Cevap Yaz
16 Aralık 2024, 17:05 - Sena Yazdı

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 160-161-162-163-164-165-166-167-168-169. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 160-161-162-163-164-165-166-167-168-169. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Her Yüreğe Nakış Gerek Metni Cevapları başlıklı içeriğin olduğu 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 160-161-162-163-164-165-166-167-168-169 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 160-161-162-163-164-165-166-167-168-169. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 160-161-162-163-164-165-166-167-168-169. Sayfa Cevapları Türkiye

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları MEB Yayınları

Keşif Yolculuğu

Şiir okumayı sever misiniz? Neden?
Cevap: Şiir okumayı severim. Çünkü şiir dinginlik verir, başkalarının aşkını, acısını anlamamızı sağlar.


İnsanlar, duygularını ifade etmek için neden şiiri seçiyor olabilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Şiirler ahenk içinde oldukları için insanlar şiir seçiyor olabilir. 


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları MEB Yayınları

1. ETKİNLİK

Şiir üzerinde yapılmış renklendirme ile ilgili aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.
Cevap: 

Renklendirme, şiiri okumamı ve anlamamı sağladı çünkü renklendirilmiş kısımları daha duygulu okumamı sağladı. 


2. ETKİNLİK

Okuduğunuz şiirde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamını tahmin ederek yazınız. Tahmininizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Doğru çıkan tahminlerinizin karşısındaki kutuyu işaretleyiniz.
Cevap: 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları MEB Yayınları

3. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiirden hareketle sözlü olarak cevaplayınız. 

1. Birinci bölümde şair, memleketine duyduğu derin sevgiyi hangi ifadeyle dile
getirmiştir?
Cevap: Şair, memleketine duyduğu derin sevgiyi ”aşık olmuşum taşına, toprağına” ifadesiyle dile getirmiştir. 


2. Şair, şiirin ikinci bölümünde hangi ifadeleri kullanarak Türkiye’ye duyduğu
sevgiyi anlatmıştır?
Cevap: Deniz mavisi, ormanlarının urban yeşilliğini, nehirlerinin uzunluğu ifadelerini kullanarak Türkiye’ye duyduğu sevgiyi anlatmıştır.


3. Vatanı için bu şiiri yazan birinin mutlu olduğu söylenebilir mi? Neden?
Cevap: Vatanı için bu şiiri yazan birinin mutlu olduğu söylenebilir. Çünkü şair şiirinde Türkiye’sine olan sevgiyi ve özlemi yoğun şekilde anlatmıştır.


4. Şair ülkemizin hangi kültürel özelliklerinden söz etmiştir?
Cevap: Şair ülkemizin katığından, kavalından, türkülerinden, destanlarından, davulundan, zeybeklerinden, sazından, genel bakışla yemeğinden, oyunlarından söz etmiştir.


5. Şiire bir bölüm ekleyecek olsanız bu bölümde ülkemizin hangi özelliğini ön plana çıkarırdınız? Neden?
Cevap: Ekleyeceğim bölümde ülkemizin tarihi yerleri ve yapılarını ön plana çıkarırdım.


4. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki şiiri bir görsele dönüştürmek isteseniz görsellerden hangisini seçerdiniz?
Cevap: 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları MEB Yayınları


b. Şiirdeki hangi kelime veya kelime grupları ilgili görseli seçmenizi sağladı? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Şiirdeki ”El ele tutuşun, hep birleşiniz” kelime grubu ilgili görseli seçmemi sağladı. 


c. Yukarıdaki dörtlükte “beşiniz” ile kastedilen beş kişiyi şair ulu çamlara benzetmiştir. Bu kişilerin benzetildiği diğer unsuru da siz bulup yazınız.
Cevap: Sıradağlar.


