5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Hello ünitesine ait çalışmaların bulunduğu 5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Let’s remember the countries and nationalities. Match the countries with the nationalities. Then say the Turkish names of them.
Çeviri: Ülkeleri ve milletleri hatırlayalım. Ülkeleri milliyetlerle eşleştirin. Daha sonra bunların Türkçe adlarını söyleyin.
Cevap:
2. Before you listen, answer: Where are you from? Say the city/ town/village.
Çeviri: Dinlemeden önce cevap verin: Nerelisiniz? Şehir/kasaba/köy deyin.
Cevap: I am from Iskenderun district of Hatay. (Ben Hatay’ın İskenderun ilçesindenim.)
3. Listen and match the pictures with the names.
Çeviri: Resimleri dinleyin ve isimlerle eşleştirin.
Cevap:
4. Read the questions about part 3 and say the answers.
Çeviri: 3. bölümle ilgili soruları okuyun ve cevapları söyleyin.
1. Where is Awani from?
Çeviri: Awani nereli?
Cevap: He’s from Pakistan.
2. Where is Diana from?
Çeviri: Diana nereli?
Cevap: She’s from England. (İngiltereli.)
3. Where is Penelope from?
Çeviri: Penelope nerelidir?
Cevap: She’s from Spanish. (İspanyalı)
5. Listen to part 3 again. Make similar dialogues.
Çeviri: 3. bölümü tekrar dinleyin. Benzer diyaloglar yapın.
Cevap:
Hello, where are you from? (Merhaba, nerelisin?)
Hello, I am Turkish. Where are you from? (Merhaba, Türküm. Sen nerelisin?)
I am from Spain. (Ben İspanyalıyım.)
6. Listen and sing the song.
Çeviri: Şarkıyı dinleyin ve söyleyin.
Hello! Bonjour! Ni hao! Ahn-nyung! Hello! Bonjour! Ni hao! Ahn-nyung! Repeat Where are you from? Where where are you from?
I’m from Singapore. I’m from Seattle.
Where are you from? Where where are you from?
I’m from London. London!
I’m from Canada. I’m from China.
Where are you from? Where where are you from?
I’m from Korea. Korea!
Merhaba! Günaydın! Ni hao! Ahn-nyung! Merhaba! Günaydın! Ni hao! Ahn-nyung! Tekrarla Nerelisin? Nerelisin?
Ben Singapurluyum. Ben Seattlelıyım.
Nerelisin Nerelisin?
Ben Londralıyım. Londra!
Ben Kanadalıyım. Ben Çinliyim.
Nerelisin Nerelisin?
Ben Koreliyim. Kore!
7. Do the puzzle. Read the nationalities and write the countries.
Çeviri: Bulmacayı yapın. Milliyetleri okuyun ve ülkeleri yazın.
Cevap:
8. Before you read, answer: What is your school’s name?
Çeviri: Okumadan önce cevap verin: Okulunuzun adı nedir?
Cevap: The name of our school is Cumhuriyet Secondary School. (Okulumuzun adı Cumhuriyet Ortaokulu.)
9. Read the dialogue and underline the language names.
Çeviri: Diyaloğu okuyun ve dil adlarının altını çizin.
Cevap:
10. What schools do they go to? Write the names.
Çeviri: Hangi okullara gidiyorlar? İsimleri yazın.
Cevap:
Zeynep:She goes to Atatürk Secondary School.(Atatürk Ortaokuluna gidiyor.)
Pam: She goes to English School. (İngilizce Okuluna gidiyor.)
11. Work in pairs. Ask and answer about your school and the languages you speak.
Çeviri: Çiftler halinde çalışın. Okulunuz ve konuştuğunuz diller hakkında soru sorun ve yanıtlayın.
Cevap:
Which school do you go to, Aslı? (Hangi okula gidiyorsun Aslı?)
I go to Cumhuriyet Secondary School. Which school do you go to, Mert? (Cumhuriyet Ortaokuluna gidiyorum. Sen hangi okula gidiyorsun Mert?)
