💬 Yorum Yaz
28 Şubat 2025, 12:25 - Furkan Yazdı

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 160-161-162-163. Sayfa Cevapları 2. Kitap

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 160-161-162-163. Sayfa Cevapları 2. Kitap

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 160-161-162-163. Sayfa Cevapları 2. Kitap 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde 6. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları konusunun yer aldığı 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 160-161-162-163 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5.Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları 160-161-162-163. Sayfa Cevapları 2. KİTAP 6. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları MEB Yayınları

Ölçme ve Değerlendirme Soruları

1) Aşağıdaki kefeli terazinin sol kefesinde 42 adet bilye, sağ kefesinde ise 10 adet bilye bulunmaktadır.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları MEB Yayınları

Remzi, terazinin sol kefesinden önce 1, sonra 3, daha sonra 5 adet bilye olacak şekilde her defasında bir öncekinden 2 bilye fazla alarak terazinin sağ kefesine aktarıyor.
Her bir bilyenin kütlesi eşit olduğuna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Remzi, sağ kefeye kaçıncı kez bilye aktardığında terazinin dengesi sağlanmış olur?
Cevap: B) 4

Toplam bilye miktarı 52. Her kefede 26 olmalıdır.
Sol kefeden sağ kefeye 16 bilye aktarılmalı.
1+3+5+7 = 16 eder. 4. Adımda 16 bilye aktarılır.


b) Remzi, başlangıçtan itibaren her defasında sağ kefeye 2 adet bilye aktarsaydı, kaçıncı kez bilye aktardığında terazinin dengesini sağlamış olurdu?
Cevap: D) 8

16 ÷ 2 = 8

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları MEB Yayınları

2) Feyzi öğretmenin tasarladığı bulmacanın kuralları aşağıda verilmiştir.

• Aynı satırda bulunan sayılar sırasıyla sağdan sola ve soldan sağa çarpılarak bulunan sonuç satırın sağındaki ve solundaki dairelerin içine yazılacaktır.
• Aynı sütunda bulunan sayılar ise sırasıyla yukarıdan aşağıya ve aşağıdan yukarıya çarpılarak bulunan sonuç sütunun yukarısındaki ve aşağısındaki dairelerin içine yazılacaktır.
• Aynı sayının yazılı olduğu daireler aynı renge boyanacaktır.

Bulmaca 1’i Oğuz, Bulmaca 2’yi Aysu çözdüğüne göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Oğuz daireleri boyarken kaç farklı renk kullanmıştır?
Cevap: C) 3

b) Aysu daireleri boyarken kaç farklı renk kullanmıştır?
Cevap: B) 5

c) Oğuz aynı renkte en fazla kaç adet daireyi boyamıştır?
Cevap: A) 3

ç) Aysu, daireleri boyarken en çok mavi rengi kullandığına göre mavi renkli olmayan daire sayısı kaçtır?
Cevap: B) 5

d) Feyzi öğretmenin tasarladığı bulmaca çözülürken yapılan işlemlerde çarpma işleminin hangi özelliklerini kullandığınızı yazınız.
Cevap: Bu bulmacada çarpma işleminin tekrar eden toplama özelliğinden yararlanılmıştır.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları MEB Yayınları

3) Kareli zeminin farklı bölümlerinde bulunan mavi, kırmızı ve mor daireler aşağıdaki görselde verilmiştir.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları MEB Yayınları

Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Mavi daire sayısını dağılma özelliğinden yararlanarak bulunuz.
Cevap: 5 x (10 – 7) = 15

b) Kırmızı ve mavi daire sayıları toplamını dağılma özelliğinden yararlanarak bulunuz.
Cevap: 5 x (7+3) = 50

c) Kırmızı, mavi ve mor daire sayıları toplamını dağılma özelliğinden yararlanarak bulunuz.
Cevap: 10 x (5 + 5) = 100

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları MEB Yayınları

4) Ferhat, yukarıdaki sayıları kullanarak kartlarla oluşturduğu işlemin sonucunu bulmak istiyor.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları MEB Yayınları

Her mavi karta bu sayılardan bir tanesi geleceğine göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Ferhat’ın elde edebileceği en büyük sonuç kaçtır?
Cevap: 10 + 30 x 25 – 8 = 752

b) Ferhat’ın elde edebileceği en küçük sonuç kaçtır?
Cevap: 25 + 8 x 10 – 30 = 75


5) Feyza, farklı renkli kartonlardan üçgen, kare ve daire birleştirerek aşağıdaki örüntüyü oluşturmuştur.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları MEB Yayınları

Feyza üçgen, kare ve dairelerden her birini eşit sürede birleştirerek bu şekil örüntüsünün 1. adımını 4 dakikada oluşturmuştur.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.

a) Feyza’nın bu şekil örüntüsünün 7. adımını oluşturmak için kaç dakikaya ihtiyacı vardır?
Cevap: (7 x 4) + 1 = 29

b) Örüntünün 40. adımındaki üçgen, kare ve daire sayısı toplam kaçtır?
Cevap: 161

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Önerilen Yazılar:

✏️ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.