4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 120-121-122-123-124-125. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Hayata Varım metninin yer aldığı 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 120-121-122-123-124-125 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Özel gereksinimli bireyler için teknolojik gelişmelerin önemi nedir? Paylaşınız.
Cevap: Teknolojik gelişmeler özel gereksinimli bireyler için önemlidir. Çünkü bu teknolojik gelişmeler bireylerin hayatını kolaylaştırır. Araçlarda yolculuk yaparken, merdiven çıkmak zorunda kaldıklarında, yolda yürürken gibi anlarda yardımcı olurlar.
2. Özel gereksinimli bireyler için teknolojik bir ürün geliştirseydiniz, ne tür bir ürün tasarlardınız? Ürününüzde olmasını istediğiniz özellikleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Özel gereksinimli bireyler için teknolojik bir ürün geliştirseydim işitme engelli bireyler için konuşulanları yazıya döken bir alet tasarlamak şsterdim.
Görselleri inceleyerek dinleyeceğiniz metnin içeriğini tahmin ediniz. Tahmininizi söyleyiniz.
Cevap: Metnin içeriği engelli bireylerle alakalı olabilir.
a. Metinde geçen kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi Türkçe Sözlükken kontrol ediniz. Kelimeleri cümle içinde kullanınız.
Cevap:
Sistem
Tahmin: Düzen.
Sözlük Anlamı: Belli bir düzen içerisinde işleyen.
Cümle: Eğitim sisteminin değiştirilmesi taraftarıyım.
Navigasyon
Tahmin: Yol gösterici.
Sözlük Anlamı: Gidilecek yerin en kısa yolunu gösteren sistem.
Cümle: Gideceğimiz yeri navigasyondan takip ettik.
Banknot
Tahmin: Para
Sözlük Anlamı: Kağıt para.
Cümle: Yeni 200’lük banknotlar basıldı.
Cihaz
Tahmin: Teknolojik alet.
Sözlük Anlamı: Aygıt.
Cümle: Oyuncunun yeni cihazı mükemmeldi.
Soruları metne göre cevaplayınız.
1. Kıyafetleri seçmek için kullanılan uygulamanın nasıl bir özelliği vardır?
Cevap: Kıyafetleri seçmek için kullanılan uygulamanın renk tanıma özelliği vardır.
2. Okulun yolunu bulmak için hangi uygulamadan faydalanıyor?
Cevap: Okulun yolunu bulmak için navigasyon uygulamasından faydalanıyor.
3. Görme engelliler için hazırlanmış Braille (Bireil) alfabesini nerelerde kullanıyor?
Cevap: Braille alfabesi bilgisayarlarda, asansörlerde kullanılıyor.
4. Kullandığı uygulamaların ortak özellikleri nelerdir?
Cevap: Kullandığı uygulamaların ortak özelliği özel gereksinimli bireylerin hayatını kolaylaştırmaktır.
Dinlediğiniz “Hayata Varım” metnine farklı başlıklar belirleyerek yazınız.
Cevap:
Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
Cevap:
Konu: Görme engelli bireylerin kullandığı cihazlar.
Ana Fikir: Teknolojik aletlerin görme engelli bireylerin hayatını kolaylaştırması.
İnsanlık yararına kullanılabilecek teknolojik bir alet tasarlayınız. Tasarladığınız aletin özelliklerini yazarak resmini çiziniz.
Cevap:
Kendinizi metindeki kahramanın yerine koyunuz. Metinde geçen teknolojik gelişmeler olmasaydı yaşayabileceğiniz zorluklar neler olurdu? Düşüncelerinizi yazınız.
Cevap: Metindeki kahraman yerinde olsaydım kitap dinleyemez, merdiven çıkarken zorlanır, yolculuklarda yolumu bulamazdım.
a. Verilen bilgileri dikkate alarak cümlelerde boş bırakılan yerlere “ki” bağlacını veya “-ki” ekini uygun şekilde yazınız.
Cevap:
Toplumdaki insanların güvenini kazanmanın bir yolu da: Bireysel farklılıklara saygı göstermemizdir.
Çevremizdeki insanlarla benzer ve farklı yönlerimiz vardır.
Erkenden yola çıkmalıyız ki tiyatro provasına yetişebileyim.
b. Siz de “ki” bağlacının ve “-ki” ekinin doğru kullanımı ile ilgili birer cümle yazınız.
Cevap:
Braille alfabesi görme engelli bireyler için özel olarak geliştirilmiş kabartmalı sembollerden oluşan bir alfabedir. Her sembolün harf karşılığı görselde verilmiştir. Bu bilgiler doğrultusunda Braille alfabesiyle verilen şifreyi çözünüz.
Cevap:
Cümleleri neden-sonuç anlamı verecek şekilde örnekteki gibi yeniden yazınız.
Cevap:
Cümle: Yeni bir kitap aldım.
Neden-sonuç: Kitap okumayı sevdiğimden yeni bir kitap aldım
Cümle: Bilgisayarını açtı.
Neden-sonuç: Ödevini yapması gerektiğinden bilgisayarını açtı.
Cümle: Kütüphaneye uğradık.
Neden-sonuç: Evde misafir olduğundan kütüphaneye uğradık.
Cümle: Düşüncelerini kaleme aldı.
Neden-sonuç: Yazacağı kompozisyondan düşüncelerini kaleme aldı.
Cümle: Bir sürü malzeme aldı.
Neden-sonuç: Eve misafir geleceğindenbir sürü malzeme aldı.
Tekerleğin icadından günümüze kadar arabaların gelişimini gösteren bir afiş hazırlayınız. Afişinizi sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.