Cevap Yaz
14 Eylül 2024, 22:35 - Zülal Güneş Yazdı

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 12-13-14-15-16-17-20-21-22-23-24-25. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 12-13-14-15-16-17-20-21-22-23-24-25. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Oyun Durdu! Metni Cevapları içeriğine ait bilgilerin yer aldığı 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-20-21-22-23-24-25 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 12-13-14-15-16-17-20-21-22-23-24-25. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 30-33-34-35-36-37-38-39-40. Sayfa Cevapları Oyun Durdu!


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12 Cevapları MEB Yayınları

Keşif Yolculuğu

“Oyun” kelimesinin size çağrıştırdıklarını söyleyiniz.
Cevap: Yalnızca eğlenmek, mutlu olmak ve vakit geçirmek için yapılan iştir.

Dijital oyunlarla mı sokak oyunlarıyla mı daha fazla vakit geçiriyorsunuz? Neden?
Cevap: Dijital oyunlarla daha fazla vakit geçiriyorum. Çünkü dijital oyunlar daha eğlenceli ve daha fazla oyun var.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları MEB Yayınları

1. ETKİNLİK

a. Sude’nin bilgisayar başından kalkıp sahilde vakit geçirmesiyle ilgili ne düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi söyleyiniz.
Cevap: Sürekli olarak dijital ortamda vakit geçirmek sıkıcı ve zararlı olabilir bu yüzden Sude’nin yaptığını iyi bir iş olarak görüyorum. Ben hem dijital ortamda vakit geçirmeyi hem dışarıda vakit geçirmeyi seviyorum.


b. Gün içinde yaptığınız etkinliklerden bazılarını yazınız.
Cevap: Gün içinde zamanımın çoğunu okulda geçiririm. Okul haricinde eve geldiğim zaman o güne ait varsa ödevi yoksa derslerin tekrarını yaparım. Onlardan arta kalan zamanlarda tabletten oyun oynarım. Hava kararmadan önce arkadaşımla buluşup mahallede çok uzaklaşmadan dolaşırız.


c. Gün içinde yaptıklarınızı fiziksel olarak hareketli olup olmama durumuna göre sınıflandırıp başlığı olmayan tabloyu adlandırınız.

Hareketli Olduğum Etkinlikler

  • Okula yürüyerek gitmek.
  • Arkadaşımla sokakta yürümek.
  • Basketbol veya futbol oynamak
  • Sahilde yürüyüş yapmak.
  • Koşuya çıkmak.

Hareketsiz Olduğum Etkinlikler

  • Tabletten oyun oynamak.
  • Uyumak
  • Tabletten video izlemek.
  • Televizyondan bir şeyler seyretmek.
  • Telefondan konuşmak.

ç. “Hareketli Olduğum Etkinlik” tablosundaki her bir etkinlik için aşağıda bulunan sütunun karesini, diğer tabloya yazdığınız her bir etkinlik için sağdaki sütunun bir karesini boyayınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları MEB Yayınları


d. Yukarıda boyadığınız grafik ve görsellerden hareketle kendinizle ilgili neler söyleyebilirsiniz?
Cevap: Ben her ne kadar dijital ortamda vakit geçirmeyi sevsemde hareket etmeyi, dışarı çıkmayı unutmam. Arkadaşlarımla her gün buluşarak hareketli etkinlikler yaparız.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları MEB Yayınları

2. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metinden alınmış aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Cümlelerde altı çizili kelime gruplarının hangi anlamda kullanıldığını işaretleyerek belirtiniz. İhtiyaç duymanız halinde işaretleme yapmadan önce kelime gruplarının anlamlarına yönelik basılı veya çevrim içi kaynaklardan bilgi alabilirsiniz.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları MEB Yayınları


3. ETKİNLİK

a. Sude’nin oyun durduğunda, mektubu aldığında ve görevi tamamladığında yaşadığı duygu durumlarını metinden hareketle belirleyip aşağıya yazınız.

Oyun Durduğunda: Şaşırmış ve donakalmıştır. Ümitsizliğe kapılarak üzülmüştür.

Mektubu Aldığında: Heyecanlanmıştır.

Görevi Tamamladığında: Çok mutlu olmuştur.


b. Sude’nin yukarıdaki üç durumda da yaşadığı duyguların benzer ve farklı yönlerini söyleyiniz.
Cevap: Mektubu aldığında ve görevi tamamladığındaki duyguları benzemektedir. Oyun durduğunda ise diğerlerinden farklı duygular hissetmiştir.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları MEB Yayınları

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metinden hareketle sözlü olarak cevaplayınız.

1. Sude ne tür bir oyun oynanmaktadır?
Cevap: Sude bilgisayar oyunu oynamaktadır.

2. Oyun oynadığı sırada Sude nasıl bir sorunla karşılaşmıştır? Bu sorunu çözmek için ne yapmıştır?
Cevap: Oyun aniden durmuş ve gözlüklerindeki ekran kırmızı olmuştu.

