Cevap Yaz
5 Ocak 2025, 17:39 - Furkan Yazdı

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 68-70-71-72-73-74-75-75-77-78-79. Sayfa Cevapları 2. KİTAP

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 68-70-71-72-73-74-75-75-77-78-79. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerine en çok ihtiyaç duyabilecekleri kitap cevaplarından olan ve içerisinde Ev Metni Cevapları içeriğinin bulunduğu 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 68-70-71-72-73-74-75-75-77-78-79 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 68-70-71-72-73-74-75-75-77-78-79. Sayfa Cevapları 2. KİTAP

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları

DİKKAT: Şu an baktığınız cevaplar “2. Kitap”a aittir.
1. Kitap’ın cevapları için yukarıdaki resme tıklayın.

5.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 68-70-71-72-73-74-75-75-77-78-79. Sayfa Cevapları 2. KİTAP Ev


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları MEB Yayınları

Keşif Yolculuğu

Evde mi dışarıda mı vakit geçirmekten hoşlanırsınız? Neden?
Cevap: Evde daha çok vakit geçirmeyi severim çünkü evde kardeşimle daha eğlenceli oyunlar oynarız.

Evde vakit geçirdiğinizde neler yaparsınız?
Cevap: Evde vakit geçirdiğim zaman kardeşimle beraber ilk başta ders çalışır daha sonrasında beraber oynayabildiğimiz oyunlara bakarız. Genelde satranç, kelime bulmaca, dama gibi oyunlar oynarız. Bunlardan sıkılırsak anne ve babamızın telefonlarından beraber oynayacağımız oyunlardan oynarız.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları MEB Yayınları

1. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruların cevaplarını okuduğunuz metinden hareketle defterinize yazınız.

1. Yazara göre mutluluğun simgesi nedir? Neden?
Cevap: Yazara göre mutluluğun sembolü evin içerisinde duran kurabiye kutusuydu.

2. Metinde herkesin hayalindeki ev ortamı nasıl betimlenmiştir?
Cevap: İçinde kahkahaların yükseldiği, masanın üzerinde kurabiye veya bir çiçek olan; bazılarında şömine, bazılarında soba ve bazılarında kalorifer eteği önünde kahvelerin içildiği;  pencere önünde begonyaların, sardunyaların olduğu, mum ışığında sevgi dolu yemeklerin yendiği bir ev şeklinde betimlenmiştir.

3. “Eşya duygunun, ruhun önüne geçti.” ifadesinden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.
Cevap: Bizler evimizde yaşadığımız mutluluğa daha çok önem vermek yerine evimizde daha kaliteli ürünler alarak mutlu olmaya çalıştığımız için artık evde beraberce yaşadığımız mutluluğu sadece eşyalardan bekler olduk.

4. Size göre mutlu bir ev ortamı nasıl olur? Anlatınız.
Cevap: Bana göre mutlu bir ev ortamı ailenin olduğu her yerde mümkündür. Bu bir konteyner evi de olabilir, dört katlı lüks bir evde olabilir, müstakil iki odalı bir evde olabilir. İçerisindeki insanlar, bizim ailemiz olduğu sürece mutlu ev ortamı her zaman oluşur.

5. Yazarın evle ilgili düşüncelerini doğru buluyor musunuz? Neden?
Cevap: Yazarın evle ilgili düşünceleri doğru, evet. Yazar mutluluğu eşyalara yüklememiş, mutluluğu ailenin sıcaklığına yüklemiştir. Bu doğrudur.


2. ETKİNLİK

Aşağıdaki yönergeler doğrultusunda bir anınızı anlatacağınız hazırlıksız konuşma yapınız.

Okuduğunuz metinde yazarın çocukluğuna dair unutamadığı detay bir kurabiye kutusudur. Sizin hayatınızda büyüyünce bile unutamayacağınız anılarınız var mı? Düşününüz.
Cevap: Kardeşimle beraber evin içerisinde futbol oynadığımız çok geniş bir koridorumuz vardı. Bu koridorda plastik topla kapı girişlerini hayali kale yaparak oynadığımız iki kişilik futbol oyunumuz vardı. Tek sorun bu odalardan birisinin dedemizin odasına açılmasıydı. Futbol oynarken sevinme işini abarttığımız zaman dedem kapısını açardı ve bize kızardı. Artık biz o kapısını açma sesini duyduğumuz anda gülerek başka odalara kaçardık.


