Cevap Yaz
2 Ekim 2024, 9:49 - Sena Yazdı

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 104-105-106-107-108. Sayfa Cevapları TUNA Yayınları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 104-105-106-107-108. Sayfa Cevapları TUNA Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Saygı Metni Cevapları konusunun bulunduğu 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 104-105-106-107-108. Sayfa Cevapları TUNA Yayınları

4.Sınıf TUNA Yayınları Türkçe Ders Kitabı 104-105-106-107-108. Sayfa Cevapları Saygı

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları TUNA Yayınları

Hazırlanalım

Türk toplumunda saygı duyulan unsurları araştırarak edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Toplum olarak insanlara, hayvanlara, doğaya, bayraklara, dinlere, ülkelere, inançlara, bitkilere, değerlere, kültürel farklılıklara saygı duyarız.


Toplu taşıma araçlarında rahatsızlık duyduğunuz durumlarla karşılaştınız mı? Karşılaştıysanız bunlardan birini arkadaşlarımızla paylaşınız.
Cevap: Toplu taşıma araçlarında engelli bireyler için alan olmaması, yaşlılara öncelik verilmemesi ve çok yolcu alınmasından rahatsızlık duyuyorum.


1. Etkinlik

“Saygı” metnini dinlerken kendinizi otobüsteki yolculardan birinin yerine koyunuz. Yazarın rahatsız olduğu duruma nasıl tepki verirdiniz? Aşağıya yazınız.
Cevap: Yazarın rahatsız olduğu durumla karşılaşırsam sarımsak kokan kişiyi uyararak tepki verirdim. 


2. Etkinlik

Aşağıdaki altı çizili kelimelerin cümledeki anlamlarını tahmin ederek tabloya yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları TUNA Yayınları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları TUNA Yayınları

3. Etkinlik

Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre defterinize cevaplayınız.

1. Yazarı rahatsız eden durum nedir?
Cevap: Yazarı rahatsız eden durum, sarımsak yiyerek toplu taşıma araçlarına binmekmiş.


2. Yazar, karşılaştığı durum karşısında nasıl bir tepki vermeyi aklından geçiriyor?
Cevap: Yazar, karşılaştığı durum karşısında adamı uyarma çatma gibi tepkiler vermeyi aklından geçiriyor.


3. Yazarın sarımsak yemeyle ilgili görüşleri nedir?
Cevap: Yazar, sarımsak yemeği sevmemekle birlikte, sarımsağın akşam tüketilmesi gerektiğini düşünüyor.


4. Yazarın “Bu, bir yurttaşlık görevidir.” şeklinde ifade ettiği görev nedir? Siz bu görüşe katılıyor musunuz?
Cevap: Yazarın yurttaşlık görevi olarak ifade ettiği toplumda birbirimize saygı göstererek hareket etmemizdir.


4. Etkinlik

“Saygı” metninin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Cevap: 

Konu: Sarımsağın bilinçsizce tüketilmesi sonucu kokusundan rahatsız olduğunu anlatan yazarın başından geçenler.

Ana fikir: Toplumda birbirimize saygı duyarak hareket etmemiz gerektiği. 


5. Etkinlik

Yandaki kişinin elinin çenesinde olması ve ileri doğru bakması onun düşündüğünü göstermektedir. Bu, sözlü olmayan mesajlara bir örnektir. 

Çevrenizdeki kişilerin beden dillerini nasıl kullandığını gözlemleyiniz. Gözlemlerinizden hareketle aşağıya kişilerin sözlü olmayan mesajlarına örnekler yazınız.
Cevap: Şaşkınlık duyan kişinin kaşlarını yukarı kaldırması. Heyecanlı olan kişinin yerinde duramadan elini kolunu sallaması ve benzeri örnekler verilebilir.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları TUNA Yayınları

6. Etkinlik

“Saygı” metnini sınıfta arkadaşlarınızla canlandırınız. Canlandırma yaparken aşağıda verilen hususları göz önünde bulundurunuz.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları TUNA Yayınları


7. Etkinlik

Aşağıda 4B sınıfı öğrencilerinin saygı konusunda dikkat ettikleri davranışlar verilmiştir.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları TUNA Yayınları1

