Cevap Yaz
16 Aralık 2024, 15:02 - Sena Yazdı

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 138-139-140-141-142-143. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 138-139-140-141-142-143. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Duygularımız Metni Cevapları başlıklı içeriğin olduğu 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 138-139-140-141-142-143 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 138-139-140-141-142-143. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 138-139-140-141-142-143. Sayfa Cevapları Duygularımız

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları MEB Yayınları

Keşif Yolculuğu

Hangi durumlarda kendinizi mutlu hissedersiniz? Söyleyiniz.
Cevap: Ailemle vakit geçirdiğimde, derslerimde başarılı olduğumda, arkadaşlarımla eğlendiğimde kendimi mutlu hissederim.


Günlük yaşamınızda en çok hissettiğiniz duygular nelerdir? Söyleyiniz.
Cevap: Günlük yaşamımda en çok mutluluk ve heyecan hissediyorum. Okula giderken her sabah arkadaşlarım ve öğretmenimle vakit geçireceğim için, eve gelip kardeşimle oynayacağım için mutlu ve heyecanlı oluyorum. 


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları MEB Yayınları

• “Duygularımız” adlı metinde ilginizi çeken bir noktayı belirleyiniz ve bunu neden seçtiğinizi açıklayınız. Buna benzer duygular konulu metinler bulmak amacıyla bir araştırma yapınız. 
Cevap: Metinde dikkatimi çeken kısım bazı duygularımızı, yaşadığımız çevre sayesinde öğrendiğimiz ve bu duygulardan birinin utanç duymak olduğunun anlatıldığı kısımdır. Bu kısmı seçmemin nedeni duyguların doğuştan geldiğini düşünmemdi. 


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları MEB Yayınları

1. ETKİNLİK

a. Aşağıda verilen altı temel duyguyu hangi durumlarda yaşadığınızı anı ve deneyimlerinizden yararlanarak örnekteki gibi yazınız.
Cevap: 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları MEB Yayınları


b. Yukarıdaki duygulardan birine yönelik olarak arkadaşlarınızla canlandırmaya uygun bir metin kurgulayınız. Metni kurgularken aşağıdaki kutuların her birinden en az bir öge seçip kendinize yer, kişi, zaman belirleyerek bunları metninizde kullanınız.
Cevap: Futbola düşkün Selim ve Kenan bir ilk bahar günü okulda düzenlenecek 23 Nisan gösterisi için yola çıkmışlardı. Okula yetiştiklerinde gösterinin yapılacağı alana giren ünlü futbolcu Arda Turan ve bir kaç şarkıcı gördüler. Gördüklerine inanamamış heyecanla gösteri alanına koşmuş ve en ön sırayı kapmışlar. Gösteri boyunca heyecandan yerlerinde duramamış ve gösteri sonu koşarak imza alarak unutulmaz bir gün yaşamışlar. 


c. Hazırladığınız metni arkadaşınızla canlandırınız.


2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metinden hareketle sözlü olarak cevaplayınız. 

1. Yazar, duyguları nasıl tanımlamıştır?
Cevap: Yazar, duyguları; belirli bir durumla karşılaştığımızda aklımızda canlanan düşüncelerin sonucu olarak tanımlamıştır. 


2. Temel duygular ve ikincil duygular arasındaki fark nedir?
Cevap: Temel duygular doğuştan gelirken, ikincil duygular yaşanılan çevreye sayesinde öğrenilir. 


3. Duyguları doğru ifade edebilmenin insan ilişkileri üzerindeki etkisi nedir?
Cevap: Duyguları doğru ifade edebilmek sorunları daha iyi çözebilmeyi, çevremizdekilerle daha iyi ilişkiler kurabilmeyi sağlar. 


4. Duyguların yönetilmesinin önemi nedir? Metinde hangi yöntemler önerilmiştir?
Cevap: Duyguların yönetilmesi ne hissettiğimizi anlamamız ve bu duyguları azaltabilmemiz için önemlidir. Metinde güvendiğimiz biriyle duygularımızı paylaşmamız ve duygularımızı ifade edebilmemiz önerilmiştir. 


5. Siz öfkelendiğinizde duygularınızı nasıl ifade ediyorsunuz? Her zaman aynı şekilde mi davranırsınız? Neden?
Cevap: Ben öfkelendiğimde bazen sakinleşmeyi bekleyerek karşımdakiyle ılımlı bir şekilde konuşurum, bazen de öfkeme engel olamam ve bağırabiliyorum. 


6. Sorunlarınızı konuşmak yerine farklı şekillerde çözmeye çalıştığınızda başarıya ulaştığınız oldu mu? Örnek vererek açıklayınız.
Cevap: Sorunlarımı küserek çözmeye çalışmıştım ancak başarıya ulaşamadım. Çünkü arkadaşım bana çarparak geçmiş ve özür dilemeden ilerlemişti. Ben ona bu yaptığının beni kırdığını söylemeden küsmüştüm ve arkadaşım bu durumun bile farkında olmamıştı.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları MEB Yayınları

3. ETKİNLİK

a. Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
Cevap:

Metnin konusu: Duygularımız ve ifade etme biçimimiz. 