3. ETKİNLİK

Yazarın çocukken televizyonda izledikleri ile büyüdüğünde izlediklerini ilgili yerlere yazınız.

Yazarın Çocukluğunda İzledikleri: Mutfakta kurabiye kutusu olur, çocuklar sokakta oynadıktan sonra koşarak eve gelip mutfağa girerek kutudan kurabiyeyi alıp kaçardı.

Yazarın Büyüdüğünde İzledikleri: Kurabiye kokmayan mutfaklar, latif müzik sesleri yükselmeyen ve çiçek dikilmeyen evler.


b. İki durum arasında zaman içinde nasıl bir değişim olmuştur? Söyleyiniz.
Cevap: İnsanlar eskiden mutluluğa önem verirlerdi fakat artık mutluluktan uzak bir yaşam sürmekteler.

c. Bu değişimin nedenleriyle ilgili tahminlerinizi gerekçeleriyle açıklayınız.
Cevap: Bu değişim insanların nasıl mutlu olacağını artık bilemiyor olması, mutluluğu eşyalarda aramasından kaynaklı oluyor olabilir.


4. ETKİNLİK

a. Okuduğunuz metinden sizi ana fikre ulaştıracak kanıtlar toplayınız.
Cevap:

  • Yazarın mutluluğu evinde yaptığı kurabiyelere bağlaması.
  • İnsanların artık eşyalara anlamak yüklemesi nedeniyle mutlu olamaması.

b. Topladığınız kanıtları ev kavramıyla ilgili önceden bildiklerinizle ilişkilendirerek ana fikri belirleyip defterinize yazınız.
Cevap: İnsanlar eskiden mutluluğu beraber olarak bulurlardı ancak günümüzde birbirimizden uzaklaşarak mutluluktan da uzaklaştık.

c. Ulaştığınız ana fikrin gerekçesini söyleyiniz.
Cevap: Metinde ilk başta mutlu zamanlardan ve nedenlerinden bahsettikten sonra mutsuz zamanların gerekçelerinden bahsetmiştir.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları MEB Yayınları

5. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki metni okuyunuz. 

b. Metinde yer alan problemi belirleyip kendi bakış açınızla sözlü olarak ifade ediniz.
Cevap: Metinde başarısıyla gurur duyan bir çocuğun taktir görmek isterken aile üyelerinin meşgul olması nedeniyle onunla ilgilenip tebrik etmemelerinden ötürü üzüntü duymasıdır.


c. Problem için çözüm önerilerinizi ilgili alanlara yazınız.
Cevap: 

  • Aile üyeleri birbirine yeterince vakit tanımalıdır.
  • Utku aile üyelerinin önemli bir işle meşgul olduğu zamanlarda onlara zaman tanımalıdır.
  • Bütün aile üyeleri birbirlerini ne olursa olsun dinlemeli ve empati kurmalıdır.

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki paragrafta cümlelere benzerlik anlamı katan kelimeleri belirleyerek bu kelimelerin altını çiziniz.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları MEB Yayınları

b. Aşağıda verilen kelimelerin her biriyle ilgili benzerlik anlamı veren kelimelerden de yararlanarak defterinize birer cümle yazınız.
Cevap:

  • Salonları bir padişah sarayı gibi çok genişti.
  • Cenaze evi bir karınca yuvası gibi çok yoğun ancak şikayet yoktu.
  • Fabrikaların bacaları tıpkı gecekondu mahallesi gibi her bir yandan tütüyordu.
  • Babam bir güvercinin yuvasını yaptığı gibi bizim evin çatısını tamir ediyordu.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları MEB Yayınları

7. ETKİNLİK

Metinden alınan aşağıdaki cümleri önemli veya önemsiz olma durumlarına göre işaretleyiniz?
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları MEB Yayınları

b. Önemli olarak işaretlediğiniz bilgiler arasındaki ilişkiyi söyleyiniz.
Cevap: Önemli olarak işaretlediğim bilgiler metinde verilmek istenen ana fikre yardımcı olmaktadırlar.


