Cevap Yaz
30 Ekim 2024, 22:46 - Saniye Yazdı

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 26-29-30-31-32-33-34-35-36-37. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 26-29-30-31-32-33-34-35-36-37. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Topsuz Basketbol Oyunu Metni Cevapları içeriğine ait bilgilerin yer aldığı 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 26-29-30-31-32-33-34-35-36-37 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 26-29-30-31-32-33-34-35-36-37. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 26-29-30-31-32-33-34-35-36-37. Sayfa Cevapları Topsuz Basketbol Oyunu

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları MEB Yayınları

KEŞİF YOLCULUĞU

Arkadaşlarınızla birlikte oynamaktan zevk aldığınız fiziksel oyunlar nelerdir?
Cevap: Arkadaşlarımla beraber voleybol oynamayı çok seviyorum. 

Oyun oynamak için hiçbir şeyiniz olmasaydı buna nasıl bir çözüm yolu bulurdunuz?
Cevap: Eğer oyun oynamak için herhangi bir şeyimiz yoksa etrafımızda olan herhangi bir şeyi oyun aracı olabilecek şekilde kullanırdık. Mesela topumuz yok ise kağıt veya peçeteden kendimize top yapabiliriz. 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları MEB Yayınları

3. ETKİNLİK

Metinden alınan aşağıdaki cümlelerin ilişkili olduğu kavramları işaretleyiniz.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları MEB Yayınları

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle sözlü olarak cevaplayınız

1. “Topsuz basketbol oyunu” fikri nasıl ortaya çıkmıştır ev çocuklar bu fikre nasıl tepki vermiştir?
Cevap:  Top oynadıkları sırada topları patladığı için bu fikri ortaya atmışlardır. Fikri duyan herkes çok şaşırmış.

2. Metinde geçen “oyunlarda bir sorun varsa bir öğrenme fırsatı da vardır.” cümlesi ne anlama gelmektedir?
Cevap: Sorun bizi farklı çözüm yolları bulmaya sürükler. Bu da bize bilmediklerimizi öğrenmemizi, düşünmemizi ve hayal etmemizi sağlar.

3. Mete’nin tedavi olmak için Satürn gezegenini seçmesinin sebebi ne olabilir?
Cevap: Hayal etmenin sonu olmadığı için ve istediğini hayal edebileceği için olabilir.

4. Siz oyundaki bir çocuk olsaydınız Mani’nin çözümü hakkında ne düşünürdünüz?
Cevap: Mani’nin çözüm yolu bence çok iyi. Çünkü kendilerini o kadar çok oyuna kaptırmışlar ki bu güzel an bozulmasın istemişler. Hem de hayal güçlerinin ne kadar geniş olduğunu anlamışlardır.

5. Çocukların topsuz basketbol oyununu izleyen biri neler düşünebilir? Gerekçeleriyle açıklayınız.
Cevap: Çocukların birbiri ile şakalaştığını düşünebilir. Çünkü ellerinde top yok ve hem oynuyorlar hem de yaralanmış gibi davranıyorlar.

6. Çocukların oyunda özgür olmaları ne anlama geliyor ? Açıklayınız.
Cevap: Çocuklar oyun oynarken nasıl isterse, nasıl düşünürse öyle oynamalıdır. İstedikleri oyunu istedikleri gibi oynamalıdırlar. Bu anlama geliyor olabilir.


5. ETKİNLİK

a. Metindeki bilgilerle deneyimlerinizi ilişkilendirerek Mani’nin kişilik özelliklerinden üçünü belirleyip aşağıdaki alanlara yazınız. Mani’nin bu özelliklere sahip olduğunu metindeki hangi bilgilerden anladığınızı belirtiniz.
Cevap: 

Mani zeki bir çocuktur.
Mani’nin top olmadan da basketbol oynayabileceğini söylemesi onun bu özelliğe sahip olduğunu belirtmektedir.

Mani çözüm odaklı biridir.
Herhangi bir konuda hemen ona çözüm yolu araması onun bu özelliğini belirtmektedir.

Mani problemlerle karşılaşmayı çok sevmektedir.
Çünkü problemler ona bilmediği şeyleri öğrenmesini sağlıyor ve üretkenliğini arttırıyor.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları MEB Yayınları

b. Mani’nin sorunla karşılaştığında nasıl bir tutum sergilediğini hatırlayınız. Onun yaklaşım tarzına göre bir sorunla karşılaştığınızda nasıl davranmanız gerekir? Kendi cümlelerinizle yazınız.
Cevap: Bir sorun ile karşılaştığımda öncelikle sakin bir şekilde sorunun neden kaynaklı olduğunu düşünürüm. Daha sonrasında sorunu çözmek neler yapabileceğimi düşünürüm. 