ç. Okuduğunuz Türkiye şiirinde “Elimde saz, dilimde türkü memleketim.” dizesinde benzetme yapılmıştır. Bu benzetmede benzeyen ve benzetilenin ne olduğunu belirleyiniz.
Cevap: 

Benzeyen: Memleketim

Benzetilen: Saz, türkü.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları MEB Yayınları

5. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki şiiri okuyunuz.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları MEB Yayınları

b. Okuduğunuz şiirden hareketle soruları cevaplayınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları MEB Yayınları1


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları MEB Yayınları

6. ETKİNLİK

Şiirden aşağıdaki sevgi türlerine yönelik ifadeler bulup karşılarına yazınız.
Cevap:

Vatan Sevgisi:

  • Gözlerin ne güzel deniz mavisi,
    Ormanlar urban olmuş yeşil yeşil;
    Uzanır kolların nehirler boyu,

Doğa Sevgisi:

  • Âşık olmuşum taşına, toprağına,
    Yerde gezen, gökte uçan kuşuna,

İnsan Sevgisi

  • Eli kalem, eli kazma, eli kürek tutan,
    Yüzü toprak kokan,
    Sınırlarında omuz omuza yatan insanlarına…

7. ETKİNLİK

a. Okuduğunuz şiiri düzyazıdan ayıran özellikleri yazınız.
Cevap:

  • Şiirler dörder, beşer, altışar satılara ayrılarak bölüm bölüm yazılır.
  • Her dizenin ilk harfi büyük başlar. 
  • Kafiye, ölçü ve ahengi bulunur. 

b. Belirlediğiniz özelliklerin şiire katkısını yazınız.
Cevap: Belirlediğimiz özellikler şiirin anlatımını güçlendirir ve bir duyguyu anlatır.


8. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki paragrafta cümle içinde kullanılan büyük harflerin hangi amaçla kullanıldığını söyleyiniz.
Cevap:

Özel isimler büyük harfle başlar: Berkay

Özel günler büyük harfle yazılır: Dünya Çocuk Hakları Günü

Kitap, dergi, kitap adları büyük harfle yazılır: ”Çocuk Olmak”

Gezegen ve gök cisimleri büyük harfle yazılır: Ay, Dünya

Cümlelerin ilk kelimesi büyük harfle başlar:

  • Bunun için..
  • Masasının üstünde…
  • Bütün heybetiyle…

b. Paragraftaki büyük harflerin kullanımını inceleyiniz. Bunlardan hareketle büyük harflerin kullanımıyla ilgili kurallar oluşturarak defterinize yazınız.
Cevap:

  • Özel isimler büyük harfle başlar.
  • Özel günler büyük harfle başlar.
  • Kitap, dergi, gazete isimleri büyük harfle başlar.
  • Cümlelerin ilk harfi büyük harfle başlar. 
  • Gezegen ve gök cisimlerinin ismi büyük harfle başlar.

c. Aşağıya belirlediğiniz kurallara uygun örnek cümleleri defterinize yazınız.
Cevap:

  • Ayşe, Aslı ve Sıla sinemaya gitmiş.
  • 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’na iki gün kaldı.
  • Sabah Gazetesini okuyordu
  • Bugün annemle market alışverişine gideceğiz.
  • Astronotlar Ay’a ayak bastı.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları MEB Yayınları

9. ETKİNLİK

KONUŞALIM

a. En mutlu olduğunuz yer neresidir? Neden? Düşününüz.
Cevap: Sahilde çok mutlu olurum. Çünkü deniz bana huzur ve dinginlik verir. 


b. En mutlu olduğunuz yeri ve orada mutlu olmanızın nedenlerini aşağıdaki yönergeler doğrultusunda anlatınız.
Cevap: 

Değerli arkadaşlarım,
Deniz, kum, sahil benim için çok önemli bir yere sahiptir. Canım sıkıldığında, mutlu olduğumda, üzgünken veya konuşmaya ihtiyacım olduğunda sahil kenarına giderek dalgalarla konuşurum ve huzur dolarım. Sahil ve deniz benim için bir günlük gibidir. Her anıma sırdaş ve dertlerime derman olur. 


c. Arkadaşlarınızdan birinin konuşmasını aşağıdaki “Akran Değerlendirme Ölçeği”nde verilen ölçütlere göre değerlendiriniz.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları MEB Yayınları


10. ETKİNLİK

Uzun süredir ülkemizden ayrı kalmış, Türkiye’ye özlem duyan bir çocuk olduğunuzu düşünün. Duygularınızı ifade eden bir konuşma yapınız.
Cevap: 
Arkadaşım uzun zamandır babamın işi dolayısıyla cennet ülkemiz Türkiye’den ayrı kalmak zorundaydık. Ama artık özlem hepimizi çok yoruyor ve üzüyordu. Bunları sana anlattıktan sonra senin dediklerini uyguladım ve ülkemizin güzelliklerinde oluşan sunumları ve bizim gezdiğimiz yerlerin fotoğraflarını albüm yaparak ailemle birlikte baktık ve özlememizi bir nebze azaltmaya çalıştık. En kısa sürede babamın işlerini bitirip ülkemize ve sana kavuşmak istiyorum.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 166 Cevapları MEB Yayınları

