Cevap Yaz
13 Ocak 2025, 9:26 - Furkan Yazdı

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 94-95-96-97-98-99-100-101-102. Sayfa Cevapları 2. KİTAP

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 94-95-96-97-98-99-100-101-102. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerine en çok ihtiyaç duyabilecekleri kitap cevaplarından olan ve içerisinde Komşumuz Nergis Teyze “Çiçek Dayanışması” Metni Cevapları içeriğinin bulunduğu 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 94-95-96-97-98-99-100-101-102 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 94-95-96-97-98-99-100-101-102. Sayfa Cevapları 2. KİTAP

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları

DİKKAT: Şu an baktığınız cevaplar “2. Kitap”a aittir.
1. Kitap’ın cevapları için yukarıdaki resme tıklayın.

5.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 94-95-96-97-98-99-100-101-102. Sayfa Cevapları 2. KİTAP Komşumuz Nergis Teyze “Çiçek Dayanışması”

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları MEB Yayınları

Keşif Yolculuğu

“Türk kültüründe komşuluk” hakkında yaptığınız araştırma sonucunda edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız. Araştırmanıza yeniden başlayacak olsaydınız kaynak seçimlerinize yönelik neleri değiştirmek ya da korumak isterdiniz? Söyleyiniz.
Cevap: Türk kültüründe komşuluk toplumu bir arada tutan ve kültürel değerlerimizle iç içe geçmiş bir konudur. Komşuluk ilişkileriyle alakalı atalarımızın bizlere miras bıraktığı birçok sözü bulunmaktadır. Bunların başında

“-Ev alma komşu al,
-Komşu komşunun külüne muhtaçtır,
-Komşusu açken yatan bizden değildir”

gibi sözlerdir. Bunlar bizlere komşuluk bağlarının ne kadar önemli olduğunu öğütler. Komşular bize iyi günde ve kötü günde her zaman yanımızda olacak ilk insanlardır. Onlarla iyi günde mutluluğumuzu paylaşmalı, kötü günlerde yanımızda olarak birbirimizi teselli etmeliyiz.

Yaşadığınız yerdeki komşuluk ilişkileri nasıldır? Anlatınız.
Cevap: Yaşadığımız yerde komşuluk ilişkilerimiz çok iyi diyemem. Çok fazla birbirini tanıyan komşu yoktur. İnsanlar sürekli taşınmak zorunda kaldıkları için uzun süre mahallemizde yaşayan olmuyor. Mahallemizden yalnızca sürekli alışveriş yaptığımız bakkalın sahibini, kapı komşumuzu tanıyorum.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları MEB Yayınları

1. ETKİNLİK

a. Dinlediğiniz metnin devamında neler yaşanmış olabilir? Tahminlerinizi ve gerekçelerinizi yazınız.
Cevap: Yazar’ın annesi çiçeği köklendirmeyi unutarak Nergis Teyze’ye mahcup olmuş olabilir.

b. Metnin devamında tahminleriniz doğru çıktı mı? Tahminlerinizle ilgili gerekçeleriniz uygun muydu?
Cevap: Metnin devamında tahminlerim doğru çıkmadı. Tahminime göre yazarın annesi çiçekleri köklendirmeyi unuttuğu için Nergis Teyze’ye mahcup olacaktı ancak benzer bir şey bile olmadı.


2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle sözlü olarak cevaplayınız.

1. Ardıç Sokağı sakinleri mahallelerine yeni taşınanları nasıl karşılamaktadır?
Cevap: Herkes birbirine yardım eder, henüz düzenleri olmadığı için yeni taşınan ailelere yemek pişirilerek götürülürdü.

2. Yazar, “Bir top hepimizi eğlendirir, ceplerimizdeki yemişler herkese yeterdi.” cümlesiyle ne demek istemiştir?
Cevap: Eski zamanlarda az şeyle çok mutlu olmanın önemini bilindiğini anlatmak istemiştir. Günümüze kıyasla kıskançlığın daha az olduğu, arkadaşlık ve beraberliğin daha sıkı yaşandığı anlatılmıştır.

