4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 90-92-93-94-95. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Hasta Ziyareti konusunun bulunduğu 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 90-92-93-94-95 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Hangi durumlarda başkalarının desteğine ihtiyaç duyuyorsunuz? Paylaşınız.
Cevap: bilmediğim sorularda boyumun yetmediği yerlerde ve gücümün yetmediği zamanlar desteğe ihtiyaç duyuyorum.
2. Hasta ve yaşlıları ziyaret etme konusundaki düşüncelerinizi paylaşınız.
Cevap: Hastaları ve yaşlıları ziyaret etmek önemlidir. Çünkü onların morale ve sevgiye ihtiyaçları vardır ve o morali bizler vermeliyiz.
3. Karagöz ve Hacivat hasta ziyareti için ne götürmüşler?
Cevap: Karagöz ve Hacivat hastaneye gitmeden önce pastaneye giderek pasta alıp götürmüşler.
a. Metinde geçen kelimelerin ve kelime grubunun anlamını tahmin ediniz. Tahminlerinizi Türkçe Sözlükten kontrol ediniz. Kelimeleri ve kelime grubunu cümle içinde kullanınız.
Yığılmak
Tahmin: Düşmek.
Sözcük Anlamı: Birikmek.
Cümlem: Bütün kıyafetlerini yere yığmıştı.
Köftehor
Tahmin: Azarlamak.
Sözcük Anlamı: Sevgi ile birlikte azarlamak.
Cümlem: Babam her zaman köftehor diye azarlar.
İşini bilmek
Tahmin: Uyanık olmak.
Sözcük Anlamı: Yapacağı işi bilmek.
Cümlem: O kadar uyanıktı ki işini iyi bilirdi.
Soruları metne göre cevaplayınız.
1. Karagöz ve Hacivat neden hastaneye gidiyor?
Cevap: Karagöz ve Hacivat hastaları ziyaret etmek için hastaneye gidiyor.
2. Karagöz hasta olduğu zaman pasta dışında neyi özlemiş?
Cevap: Karagöz hasta olduğunda gelecek ziyaretçileri özlemiş.
Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
Cevap:
Konu: Karagöz ve Hacivat’ın hasta ziyaretine gitmesi. Hasta ziyaretine giden Karagöz ve Hacivat’ı anlatıyor.
Ana Fikir: Hasta ziyaretlerinin önemi ve onlara motive etmemiz gerektiği.
Karagöz ve Hacivat’ın hastaları ziyaret etme davranışları hakkında ne düşünüyorsunuz? Paylaşınız.
Cevap: Karagöz ve Hacivat’ın hasta ziyaret etme davranışları çok düşünceli bir harekettir.
Karagöz ve Hacivat’ın kişilik özelliklerini belirleyerek yazınız.
Cevap:
Hacivat: Aklı başında ve bilgili.
Karagöz: Uyanık ve komik.
Verilen cümlelerdeki deyimleri belirleyerek cümleye kattığı anlam ile eşleştiriniz.
Cevap:
Tırnak işaretinin kullanım alanlarını okuyunuz. Verilen örneklerle kullanım alanlarını işaretleyiniz.
Cevap:
Verilen afişi inceleyerek soruları cevaplayınız.
1. Afiş kimlere hitap etmektedir?
Cevap: Afiş çocuklara hitap etmektedir.
2. Afiş hangi amaçla hazırlanmıştır?
Cevap: Afiş, tiyatro duyurusu yapmak amacıyla hazırlanmıştır.
3. Tiyatro etkinliği nerede ve ne zaman yapılacaktır?
Cevap: Tiyatro etkinliği Şehir tiyatrosunda 23 Nisan 2024 saat 15.00’da yapılacaktır.
“Yalnız taştan duvar olmaz.” atasözü; insanların bazı işlerde iş birliği yaparak daha başarılı sonuçlar elde edebileceği düşüncesini ifade etmektedir. Bu atasözünü dikkate alarak defterinize kısa bir hikâye yazınız.
Cevap:
Bir gün, Ahmet bahçede dolaşırken ağacın üzerinde uçmaktan yorulmuş bir kuş gördü. Kuşun kanatları yaralanmıştı ve uçamıyordu. Ahmet, kuşun yanına giderek ona yardım etmek istediğini söyledi. Kuş umutsuzca kanatlarını salladı ve “Yalnızım, kimse beni anlamaz” dedi.
Ahmet, kuşun üzgün haline ona “Yalnız taştan duvar olmaz” dedi. “Sana yardım edeceğim ve seni yeniden uçuracağım.” Ahmet, kuşu alarak evine götürdü ve ona bakmak için özenle bir yuva hazırladı. Her gün, kuşa dedesiyle beraber baktı. Ona yiyecek getirdi ve dedesi, kuşun yaralarını iyileştirdi.
Zaman geçtikçe, kuşun kanatları güç kazandı. Bir gün, Ahmet kuşu serbest bıraktı. Kuş havalanarak özgürce uçtu ve gökyüzünde dans etti. Kuş, Ahmet’e, “Teşekkür ederim, dostum! Gerçekten yalnız taştan duvar olmadığını gösterdin” dedi.
Çocuk Hakları Sözleşmesini araştırınız. Dikkatinizi çeken beş maddeyi not alarak bir afiş hazırlayınız. Hazırladığınız afişi sınıf arkadaşlarınıza sununuz.
Cevap:
Çocuk Hakları Sözleşmesi, Birleşmiş Milletler tarafından 1989 yılında hazırlanan ve 1990 yılında yürürlüğe girmiştir. Ülkemizin içerisinde bulunduğu 196 ülke sözleşmeyi onaylamıştır. Bu sözleşme ile beraber kendilerini savunma gücü olmayan çocukların hakları devletler tarafından korunması sağlanmıştır.
1. Madde: Her birey on sekiz yaşına kadar çocuk olarak kabul edilir. Her çocuk vazgeçilmez haklara sahiptir.
6. Madde: Yaşamak, her çocuğun temel hakkıdır ve herkesin ilk görevi çocukların yaşamını korumaktır.
15. Madde: Çocukların arkadaşlarıyla barış içinde toplanabilme, dernek kurabilme ya da derneklere üye olma hakkı vardır.
34. Madde: Çocukların arkadaşlarıyla barış içinde toplanabilme, dernek kurabilme ya da derneklere üye olma hakkı vardır.
36. Madde: Hiçbir kişi kendi çıkarları için çocukları kullanamaz. Devlet böyle bir duruma karşı her çocuğu korur.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Yalnız taştan duvar olmaz.” atasözü ile hikaye oluşturulması istenmiş ama hikaye yazma konusu bence biraz yetenek isteyen bir iş bu yüzden kardeşim için buradan baktım
Çok teşekkür ederim ödevimi hemen bitirdim ve çok yardimci oldunuz yine teşekkürler❤️❤️?
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.