3. Oyuna dönebilmesi için Sude’ye posta yoluyla gönderilen görev nedir?
Cevap: Postanın içinden çıkan deniz kabuğunun aynısından 1000 tane toplayarak kumsala Sude yazmak göreviydi.

4. “Ahtopot” adıyla Sude’ye mektup gönderen kim olabilir? Neden?
Cevap: Ahtopot adıyla Sude’ye mektup gönderen babası olabilir. Çünkü onlar oyun oynamasına biraz ara vermek istemişlerdir.

5. Sevda Hanım, göndereni belli olmayan görevleri kızının yerine getirmesini onaylıyor. Böyle bir davarnışın olumsuz etkileri neler olabilir?
Cevap: Ona yanlış örnek olarak her zaman gelen mesaj ve mektuplara inanabilir ve zararlı mesajlara cevap verebilir.


5. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki tabloyu dinlediğiniz metinden hareketle doldurunuz.

Kişiler: Sevda Hanım, Rıfkı Bey, Sude ve Babacan
Zaman: Bilinmeyen zaman
Yer: evde ve kumsalda gerçekleşmektedir.
Olay: Sude’nin sürekli bilgisayar oyunu oynaması ve ailesinin buna dur demesi için bulduğu çözüm yolu.


b. Sahil, metnin gelişimimde nasıl bir rol oynuyor? Söyleyiniz.
Cevap: Sahil, metnin sonlarına doğru, deniz kabukları aradıkları yer olarak rol oynamaktadır.

c. Metindeki yerin değişimi olayların akışını nasıl etkiliyor? Söyleyiniz.
Cevap: Yerin değişimi daha mutlu oldukları ve ailecek daha çok vakit geçirmeleriyle olay akışını değiştirmektedir.


6. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki görsellerden metnin içeriğiyle uyumlu olanı işaretleyiniz.
Cevap:  

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları MEB Yayınları

b. İşaretlediğiniz görsellerin dinlediğiniz metinle neden uyumlu olduğunu söyleyiniz.
Cevap: Oyun oynadığı ve ailesi ile vakit geçirdiği için uyumlu görseller seçtiklerimdi.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları MEB Yayınları

7. ETKİNLİK

Çocukların genel ağ kullanım amaçları ile ilgili aşağıdaki grafiği inceleyiniz. Grafikten hareketle doğru ifadelerin başına (D), yanlış olanların başına (Y) yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları MEB Yayınları


8. ETKİNLİK

KONUŞALIM

a. Arkadaşlarınızla sokak oyunları oynarken neler hissetiğinizi, bu oyunları neden sevdiğinizi düşünüp bunlarla ilgili defterinize not alınız. Yazdıklarımızı sıra arkadaşlarımızın notlarıyla karşılaştırınız.
Cevap: Arkadaşlarımla sokakta oyun oynarken çok mutlu olurum ve arkadaşlarımla aramdaki dostluğun dahada iyileştiğini düşünür ve hissederim. Arkadaşlarımla oyun oynadıkça dahasını ister, daha çok vakit geçirmeyi isterim.


b. Arkadaşlarınızla oynadığınız sokak oyunlarından hiç unutamadığınız bir tanesini seçip anlatınız. Konuşmaya başlamadan önce defteinize aldığınız notları kullanarak kısa bir hazırlık yapınız.
Cevap: Arkadaşlarımla oyun oynarken en unutamadıklarımdan birisi Yakan Top oyunudur. Yakan Top’un çok daha farklı isimleri var ancak ben bunu biliyorum.

Yakan Top oyunu iki oyuncunun ortasında birden fazla ebenin olduğu bir oyundur. Oyuncuların ortasında duran oyuncualra topu değdirmeye çalışarak oyundan atmalarını hedefler. 


c. Arkadaşlarınızdan birinin konuşmasını aşağıdaki “Akran Değerlendirme Ölçeği”nde verilen ölçütlere göre değerlendiriniz.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları MEB Yayınları

9. ETKİNLİK

YAZALIM

a. Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerdeki değişimi inceleyiniz.

b. Yukarıdaki örnek cümlelerden hareketle siz de aşağıdaki cümleye her defasında bir kelime veya kelime grubu ekleyerek oluşturduğunuz cümleleri tekrar yazınız.
Cevap: 

Çocuk oynuyor.
Çocuk gülerek oynuyor.
Çocuk odasında gülerek oynuyor.
Çocuk odasında kardeşiyle gülerek oynuyor.
Çocuk odasında kardeşiyle kumandalı araçla gülerek oynuyor.
Çocuk odasında kardeşiyle kumandalı aracı duvara çarpıştırıp gülerek oynuyor.


c. Yazdığınız cümleleri arkadaşlarınızla paylaşınız.

ç. Yaptığınız etkinliğin yazma çalışmalarınızda size ne gibi katkıları olabilir? Düşüncelerinizi söyleyiniz.
Cevap: Yaptığımız çalışmalarla beraber kendimizi daha detaylı şekilde insanlara ifade etmemize olanak sağlar.