8. ETKİNLİK

Aşağıdaki krokiyi inceleyiniz. Ön bilgilerinizden hareketle Bu krokiyle ilgili neler söyleyebilirsiniz?
Cevap: Yazar’ın evi belediye binasının bitişiğinde, Ulus sokağındadır. Ayrıca kargo ve bankanın karşısında kalmaktadır.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları MEB Yayınları

b. Krokiyle ilgili verilen bilgilerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.

[D] Okul ile market arasında Lale Sokak bulunmaktadır.

[Y] Millet Bahçesi krokinin doğusunda yer almaktadır.

[D] Aslı ve Ecelerin evleri Millet Bahçesi’nin doğusunda bulunmaktadır.

[D] Krokideki evlerden Şehir Hastanesine gitmek için caddeyi geçmek gerekmektedir.

[Y] Yazarın Millet Bahçesi’ne gitmesi Aslı’nın gitmesinden daha kısa sürer.

[D] Millet Bahçesi belediyeden iki sokak ötededir.

[D] Market ve okul krokinin kuzeyindedir.

[D] Yazarın evi krokinin en doğusunda yer almaktadır

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları MEB Yayınları

9. ETKİNLİK

Aşağıdaki paragrafı noktalama ve yazım kurallarına göre düzenleyerek defterinize yeniden yazınız.
Cevap:

Huzur veren su sesine çocuk seslerinin de eşlik ettiği Köy Meydanı’nda kurulurdu samimi dostluklar. Bugün de Çamiçi Köyü’nde asker uğurlaması ile bu dostluklar pekişecekti. Yürekleri vatan aşkıyla çarpan Ahmet, Mehmet ve Serhat; Âkif’in Safahat adlı eserinde işaret ettiği gibi vatani görevlerini yapmak için 23.04.2024 tarihinde askere gideceklerdi. Köy meydanında davullar çalıyor analar yiğit evlatlarının ellerine kına yakıyordu. Ay yıldızlı şanlı bayrağımızın gölgesinde omuz omuza çekilen halaylarla birlik ve beraberlik duygusu pekişiyordu. Saat 09.15’te kalkacak trene yetişmek için gençler el sallayarak köylerine veda ettiler.


YAZALIM

10. ETKİNLİK

a. Pahalı oyuncak, kıyafet, ayakkabı vb. şeylere sahip olmak sizi mutlu etmeye yeter mi? Neden?
Cevap: Pahalı eşyalara sahip olmak güzel bir şeydir fakat mutluluk için tek başına yetmez. Mutluluk için sevincimizi paylaşabileceğimiz iyi insanlara ihtiyaç duyarız. Arkadaşlarımız olmadan mutluluk olmaz.


b. Aşağıdaki örnek olayı okuyunuz.


c. Sorunun çözümüne yönelik bir yazıyı aşağıdaki yönergeye göre planlayınız ve yazınız.
Cevap: 

Paragraftaki temel sorun Gamze’nin mutluluğu pahalı kıyafetlerde araması ve kendine olan güvensizliğidir. Gamze’nin bu sorunu aşabilmek için arkadaşları tarafından hoşgörüyle karşılanacağına inanması gerekmektedir. Ailesinin maddi imkanları neyse o şekilde davranmayı da öğrenmelidir.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları MEB Yayınları

ç. Taslak yazınızı planlamanıza uygun olarak aşağıya yazınız.
Cevap: Gamze, mutluluğu ve arkadaşları tarafından kabul görmeyi pahalı eşyalarla elde etmemelidir. Doğru arkadaşlar, Gamze’yi her halükarda aralarına alacak ve kabul edecektir. Yalnızca çıkarı olan, bencil insanlar arkadaşlarını parasına göre seçer. Bu yüzden Gamze’nin olduğu gibi arkadaşlarının arasına katılması ve mutlu olması gerekmektedir. Arkadaşları, Gamze’yi olduğu gibi kabul edecek ve Gamze farklı çözümler üretmeden gerçek haliyle mutlu olacaktır.

d. Yazma sürecinizi tema sonundaki “Yazma Becerisi Öz Değerlendirme Ölçeği”ni kullanarak değerlendiriniz.