3. Bahri amcanın küçücük bahçesinde yetiştirdiği ürünleri herkesle paylaşması hakkında ne düşünüyorsunuz?
Cevap: Cömert ve bonkör bir insan olmak çok doğru bir davranıştır. İnsanların mutluluğunu paylaşması kendisini daha mutlu eder ve paylaşan kişiyi sevilen bir insan yapar.

4. İhsan ağabey mahallede çocuklar arasında nasıl bir rol üstlenmiştir?
Cevap: İhsan Ağabey çocukların fotoğraflarını çeken ve küstüklerinde onları barıştıran birisi olarak rol almıştır.

5. Nergis teyze mahalleden taşınırken çocuklar ne hissetmiş, ne yaşamışlardır?
Cevap: Nergis Teyze mahalleden taşınırken çocuklar çok üzülmüş ve yaşanan anıları unutmaması, her baktığında kendilerini hatırlaması için bir sepet içinde yediveren gülü hediye etmişlerdir.

6. Siz olsaydınız ayrılacağınız bir arkadaşınıza sizi hatırlaması için nasıl bir hediye verirdiniz? Neden?
Cevap: Ben olsaydım arkadaşımla ayrılacağım zaman ona ikimizin de olduğu bir fotoğraf hediye ederdim.


3. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metindeki kişilerin özelliklerini tespit ederek yazınız. Gerekirse dinleme metnini tekrar dinleyiniz.

Nergis Teyze: Yardımsever, düzenli ve titiz.

Bahri Amca: Cömert, bonkör ve paylaşmaktan mutluluk duyan

İhsan Ağabey: Çocuklara sürpriz yapmaktan hoşlanan, arabulucu birisi

Anne: Yardımsever ve düşünceli

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları MEB Yayınları

4. ETKİNLİK

a. Dinlediğiniz metinde sizi ana düşünceye ulaştıracak hangi bilgiler bulunmaktadır? Yazarın aslında ne anlatmak istediğini, bu metni yazma amacının ne olabileceğini düşününüz.
Cevap: Çocuklardan yaşlılara kadar mahalledeki her komşunun birbiriyle iyi ilişkiler kurduğundan bahsedilmiştir. Bu ilişkiler kurulurken oldukça saf, kötülükten uzak ve tamamen iyi niyetli olduklarını görebiliriz.

b. Edindiğiniz bilgilerden hareketle dinlediğiniz metnin ana düşüncesini yazınız.
Cevap: Komşularımızla her zaman aramızda samimi ve güzel ilişkiler kurmalıyız. Birbirimize yardım etmeli, sorunlarına çözüm üretmeli ve iyi düşünmeliyiz.


5. ETKİNLİK

a. Dinlediğiniz metindeki İhsan ağabeyin küsen çocukları barıştırması doğru bir davranış mıdır? Değerlendiriniz. Değerlendirmenizi yaparken aşağıdaki açıklamayı dikkate alınız.
Cevap: Büyüklerin tavsiyelerini ve öğütlerine her zaman kulak asmalıyız çünkü onlar bizden yaşça büyük oldukları için daha tecrübeliler, daha bilgilerdir. İhsan Ağabey’de büyüklüğünün kendisine verdiği tecrübeye dayanarak çocuklara doğru yolu göstermeye çalışması doğru bir davranıştır.


b. Siz de örneklerde verilenler dışında duruma uygun olan bir toplumsal kuralı esas alarak İhsan ağabeyin davranışı hakkındaki değerlendirmenizi yazınız.
Cevap: İhsan Ağabey mahallesinde herkes tarafından tanınan ve sevilen bir insandır. Çocuklarla arasının iyi olması ve iyi geçinebiliyor olması onun çocuklar arasında sözüne itimat edilen, sevilen bir insan olmasını sağlamıştır. İhsan Ağabey çocuklar arasındaki saygıdeğer yerini kullanarak zaman zaman arası bozuk çocukların arasını düzeltmek, onları barıştırmak için bu saygınlığını kullanması çok normaldir. 

