4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 150-151-152-153-154. Sayfa Cevapları TUNA Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Özgürlük metninin bulunduğu 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 150-151-152-153-154 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Özgürlük kavramının size neler çağrıştırdığını aşağıdaki kutucuklara yazınız.
Cevap: Özgürlük kavramı bağımsızlığı, hürriyeti, yaşama özgürlüğü, okuma özgürlüğü, çalışma özgürlüğü gibi kavramları çağrıştırmaktadır.
Okuduğunuz şiirde “azat olmak” kelime grubunun anlamı aşağıdakilerden hangisidir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:
Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre defterinize cevaplayınız.
1. Şairin gücü yetse neleri yapmak istiyor?
Cevap: Gemilerin halatlarını kesmeyi, çocuklara kiraz çiçeklerinden kanat takmayı istiyor.
2. Gemilerin özgür olmadığını düşünüyor musunuz? Neden?
Cevap: Evet, gemilerin özgür olmadığını düşünüyorum. Çünkü kaptanları nereye gitmek isterse oraya gidiyor, kaptanları hangi limana bağlarsa orada kalıyorlar.
3. Şairin çocuklar için nasıl bir düşüncesi vardır?
Cevap: Şair çocuklara kiraz çiçeklerinden kanat takarak havalanmalarını düşünmektedir.
4. Sizce bu şiirde söylenenlerden hangisinin gerçekleşmesi mümkün değildir?
Neden?
Cevap: Çocuklara kiraz çiçeklerinden kanat takmak ve çocukların havalanması gerçekleşmesi mümkün değildir.
Aşağıda Mustafa Kemal Atatürk’e ait bazı sözler verilmiştir. Farklı yazı karakterlerinin kullanıldığı bu sözleri okuyunuz. Sizce neden bir metinde farklı yazı karakterlerine yer verilir? Açıklayınız.
Cevap: Metinde önemli bulunan, dikkat çekmek istenilen yerler farklı yazı karakteriyle yazılır.
İstiklâl Marşı’nın on kıtasını ezbere okuyunuz. İstiklâl Marşı’nı okurken;
● Kelimeleri doğru telaffuz etmeye,
● Vurguya,
● Tonlamaya,
● Sesinizi sınıf ortamına göre ayarlamaya dikkat ediniz.
Aşağıdaki afişte ve kutlama mesajında verilmek istenen iletiyi boş bırakılan yere yazınız.
Cevap: 15 Temmuzda yaşanan mücadele hatırlatılmakta ve ülkemiz için canını vermiş şehitlerimiz anılmak istenmiştir.
Bir şiir okuma yarışması düzenleyiniz. Bu yarışmada “Özgürlük” şiirini okuyunuz.
Aşağıda tırnak işaretinin (“ ”) kullanıldığı yerler ve bunları örnekleyen cümleler verilmiştir. Kurallar ile ilgili örnekleri eşleştiriniz.
Cevap:
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde tırnak işareti (“ ”) yanlış kullanılmıştır? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap:
a. Okuduğunuz şiirden hareketle oluşturulan aşağıdaki kelime havuzundan istediklerinizi kullanarak bilgilendirici bir metin yazınız. Metninizi zenginleştirmek için çizim, grafik ve görseller kullanabilirsiniz.
Cevap: Özgürlük bir devletin en büyük hazinesidir. Özgür ülkeler maddi manevi daha zengin, üretken, mutlu, huzurlu ve birlik beraberlik içerisindedir. Özgürlük kanatlanmış gibi hissettirerek insanı ferahlatır ve huzura kavuşturur.
b. Yazınızı tamamladıktan sonra aşağıdaki ölçütlere göre düzenleyiniz. Daha sonra yazınızı sınıf veya okul panosunda sergileyiniz.
“Alın teri, emek, çalışma” konulu atasözlerini araştırınız. (“Atasözleri” metninin “Hazırlık” çalışmasına yöneliktir.).
Cevap:
Alın teri: Alın teri ile inşa eden, kanla savunur.
Emek: Emek olmadan yemek olmaz.
Çalışma: Er olan ekmeğini taştan çıkarır.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.