5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı 34-35-36-37-38-39-40-41-42-43. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin de en çok ihtiyaç duyacağı konulardan birisi olan Games and Hobbies ünitesinin konularının olduğu 5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39-40-41-42-43 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Match the capital letters with the small letters. Then listen and repeat.
Çeviri: Büyük harfleri küçük harflerle eşleştirin. Daha sonra dinleyin ve tekrarlayın.
Cevap:
2. Before you listen, answer: What is your favourite activity?
Çeviri: Dinlemeden önce cevap verin: En sevdiğiniz etkinlik nedir?
Cevap: My favorite activity is reading books. (En sevdiğim etkinlik kitap okumak.)
3. What can Sandy do or play? What can Jim do or play? Listen and put a tick (✓).
Çeviri: Sandy ne yapabilir veya oynayabilir? Jim ne yapabilir veya oynayabilir? Dinleyin ve bir onay işareti koyun (✓).
Cevap:
4. What can/can’t you do? Look and fill in the table in part 3 for yourself.
Çeviri: Neyi yapabilirsiniz/yapamazsınız? 3. bölümdeki tabloya bakın ve kendiniz doldurun.
Cevap: I can play tennis and swim, but I can’t ride a horse. (Ben tenis oynayabilir ve yüzebilirim ama ata binemem.)
5. Work in pairs. What can/can’t you do? Make dialogues as in part 3.
Çeviri: Çiftler halinde çalışın. Ne yapabilirsin/yapamazsın? 3. bölümdeki gibi diyaloglar yapın.
Cevap: I can play tennis and swim, but I can’t ride a horse. (Ben tenis oynayabilir ve yüzebilirim ama ata binemem.)
6. Listen and play the game “Chain”.
Çeviri: “Zincir” oyununu dinleyin ve oynayın.
7. Before you read, answer: Can you play tennis?
Çeviri: Okumadan önce cevap verin: Tenis oynayabilir misiniz?
Cevap: I can play tennis. (Tenis oynayabilirim.)
8. Read Cem’s speech and answer: Can he play chess?
Çeviri: Cem’in konuşmasını okuyun ve cevaplayın: Satranç oynayabilir mi?
Cevap: Cem cannot play chess. (Cem satranç oynayamıyor.)
Hello!
My name is Cem. I like football and I can play it. I love tennis, but I can’t play it. I like playing chess and hopscotch. I don’t like sculpting and fishing. I can’t ride a horse.
Merhaba!
Benim adım Cem. Futbolu seviyorum ve oynayabilirim. Tenisi seviyorum ama oynayamıyorum. Satranç ve seksek oynamayı severim. Heykel yapmayı ve balık tutmayı sevmiyorum. Ata binemiyorum.
9. Read part 8 again and write true (T) or false (F).
Çeviri: 8. bölümü tekrar okuyun ve doğru (T) veya yanlış (F) yazın.
Cevap:
1. Cem can play football. (T)
2. Cem can play tennis. (F)
3. Fishing is Cem’s favourite activity. (F)
4. Sculpting isn’t Cem’s favourite activity. (F)
5. Cem can’t ride a horse. (T)
10. Which sports do you like and dislike? Can you do them? Talk to your friends.
Çeviri: Hangi sporları seviyorsunuz ve sevmiyorsunuz? Bunları yapabilir misin? Arkadaşlarınızla konuşun.
Cevap: I love volleyball and tennis very much, I can play them. I don’t like football. (Voleybolu ve tenisi çok seviyorum, oynayabiliyorum. Futbolu sevmiyorum.)
11. Listen and sing the song.
Çeviri: Şarkıyı dinleyin ve söyleyin.
MY HOBBIES
What do you like doing? 2
I like reading books, I like swimming.
What do you like doing? 2
I like drawing pictures, I like dancing.
What do you like doing? 2
I like playing tennis, I like walking.
These are my hobbies.
HOBİLERİM
Ne yapmayı seversin? 2
Kitap okumayı severim, yüzmeyi severim.
Ne yapmayı seversin? 2
Resim çizmeyi seviyorum, dans etmeyi seviyorum.
Ne yapmayı seversin? 2
Tenis oynamayı seviyorum, yürümeyi seviyorum.
Bunlar benim hobilerim.
12. Before you listen, mime a game or sports. Ask your friends to guess it.
Çeviri: Dinlemeden önce bir oyunu veya sporu taklit edin. Arkadaşlarınızdan tahmin etmelerini isteyin.