Kendisi hem bilgili hem de mahallesindeki insanların birbiriyle küs kalmasını istemeyecek kadar vefalı bir insandır.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları MEB Yayınları

6. ETKİNLİK

a. Daha önce dinlediğiniz Sevgili Günlük adlı hikâyeyi tekrar dinleyiniz. Sevgili Günlük ile Komşumuz Nergis Teyze “Çiçek Dayanışması” dinleme metninin karşılaştırılabilir unsurlarından (olaylar, kahramanlar, kahramanların davranış ve karakter özellikleri) birini belirleyiniz.

b. Belirlediğiniz unsurun benzerlik ve farklılıklarını söyleyiniz.

Benzerlikler: Her iki metinde komşuluk ilişkileri ön plandadır. Her iki metindeki karakterlerin ortak özelliği yardımsever ve bonkör insan olmalarıdır.

Farklılıklar: Komşuluk ilişkileri Çiçek Dayanışması metninde daha sıkıdır, bir sorun olduğunda herkes anında haberdar olur fakat Sevgili Günlük metninde haberleri çok geç olmuştur.


7. ETKİNLİK

a. Komuşumuz Nergis Teyze “Çiçek Dayanışması” metnini tekrar dinleyiniz. Dinlerken metnin serim, düğüm ve çözüm bölümlerini belirleyiniz ve her bölümünde ne anlatıldığını aşağıya yazınız.

Serim: Yaşanılan sokağın tanıtımı ve karakterlerden kısaca bahsediliyor. Bu karakterlerin birbirine olan sevgi bağından söz edilmektedir.

Düğüm: İnsanların sevgi ve saygı içerisinde birbirine yaklaşımları, küçüklerin büyüklerine olan hürmeti, küçüklerin kendi aralarındaki azla yetinip mutlu olmayı bilmeleri ön plana çıkartılmıştır.

Çözüm: Mahalleden ayrılan Nergis Teyzelerine üzülmelerinden dolayı dilinden düşmeyen bir çiçeği ona gitmeden önce hediye ederek hatıralarını, Nergis Teyze’nin gideceği yerde yaşatmalarını sağlamışlardır.


b. Bölümlerin birbirine nasıl bağlandığını ve aralarındaki geçişlerin uygun olup olmadığını değerlendiriniz. Bölümler arasında düşünce ve olay akışının tutarlı olup olmadığını kontrol ederek bu bölümlerin nasıl bir bütün oluşturduğunu arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Serim, Düğüm ve Çözüm olayları birbiriyle bağlantılıdır. Çözüm kısmında gerçekleşen olayların öncesi Serim’de ve Düğüm’de karakterlerin hissiyatlarıyla beraber anlatılmıştır. Bu nedenle birbirleriyle aralarında mutlak bir uyum vardır.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları MEB Yayınları

8. ETKİNLİK

Aşağıdaki paragrafı okuyunuz. Furkan’ın paragrafta ifade edilen davranışları dijital ortamda bilgi güvenliğiyle ilgili hangi sorunlara yol açabilir? Yazınız.
Cevap: Furkan’ın yapmış olduğu bu davranış, özel hayat bilgilerinin ifşa edilmesine neden olabilir. Gizli kalması gereken aile ve kişisel bilgilerin açığa çıkartılması kötü niyetli insanlar tarafından kullanılabilir. Banka işlemlerinde, devlet dairelerinde, sözleşme imzalarken, web sitelerine üye olurken ve buna benzer birçok kişisel işlemi yaparken başkası tarafından adımıza kötü niyetli işlem yapılmasına neden olabilir.


