Cevap Yaz
2 Ekim 2024, 8:35 - Sena Yazdı

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 129-130-131-132-133-134-135. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 129-130-131-132-133-134-135. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde 2. Tema Kontrol Noktası Cevapları konusunun bulunduğu 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 129-130-131-132-133-134-135 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 129-130-131-132-133-134-135. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 129-130-131-132-133-134-135. Sayfa Cevapları 2. Tema Kontrol Noktası

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları MEB Yayınları

ÜRETİM ZAMANI

a. Millî Mücadele ile ilgili bir sınıf panosu hazırlayınız. Panoyu hazırlarken aşağıdaki yönergeleri dikkate alınız.


b. Yaptığınız sınıf panosunu aşağıdaki ölçekte verilen ölçütlere göre değerlendiriniz. Ölçeğin sonuçlarından hareketle güçlü yönlerinizi belirleyiniz. Gelişmeye açık yönlerinizi öğretmeninizin geri bildirimleriyle sonraki yazma etkinliklerinde geliştirmeye çalışınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları MEB Yayınları


Konuşma

a. Millî Mücadele başlatılmamış ve yurdumuz düşmanlardan kurtarılmamış olsaydı neler yaşanabilirdi? Aşağıdaki yönergeler doğrultusunda anlatınız.
Cevap: Yurdumuz düşmanlardan kurtulmamış olsaydı özgür ve hür yaşayamaz, şimdiki imkanlar sahip olamaz, kendi değerlerimize sahip çıkamaz ve başka ülkelerin boyunduruğu altında kalırdık. 


b. Arkadaşlarınızdan birinin konuşmasını tema sonundaki “Akran Değerlendirme Ölçeği”nde verilen ölçütlere göre değerlendiriniz.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları MEB Yayınları

1. Okuduğunuz metinden hareketle aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Küçük çocuğun asker olmak istemesiyle ilgili ne düşünüyorsunuz?
Cevap: Çocuğun asker olmak istemesini vatan sevgisiyle bağdaştırdım.


b) Atatürk “Gözüm arkamda kalmayacak!” sözüyle ne anlatmak istemiştir?
Cevap: Atatürk, bu sözde geleceğin yetişkinleri olan bugünün çocuklarına vatanı gözü kapalı emanet edebileceğini anlatmak istemiştir.


2. “Düşman bu topraklara olur da bir daha ayak basarsa onu buradan kovacağım.” cümlesindeki altı çizili kelime grubunun anlamı aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap: D) Girmek, gelmek, uğramak


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları MEB Yayınları

3. a) Okuduğunuz metnin hikâye unsurlarını aşağıdaki tabloya yazınız.
Cevap:

Kişi: Atatürk, çocuk,  görevliler.

Yer: Çankaya sırtları

Zaman: Bir sabah

Olay: Atatürk’ün bir çocukla karşılaşması ve aralarında geçen güzel sohbet.


b) Metinde Atatürk ile çocuk arasında nasıl bir bağ kurulmuştur?
Cevap: Atatürk ile çocuk arasında vatan sevgisiyle bağ kurulmuştur. 


c) Olayın geçtiği zamanın kişiler üzerindeki etkisini, mekânın olaylar üzerindeki etkisini yazınız.
Cevap: Olaylar Milli Mücadele döneminde gerçekleştiği için olayların etkisi çocuk üzerinde kalmıştır. 


4. a) Metni tekrar okuyarak üç nokta ile belirtilen alanda hangi diyalogların geçmiş olabileceğini düşününüz.
Cevap: Üç nokta ile belirtilen yerde Atatürk ile çocuğun sohbeti geçmiş olabilir. Bu sohbette Atatürk, çocuğun nereli, kaç yaşında ve nerede oturduğunu sormuş olabilir. 


b) Metnin akışına uygun olarak üç nokta ile verilen kısımda geçebilecek diyalogları yazınız. Yazınızda uygun geçiş ve bağlantı ifadelerine yer veriniz.
Cevap:

– Ne güzel ismin var kaç yaşındasın Cemil?
+ Teşekkür ederim 7 yaşındayım. Siz kimsiniz öğrenebilir miyim? 
– Ben Mustafa Kemal Atatürk’üm Cemil, nerede oturduğunu söyleyebilir misin? 
+ Yaa öyle mi. Sizle tanışmayı hep hayal etmiştim. 