Saygı konusunda neler düşündüğünüzü arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Saygının, insanların birbirinin düşüncelerine saygı duymak, sözlerini kesmemek, özel hayatlarına karışmamak, özel alanlarına saygı duymak olduğunu düşünüyorum.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları TUNA Yayınları

8. Etkinlik

a. Hacivat ile Karagöz arasında geçen aşağıdaki konuşmayı okuyunuz.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları TUNA Yayınları


b. Bu konuşmada geçen “ki”lerin altını çiziniz. Bunların yazımlarında herhangi bir farklılık var mı? Belirtiniz.
Cevap: Evet vardır. Bağlaç olan ”ki” ler ayrı yazılmıştır. 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları TUNA Yayınları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları TUNA Yayınları

c. Sendeki şans bende olacaktı ki…
Bu cümlede iki farklı “ki” kullanılmıştır. Birincisi ek olan “-ki”dir ve kelimeye bitişik yazılır. İkinci ise bağlaç olan “ki”dir ve ayrı yazılır.

Bu açıklamaya göre aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere bağlaç olan “ki” ya da ek olan “-ki”den uygun olanı getiriniz.
Cevap:

● Buzdolabındaki etler bozulmuş.
● Baktı  ki olacak gibi değil, vazgeçti.
● Baktım ki ortadan kaybolmuş!
● Demek ki konuyu iyi anlamış.
● Sınıftaki öğrenciler bahçeye çıkacak.
● O, ne yapacağını bilmez ki
● Kendi kitabımı bulamıyorum seninki nerede?
● Seni öyle göreceğim geldi ki 


9. Etkinlik

“Saygı” konulu hikâye edici metin yazma yarışması yapılacağını varsayınız. Bu yarışma kapsamında yarışmaya katılacak metinlerin taşıması gereken özellikler aşağıda verilmiştir.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları TUNA Yayınları


Defterinize bu özellikleri taşıyan hikâye edici bir metin yazınız.
Cevap: Park Koruyucusu Kerem

Kerem, babasının iş tayininin çıkmasından dolayı ailesiyle beraber Kayseri’ye taşınmak zorunda kalmıştır. Kerem yerleştikleri evlerinde eşyalarını ailesi kurmaya başlarken kendisi de eşyalarını kurduktan sonra mahallesini tanımak için sokağa çıkmış ve evlerinin çaprazında bir çocuk parkı olduğunu fark etmiştir. Kerem hemen bu parka giderek oyun oynamak istemiştir ama Kerem parkı görünce adeta şok oldu ve şöyle dedi:

—Buranın hali ne böyle? Çok fazla çöp var.

Kerem bunu görünce dayanamadı ve evine koşup bir çöp poşeti ile bir çift eldiveni ellerine geçirip parka geri koştu. Bu sırada parkta kendisinden önce başka çocuklar gelmiş, simit yiyor ve ayran içiyordu. Çocukların ayran jelatinini yere attığını görünce onlara seslendi:

—Arkadaşlar, neden parka çöp atıyorsunuz?

“Zaten park çok kirli, bir tane de biz atsak ne olacak ki?” diye çıkıştı diğer çocuklardan en kısa boylusu.

Kerem elindeki çöp poşetini onlara gösterdi:

—Park zaten kirli diye yere çöp atmak yerine yerdeki çöpleri toplayabiliriz. Bu park sadece senin veya benim değil, tüm çocukların parkı. Bizden sonra gelen her çocuğa saygı duymalıyız çünkü bu park onunda parkı. 

Kerem böyle söyledikten sonra parkta dolaşarak yerde gördüğü irili ufaklı çöpleri toplamaya başladı ve hepsini çöp poşetine doldurdu. Bunu gören diğer çocuklar yere attıkları ayarn jelatinini alıp çöp kovasına attılar. Kerem o gün iki çocuğa güzel bir saygı dersi verdiğinin farkındaydı. Çok geçmeden iki çocuk Kerem gibi ellerinde eldiven ve çöp poşetiyle parka gelerek Kerem’e parkı temizlemede yardım ettiler. Hep beraber parkı temizledikten sonra parkta oyunlar oynayıp arkadaş olarak doyasıya eğlendiler.

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.