5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 80-81-82-84-86. Sayfa Cevapları 2. Kitap 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Veri Görselleştirme Araçları konusunun yer aldığı 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 80-81-82-84-86 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Sınıfınızda 3-5 kişilik gruplar oluşturunuz. Grup arkadaşlarınızla sınıfınızda sevilen derslerle ilgili bir istatistiksel araştırma sürecini aşağıdaki adımları izleyerek tasarlayınız.
1. Adım: Araştırma sorusu ve bu araştırma sorusuna yönelik uygun sayıda anket sorusu oluşturunuz.
Araştırma sorusu: Sınıfta en çok hangi dersi seviyorsunuz?
Araştırma sorusuna uygun anket sorusu veya soruları: Sınıfta sevdiğiniz derse bir tane örnek verebilir misiniz?
2. Adım: Oluşturduğunuz anket sorusunu sınıf arkadaşlarınıza yönelterek elde ettiğiniz verileri aşağıdaki alana yazınız.
Toplanan veriler:
Türkçe: 5
Matematik: 6
Sosyal Bilgiler: 4
Fen Bilimleri: 3
Beden Eğitimi: 8
Müzik: 2
a) Veriyi gruplandırmak gerekir mi? Gerekliyse veri nasıl gruplandırılır?
Cevap: Veriyi gruplandırmaya gerek yoktur. Mutlaka gruplandırılması gerekiyorsa yazılı dersler ve beceri temelli dersler olarak ikiye ayrılabilir.
3. Adım: Aşağıdaki alana analize hazırladığınız veriyi görselleştirme araçlarından uygun olanını kullanarak özetleyiniz. Seçtiğiniz veri görselleştirme aracını tercih etme gerekçeniz nedir?
Cevap: Pasta dilimli grafik, sayıları ve miktarını daha net belirttiği için bunu tercih ettim.
4. Adım: Elde ettiğiniz araştırma sonuçlarını yorumlayınız. Araştırma süreci adımlarını değerlendiriniz ve uygun olmayan adımı yeniden düzenleyiniz. Yaptığınız araştırmanın sonucunu arkadaşlarınızla paylaşıp tartışınız
Cevap: Sınıfımızda en çok beceri temelli ders olan Beden Eğitimi dersi sevilmektedir. Ondan sonra Matematik ve Türkçe gelmektedir. En az Fen Bilimleri dersi sevilmektedir.
Performans Görevi
Tasarruf Yapmak İçin Gerekli Tedbirleri Araştırıyorum
Kaynak (su veya elektrik) tüketimine yönelik alınabilecek tasarruf tedbirlerini araştırmanız ve bu araştırmanızın sonuçlarını arkadaşlarınıza sunmanız isteniyor. Araştırmanızı yaparken verileri sınıf arkadaşlarınızdan toplayabilirsiniz.
Cevap: Bu araştırma için sınıfımdaki arkadaşlarıma ve diğer arkadaşlarıma evinde elektrik tasarrufu sağlamak için nelere uyduğunu sordum.
Bir okulda bulunan 5/A ve 8/A sınıfı öğrencilerine; “Haftalık televizyon izleme sıklığınız nedir?” şeklinde bir soru yöneltilmiştir. Öğrencilerden alınan bilgiler sıklık tablosunda gösterilmiştir.
a) 5 ve 8.sınıf öğrencilerine ait verileri nokta grafiğinde gösteriniz.
Cevap:
b) 5.sınıf öğrencilerinden kaç kişi televizyonu sıklıkla veya her zaman izlemektedir?
Cevap: 5. sınıflardan yalnızca 5 kişi sıklıkla veya her zaman televizyon izlemektedir.
c) 8.sınıf öğrencilerinden kaç kişi televizyonu sıklıkla veya her zaman izlemektedir?
Cevap: 8. sınıflardan yalnızca 11 kişi televizyonu sıklıkla veya her zaman izlemektedir.
ç) 5 ve 8. sınıf öğrencilerinden elde ettiğiniz verilerin değişebilirliği hakkında nasıl yorum yaparsınız?
Cevap: Sınıftaki derslerin yoğunluğuna veya belki de televizyondaki programların 8. sınıf öğrencilerine daha çok hitap etmesinden dolayı 8. sınıfların televizyon izleme oranı, 5. sınıflara göre daha fazladır.
d) Her iki sınıfta da veriler, nokta grafiğinde en çok nerede bulunmaktadır?
Cevap: Her iki sınıfta da “Ara Sıra ” kategorisindeki veriler daha fazladır.
e) 5. sınıftaki nadir televizyon izleyen bir arkadaşının televizyon izleme süresi için “Her gün 10 saat televizyon izlemektedir” diyen Tuba’nın yaptığı yorumu değerlendiriniz.
Cevap: Yanlış bir yorumdur çünkü nadiren televizyon izleyenler haftada 7 saatten az izliyor olması gerekir.
İstanbul’daki Atatürk Ortaokulu öğrencilerine “Okula hangi araçla gidiyorsunuz?” şeklinde bir soru yöneltilmiştir. Öğrencilerden alınan bilgiler sıklık tablosunda gösterilmiştir.
Bu verileri sütun grafiğinde gösteriniz.
Büşra, sınıfındaki arkadaşlarının gelecekte yapmak istedikleri meslekler ile ilgili bir araştırma yapmak istemektedir. Bu araştırma için “5/B sınıfı öğrencilerinin seçmeyi düşündüğü
meslek nedir?” araştırma sorusunu oluşturmuştur. Soruya ilişkin veriler toplayıp topladığı
verileri nokta grafiği ile görselleştirmiştir.
Aşağıdaki soruları grafiğe göre cevaplayınız.
a) En az tercih edilen meslek hangisidir?
Cevap: En az doktorluk mesleği tercih edilmektedir.
b) En çok tercih edilen meslek hangisidir?
Cevap: En çok öğretmenlik mesleği tercih edilmektedir.
c) Bu sınıfta kaç kişi sanatçı olmak istemektedir?
Cevap: Sınıftan üç kişi sanatçı olmak istemektedir.
ç) Bu sınıfta kaç kişi pilot olmak istemektedir?
Cevap: Sınıftan dört kişi pilot olmak istemektedir.
d) Bu sınıfta kaç öğrenci vardır?
Cevap: Sınıfta 35 kişi vardır.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.