kablonun dirence etkisini modellemiştir.

• Derecelendirilmiş kapta biriken su ve pipetlerin şekilleri neyi temsil etmektedir?
Cevap: Kaptaki sular elektrik iletiminin miktarını, pipetler iletkenin cinslerini temsil eder.

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 233 Cevapları MEB Yayınları

ARAŞTIR-KEŞFET

Akkor filamanlı ampul ile enerji tasarruflu ampullerin avantajlı ve dezavantajlı yanlarını araştıralım. Araştırma sonuçlarımızdan hareketle çalışma odamız için en uygun ampulü seçelim.
Cevap: Akkor filamanlı ampuller enerji tasarrufundan oldukça uzak, kullandığı enerjiyle çok az sayıda ışık yayan ve maliyetli lambalardır. Tam tersine enerji tasarruflu ampuller, akkor filamanlı lambalara göre çok az güçle çok daha fazla ışık yayabilen, çok daha ekonomik ampullerdir.

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 234 Cevapları MEB Yayınları

SIRA SENDE

HER ŞEY AYNI AMA AMPUL PARLAKLIĞI NEDEN FARKLI?

Ayşe özdeş pil, duy ve iletken teller kullanarak basit elektrik devreleri hazırlıyor. Bu devrelerde ampul parlaklıklarının farklı olduğunu gözlemliyor.

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 234 Cevapları MEB Yayınları

Ampul parlaklıklarının farklı olmasının nedeni ne olabilir? Yazalım.
Cevap: Ampul parlaklıklarının farklı olmasının nedeni ampullerin dirençlerinin farklı ölçülerde olmasından kaynaklanıyor.

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 235 Cevapları MEB Yayınları

KENDİNİ DEĞERLENDİR-2

1. (…) Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a. Birinci devredeki ataş; 1, 2 ve 3. konumlara getirildiğinde ampul parlaklıkları nasıl olur? Konum ve parlaklık arasındaki ilişkiyi karşılaştırınız (İletken tellerin sadece uzunlukları farklıdır.)
Cevap: Ampullerin parlaklığı büyükten küçüğe doğru 3, 2 ve 1 şeklinde olacaktır.

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 235 Cevapları MEB Yayınları a.


b. İkinci devredeki ataş, hangi konumda iken ampul parlaklığı en fazladır (İletken tellerin sadece dik kesit alanları farklıdır.)?
Cevap: Ampul parlaklığı 3 numaralı konumda en fazla olacaktır.

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 235 Cevapları MEB Yayınları b.


c. Üçüncü devredeki ataş, hangi iletken maddeye bağlandığında ampulün parlaklığı diğerlerine göre daha az olur (İletken tellerin sadece cinsleri farklıdır.)?
Cevap: Demir maddeden yapılan iletken maddede ampul parlaklığı en az olur.

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 235 Cevapları MEB Yayınları c.


2. Bülent’in ampul parlaklıkları ile ilgili arkadaşlarına söyledikleri neler olabilir? İlgili noktalı yerlere yazınız.

Eda: İletken telin uzunluğunu artırmalısın.
Bülent: Tel uzunluğu arttıkça dirençte artacağı için ampul parlaklığı azalacaktır.


Cemre: Bakır tel yerine gümüş tel kullanırsan ampul parlaklığını artırabilirsin.
Bülent: Doğru, gümüş, bakırdan daha iyi bir iletken olduğu için parlaklık artacaktır.


Serdar: İletken telin dik kesit alanını azaltmalısın.
Bülent: İletken telin dik kesit alanı azalınca direnç artacağı için ampul parlaklığıda azalır.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.