9. ETKİNLİK

İletişim sürecinde mesajı veren ve alan kişileri nasıl ifade ederiz?
Cevap: Mesajı ileten kişiye konuşmacı, mesajı alan kişiyi dinleyici diyerek ifade ederiz. Sağlıklı bir iletişimin sağlanması için konuşmacının mesajı dinleyiciye net şekilde ulaşmalı ve dinleyici tarafından geri dönüt yapılmalıdır. Bu geri bir mesajla veya bir mimikle olabilir.

b. Doğru ve etkili bir iletişim kurmak için dinleyici ve konuşmacı neye dikkat etmelidir? Aşağıdaki kutulara yazınız. Sınıflandırmanızın ardından kutuları adlandırınız.

Konuşmacı: 

  • Konuşmasını herkesin anlayacağı bir dilde anlatmalıdır.
  • Sesini çok yükseltmemeli aynı zamanda çok kısık konuşmamalıdır.
  • Dinleyiciyle göz teması kurmalıdır.
  • El ve kol hareketleriyle mesajlarını desteklemelidir.
  • Konuşmasında verilmek istenen mesajı yalın ve net bir şekilde ifade etmelidir.

Dinleyici:

  • Konuşmacının sözünü kesmemelidir.
  • Konuşmacıyla göz teması kurmalıdır.
  • Konuşmacıyı dinlediğini ifade eden mimiklerde bulunmalı ve geri dönütler sağlamalıdır.
  • Konuşma yapılırken başka bir iş ile meşgul olmamalıdır.

c. Yukarıda belirlediğiniz maddeleri en önemliden daha az önemliye göre sıralayınız.

Konuşmacı: 

  • Konuşmasını herkesin anlayacağı bir dilde anlatmalıdır. 
  • Konuşmasında verilmek istenen mesajı yalın ve net bir şekilde ifade etmelidir.
  • Dinleyiciyle göz teması kurmalıdır.
  • El ve kol hareketleriyle mesajlarını desteklemelidir.
  • Sesini çok yükseltmemeli aynı zamanda çok kısık konuşmamalıdır.

Dinleyici:

  • Konuşma yapılırken başka bir iş ile meşgul olmamalıdır.
  • Konuşmacının sözünü kesmemelidir.
  • Konuşmacıyla göz teması kurmalıdır.
  • Konuşmacıyı dinlediğini ifade eden mimiklerde bulunmalı ve geri dönütler sağlamalıdır.

ç. Okul kantininde alışveriş esnasında konuşmacı ve dinleyici rollerindeki kantin görevlisi ve bir arkadaşınıza etkili, doğru iletişim kurabilmeleri için hangi tavsiyelerde bulunursunuz? Yukarıdaki sıraladığınız maddelerden yararlanarak buna yönelik bir konuşma yapınız.
Cevap: Okul kantininde alışveriş yapan öğrenciler vermek istedikleri mesajı kantinciye eksiksiz olarak iletmelidir. Kantinci ile göz teması kurmalı, sesini yeterince çıkartmalıdır. 

Kantin görevlisi konuşmacıdan aldığı mesajlarla talebi yerine getirmeli ve ürün ücreti hakkında dinleyici konumundaki öğrenciye mesajı ileterek alışverişi tamamlamalıdır. Konuşma sırasında yalın bir dil kullanılmalı ve mümkünse el hareketleri ile konuşma desteklenmelidir.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları MEB Yayınları

10. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki tanılayıcı dallanmış ağacı inceleyiniz. Buradaki bilgilerin doğru ya da yanlış olduğuna karar vererek yönlendirici okları takip ediniz. Ardından ulaştığınız çıkışı işaretleyiniz.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları MEB Yayınları

KONUŞALIM

11. ETKİNLİK

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları MEB Yayınları

a. Görselden hareketle iletişimle ilgili problemi belirleyiniz. Arkadaşlarınızla birlikte bu probleme yönelik çözümler üretiniz ve uygun çözüme karar veriniz. Neden uygun çözüm olduğunu gerekçeleriyle açıklayınız.
Cevap: Görselde bir yaşlı adam ve kadını beraber bir şeyler seyrederken bir adamın onlardan ayrı şekilde kalması ve televizyon izlemek istememesinden ötürü dışlanması sorunu vardır. Bu sorundan ötürü aile birbiriyle iletişim kuramamaktadır. Bunun için aile birbiriyle konuşarak televizyon izlemek için kısa bir saat ayırmalı onun dışında kalan sürede birbirleriyle vakit geçirmelidir.

