4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 186-188-189-190-191. Sayfa Cevapları TUNA Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Çukurova Yana Yana Metni Cevapları konusunun da bulunduğu 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 186-188-189-190-191 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Aşağıdaki görsellerden biriyle ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Yukarıdaki resimdeki balonlar bana çok güzel geliyor. Bir gün bende Kapadokya’ya gidip bu balonlarla gezmek istiyorum.
1 . Etkinlik
“Ak bulut pamuk tarlasının yanında, sarı pırıltılı ekin tarlaları sırma misali… Güneş yaldızlar ya bulutları, işte öyle.”
Bu cümlelerde geçen altı çizili kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Bu kelimeler ile anlamlarını eşleştiriniz.
Cevap:
Aşağıdaki yönergeleri uygulayınız.
Cevap:
“İflahını kesmek” deyimi, “Malum, Adana’nın iflahını keser Seyhan…” cümlesine “gücünü tüketmek, bir daha düzelemeyecek bir duruma getirmek” anlamını katmıştır. Siz de bu deyimi anlamına uygun olarak bir cümlede kullanınız. Cümlenizi aşağıya yazınız.
→Çıkan fırtına bu şehrin iflahını keser.
“Çürük çarık” deyimi, “Ceyhan’ın evleri eskiden çok çürük çarıktı.” cümlesine “sağlam olmayan, işe yaramaz” anlamını katmıştır. Siz de bu deyimi anlamına uygun olarak bir cümlede kullanınız. Cümlenizi aşağıya yazınız.
→Aldığı dolap çürük çarık olduğu için geri gönderdik.
Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre defterinize cevaplayınız.
1. Sizce Çukurovalı neden Çukurova’da yetişmeyen sebzenin varlığına inanmıyor?
Cevap: Orada her şeyin yetişebileceğini düşündükleri için yetişmeyen sebzenin varlığına inanmıyorlar.
2. “Şimdi bir bulut yığını Çukurova toprağı…” cümlesiyle ne vurgulanmak istenmiştir.
Cevap: Çukurova’da yetişen pamuklara vurgu yapılmak istenmiştir.
3. Misis’teki köprüyle ilgili olarak neler biliniyor?
Cevap: Ceyhan üstündedir. Kimi Romalılardan kalma olduğunu söylüyor kimi Selçuk diyor, Mısır’a giderken Yavuz Selim geçmiş bu biliniyor.
4. Parçaya göre Ceyhan, Misis ve Adana’yı bekleyen kötü son nedir?
Cevap: Ceyhan’ı yel, Misis’i yılan, Adana’yı sel bekliyor.
Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri okuduğunuz metne göre tamamlayınız.
Cevap:
Adana’da yaşayan Esma Hanım hafta sonları ailesi ile çevredeki tarihî mekânları ziyaret etmektedir. Bu hafta sonu da Yılankale’ye gideceklerdir. Buna göre Esma Hanım aşağıdaki güzergâhlardan hangisini kullanmalıdır? Neden? İlgili alana yazınız.
Cevap:
Okuduğunuz metninde aşağıdakilerin hangilerinden söz edilmiştir? İlgili kutucukları işaretleyiniz.
Cevap:
“Ceyhan yelden, Misis yılandan, Adana selden gidecek derler. Buna da sebepler uydururlar.”
Sizce yazar yukarıda söylenenlere inanıyor mu? Buradan yola çıkarak yazarın olayları nasıl değerlendirdiğini aşağıya yazınız.
Cevap: Bence yazar yukarıda söylenenlere inanmıyor. Olayları uydurma olarak değerlendiriyor.
Aşağıda bir paragrafı oluşturan cümleler farklı yazı karakterleri ile yazılmıştır. Sizce bu cümlelerden hangisi daha kolay okunmaktadır. Neden?
Cevap: Birinci daha kolay okunuyor çünkü harfler arasındaki mesafe, yazı tipinin daha anlaşılır olmasından kaynaklıdır.
Arkadaşlarınıza yaşadığınız sokağı tanıtan bir konuşma yapınız. Daha sonra aşağıdaki “Öz Değerlendirme Formu”nu doldurunuz.
Cevap:
Aşağıda eğik çizginin ( / )kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.
Cevap:
Renklerin hangi duyguları temsil ettiği hakkında bir araştırma yapınız (“Konuşan Renkler” metninin “Hazırlık” çalışmasına yöneliktir.).
Cevap: Kırmızı, heyecanı, mavi, güveni, pembe sevgiyi, yeşil huzuru temsil eder.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.