11. ETKİNLİK

a. Benzetme, kişileştirme ve konuşturma sanatlarına yönelik aşağıda verilen yönergeleri uygulayınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 166 Cevapları MEB Yayınları


b. Karekodu okutarak metni dikkatlice dinleyiniz. Metni dinlerken söz sanatlarından benzetme, kişileştirme ve konuşturmanın geçtiği cümleleri belirleyerek aşağıdaki alanlara yazınız.
Cevap:

Kişileştirme: Dağlar, sanki yüzyıllardır süregelen bir hikayenin anlatıcısı gibi gururla, onurla, mutlulukla dimdik durur ovaların baş ucunda.

Konuşturma: Ovalar, bereketin simgesi olarak seslenir dağlara: “Berket benim!” diye.

Benzetme: Anadolu toprağı, bereket ve zenginlikle işlenmiş bir tablo gibi göz kamaştırır.


12. ETKİNLİK

Bu topraklarda yaşayan bin yıllık bir çınar ağacı olduğunuzu hayal edin. Vatan toprağı üzerinde yaşanan her olaya şahit oldunuz. Söz sanatlarından ve temada öğrendiğiniz söz varlıklarından yararlanarak çınar ağacının bu konuyla ilgili duygularını aşağıdaki cümleden hareketle defterinize yazınız.
Cevap:

Merhaba arkadaşlar, ben Bursa’da bin yıldır yaşayan bir çınarım. Osmanlı İmparatorluğuna, savaşlara, işgallere, galibiyetlere, mağlubiyetlere, acılara, aşklara, ölümlere ve doğumlara şahitlik yaptım. Kimi aşıklar kavuştu, kimisi, ayrı düştü, nice haksız ölümler yaşandı. Kimi zaman gördüklerim üzdü, kimi zaman sevindirdi. En şansı olduğum nokta da Mustafa Kemal’in savaşlarına, galibiyetlerine şahit olmaktı. Bunca hatıradan öğrendiğim tek şey hayat kısa, bunu bilerek yaşamak ve birbirimizi sevmemiz gerektiğidir. 


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları MEB Yayınları

13. ETKİNLİK

YAZALIM

a. Metinden hareketle Alper Gezeravcı’ya ait tanıtım kartını doldurunuz.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları MEB Yayınları


b. Okuduğunuz Türkiye şiirinin şairi ile Alper Gezeravcı’nın ortak özelliklerini belirleyiniz.
Cevap:

  • Üniversite mezunular.
  • Şair öğretmenlik başarılı, Alper astronotlukta başarılıdır.
  • İkisi de ülkemizi çok sevmektedir. 
  • İkisi de ülkemiz için hizmet etmişlerdir. 

c. Belirlediğiniz özelliklerden hareketle Atatürk’ün “Vatanını en çok seven görevini en iyi yapandır.” sözünü açıklayan bir metni defterinize yazınız.
Cevap: Kemal, İzmir’de doğmuş ve Atatürk’ün anılarıyla büyümüş bir çocuktur. Daha küçük yaşlarında bile her zaman vatanı için bir şeyler yapmak isteyen bu vatansever çocuk gelecekte yapmak istediklerinin azmi ve isteğiyle çok çalışmış ve bugün çok başarılı bir profesör olmuştur. Eğitim verdiği ve görüştüğü her çocuğa Atatürk’ün “Vatanını en çok seven görevini en iyi yapandır.” sözlerini hatırlatmış ve işini en iyi şekilde yapmıştır. 


Bu Görev Bizim

“Bir musibet bin nasihatten iyidir.” ve “Öfkeyle kalkan zararla oturur.” atasözlerinin anlamlarını araştırınız.
Cevap:

Bir musibet bin nasihatten iyidir: Yaşanılan olayların, söylenen sözlerden daha etkili olduğu.

Öfkeyle kalkan zararla oturur: Düşünmeden, sinirlendiğimiz an yaptıklarımız ve verdiğimiz kararlar doğru olmayabilir ve zarar görebiliriz.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 168-169 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 168-169 Cevapları MEB Yayınları

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.