I also go to Yükseliş Secondary School. (Ben de Yükseliş Ortaokuluna gidiyorum.)
12. Match the capital letters with the small letters to find out the names of your classes.
Çeviri: Sınıflarınızın adlarını bulmak için büyük harfleri küçük harflerle eşleştirin.
Cevap:
13. Before you listen, look at the pictures and learn.
Çeviri: Dinlemeden önce resimlere bakın ve öğrenin.
14. Listen and write the names of the girl and the boy on the picture.
Çeviri: Dinleyin ve resmin üzerine kız ve oğlanın isimlerini yazın.
Cevap:
15. Listen again and write the missing information.
Çeviri: Tekrar dinleyin ve eksik bilgileri yazın.
Cevap:
Name: Dennis
School: Ankara Secondry School
Age: 11 (Eleven)
Language: Turkish, English and German
Likes: Social Study
Disslikes: Art
Name: Kevin
School: British Kids Secondry School
Age: 12 (Twelve)
Language: Turkish, English
Likes: Math and English
Disslikes: Music and Science
16. Work in pairs. Read the topic below. Act out dialogues.
Çeviri: Çiftler halinde çalışın. Aşağıdaki konuyu okuyun. Diyalogları canlandırın.
Cevap:
– Hello, I am studying at Büşra Paşa Karaca Secondary School. And you? (Merhaba, ben Büşra Paşa Karaca Ortaokulunda okuyorum. Ya sen?)
+ Hello Büşra. My name is Enes. I am also studying at Pasha Karaca Secondary School this year. (Merhaba Büşra. Benim adım Enes. Ben de bu sene Paşa Karaca Ortaokulunda okuyorum.)
– Oh great. I am very pleased. What is your favorite lesson? (Oo süper. Çok sevindim. En sevdiğin ders nedir?)
+ My favorite subject is mathematics. What’s yours? (En sevdiğim ders matematik. Seninki nedir?)
– My favorite subject is mathematics. (Benim de en sevdiğim ders matematiktir.)
17. Before you read, answer: How many languages do you speak?
Çeviri: Okumadan önce cevap verin: Kaç dil konuşuyorsunuz?
Cevap: I speak two languages. Turkish and English. (İki dil konuşuyorum. Türkçe ve İngilizce.)
18. Read the beginning of the conversation. Look at the picture story and the keywords. Complete and act out the rest of the dialogue.
Çeviri: Konuşmanın başlangıcını okuyun. Resimli hikayeye ve anahtar kelimelere bakın. Diyalogun geri kalanını tamamlayın ve canlandırın.
Cevap:
Jason : What languages do you know? (Hangi dilleri biliyorsun?)
Sam : I speak three languages. English, French and Turkish. (Üç dil biliyorum. İngilizce, Fransızca ve Türkçe.)
Jason :Oh it’s so beautiful. Which classes do you like or dislike? (Oo çok güzel. Hangi dersleri seversin ya da sevmezsin?)
Sam : I don’t like history and science. I like math and music. (Tarih ve bilimden hoşlanmıyorum. Matematik ve müziği severim.)
19. Before you read, answer: How many lessons have you got in a day?
Çeviri: Okumadan önce cevap verin: Bir günde kaç dersiniz var?
Cevap: I have five lessons in a day. (Bir günde beş dersim var.)
20. Read Selim’s timetable and fill in the second timetable for yourself.
Çeviri: Selim’in tarifesini okuyun ve ikinci tarifeyi kendiniz doldurun.
Cevap:
Prepare a visual dictionary. Write the new words. Draw or stick pictures for them.
Çeviri: Görsel bir sözlük hazırlayın. Yeni kelimeleri yazın. Onlar için resimler çizin veya yapıştırın.
Prepare a timetable. Show your class schedule.
Çeviri: Bir zaman çizelgesi hazırlayın. Ders programınızı gösterin.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.