13. Listen and tick (✔) the games and activities they talk about.
Çeviri: Bahsettikleri oyunları ve etkinlikleri dinleyin ve işaretleyin (✔).
Cevap:
14. Listen again and say the answer. What are Julio’s and Mandy’s hobbies?
Çeviri: Tekrar dinleyin ve cevabı söyleyin. Julio ve Mandy’nin hobileri nelerdir?
Cevap:
15. What are your best friend’s hobbies, likes and dislikes? What can he/she do? What can’t he/she do? Explain them to your friends.
Çeviri: En iyi arkadaşınızın hobileri, sevdiği ve sevmediği şeyler nelerdir? Ne yapabilir? Neyi yapamaz? Bunları arkadaşlarınıza açıklayın.
16. Work in groups of four. Ask each other questions about likes, dislikes, hobbies and abilities. Put a tick (4) or a cross (8) and fill in the chart.
Çeviri: Dörtlü gruplar halinde çalışın. Birbirinize sevdiğiniz, sevmediğiniz şeyler, hobileriniz ve yetenekleriniz hakkında sorular sorun. Bir onay işareti (4) veya bir çarpı işareti (8) koyun ve tabloyu doldurun.
17. Look at the chart in part 16. Give information about your friends.
Çeviri: 16. bölümdeki tabloya bakınız. Arkadaşlarınız hakkında bilgi veriniz.
Cevap:
18. Play in groups of three. Roll the dice. Move forward the number of spaces on the dice. Say the name of the activity in the box and play the game.
Çeviri: Üçlü gruplar halinde oynayın. Zarları at. Zardaki boşluk sayısını ileri doğru hareket ettirin. Kutudaki aktivitenin adını söyleyin ve oyunu oynayın.
19. Before you read, answer: Do you know doing origami?
Çeviri: Okumadan önce cevap verin: Origami yapmayı biliyor musunuz?
Cevap: No, I don’t know how to do origami. (Hayır, origami yapmayı bilmiyorum.)
20. Look at the pictures, read the picture story and answer: What does Eika do with some paper?
Çeviri: Resimlere bakın, resmin öyküsünü okuyun ve cevaplayın: Eika kağıtla ne yapar?
Cevap: Eika makes origami with paper. (Eika kağıtla origami yapıyor.)
21. What competition does Eika win? Answer. Then, tell Eika’s story to your friends with your own words.
Çeviri: Eika hangi yarışmayı kazanır? Cevap. Daha sonra kendi sözlerinizle Eika’nın hikâyesini arkadaşlarınıza anlatın.
Cevap: Eika wins the origami contest. (Eika origami yarışmasını kazanıyor.)
22. Before you read, answer: What is your favourite activity?
Çeviri: Okumadan önce cevap verin: En sevdiğiniz etkinlik nedir?
Cevap: My favorite activity is playing volleyball. (En sevdiğim etkinlik voleybol oynamak.)
23. Look at the table and answer: Which activities do they all like?
Çeviri: Tabloya bakın ve cevap verin: Hepsi hangi aktiviteleri seviyor?
Cevap:
Jane likes sculpting, camping, and china whispering. (Jane heykeltraş, kamp ve çin fısıltısı yapmayı sever.)
James enjoys checkers, sculpting and camping. (James dama , heykeltraş ve kamp yapmayı sever.)
Jamie is a sculptor and enjoys camping and fishing. (Jamie heykeltraş, kamp ve balık tutmayı sever.)
24. Read the table again and write true (T) or false (F).
Çeviri: Tabloyu tekrar okuyun ve doğru (T) veya yanlış (F) yazın.
Cevap:
1. Jamie likes playing checkers. (T)
2. Jane likes camping. (T)
3. James likes playing Chinese Whispers. (F)
4. James likes sculpting. (T)
5. Jamie likes fishing. (T)
6. Jane likes fishing. (F)
25. Work in pairs. Ask and answer these questions and make dialogues.
Çeviri: Çiftler halinde çalışın. Bu soruları sorun, cevaplayın ve diyaloglar kurun.
Cevap:
What are your hobbies? (Hobileriniz nelerdir?)
My hobbies are fishing, painting and reading books. (Hobilerim balık tutmak, resim yapmak ve kitap okumak.)
What sports can you do? (Hangi sporları yapabilirsiniz?)
I can do volleyball and basketball. (Voleybol ve basketbolu yapabilirim.)
24. Who likes what? Follow the lines, find and say them.
Çeviri: Kim neyi seviyor? Çizgileri takip edin, bulun ve söyleyin.
Cevap:
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.