4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 98-100-101-102-103. Sayfa Cevapları TUNA Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Eksilmeyen Buğday Metni Cevapları konusunun bulunduğu 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 98-100-101-102-103 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Aslıhan bir hikâye yazmaktadır. Aslıhan’ın hikâyesinden alınan bazı cümleler aşağıda verilmiştir. Sizce Aslıhan’ın hikâyesinin teması nedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Bu hikayenin teması ”vefa”dır.
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
“Eksilmeyen Buğday” adlı bir metin okuyacaksınız. Sizce bu metin neden söz ediyor? Tahmininizi aşağıya yazınız.
Cevap: Bu metin buğdayın bereketli olduğundan söz ediyor olabilir.
“Eksilmeyen Buğday” metninin görselini inceleyiniz. Görselden hareketle metnin konusunu tahmin ederek aşağıya yazınız.
Cevap: Metnin konusu birbirine buğday veren iki dosttan bahsediyor olabilir.
Okuduğunuz metinde geçen bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Bu kelimeleri, anlamlarının başında boş bırakılan yerlere yazınız. Daha sonra kelimelerdeki renkli harfleri sırasıyla kutucuklara yazarak şifreyi bulunuz.
Cevap:
1. …fedakarlık… : Bir amaç uğruna veya gerçekleştirilmesi istenen herhangi bir şey için kendi çıkarlarından vazgeçme, özveri.
2. …çuval… : Pamuk, kenevir veya sentetik iplikten dokunmuş büyük torba.
3. …ambar… : Genellikle tahıl saklanan yer.
4. …bölüşmek… : İki veya daha çok kimse aralarında herhangi bir şeyi paylaşmak, üleşmek, payını almak, taksim etmek.
5. …evli…. : Evlenmiş olan (kadın veya erkek).
6. …gizli…. : Başkalarından saklanan, duyurulmayan, saklı kalan.
7. …sarılmak…. : Kollarını dolamak, kucaklamak.
a. “Geçim konusunda kimse kimseye yük olmamalıdır.” anlamına gelen atasözünün kelimeleri karışık olarak verilmiştir. Bu atasözünü belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap: Allah kardeşi kardeş yaratmış, kesesini ayrı yaratmış.
b. Atasözlerinin bir metne ne gibi katkısı olduğunu söyleyiniz.
Cevap: Atasözleri metnin anlatımını güçlendirerek anlatımı kolaylaştırır.
Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.
1. İki kardeş ne işle uğraşıyormuş?
Cevap: İki kardeş çiftlikte buğday üretiyormuş.
2. Kardeşler buğdayları nasıl paylaşıyormuş?
Cevap: Kardeşler buğdayı eşit paylaşıyormuş.
3. Küçük kardeş ağabeyi hakkında ne düşünüyormuş?
Cevap: Küçük kardeş, ağabeyinin daha çok buğdaya ihtiyacı olduğunu düşünüyormuş.
4. Büyük kardeşin yaptığını doğru buluyor musunuz? Nedenini açıklayınız.
Cevap: Evet doğru buluyorum. Çünkü kardeşini düşünerek paylaşmak istemiştir.
5. İki kardeşin de ambarındaki buğday neden azalmıyormuş?
Cevap: İki kardeşte her gün aynı miktar buğdayı birbirlerinin ambarına götürdükleri için azalmıyormuş.
Okuduğunuz metnin ana fikrini belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap: Metnin ana fikri paylaşımcı ve fedakar olmaktır.
a. Bu açıklamaya göre “Eksilmeyen Buğday” metninin serim, düğüm ve çözüm bölümlerinde neler anlatıldığını aşağıya yazınız.
Cevap:
Serim: Bir köyde iki kardeşin, babalarından kalan çiftlikte çalıştıkları anlatılmıştır.
Düğüm: İki kardeşin her gece birbirlerinin ambarına buğday çuvalı götürmesi.
Çözüm: Bir akşam kardeşler buğday taşırken karşılaşması ve durumu anlayarak duygusallaşması.
b. Hikâye edici metinlerde şahıs kadrosu, olay, mekân ve zaman gibi unsurlar bulunur. Buna göre “Eksilmeyen Buğday” metninin unsurlarını aşağıya yazınız.
Cevap:
Şahıs Kadrosu: İki kardeş.
Mekân: Çiftlik
Zaman: Bir zamanlar
Olay: İki kardeşin birbirlerinin ihtiyacı olduğunu düşünerek her gece birbirlerine buğday taşımaları.
Okuduğunuz metnin kahramanlarının kişilik özelliklerini belirleyerek aşağıya yazınız.
Cevap:
Büyük kardeş: Vefalı, fedakar, merhametli, paylaşımcı.
Küçük kardeş: Fedakar, düşünceli, paylaşımcı.
“Küçük kardeş evli olmadığı için buğdayı eşit şekilde bölüşmeyi doğru bulmamış.” cümlesinin neden ve sonuç bölümlerini belirleyerek ilgili yerlere yazınız.
Cevap:
Neden: Küçük kardeş evli olmadığı için
Sonuç: Buğdayı eşit şekilde bölüşmeyi doğru bulmamış.
Dört arkadaş arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyarak soruları cevaplayınız.
Arkadaşlarınızla bir konuda farklı düşündüğünüz oldu mu? Olduysa bu durumda neler hissettiniz?
Cevap: Evet oldu. Bu durumda birbirimizin düşüncelerine saygı duymamız gerektiğini düşündüm.
Bir konu hakkında herkesin aynı düşünmesi mümkün müdür? Neden?
Cevap: Mümkün değildir. Çünkü insanlar farklı ailelerde, toplumlarda, şehirlerde, kültürlerde doğup büyürler. Bu nedenle fikirler, duygular, düşünceler farklılık gösterir.
Bir konuda farklı düşüncelere sahip kişiler birbirine karşı nasıl davranmalıdır?
Cevap: Saygılı ve anlayışlı davranmalıdır.
“Kardeşlik” konusundaki duygu ve düşünceleriniz nelerdir? Bunları arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Kardeşlik insanın diğer yarısının olduğu, güçlü, sevgi dolu, merhamet, birlik beraberlik içerisinde olduğumuz bir duygudur.
a. Aşağıda soru işaretinin kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.
Cevap:
b. Aşağıdaki cümlelerden sonuna soru işareti (?) getirilmesi gerekenlerin yanındaki kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:
c. Aşağıya “Kardeşlik fedakârlıktır.” ana fikrini işleyen karşılıklı bir konuşma yazınız. Yazınızda soru cümlelerine de yer veriniz.
Cevap: Kardeşlik, insanların yol arkadaşının, sırdaşının, dayanağının olmasıdır. Kardeşler birbirlerine yoldaş olur, iyi kötü günlerine ortak olurlar.
Toplum olarak kimlere ya da nelere saygı duyduğumuzu araştırınız (“Saygı” metninin “Hazırlık” çalışmasına yöneliktir.).
Cevap: Toplum olarak insanlara, hayvanlara, doğaya, bayraklara, dinlere, ülkelere, inançlara, bitkilere, değerlere, kültürel farklılıklara saygı duyarız.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.