b. İkinci görseldeki genç, ailesinin yanına gelerek “Bu akşam televizyonu kapatmaya ne dersiniz?” diyerek onlarla konuşmaya başlamıştır. Genç bu ifadesiyle anne ve babasına ne anlatmak istemiştir? Anne ve babası ona ne cevap vermiş olabilir? Söyleyiniz.
Cevap: Genç adamın teklifi karşısında yüzleri güldüğüne göre olumlu karşılamış olmalılar. Anne ve babasıyla vakit geçirmek istediğinden ancak buna televizyonun engel olduğundan bahsederek onlarla nasıl daha iyi vakit geçirebileceklerinden bahsetmiş olabilirler.

c. Konuşmanızı aşağıdaki “Öz Değerlendirme Ölçeği”nde verilen ölçütlere göre değerlendiriniz.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları MEB Yayınları

KONUŞALIM

12. ETKİNLİK

a. “Bu Görev Bizim” bölümünde “Türk kültüründe komşuluk” ile ilgili yaptığınız araştırmadan edindiğiniz bilgileri kullanarak aşağıdaki yönergeler doğrultusunda konuşma yapınız.
Cevap: Kültürümüzde komşuluk bir arada yaşamanın kaçınılmaz ve en önemli parçalarından birisi haline gelmiştir. Binlerce yıldır devam eden bu kültür atalarımızın sözlerine de konu olmuştur. Öyle ki

  • Komşu komşunun külüne muhtaçtır.
  • Ev alma, komşu al.

gibi atasözleri bizlere atalarımızdan kalmıştır. Bu sözler bize komşuluk ilişkilerinin ne kadar önemli olduğunu anlatır. Komşuluk her ne kadar farklı evlerde yaşasak bile aynı hayatı yaşadığımız söylenebilir. Bir ev mutlu olduğunda diğerleri mutlu olur, bir evin üzüntülü bir olayı olduğunda hepsi beraber üzülürler. Bu durum, birlik ve beraberliğimizi kuvvetlendirir.

b. Arkadaşlarınızdan birinin konuşmasını aşağıdaki “Akran Değerlendirme Ölçeği”nde verilen ölçütlere göre değerlendiriniz.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları MEB Yayınları


ç. Konuşma sürecinize yönelik deneyiminizi (konuşmanın amaca, konuya, hedef kitleye uygunluğu; duygu ve düşünceleri aktarmada yeterliliği vb.) gözden geçiriniz. Konuşmanızda hangi aşamalarda zorluk çektiniz? Söyleyiniz.
Cevap: Aslında çok fazla zorluk çektiğim konu yoktu fakat anlatmak istediğim konularda bilgi eksikliği yaşadım. Anlatım yapacağım konular hakkında bundan sonra daha fazla bilgi edinmem gerektiğini öğrendim.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları MEB Yayınları

YAZALIM

13. ETKİNLİK

a. Bir gün içinde ailenizle geçirdiğiniz ve kendinize ayırdığınız zamanlarda neler yaptığınızı listeleyiniz.
Cevap:

  • Ailemle beraber o gün ne yemek hazırlayacağımızı düşünürüz.
  • Geçmişte yaşadığımız eğlenceli olayları yad ederiz. 
  • Odamdaki çamaşırları kirliye atar ve odamı toparlarım.
  • Babama işleri hakkında sorular sorarım.
  • Anneme, babamla eski zamanda yaşadığı olayları sorarım.

b. Yazdığınız listeyi kendi içinde sınıflandırınız. Sınıflandırmanızı aşağıdaki tablolara yazarak tablonuza isim veriniz.
Cevap:

Ailemle Yaptıklarım:

  • Beraber yapacağımız yemeklere ve aktivitelere karar vermek.
  • Geçmişte yaşanılan eğlenceli olaylar hakkında konuşmak.
  • Aile üyelerinin meslekleri hakkında sorular sormak.
  • Aile üyelerinin tanışma hikayelerini dinlemek.

