5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 131-132-133-134-135-136-137. Sayfa Cevapları 2. Kitap 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde İşlem Önceliği konusunun yer aldığı 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 131-132-133-134-135-136-137 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Sezen, kare şeklindeki not kâğıtlarını panoya yapıştırarak yandaki şekli oluşturmuştur.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Panoda kaç tane not kâğıdı vardır?
Cevap: Panoda 16 tane not kağıdı bulunuyor.
b) Panodaki not kâğıdı sayısını; yatay ve dikey kenarlardaki not kâğıdı sayısından yararlanarak bulunuz.
Cevap: 4 x 4 = 16 adet
Umay, topları kullanarak yandaki yapıyı oluşturmuştur.
Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a) Bu yapıdaki top sayısını bulunuz.
Cevap: 3 x 9 = 27
b) Bu yapının eni, boyu ve yüksekliği boyunca dizilen top sayısından yararlanarak yapıdaki toplam top sayısını bulunuz.
Cevap: 3 x 3 x 3 = 27
Aşağıdaki tabloda boş bırakılan kısımları örneğe uygun şekilde doldurunuz.
Aşağıdaki problemlerin altlarına birden fazla işlem içeren sayı cümleleri yazılmıştır.
Sınıfınızda gruplar oluşturarak verilen problemlerin çözümü olan sayı cümlelerini işaretleyiniz. Fikirlerinizi diğer gruplarla paylaşarak tartışınız.
Cevap:
Sınıfınızda gruplar oluşturarak aşağıdaki sayı cümlelerine uygun problemler yazınız. Yazdığınız problemleri diğer gruplarla paylaşarak tartışınız.
a) 72 ÷ (5 + 4) = 72 ÷ 9 = 8
Problem: Bir pastanede 72 kurabiye vardır. Bu kurabiyeler 5 çocuk ve 4 yetişkin arasında eşit olarak paylaştırılıyor. Her kişiye kaç kurabiye düşer?
b) 10 x (9 ‒ 3) = 10 x 6 = 60
Problem: Bir sınıfta her sırada 10 öğrenci oturuyor. Öğrenciler toplam 9 sıraya oturmuştu, ancak 3 sıra boş kaldı. Sınıfta kaç öğrenci vardır?
c) 2 x 3 + 4 x 5 = 6 + 20 = 26
Problem: Bir bahçede 2 sıra domates fidesi, her sırada 3 fide var. Ayrıca 4 sıra biber fidesi, her sırada 5 fide var. Bahçede toplam kaç fide bulunmaktadır?
ç) 15 ÷ 5 ‒ 12 ÷ 3 = 3 – 4 = -1
Problem: Bir çiftlikte 15 tavuk 5 kümese eşit şekilde yerleştirildi. Aynı çiftlikte 12 ördek ise 3 kümese eşit şekilde konuldu. Bir kümesteki tavuk sayısından bir kümesteki ördek sayısı çıkarıldığında kaç fark olur?
Aşağıdaki işlemlerin sonucunu bulunuz.
a) 64 ÷ 4 x 8 = 128
b) 5² + (12 ÷ 4) = 28
c) 4 + 5 x 4 ‒ 10 = 14
ç) (3³ + 8) x 2 ‒ 32 = 38
d) 5² ‒ 28 ÷ 4 + 1³ = 19
e) (23 ‒ 14)² + (4 ‒1)³ = 108
f) 3 x (2³ ‒ 6) + 3² ‒ 5 = 10
g) 7 x ( 4² ‒ 2 x 3 + 5 ) ‒ 10² = 5
48 tane ampülün 12 tanesi kırılmıştır. Sağlam ampüllerin tamamı dörderli olarak paketlenmiştir. Buna göre uygun sayı cümlesini yazarak toplam paket sayısını bulunuz.
Cevap: (48 – 12) ÷ 4 = 9
Bir kutudaki kalemler, 8 öğrencinin her birinde 4 siyah ve 3 kırmızı kalem olacak şekilde dağıtılmıştır. Kalemler dağıtıldıktan sonra kutuda 12 tane kalem kalmıştır.
Buna göre uygun sayı cümlesini yazarak başlangıçta kutudaki kalem sayısını bulunuz.
Cevap: 8 x (4 + 3) + 12 = 68
Aşağıdaki sayı cümlelerinde işlemlerden birinin üzeri kartla kapatılmıştır.
Bu sayı cümlelerinin eşit olduğu değere göre görünmeyen işlemi belirleyerek kartın üzerine yazınız.