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları MEB Yayınları

5. Metnin bütününden toplayacağınız kanıtları Atatürk’ün gençlerle ilgili düşüncelerine yönelik ön bilgilerinizle ilişkilendirerek metnin ana fikrini yazınız.
Cevap: Atatürk’ün vatanı, vatan sevgisi ile dolu olan çocuklara emanet etmesi.


6. a) Dericilikle uğraşan Hacı İbrahim, Millî Mücadele’ye katılan görevlilere bot, ayakkabı ve çarık yapmaktadır. Hacı İbrahim ve görevlilerle ilgili verilen aşağıdaki bilgileri okuyunuz.

b) Verilen bilgilere göre aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız. 
Cevap:

(D) En fazla, ayakkabı verilmiştir.
(D) Mehmet, Gökhan ve Rüstem’e bot verilmiştir.
(Y) Kadınların hepsine çarık verilmiştir.
(D) Verilen çarık ve botların sayıları eşittir.
(Y) Ayakkabılar; Hüseyin, Remzi, Zeynep ve Hatice’ye verilmiştir.
(Y) Feride’ye bot verilmiştir.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları MEB Yayınları

Karekodu okutarak marşı dinleyiniz.

7. Dinlediğiniz marştan hareketle aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Şair “Tarihe sığmayan destanlar bizim” ifadesiyle ne anlatmak istemiş olabilir?
Cevap: Şair, bu ifadeyle geçmişte kitaplara sığmayacak kadar önemli olayların gerçekleştiğini anlatmak istemiştir.


b) “Kimseye eğmedik boynumuzu eğmeyiz” sözlerine katılıyor musunuz? Niçin?
Cevap: Bu sözlere katılıyorum. Çünkü Türk milleti vatanına, milletine, bayrağına ve hürriyetine düşkün sahip çıkan bir millettir.


c) Marşta Türk milletinin hangi özellikleri vurgulanmaktadır?
Cevap: Marşta, Türk milletinin birlik ve beraberli duygusuna sahip olduğu vurgulanmıştır.


8. Dinlediğiniz marştan alınan dörtlükteki söz sanatını belirleyerek yazınız.
Cevap:

Özgürlük tutkusu damarlarımda
Çelikten her nefer semalarımda
Sarmaşık dal gibi sarılmışız biz bize
Tek yürek bu millet en zor anında

(BENZETME)


9. a). Cumhuriyetimizin 100. yılını kutlamış olmak size neler hissettirdi?
Cevap: Bu günü kutlamış olmak bana gurur, mutluluk ve heyecanı hissettirdi. 


b) Aşağıda serim bölümü verilen olayın düğüm ve çözüm bölümlerini kurgulayıp anlatınız.
Cevap: 

29 Ekim sabahı cumhuriyetimizin 100. yılını kutlamak için tüm okullarla birlikte kutlama meydanında toplanmıştık. Okul bandosu, marşları çalarken öğrenciler tören için sıraya dizilmişti. Kıvançla cumhuriyetimizi kutlamayı bekliyorduk.

Kutlamanın başladığını belirten ses yükselince saygı duruşu, İstiklal Marşı ve yürüyüşler başladı. Tüm okullar düzenledikleri gösterileri geçekleştirirken bir cümbüş vardı. 

Katılmış olduğum en güzel kutlamaydı. Renk renk kıyafetlerde gruplar, her yer Türk bayrağıyla çevrili coşku sesleri yükseliyordu. 


c) Öğretmeninizin geri bildirimleriyle güçlü ve gelişmeye açık yönlerinizi belirleyiniz. Sonraki etkinliklerde güçlü yönlerinizi kullanmaya, gelişmeye açık yönlerinizi güçlendirmeye özen gösteriniz.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları MEB Yayınları

DİNLEME/İZLEME BECERİSİ ÖZ DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları MEB Yayınları

Geliştirmek istediğim becerilerim:

  • Konuları dinlerken daha dikkatli olmalıyım. 

KONUŞMA BECERİSİ ÖZ DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları MEB Yayınları1

Geliştirmek istediğim becerilerim:

  • Ses tonumu ayarlamaya dikkat etmeliyim.
  • Beden dilimi daha etkili kullanmalıyım.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları MEB Yayınları

YAZMA BECERİSİ ÖZ DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları MEB Yayınları

Geliştirmek istediğim becerilerim:

  • Yeni kelimeleri daha sık kullanmalıyım. 

OKUMA BECERİSİ ÖZ DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 135 Cevapları MEB Yayınları1

Geliştirmek istediğim becerilerim:

  • Vurgu ve tonlamalara dikkat etmeliyim.
  • Ses tonumu ayarlamalıyım.
Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.