11. ETKİNLİK

a. Dinlediğiniz metinde ileri sürülen düşünceleri Aylin’in bakış açısıyla inceleyiniz.
Cevap: Empati kurmak hayatımızın olmazsa olmazıdır. Arkadaşlarımıza ve başka insanların düşüncelerini anlayarak hareket etmek bizi ve dünyayı daha iyi bir yer haline getirir.

b. Aylin’in söylemek istediklerini kendi cümlelerinizle defterinize yazınız.
Cevap: Empati dünyayı renklendiren ve güzelleştiren bir güçtür. Empati bir başkasının sorununu kendi sorunumuzmuş gibi kabul ederek başkasının neler hissettiğini anlayabilir ve duygularını anlamamızı sağlar.

c. Aylin’in düşüncelerini yorumlayarak aşağıdaki cümleyi tamamlayınız.
Cevap: 

Aylin bunları söylerken aslında empati kurmanın önemini anlatarak dünyayı daha iyi bir yer haline getirmek istemektedir.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları MEB Yayınları

12. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metinden alınan aşağıdaki cümleyi inceleyiniz. Cümledeki altı çizili kelime hangi ismin yerine kullanılmıştır? Söyleyiniz.
Cevap: “İnsanlar” yerine kullanılmıştır.


b. Aşağıda verilen cümlelerde bir ismin yerine tercih edilen kelimelerin altını çiziniz.
Cevap:

Bugün sizinle üzerinde düşünmeye değer bir konuyu paylaşmak istiyorum: Empati.

Örneğin okulda bir arkadaşınız üzgün olduğunda ona sarılıp “Sorun ne? Nasıl yardımcı olabilirim?” demek onun için çok önemlidir.


c. Aşağıdaki cümlede altı çizili isimlerin yerine tercih edilen bir kelime bularak cümleyi tekrar yazınız.
Cevap:

Aslı ile Ceren yeni tanışmalarına rağmen sıkı dost oldular.

Onlar yeni tanışmalarına rağmen sıkı dost oldular.


KONUŞALIM

12. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki paragrafı okuyunuz.


b. Paragraftaki sorunun çözümüne yönelik aşağıdaki yönergeler doğrultusunda bir konuşma yapınız.
Cevap: Deniz’in yaptığı hareket çok doğru bir davranıştır. Aramıza yeni katılmış bir arkadaşımızı dışlamak yerine ilk adımı biz atarak her zaman onunla arkadaş olmaya çalışmalı ve yalnızlık çekmemesini sağlamalıyız. 

Kerem burada çekimserliğini bir kenara bırakarak Deniz ile arkadaş olup diğer öğrencilerle beraber arkadaşlık kurmalı, yalnızlık çekmemelidir.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları MEB Yayınları

Metindeki İpuçlarını ve Ön Bilgilerinizi Kullanarak Cevaplayacağınız Sorular

1. Metnin ana fikri nedir?
Cevap: Dünya işlerimizi boş vermeden ancak dünya güzelliklerini de görmezden gelmeden etrafımızdaki güzelliklerin farkına vararak mutlu olmaktır.

2. Metnin yardımcı fikirleri nelerdir?
Cevap:

  • Hayattaki ipuçlarını öğrenmek için bizden tecrübeli kişilerin öğretmenliğine, rehberliğine ihtiyaç duyarız. 
  • Bu hayatta ulaşmak istediğimiz bilgiler kolay elde edilmez bu yüzden çok çalışmalı ve çabalamalıyız.

3.Tüccarın oğlunun karakter özellikleri nelerdir?
Cevap: Meraklı, araştırmayı seven ve emanete sahip çıkan dürüst bir insandır.

4.Bilge’nin karakter özellikleri nelerdir?
Cevap: Bilgileri hemen vermeyen, bilgi almak isteyenlerin çaba sarf etmesi gerektiğine inan; yaptığı ve yapmadığı her harekette insanlara ders veren alim birisidir.

