💬 Yorum Yaz
27 Mart 2025, 17:12 - Furkan Yazdı

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 145-146-147-150-152-153. Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 145-146-147-150-152-153. Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 145-146-147-150-152-153. Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Evsel Atıklar ve Geri Dönüşüm konusunun yer aldığı 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 145-146-147-150-152-153 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

5.Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı 145-146-147-150-152-153. Sayfa Cevapları Evsel Atıklar ve Geri Dönüşüm

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları MEB Yayınları

PERFORMANS İSTASYONU: Geri Dönüşüm Serüveni

Etkinliğin Yapılışı

Ünite başında seçtiğimiz geri dönüştürülebilen maddeyi aşağıya yazalım.
Cevap:

  • Elimizde kalan ve artık sınıf atladığımız için işimize yaramayacak ders kitaplarını sene sonu okulumuzun idaresine teslim ederiz.
  • Okul idaresi toplanan kitapları belediyeye teslim eder, belediye ise geri dönüşüm tesisine teslim eder.
  • Geri dönüşüm tesisinde bu kitaplar parçalanarak kağıt parçaları haline getirilir.
  • Parçalanan kağıtlar su ve özel kimyasallar aracılığı ile hamur haline getirilir.
  • Hamur haline kağıt parçaları kurutulur, temizlenir ve yeni kağıt olarak bir levha haline getirilir ardından kullanılmaya başlanır.

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları MEB Yayınları

PEKİŞTİRME İSTASYONU-2

1. Aşağıda yeni davranışların geliştirilmesi ve uygun olmayan bazı davranışların değiştirilmesiyle ilgili bazı ifadeler verilmiştir. Bu ifadeleri uygun şekilde tamamlayalım.

a Bilinçlendirme ve Eğitim: Geri dönüşümün önemi hakkında toplum bilinçlendirilmelidir. Bunun için okullarda, sosyal medya ortamlarında ve kamu spotuyla geri dönüşümün faydaları anlatılmalıdır.

b Kolay Erişilebilir Geri Dönüşüm İmkânları: Geri dönüşüme teşvik için geri dönüşüm
kutuları ve merkezlerine erişim kolay olmalıdır. Bunun için her mahallede muhtarlıklara veya işlek noktalara geri dönüşüm kutusu yerleştirilmeli, toplama noktaları halka el ilanlarıyla duyurulmalıdır.

c Kişisel Alışkanlıkları Değiştirmek: Bireyler günlük hayattaki bazı alışkanlıklarını değiştirerek geri dönüşüme katkıda bulunabilir. Bunun için tek kullanımlık plastikleri azaltılıp tekrar kullanılabilecek bez tarzı ürünler kullanmalıyız.


2. Öğrenci sayılarına ilişkin bir tablo aşağıda verilmiştir. Tabloda boş bırakılan alanları dolduralım ve tabloya göre soruları cevaplandıralım. 

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları MEB Yayınları

a. Her bir öğrenci bir gün için bir pet şişe atık madde oluşturduğunda 1 ayın sonunda ne kadar pet şişe birikeceğini düşünelim. Bu pet şişelerin plastik atık toplama kutularına atılmasını sağlamak için neler yapabileceğimizi yazalım.
Cevap:

Bir ayın sonunda;

Sınıfımızdaki öğrenciler 26 x 30 hesabına göre 780,
Okulumuzdaki öğrenciler 278 x 30 hesabına göre 8340,
Yaşadığımız ildeki öğrenciler 50 000 x 30 hesabına göre  1 500 000,
Ülkemizdeki öğrenciler 19 000 000 x 30 hesabına göre 570 000 000 pet şişe atık oluşturur.

b. Pet şişelerin geri dönüşümü ile ülke kaynaklarına nasıl katkı sağlanacağını birkaç cümle ile yazalım.
Cevap: Ülkemizde bir ayda 570 milyon atık pet şişeyi yalnızca bu hesaba göre öğrenciler oluşturduğuna göre bunların geri dönüşümü ile ülkemizin önemli ölçüde kazanç sağlayacağını varsayabiliriz.

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları MEB Yayınları

Atık yönetimi uygulamaları ile ilgili aşağıdaki etkinliği yapalım.

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları MEB Yayınları

ETKİNLİK İSTASYONU – Atıkların Kontrolü

1. Atık yönetimi uygulamaları hakkında neler biliyoruz?
Cevap: Atık yönetimi, çevremizde belediyeler tarafından kontrol edilen, düzenlenen ve sağlanan bir sistemdir. Evimizde kendi çöpümüzü kendimiz toplar daha sonra çöpleri belediyenin konteynerlerine atarız.