Tek Başıma Yaptıklarım:

  • Odamdaki çamaşırları kirliye atmak.
  • Odamdaki dağınıklığı toparlamak.
  • Odamı genel olarak temizlemek.

c. Oluşturduğunuz tablolardan hareketle “aile içi iletişimin önemi” konulu bir paragraf yazınız.
Cevap: Aile üyeleriyle olan aktiviteler aile üyelerini birbirine yakınlaştıran olaylardır. Kendi başımıza yaptığımız aktiviteler pek bir anlam ifade etmeyen ve genel olarak herkesin yapması gereken sorumlulukları temsil eder ancak aile ilişkisi için aileyle aktivite yapmak önemlidir.


Bu Görev Bizim

Doğa sporlarını araştırınız. Araştırmanızın sonucunda edindiğiniz bilgileri defterinize yazınız.
Cevap: Doğa sporları, bireysel ve takım halinde yapılabilen çok çeşitli spor dallarıdır. Bu spor dallarının ortak özelliği doğadan faydalanarak ve doğada yapılmasıdır. Bunların en popüleri doğa yürüyüşü, yamaç paraşütü, rafting, buz kayağı, snowboard, hand glading, sörf, yelken, mağaracılık ve kaya tırmanışıdır. 

Bazı doğa sporları oldukça eğlenceliyken bazıları eğlenceli olmasının yanı sıra adrenalin dolu ve tehlikelidir. Bu sporları yaparken insanlar profesyonel bir şekilde eğitim almalı veya bir eğitmen tarafından kontrol edilmelidir. 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları MEB Yayınları


Bir sonraki metnin konuşma etkinliğinde kullanmak üzere “Sağlıklı Hayatın Sırları” konulu bir konuşma için ses, video, grafik, resim, tablo vb. çoklu ortam ögeleri hazırlayıp sınıfa getiriniz.
Cevap: Sağlıklı bir hayat için üç temel formül bulunmaktadır. Bunlar şöyle sıralanır.

1- Diyet ve Dengeli Beslenme
2- Spor ve Hareketli Yaşam
3- Dengeli ve Yeterli Uyku

Bu üç altın maddeyi uyguladığımız zaman istersek 10, istersek 80 yaşında olsak bile aynı güçte, aynı dinç yapıda olacağız. Bu üç altın formülü uyguladığımız zaman hayatımız boyunca enerjik, güçlü ve sağlıklı bir yaşama sahip olacağız.

Diyet ve dengeli beslenmeyi sağlayabilmek için vücudumuzun ihtiyaç duyduğu yağ, karbonhidrat, protein ve vitaminlerden yeterince almalıyız. Bunlardan fazlasına sahipsek ve aşırı kiloluysak diyet yapmalıyız.

Başta vücudumuzun dolaşım sistemi olmak üzere tüm sistem ve organlarının daha sağlıklı çalışabilmesi için spor yapmalı ve hayatımız boyunca hareketli bir yaşama sahip olmalıyız. Durağan ve oturarak bir yaşam geçirmemeliyiz.

Son olarak ise uykumuza dikkat etmeliyiz. Her ne kadar önemsiz gibi görünse de yeterince uyku almayan bir vücut enerjisiz kalır. Enerjisi olmayan bir vücut ise hareket edemez, spor yapamaz, diyet yapamaz ve beslenemez. Vücudumuzdaki organlar ve sistemler sağlıklı şekilde çalışamaz. Bu nedenle yeterince uyumak ve bir uyku düzenine sahip olmak çok önemlidir.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları MEB Yayınları

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Önerilen Yazılar:

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın
Yorum Yaz

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.