5. Tüccarın oğlu kaşıktaki sıvı yağı niçin dökmüş olabilir?
Cevap: Tüccarın oğlu, şatoyu seyrederken dikkatini kaybettiği için dökmüş olabilir.

6.Tüccarın oğlu kaşığındaki sıvı yağın döküldüğünü gördüğü zaman neler hissetmiş olabilir?
Cevap: Hem utanmış hem de çok üzülmüştür.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları MEB Yayınları

Metindeki İpuçlarını ve Ön Bilgilerinizi Kullanarak Cevaplayacağınız Sorular

1. Metnin ana fikri nedir?
Cevap: Herkes değerlidir ve bunun farkına varmalıdır. Biz iyi olursak dünyadaki her sorunu düzeltebiliriz.

2. Metnin yardımcı fikirleri nelerdir?
Cevap:

  • Kendimizi değerli hissedebilmek için kendimizi sevmeli ve kendimize iyi bakmalıyız.
  • Kusurlarımızı kabul etmeli ve kendimizi olduğu gibi kabul etmeliyiz çünkü her insanın bir kusuru vardır ve kusursuz insan yoktur.
  • Sürekli çalışmalı ve kendimizi geliştirmeliyiz.

3.Kendinize değer vermeniz, hayatınızı nasıl daha güzel hâle getirir?
Cevap: Bu sayede sorunları artık sorun etmediğimiz için manevi olarak huzura erişiriz. Hayatımızda sorun olarak gördüğümüz şeyler artık sorun olmaktan çıktığı için hayatımız güzelleşir.

4.Başkalarının size karşı olumsuz sözlerinden daha az etkilenmek için neler yapabilirsiniz?
Cevap: Bu sözlere aldırış etmemeli ve onları duymazdan gelmeliyiz. Bu tarz davranışta bulunan insanların saygısız, bencil ve kendi kusurlarından utandığı için başkasına saldıran insanlar olduğunu unutmamalıyız.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları MEB Yayınları

Metindeki İpuçlarını ve Ön Bilgilerinizi Kullanarak Cevaplayacağınız Sorular

1. Metnin ana fikri nedir?
Cevap: İnsanlar korkularına göre hareket ederek hayatını bu korkularla yaşayarak anlamlandırırlar.

2. Metnin yardımcı fikirleri nelerdir?
Cevap: 

  • İnsanlar yaptığı bazı işlerde tereddüt ederler. Öyle ki sevdiği bir yerden ayrılırken ayrılmak konusunda tereddüt ederler.

3. İlk ziyaretçinin eski şehri hakkındaki düşünceleri, çobanın ona verdiği cevabı nasıl etkilemiştir?
Cevap: Çoban, geldiği şehirdeki gibi bu şehirdeki insanların da aynı kötü davranışta olduğunu söyleyerek devam etmesini söylemiş.

4. İkinci ziyaretçinin eski şehri hakkındaki düşünceleri, çobanın ona verdiği cevabı nasıl etkilemiştir?
Cevap: Çoban, geldiği şehirdeki gibi bu şehirdeki insanların da çok iyi kalpli olduğunu söyleyerek şehre girmesini tavsiye etmiş.

5.Çırak, çobanın iki farklı ziyaretçiye farklı cevaplar vermesini nasıl yorumlamıştır?
Cevap: Çırak, Çoban’ın şehirdeki insanlarla ilgili görüşlerinin bir hafta içerisinde tamamen değişmeyeceğini yorumlayarak çobana soru sormuştur.

6.Çoban, “Dünya içimizde taşıdığımız korkuların aynasıdır.” sözüyle neyi kastetmiştir?
Cevap: Bizler dünyayı nasıl görmek istersek öyle görürüz. Kalbimizde iyi hisler olursa ve gerçekte kötü şeyler olsa dahi biz o olayları iyi olarak yorumlarız. 

Tam tersine kalbimiz kötü olursa ve iyi olaylar meydana gelse bile huzursuz olur ve kötü hissederiz.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Önerilen Yazılar:

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın
Yorum Yaz

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.