2. Atık yönetimi kapsamında evsel atıkların ayrıştırılma sürecini hızlandırmak için hangi uygulamalar yapılabilir? Tahmin edelim.
Cevap: Evsel atıkların ayrıştırma sürecini ayrıştırmak için evimize aldığımız ürünlerin büyük kutularını atmak yerine onları geri dönüşüm kutusuna çevirebiliriz. Bu kutuları evimizde en sık oluşan atıklara göre oluştururuz. Cam, kağıt, plastik kutuları olabilir.

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları MEB Yayınları

PEKİŞTİRME İSTASYONU 3

Sıfır Atık Projesi kapsamında yayımlanmış bir afiş aşağıda verilmiştir:

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları MEB Yayınları

Afişi inceleyelim ve aşağıdaki soruları cevaplayalım.

1. 2017-2023 yılları arasında geri kazanılan atık miktarı en fazla hangi maddede olmuştur?
Cevap: 2017-2023 yılları arasında geri kazanılan atık miktarı en fazla 29,3 milyon ton ile kağıt/karton olmuştur.

2. Verilere göre geri dönüşüm, hangi doğal kaynakların korunmasına yarar sağlamıştır?
Cevap: Geri dönüşüm sayesinde 498 milyon adet ağaç, 819 milyon m³ su, 104 milyon m³ atıl depolama alanı ve 127 milyon varil petrol korunmuştur.

3. Geri kazanım oranlarının her geçen yıl artmasının sebepleri neler olabilir?
Cevap: Sıfır Atık projesine olan ilginin her geçen gün artması, insanlarımızın bilinçlenmesi, sosyal medyanın hayatımıza daha çok girerek kampanyaların bu yönde ilerliyor olmasından kaynaklı olabilir.

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 152 Cevapları MEB Yayınları

ETKİNLİK İSTASYONU – Atık Yönetimi Fikirleri

Değerlendirme

a. Etkinlikte paylaşılan tüm fikirlerden yola çıkarak atık yönetimi uygulamalarına dair ulaştığınız çıkarımı aşağıya yazalım.
Cevap: Atık yönetimi, çevre kirliliğinin önüne geçilmesi için vazgeçilemez bir rol oynamaktadır. Düzenli bir şekilde gerçekleştirilen atık ayrıştırma ve geri dönüştürme sistemleri atıklarımızın verimli şekilde geri kullanılabilmesini sağlar aynı zamanda çevre kirliliğinin önüne geçer.

b. Çevrenin temiz tutulmasında atık yönetimi uygulamalarının etkileri nelerdir?
Cevap: Çevrenin temiz tutulması için geri dönüşüm şarttır. Geri dönüşümün başı ise atık yönetimidir. Atık yönetimi bir maddenin atığa dönüşmesini engeller. Örneğin elimizdeki defteri can sıkıntısından karalamak o kağıdı artık bir atık haline getirir ancak o defteri karalamadan, derslerimizin notu gibi amaçlar için kullanmak daha doğru bir davranıştır.

c. Atık yönetimi uygulamalarının sürdürülebilirliğe etkileri nelerdir?
Cevap: Atık yönetimi, her zaman sürdürülebilirliği teşvik eder. Plastik, kağıt ve cam gibi ürünleri tekrar kullanabilmemize olanak sağlar.

ç. Kendi davranışlarımızı açık fikirlilikle atık yönetimi bakımından değerlendirelim.
Cevap: Geri dönüşüme aslında gerektiği kadar önem vermediğimi fark ediyorum. Bir maddeyi atığa dönüştürmeden daha fazla kullanabileceğimin farkında değildim. Bundan sonra maddeleri atığa dönüştürmemeye çabalayacağım. Atığa dönüşen maddeleri ise geri dönüştürmek için çabalayacağım.

d. Atık yönetimi ve tasarruflu davranma konusunda üzerimize düşen sorumluluklar nelerdir?
Cevap: En başta gereksiz tüketimi azaltarak başlayabiliriz. Bir maddeye gerçekten ihtiyacımız yoksa kullanmayarak çevrenin kirlenmesinin önüne geçebiliriz. Tek seferlik plastik maddeler yerine sürekli kullanılabilen malzemeler tercih edebiliriz.

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları MEB Yayınları

BÖLÜM SONU İSTASYONU

Aşağıda verilen soruların cevaplarını bulmacada ilgili bölüme yazalım.
Cevap:

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları MEB Yayınları

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Önerilen Yazılar:

✏️ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.