Metnin ana fikri: Duygularımızı ifade etmenin en iyi yolunun konuşmak olduğu. 


b. Metnin konusunu ve ana fikrini belirlerken nelere dikkat ettiniz? Söyleyiniz.
Cevap: Metnin konusunu belirlerken içeriğinde anlatılanlara ve ana fikrini belirlerken verilmek istenen mesaja dikkat ettim. 


4. ETKİNLİK

Metnin ana fikrinden hareketle sizden hangi durumlarda, nasıl davranmanız beklenmektedir? Yazınız.
Cevap: Bizlerden duygularımızı hissetmeye yol açan nedenleri bulmamız ve duygularımızı ifade edebilmemiz beklenmektedir. 


5. ETKİNLİK

a. Metnin bütününden elde ettiğiniz bilgileri önceki bilgi ve deneyimlerinizden hareketle yorumlayınız.
Cevap: Genel olarak metinde yazılan bilgilerle eş değer bilgilere sahiptim ancak en olarak önemli olanın hissettiğim duyguları ifade etmemiz olduğu ve duyguların, temel duygular ile ikincil duygular olarak ikiye ayrıldığını öğrendim.


b. Metnin yardımcı düşüncelerini yazınız.
Cevap: 

  • Duygular temel duygular ve ikincil duygular olarak ikiye ayrılır.
  • İkincil duygular yaşanılan çevreye sayesinde öğrenilir. Buna örnek olarak utanç duygusu verilebilir.
  • Bebekler ve çocuklar duygularını sarılmak, gülmek ve ağlamak ile gösterirler.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları MEB Yayınları

6. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki metni okuyunuz. Paragraflarla ilgili soruları cevaplayınız.

Bu bölümde yazının ne ile ilgili olduğu anlaşılmakta mıdır? Bu yazının konusu nedir?
Cevap: Bu bölümde yazının ne ile ilgili olduğu anlaşılmaktadır. Bu yazının konusu merhamettir.


Bu bölümde çeşitli örnekler ve açıklamalarla konunun daha iyi anlaşılması sağlanmış mı? Hangi örnekler verilmiştir?
Cevap: Bu bölümde çeşitli örnekler ve açıklamalarla konunun daha iyi anlaşılması sağlanmıştır. Sokaktan üşüyen kedi, yardıma muhtaç bir yaşlı, kardan eğilip kalmış bir fidan örnekleri verilmiştir. 


Bu bölümde yazar, yazıyı yazma amacını belirtmiş midir? Yazarın yazıyı yazma amacı nedir?
Cevap: Bu bölümde yazar, yazıyı yazma amacını belirtmiştir. Yazarın yazıyı yazma amacı herkesi merhametli olmaya davet etmesi, merhametin dünyayı daha iyi bir yere getireceğini anlatmak istemesidir. 


b. Metinde bir olay mı anlatılmaktadır? Bunu nereden anlıyorsunuz?
Cevap: Metinde bir olay anlatılmamıştır. 


c. Okuduğunuz metin üç paragraftan oluşmaktadır. Birinci paragraf giriş, ikinci paragraf gelişme, üçüncü paragraf sonuç bölümlerini oluşturmaktadır. Siz de “Duygularımız” adlı metnin giriş, gelişme ve sonuç bölümlerini söyleyiniz.
Cevap:

Giriş: Merhamet, insanın derin duygularının bir yansımasıdır. Bir kişiye, bir hayvana ya da doğaya karşı beslenen en insani duygudur. Bu duygu, diğer tüm duyguların ötesinde bir kıymet taşır. Çünkü merhamet, insanlara yaşama umudu ve güven aşılayan bir güçtür.

Gelişme: Merhamet, insanların birbirine bağlanmasını sağlar ve dünyayı daha anlamlı kılar. İnsanları koruyucu bir katman gibi kuşatır ve onu kötü duygu ve davranışlardan korur. Sokakta üşüyen bir sokak kedisi, yardıma muhtaç bir yaşlı ya da kardan eğilip kalmış körpe bir fidan gördüğünde ortaya çıkar. Merhamet de diğer iyi duygular gibi yaşamın en güzel ve en değerli armağanlarından biridir.

Sonuç: Merhamet duygusunu en kıymetli değerlerimizden biri olarak görmeli ve onu hiçbir zaman kaybetmemeliyiz. Çünkü merhamet, insanlığımızın temelini oluşturur ve dünyayı daha yaşanılır kılar. Her birimiz, merhametle dolu bir dünya kurmak için çaba göstermeli ve bu değerli duyguyu yaymaya devam etmeliyiz.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları MEB Yayınları

7. ETKİNLİK

a. Düşünceyi geliştirme yollarıyla ilgili aşağıda verilen örnek cümleleri okuyunuz. Siz de “Merhametli Olmak” metninden düşünceyi geliştirme yollarına birer örnek cümle yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları MEB Yayınları


8. ETKİNLİK

a. İsimler her zaman görebildiğimiz, dokunabildiğimiz varlıklara mı verilir? Neden?
Cevap: İsimler göremediğimiz, dokunamadığımız varlıklara da verilir. 


b. “Merhamet” kavramını duyu organlarımızla algılayabilir miyiz? Niçin?
Cevap: Merhamet kavramını duyu organlarımızla algılayamayız. Çünkü merhamet görünmez, duyulmaz, hissedilmez sadece zihinde oluşur.


c. Dinlediğiniz metinde duyu organlarınızla algıladığımız ve algılayamadığımız isimleri bularak yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları MEB Yayınları1

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.