Cevap Yaz
16 Ocak 2025, 16:45 - Furkan Yazdı

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 80-81-82-84-86. Sayfa Cevapları 2. Kitap

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 80-81-82-84-86. Sayfa Cevapları 2. Kitap 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Veri Görselleştirme Araçları konusunun yer aldığı 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 80-81-82-84-86 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 80-81-82-84-86. Sayfa Cevapları 2. Kitap

5.Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları 80-81-82-84-86. Sayfa Cevapları 2. KİTAP Veri Görselleştirme Araçları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 5 İstatiksel Araştırma Sürecini Bir Bütün Olarak Yeniden Tasarlama

Sınıfınızda 3-5 kişilik gruplar oluşturunuz. Grup arkadaşlarınızla sınıfınızda sevilen derslerle ilgili bir istatistiksel araştırma sürecini aşağıdaki adımları izleyerek tasarlayınız.

1. Adım: Araştırma sorusu ve bu araştırma sorusuna yönelik uygun sayıda anket sorusu oluşturunuz.

Araştırma sorusu: Sınıfta en çok hangi dersi seviyorsunuz?
Araştırma sorusuna uygun anket sorusu veya soruları: Sınıfta sevdiğiniz derse bir tane örnek verebilir misiniz?


2. Adım: Oluşturduğunuz anket sorusunu sınıf arkadaşlarınıza yönelterek elde ettiğiniz verileri aşağıdaki alana yazınız.

Toplanan veriler:

Türkçe: 5
Matematik: 6
Sosyal Bilgiler: 4
Fen Bilimleri: 3
Beden Eğitimi: 8
Müzik: 2


a) Veriyi gruplandırmak gerekir mi? Gerekliyse veri nasıl gruplandırılır?
Cevap: Veriyi gruplandırmaya gerek yoktur. Mutlaka gruplandırılması gerekiyorsa yazılı dersler ve beceri temelli dersler olarak ikiye ayrılabilir.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları MEB Yayınları

3. Adım: Aşağıdaki alana analize hazırladığınız veriyi görselleştirme araçlarından uygun olanını kullanarak özetleyiniz. Seçtiğiniz veri görselleştirme aracını tercih etme gerekçeniz nedir?
Cevap: Pasta dilimli grafik, sayıları ve miktarını daha net belirttiği için bunu tercih ettim.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları MEB Yayınları


4. Adım: Elde ettiğiniz araştırma sonuçlarını yorumlayınız. Araştırma süreci adımlarını değerlendiriniz ve uygun olmayan adımı yeniden düzenleyiniz. Yaptığınız araştırmanın sonucunu arkadaşlarınızla paylaşıp tartışınız
Cevap: Sınıfımızda en çok beceri temelli ders olan Beden Eğitimi dersi sevilmektedir. Ondan sonra Matematik ve Türkçe gelmektedir. En az Fen Bilimleri dersi sevilmektedir.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları MEB Yayınları

Performans Görevi
Tasarruf Yapmak İçin Gerekli Tedbirleri Araştırıyorum

Kaynak (su veya elektrik) tüketimine yönelik alınabilecek tasarruf tedbirlerini araştırmanız ve bu araştırmanızın sonuçlarını arkadaşlarınıza sunmanız isteniyor. Araştırmanızı yaparken verileri sınıf arkadaşlarınızdan toplayabilirsiniz.
Cevap: Bu araştırma için sınıfımdaki arkadaşlarıma ve diğer arkadaşlarıma evinde elektrik tasarrufu sağlamak için nelere uyduğunu sordum.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 6 Televizyon İzleme Sıklıkları

Bir okulda bulunan 5/A ve 8/A sınıfı öğrencilerine; “Haftalık televizyon izleme sıklığınız nedir?” şeklinde bir soru yöneltilmiştir. Öğrencilerden alınan bilgiler sıklık tablosunda gösterilmiştir.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları MEB Yayınları

a) 5 ve 8.sınıf öğrencilerine ait verileri nokta grafiğinde gösteriniz.
Cevap: 

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları MEB Yayınları

b) 5.sınıf öğrencilerinden kaç kişi televizyonu sıklıkla veya her zaman izlemektedir?
Cevap: 5. sınıflardan yalnızca 5 kişi sıklıkla veya her zaman televizyon izlemektedir.

c) 8.sınıf öğrencilerinden kaç kişi televizyonu sıklıkla veya her zaman izlemektedir?
Cevap: 8. sınıflardan yalnızca 11 kişi televizyonu sıklıkla veya her zaman izlemektedir.

ç) 5 ve 8. sınıf öğrencilerinden elde ettiğiniz verilerin değişebilirliği hakkında nasıl yorum yaparsınız?
Cevap: Sınıftaki derslerin yoğunluğuna veya belki de televizyondaki programların 8. sınıf öğrencilerine daha çok hitap etmesinden dolayı 8. sınıfların televizyon izleme oranı, 5. sınıflara göre daha fazladır.

d) Her iki sınıfta da veriler, nokta grafiğinde en çok nerede bulunmaktadır?
Cevap: Her iki sınıfta da “Ara Sıra ” kategorisindeki veriler daha fazladır.

e) 5. sınıftaki nadir televizyon izleyen bir arkadaşının televizyon izleme süresi için “Her gün 10 saat televizyon izlemektedir” diyen Tuba’nın yaptığı yorumu değerlendiriniz.
Cevap: Yanlış bir yorumdur çünkü nadiren televizyon izleyenler haftada 7 saatten az izliyor olması gerekir.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları MEB Yayınları

Örnek 5

İstanbul’daki Atatürk Ortaokulu öğrencilerine “Okula hangi araçla gidiyorsunuz?” şeklinde bir soru yöneltilmiştir. Öğrencilerden alınan bilgiler sıklık tablosunda gösterilmiştir.

Bu verileri sütun grafiğinde gösteriniz.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları MEB Yayınları


Örnek 6

Büşra, sınıfındaki arkadaşlarının gelecekte yapmak istedikleri meslekler ile ilgili bir araştırma yapmak istemektedir. Bu araştırma için “5/B sınıfı öğrencilerinin seçmeyi düşündüğü
meslek nedir?” araştırma sorusunu oluşturmuştur. Soruya ilişkin veriler toplayıp topladığı
verileri nokta grafiği ile görselleştirmiştir.

Aşağıdaki soruları grafiğe göre cevaplayınız.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları MEB Yayınları

a) En az tercih edilen meslek hangisidir?
Cevap: En az doktorluk mesleği tercih edilmektedir.

b) En çok tercih edilen meslek hangisidir?
Cevap: En çok öğretmenlik mesleği tercih edilmektedir.

c) Bu sınıfta kaç kişi sanatçı olmak istemektedir?
Cevap: Sınıftan üç kişi sanatçı olmak istemektedir.

ç) Bu sınıfta kaç kişi pilot olmak istemektedir?
Cevap: Sınıftan dört kişi pilot olmak istemektedir.

d) Bu sınıfta kaç öğrenci vardır?
Cevap: Sınıfta 35 kişi vardır.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Önerilen Yazılar:

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın
Yorum Yaz

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.