5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı 46-47-48-49-50-51-52-53-54-55-56. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde My Daily Routine ünitesine ait çalışmaların yer aldığı 5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51-52-53-54-55-56 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. First, study the clock below. Then, listen and repeat.
Çeviri: Öncelikle aşağıdaki saati inceleyin. Daha sonra dinleyin ve tekrarlayın.
2. Before you listen, look at the clocks and complete the sentences.
Çeviri: Dinlemeden önce saatlere bakın ve cümleleri tamamlayın.
Cevap:
3. Listen and draw the hands on the clocks.
Çeviri: Dinleyin ve saatlerin akrep ve yelkovanlarını çizin.
Cevap:
4. Ask your friend the time. Draw the hands on the clocks.
Çeviri: Arkadaşınıza saati sorun. İbreleri saatlerin üzerine çizin.
Cevap:
5. Look at the pictures. Match them with the words.
Çeviri: Resimlere bakın. Bunları kelimelerle eşleştirin.
Cevap:
6. Before you listen, answer: What time do you get up?
Çeviri: Dinlemeden önce cevap verin: Saat kaçta kalkıyorsunuz?
Cevap: I get up at seven o’clock. (Saat yedide kalkıyorum.)
7. Listen to Susan’s daily routine and write the times under the pictures.
Çeviri: Susan’ın günlük rutinini dinleyin ve resimlerin altına saatleri yazın.
Cevap:
8. Listen to part 7 again. Write true (T) or false (F).
Çeviri: 7. bölümü tekrar dinleyin. Doğru (T) veya yanlış (F) yazın.
Cevap:
1. Susan gets up at seven o’clock. (..T…)
2. Susan has lunch at a quarter to twelve. (…F..)
3. Susan does her homework at four o’clock. (…F..)
4. Susan goes to bed at ten to nine. (..T…)
9. What do you do in a day? Describe your daily routine. Tell the time and mention the activities below.
Çeviri: Bir günde ne yaparsınız? Günlük rutininizi anlatın. Saati söyleyin ve aşağıdaki aktivitelerden bahsedin.
Cevap: I wake up at seven in the morning. I get ready and have my breakfast. I’ll be at school at eight o’clock. I come home at three o’clock and do my homework, we have dinner at six in the evening and spend time with my family and I sleep at half past nine. (Sabah yedide uyanırım. Hazılanarak kahvaltımı yaparım. Saat sekizde okulda olurum. Saat üçte eve gelirim ve ödevlerimi yaparım akşam altıda yemek yeriz ve ailemle vakit geçiririm saat dokuz buçukta uyurum.)
10. Before you read, answer: What time do your parents get up in the morning?
Çeviri: Okumadan önce cevap verin: Anne babanız sabah saat kaçta kalkıyor?
Cevap: My parents get up at six o’clock. (Anne ve babam saat altıda kalkıyor. )
11. Read the text. Tell the times in full form and read aloud.
Çeviri: Metni okuyun. Saatleri tam olarak söyleyin ve yüksek sesle okuyun.
12. Read the questions and say the answers.
Çeviri: Soruları okuyun ve cevapları söyleyin.
Cevap:
1. What time does Mr Smith get up?
→ Mr. Smith gets up at six in the morning.
2. What time does Mr Smith eat lunch?
→ Mr. Smith eats lunch at quarter to one.
3. When does Mr Smith watch TV?
→ Mr. Smith eatches tv in the evening.
4. What time does Mr Smith go to bed?
→ Mr. Smith goes to bed at eleven o’clock.
13. Describe a day of your parents and your best friend. Mention the time of the activities.
Çeviri: Anne babanızın ve en yakın arkadaşınızın bir gününü anlatın. Faaliyetlerin zamanını belirtin.