6. ETKİNLİK

Aşağıda metinden alınan iki cümle verilmiştir.

a. Bu cümlelerde ifade edilenlerin gerçekte yaşanıp yaşanmadığını belirleyiniz.
Cevap: Mete, Satürn Devlet Hastanesinde tedavi olmayı seçmesi gerçekte yaşanamaz bir durumdur. Ama çocuklar kendi aralarında neşeli olarak coşabilirler.


b. Siz de metni inceleyiniz ve benzer cümleler belirleyip uygun listeye ekleyiniz.
Cevap: 

  1. Çocuklar arasında neşeli koşturmaca başladı.
  2. Çocuklar arasında bu seferde fısıltılar yükseldi.
  3. Mete kendini o kadar çok oyuna kaptırdı ki, bir an da acı içinde yerde kıvranmaya başladı.

1.  Mete, Satürn Devlet Hastanesinde tedavi olmayı seçti.
2. Çantasından bir gezegen çıkarıp o gezegene giderken karşısına Uzay Korsanları çıkabilirdi.
      3. Okyanusun derinliklerinde tam teşekkürlü bir Denizaltı hastanesine gidebilirdi.


c. Bu listeleri adlandıracak olsanız aşağıdakilerden hangisini seçerdiniz? İşaretleyiniz.
Cevap: Gerçek- Hayal ürünü

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları MEB Yayınları

7. ETKİNLİK

Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerde verilenlerin okuduğunuz metnin hangi bölümüyle ilişkilendirilebileceğini belirleyiniz. Olayın görselde anlatılan kısmını kendi cümlelerinizle yazınız.
Cevap: 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları MEB Yayınları

8. ETKİNLİK

a. Daha önce dinlediğiniz “oyun durdu” ve okuduğunuz ” Topsuz Basketbol Oyunu” metinleri ile ilgili istenen bilgileri yazınız.
Cevap: 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları MEB Yayınları


b. Olayların benzerlik ve farklılıklarını söyleyiniz.
Cevap:


9. ETKİNLİK

Duygu ve düşünceleri daha açık ifade etmek, cümlede duraklama noktalarını belirlemek, okumayı ve anlamayı kolaylaştırmak üzere yazılarda noktalama işaretleri kullanırız. Bunlardan bazılarını sık, bazılarını daha az kullanırız. Yazılarınızda en sık kullandığınızdan en az kullandığımız noktalama işaretlerine doğru bir sıralama yapacak olsanız sıralamanız nasıl olurdu? Soldan sağa doğru yazınız.
Cevap: 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları MEB Yayınları2


b. Sıraladığınız noktalama işaretlerinin kullanıldığı bir kaç örnek cümleyi metinden bularak aşağıya yazınız.
Cevap: 

  • Mani o esnada “Ne yapabilirim acaba?” diye düşünüyordu.
  • Mani oyunlarda karşılaştığı problemleri çok seviyordu.
  • İnanılmazzzz!!

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları MEB Yayınları

10. ETKİNLİK

Aşağıda noktanın farklı işlevleriyle kullanıldığı cümleler verilmiştir. Bu cümlelerde yay ayraç içerisindeki noktanın hangi işleviyle kullanıldığını belirleyip bunları gruplandırınız. Gruplarınızı oluşturan cümlelerin numaralarını ve noktanın işlevini yandaki kutulara yazınız.
Cevap:

  1. İp, top, çomak vb (.) çocuk oyunlarında sıkça kullanılır.
  2. Hayalimizde istediğimiz her şeye sahip olabiliriz(.)
  3. Oyuncak müzesi için Cumhuriyet Cad(.) yakınlarında bir bina bulduk.
  4. Yarışmada 1(.) olan uçurtmanın sahibi mutluluktan havalara uçtu.
  5. Oyun oynarken özgürdü çünkü(.)
  6. Basketbol oynamak için bir topa ihtiyacımız yok(.)
  7. İlk kez katılmasına rağmen oyunu 2(.) sırada tamamlayarak ödül almayı başardı.
  8. Bu karakteri Prof(.) Dr(.) Muharrem Ergin’in ” Dede Korkut Kitabı’ndan tanıyorum.
  9. Çocuklar 4(.) Levent’teki durakta indikten sonra yürüyerek parka ulaşabilir mi?

 1. Grup: (1-3-8) Kısaltılmış kelimelerin önüne konulmuştur. 
 2. Grup: (2- 5-6) Cümle bitiminde sonunda kullanılmıştır.
 3. Grup: (4-7-9) Sıra bildirmek için sayıların sonuna konulmaktadır.


b. Noktanın belirlediğiniz işlevlerinden hareketle her grup için oluşturduğunuz kuralları ve örnek cümleleri defterinize yazınız.
Cevap: 

  1. Grup:
    – Evimizin bulunduğu yer Karanfil Sok. olarak geçmektedir.
  2. Grup:
    – Bugün hava çok kapalı olduğundan pikniği iptal ettik.
  3. Grup:
    – Okulda düzenlenen okuma yarışmasında 2. oldum.

