Cevap Yaz
3 Ekim 2024, 14:49 - Zülal Güneş Yazdı

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 62-63-64-65-66-67-68-69. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 62-63-64-65-66-67-68-69. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Çokgenlerin Temel Elemanları konusunun yer aldığı 5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67-68-69 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı 62-63-64-65-66-67-68-69. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

5.Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları 62-63-64-65-66-67-68-69. Sayfa Cevapları Çokgenlerin Temel Elemanları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları MEB YayınlarıYukarıdaki çokgenin kenarlarına karşılık gelen doğru parçalarını sembolle gösteriniz
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları MEB Yayınları


Aşağıdaki şekilde işaretlenmiş açıları sembolle gösteriniz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları MEB Yayınları

Örnek 1

Aşağıdaki kareli zemine bir çokgen çiziniz. Çizdiğiniz çokgenin kenarlarını, köşelerini, iç açılarını ve dış açılarını belirleyerek sembolle gösteriniz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları MEB Yayınları

Bir köşe seçerek bir isimlendirme de siz yapınız.
Cevap: DEFABC üçgeni


Örnek 2

Aşağıdaki örnekte verildiği gibi çokgenlerin köşe noktalarını isimlendiriniz ve tabloyu örnekteki gibi doldurunuz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları MEB Yayınları

Örnek 3

Aşağıdaki çokgenlerin kenar uzunluklarını cetvelle, açılarını açıölçerle ölçünüz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları MEB Yayınları


Yukarıdaki ABCDE beşgeninin kenar uzunlukları ve iç açılarının ölçüleri eşit olduğundan düzgün çokgendir. “ABCDE düzgün beşgeni” şeklinde okunur.
Düzgün çokgenlerin dış açı ölçülerinin eşit olup olmadığını tartışınız
Cevap: Düzgün çokgen olduğu için eşittir. 


Örnek 4

Aşağıdaki eşkenar üçgenin iç açılarını ölçerek düzgün çokgen olup olmadığı hakkındaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:

Üçgenin iç açıları eşittir. Bütün açıları 60°dir. Bu da düzgün çokgen olduğunu gösterir. 


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 2

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları MEB Yayınları

Kadriye Hanım, mutfak dolaplarını düzgün çokgen şeklindeki yapışkanlı kâğıtlarla kaplamak istiyor. Yukarıdaki gibi birkaç örnek baktıktan sonra kâğıtların tasarımını çocuklarına yaptırmaya karar veriyor. Bu amaçla keserek ve yapıştırarak çalışabilmeleri için eşkenar üçgen, kare, düzgün beşgen, düzgün altıgen çizimlerini içeren çok sayıda çıktı alıyor. Kızı İlkay’dan tek çeşit düzgün çokgen, oğlu Eren’den ise iki veya daha çok çeşit düzgün çokgen kullanarak tasarım yapmasını istiyor. İlkay ve Eren’e yardım ediniz.
Cevap:

İlkay’ın tasarımı:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları MEB Yayınları

Eren’in tasarımı:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 3

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları MEB Yayınları

4) Elde ettiğiniz üçgenin kenarlarını ve açılarını ölçünüz. Hangi üçgeni yaptığınızı bulabildiniz mi? Ölçüm sonuçlarını arkadaşlarınızla tartışınız
Cevap: Açıları eşittir. Eşkenar üçgen elde ettik. 

 

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları MEB Yayınları

6) Elde ettiğiniz altıgenin kenarlarını ve açılarını ölçünüz. Ölçüm sonuçlarını arkadaşlarınızla tartışınız
Cevap: Elde ettiğimiz altıgenin kenar ve açıları eşittir. 


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik 4

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları MEB Yayınları

Çizdiğiniz doğru parçalarını sembolle gösteriniz. Bu çalışmayı diğer çokgenlerle de yapınız. Elde ettiğiniz doğru parçalarının sayısı değişti mi? Sınıfça tartışınız.
Cevap: [AC] ve [BD] köşegenleri oluşmuştur. Yeni doğru parçaların eklenmesi ile yeni kenarlar, köşegenler oluşmuştur. 


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları MEB Yayınları

4. etkinlikte dörtgene ait kaç köşegen buldunuz? Köşegenleri sembolle gösteriniz. Elde ettiğiniz sonuçları arkadaşlarınızın sonuçlarıyla karşılaştırınız
Cevap: İki köşegen buldum. Oluşan köşegenler [AC] ve [BD]’dir. 


A noktasıyla aynı kenarlarda olan noktalar E ve B noktalarıdır.
A noktasından bu noktalara köşegen çizilmez çünkü çizilen doğru parçaları kenar olur.
A noktasıyla aynı kenarda olmayan noktalar C ve D noktasıdır.
A noktasından bu noktalara doğru parçası çizilebilir. [AD] ve
[AC] yandaki beşgenin köşegenlerinden bazılarıdır.
B, C, D ve E noktalarından çizilebilecek köşegenleri de cetvel yardımıyla siz çiziniz
Cevap: 

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları MEB Yayınları

 

 


Örnek 5

İsmi verilen çokgenleri ve onlara ait köşegenleri çizerek aşağıdaki tabloyu doldurunuz.
Cevap:

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları MEB Yayınları

Köşegeni olmayan çokgen var mı? Varsa olmama nedenini açıklayınız.
Cevap: Köşegeni olmayan çokgen üçgendir. Karşılıklı açısı olmadığı için köşegeni yoktur. 

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.