Cevap: My mother wakes up at six in the morning. He prepares our breakfast. Prepares for work. It wakes us up. We have breakfast together. Then he leaves my sister and me to school and goes to work. He comes home at five in the evening. He cooks dinner. After dinner, he cleans up the dishes. We spend time as a family. He sleeps at half past ten. (Annem sabah altıda uyanır. Kahvaltımızı hazırlar. İş için hazırlanır. Bizleri uyandırır. Birlikte kahvaltı yaparız. Sonra ablma ve beni okula bırakarak işe geçer. Akşama beşte eve gelir. Akşam yemeği yapar. Yemekten sonra bulaşıkları toplar. ailecek vakit geçiririz. Saat on buçukta uyur. )
14. Play in groups of three. Roll the dice. Move forward the number of spaces on the dice. Say the things they do at these hours.
Çeviri: Üçlü gruplar halinde oynayın. Zarları at. Zardaki boşluk sayısını ileri doğru hareket ettirin. Bu saatlerde yaptıklarını söyleyin.
15. Listen and sing the song.
Çeviri: Şarkıyı dinleyin ve söyleyin.
I get up at seven in the morning.
I wash my face and have breakfast.
I go to school at eight,
And have lunch at twelve.
I get home at three in the afternoon.
I rest and have dinner at seven.
I study and watch TV,
And go to bed at ten.
Sabah yedide kalkıyorum.
Yüzümü yıkayıp kahvaltı yapıyorum.
sekizde okula giderim
Ve on ikide öğle yemeğini ye.
Öğleden sonra üçte eve geliyorum.
Dinleniyorum ve yedide akşam yemeği yiyorum.
Ders çalışıyorum ve televizyon izliyorum
Ve onda yatağa git.
16. Before you listen, answer: What is the first thing you do in the morning?
Çeviri: Dinlemeden önce cevap verin: Sabah yaptığınız ilk şey nedir?
Cevap: The first thing I do in the morning is brush my teeth. (Sabah yaptığım ilk şey dişimi fırçalamak.)
17. Listen and answer: What time does Matt brush his teeth?
Çeviri: Dinleyin ve cevaplayın: Matt dişlerini saat kaçta fırçalıyor?
Cevap: Matt brushes his teeth in the morning and night. (Matt sabah ve akşam dişlerini fırçalıyor.)
18. Listen to part 17 again. Write true (T) or false (F).
Çeviri: 17. bölümü tekrar dinleyin. Doğru (T) veya yanlış (F) yazın.
Cevap:
1. Matt’s little sister goes to bed at ten o’clock. (…F..)
2. Matt arrives at school at quarter past eight. (..T…)
3. Matt watches TV every evening. (…T…)
4. Pam calls her friends in the afternoons. (..F…)
19. Work in pairs. Ask and answer questions about your daily routines.
Çeviri: Çiftler halinde çalışın. Günlük rutinleriniz hakkında sorular sorun ve yanıtlayın.
20. Let’s count together! Listen and repeat.
Çeviri: Birlikte sayalım! Dinleyin ve tekrarlayın.
21. Look and say the numbers.
Çeviri: Rakamlara bakın ve söyleyin.
22. Find these numbers in the crossword.
Çeviri: Bulmacada bu sayıları bulun.
Cevap:
23. Count the numbers from 1 to 100.
Çeviri: 1’den 100’e kadar sayıları sayın.
24. Work in pairs. Ask and answer the time. Say these times as in the example.
Çeviri: Çiftler halinde çalışın. Saati sorun ve cevaplayın. Bu süreleri örnekteki gibi söyleyin.
Cevap:
What time is it? (Saat kaç?)
It’s fifty-nine past twelve. (Saat on ikiyi elli dokuz geçiyor.)
Prepare a poster about your daily routine. Describe it to your friends.
Çeviri: Günlük rutininiz hakkında bir poster hazırlayın. Bunu arkadaşlarınıza anlatın.
Interview a neighbour/parent or teacher about his/her daily routine. Then, report it to your friends.
Çeviri: Bir komşunuzla/ebeveyninizle veya öğretmeninizle günlük rutini hakkında röportaj yapın. Daha sonra bunu arkadaşlarınıza bildirin.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.