Bu Görev Bizim

Çocuk oyunu ve yarışmaları ile ilgili erişim olanklarınızı da göz önünde bulundurarak gelecke derse kadar uygun kaynaklardan belgesel, kısa film, çizgi film vb. materyallere yönelik bir araştırma yapınız. Araştırmaya başlamadan önce hangi bilgi kaynakalrını ve materyallerini kullanabileceğinizi ve bunlara nasıl ulaşabileceğinizi belirelyiniz.
Cevap: Çocuk oyunu ve yarışmalar ülkemizde genellikle okullarda, panayırlarda, yarışmalarda, T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın düzenlediği alanlarda, 23 Nisan ve 19 Mayıs kutlamalarında sıklıkla görülür. Bu oyunlardan ve yarışmalardan amaç çocukların eğlenmesi olsa da asıl amaç çocukların kendi yeteneklerini keşfetmesi, sosyalleşmesi ve fiziksel olarak hareket etmesidir.

-Belirlediğiniz materyal ve kaynakları amaç, ilgi ve ihtiyaçlarınıza uygunluğu açısından değerlendiriniz. Gerekli görürseniz yeni kaynak ve materyallere ulaşabilirsiniz.

-Bu sürece yeniden başlayacak olsaydınız materyal ve kaynak seçimlerinize yönelik neleri değiştirmek veya korumak isterdiniz?
Cevap: Araştırmalarımı bir kütüphanede ve bir bakanlıktaki yetkiliyle yapmak isterdim. İntenrette yeterince bilgi yok bu yüzden yüz yüze bir bilgi almam daha iyi olabilirdi. 

Bu etkinlikte öğrendiklerinizden hareketle sonraki çalışma süreçlerine aktarmak istediklerinizi defterinize not alınız.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları MEB Yayınları

Tahminleriniz ve Gerekçelerimiz: Bir bülbül ailesini konu alıyor olabilir. Bülbüllerin gündelik yaşamından, annenin çocuklarını büyütmesinden ve büyütürken yaşadığı sorunlardan bahsederken aniden yuvalarından çıkan bir yangından bahsediyor olabilir. Çünkü resimde bir yangın ve kuş yuvası var. 

BÜLÜL İLE BEZİRGAN

Tahminleriniz ve Gerekçelerimiz: Anne bülbül bulduğu yavrularını güvenli bir yere bırakıp tek kalan yavrusunu aramak için uçmuş olabilir. Çünkü anne yavrusunu bu fırtınada yalnız bırakmak istemez, bırakırsa yavru yaralanabilir.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları MEB Yayınları

Tahminleriniz ve Gerekçelerimiz: Anne bülbül yavrusunu kafeste görünce onu kurtarmak için etrafta çözüm yolu aramış olabilir. Çünkü anne bülbül, yavrusunun çırpındığı için boş durmak yerine bir şeyler yapmasını gerektiğini düşünüyordur.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları MEB Yayınları

Okumaya Başlamadan Önceki Tahminleriniz: Bir bülbül ailesinin yaşadıkları sorunları ve karşılaştıkları yangını konu alıyor olabilir.

1. Numaralı Yerdeki Tahminleriniz: Anne bülbülün, kalan yavrularını güvenli bir noktaya aldıktan sonra kaybolan yavrusunu aramaya koyulmuş olabilir.

2. Numaralı Yerdeki Tahminleriniz: Anne bülbül yavrusunu kurtarabilmek için pencereden içeri girip etrafta kafesin anahtarını arıyor olabilir.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları MEB Yayınları

Tahminleriniz ve Gerekçelerimiz: Ailesinden ve yuvasından uzaklara gitmiş, kaybolmuş yavru bir kangurunun ormanda karşılaştığı diğer yavru hayvanlarla yaptığı arkadaşlıktan bahsediliyor olabilir çünkü resimde yavru bir kanguru ile yavru ceylan ve kaplan görünüyor.

KANGURUNUN PARMAK UÇLARINDAKİ DÜNYA

Tahminleriniz ve Gerekçelerimiz: Ormandaki yavru kanguru, ceylan ve kaplanın birlikte oyun oynadığı, karşılaştıkları enteresan olayları anlatıyor olabilir çünkü hikayede hayvanların oyun oynadığından bahsedilmiş.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları MEB Yayınları

Tahminleriniz ve Gerekçelerimiz: Hayvanlar arasında bu oyunu kanguru kazanmış olabilir çünkü kanguru görme engelli olduğu için daha rahat bir şekilde dokunduğu şeyleri tahmin edebilir.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları MEB Yayınları

Okumaya Başlamadan Önceki Tahminleriniz: Ben kaybolan bir yavru kangurunun yaşadığı maceraların konu alacağını düşündüm.

1. Numaralı Yerdeki Tahminleriniz: Ormandaki tüm hayvanların birlikte güzel zaman geçirerek oyunlar oynadığını tahmin etmiştim.

2. Numaralı Yerdeki Tahminleriniz: Gözlerin kapatılarak oynandığı oyunda görme engelli kangurunun daha başarılı olduğunu tahmin ettim.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.