Cevap:
__Y__ a) Bir sayı cümlesinde, aynı önceliğe sahip işlemlerden sağdaki işlem önce yapılır.
__D__ b) 8 x 8 + 8 ÷ 8 + 8 ifadesinde çarpma işlemi ile bölme işlemi yer değiştirdiğinde sonuç değişmez.
__D__ c) Bir doğal sayının kendisi ile bir kez çarpımına o sayının karesi denir.
__Y__ ç) Bir kolinin içinde 3 kutu ve her kutuda 3 adet çikolata vardır. Bu kolideki toplam çikolata sayısı 27’ye eşittir.
__D__ d) (25 − 7) ÷ 6 − 2 ifadesinde işlem önceliği sırası; parantezli işlem, bölme işlemi ve çıkarma işlemi şeklindedir.
Aşağıda bir işlem karesi oyunu verilmiştir. Bu oyunun amacı, aynı satır veya sütundaki eşitliklerde boş karelerde yazması gereken işlem veya sayıyı bulmaktır.
Buna göre verilen soruları cevaplayınız.
1) 1. satırdaki sayı cümlesinin sonucunu bulunuz.
Cevap: 2³ + 9 – 10 ÷ 2 = 10
2) 2. satırdaki sayı cümlesinde verilmeyen işlemi belirleyiniz.
Cevap: Çarpma işlemi verilmemiştir.
3) 3. sütundaki sayı cümlesinde verilmeyen işlemi belirleyiniz.
Cevap: Bölme işlemi verilmemiştir.
4) 4. satırdaki sayı cümlesinin sonucunu bulunuz.
Cevap: 20 ÷ 2² + 11 – 3 = 13
5) 2. sütundaki sayı cümlesinin sonucunu bulunuz.
Cevap: 9 x 7 – 15 + 2² = 52
Sevgili öğrenciler, bu çalışmada işlem önceliğine ilişkin belirleyeceğiniz matematiksel bir ifadeye uygun hikâye yazmanız beklenmektedir.
• Matematikle ilgili 3 hikâye bulunuz.
• Bulduğunuz hikâyeleri okurken olayların geçtiği yer, zaman, olay kahramanları ve anlatılış tarzına dikkat ederek okuyunuz.
• Okuduğunuz bir hikâyenin özetini yazınız.
Cevap:
Bir gün, üç arkadaş olan Ali, Veli ve Zeynep, bir hazine haritası buldu. Haritada, “Kayıp sayılar 1, 2 ve 3 arasında gizli. Onları bulmadan hazineye ulaşamazsınız.” yazıyordu. Üç arkadaş, bulmaca gibi düşünerek kayıp sayıları bulmak için yola çıktılar. İlk olarak, Ali 1 sayısını bulmak için parktaki büyük ağaçların etrafında döndü. Veli, 2 sayısını bulmak için okulun bahçesinde iki defa zıpladı. Son olarak Zeynep, 3 sayısını bulmak için üç kere dönerek gizli bir yeri keşfetti. Kayıp sayıları bulduklarında, hazine sandığını açtılar ve içindeki kitapları görünce anladılar ki, en değerli hazine bilgi ve arkadaşlıktı.
Bir zamanlar, bir köyde herkesin geometriyi pek sevmediği bir öğretmen vardı. Öğretmen, çocuklara geometri öğretebilmek için bir oyun düzenlemeye karar verdi. Her çocuk, bir şekil çizecekti ve bu şeklin özelliklerini anlatacaktı. Elif, bir daire çizdi ve “Bu, dairenin her yerinin merkezden eşit uzaklıkta olduğu anlamına geliyor,” dedi. Ali üçgen çizdi ve “Üçgenin iç açılarının toplamı 180 derece,” diye ekledi. Oyun sonunda çocuklar, geometriyi eğlenceli bir şekilde öğrendiler ve öğretmen de, matematiğin eğlenceli yanını keşfetmiş oldu.
Bir gün, Ayşe matematik dersinde zamanla ilgili bir problemle karşılaştı: “Ali, okula 8:00’de gider ve 8:30’da geri döner. Eğer 8:15’te Ali’nin eve dönmesini beklersek, kaç dakika beklemiş oluruz?” Ayşe, problemi çözerken zamanın ne kadar değerli olduğunu düşündü. Hemen bir çizgi çizip, zaman dilimlerini not aldı. Sonuçta, 8:15’te beklediği için 15 dakika bekleyeceğini hesapladı. O andan itibaren Ayşe, zamanı daha iyi değerlendirmek için plan yapmaya karar verdi.
Hikayeler yapay zeka yardımıyla hazırlanmıştır.
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.