11. ETKİNLİK

Aşağıda verilen cümleleri 10. etkinlikte yazdığınız kurallardan hareketle inceleyiniz. Eksik olan nokta işaretini cümlelerdeki gerekli yerlere ekleyiniz.
Cevap:

  • Kıbrıs şehitlerimizden Av(.) Mehmet Özel’in ismi Karacaoğlan Mah(.) 3715(.) sok(.) no(.) 111’de bulunan okulda yaşatılıyor
  • Okul evimize yaklaşık 10 dk(.) yürüme mesafesindeydi(.)
  • Sınıfımız da evimiz gibi 1(.) kattaydı ve ben sınıfta en arka sıranın hemen önünce 6(.) sırada oturdum(.)
  • En iyi arkadaşım Esma ise 2 sıra önümde Sıla’yla otururdu(.)

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları MEB Yayınları

12. ETKİNLİK

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları MEB Yayınları

b. siz de verilen cümleleri uygun yerlerinden bölerek örnekteki gibi kısa cümlelere dönüştürünüz.

Yapılan bir anketle okulumuzdaki öğrencilerin sokak oyunlarından saklambaç, körebe, birdirbir ve sekseği çok severken zeka oyunlarından mangala, dokuztaş ve amiralbattıyı tercih ettikleri belirlendi.
⇒ Yapılan bir anketle okulumuzdaki öğrencilerin sokak oyunlarından saklambaç, körebe, birdirbir ve sekseği çok severler.
⇒ Zeka oyunlarından mangala, dokuztaş ve amiralbattıyı tercih ettikleri belirlendi.

Dün izlediğim bir belgeselde bundan çok da uzak olmayan bir dönemde çocukların bez bebek, tornet, misket ve topaç gibi oyuncaklarının olduğunu; okul bahçelerinde yakar top, istop, mendil kapmaca ve uzuneşek gibi oyunları sıkça oynadığını öğrenince çok şaşırdım.
⇒ Düz izlediğim bir belgeselde bundan çok da uzak olmayan bir dönemde çocukların bez bebek, tornet, misket ve topaç gibi oyuncaklarının olduğunu öğrendim.
⇒ Okul bahçelerinde yakar top, istop, mendil kapmaca ve uzuneşek gibi oyunları sıkça oynandığını öğrenince çok şaşırdım.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları MEB Yayınları

13. ETKİNLİK

a. Bir yarışmayı kazanmayı çok istediğinizde neler yaparsınız? Söyleyiniz.
Cevap: Çok azimli bir şekilde o yarışma için hazırlanırım ve sorunla karşılaştığımda pes etmeden üzerine giderim.


b. Karekodu okutarak şiiri dikkatlice dinleyiniz.
Cevap: 


c. Şairin annesinden dua istemesinin nedenin nedeni nedir?
Cevap: Çünkü annelerimiz bizim için hep iyi olanı ister ve diler. Annelerimiz bizim için gerçekten içten dua eder ve onların duaları kabul olur.


ç. Sizce metindeki dua isteği günlük yaşamda nasıl bir öneme sahiptir? Söyleyiniz.
Cevap: Dua günlük yaşamımızda bizim için önemlidir. Başarmamız gereken durumlarda, zor da kaldığımızda veya dilek dilediğimizde ihtiyaç duyarız.


d. “Çocukların oyun oynamadığı sokaklar üzgün olur.”
Yukarıdaki cümlede insana ait bir özellik olan “üzgün olma” eylemi sokaklara verilerek sokaklar kişileştirilmiştir. Öğretmenimizden şiiri tekrar dinletmesini isteyiniz. Dinleme sırasında verilen örnektekine benzer bir kullanım hangi dizede vardır? Bunu belirleyip yazınız.
Cevap:” Topacım yorulmasın.” dizesinde kişileştirme yapılmıştır.


e. Bulduğunuz söz sanatının şiirin anlatımına olan katkısı nedir? Söyleyiniz.
Cevap: Bu söz sanatı şiirde insanda olan bir özelliği cansız nesneye yansıtarak şiirin daha da ilgi çekmesini sağlamıştır.


14. ETKİNLİK

a. “Bu Görev Bizim” bölümündeki yönergeden hareketle izlediğiniz filmle ilgili defterinize aldığınız notları gözden geçiriniz.
Cevap:

b. Defterinize aldığınız notları da kullanarak izlediğiniz sinema filmi veya çizgi filmi olay akışına uygun olarak anlatınız. Anlatımınıza başlarken neden o filmi seçtiğinize de değininiz.
Cevap:

c. Anlatımınızda güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi belirleyiniz. Öğretmeninizin geri bildirimleriyle bu yönlerinizi sonraki etkinliklerde geliştirmeye çalışınız.
Cevap:

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.