4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 50-51-53-54-55-56-57-58-59-60. Sayfa Cevapları Fersa Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 50-51-53-54-55-56-57-58-59-60. Sayfa Cevapları Fersa Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 50-51-52-53-54-55-56-57-58-59-60. Sayfa Cevapları Fersa Yayıncılık 2025-2026 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde 1. Ünite Değerlendirme Çalışmaları konusunun yer aldığı 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 50-51-52-53-54-55-56-57-58-59-60 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

4.Sınıf Matematik Ders Kitabı Fersa Yayınları 50-51-52-53-54-55-56-57-58-59-60. Sayfa Cevapları Toplama İşlemi

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları Fersa Yayıncılık

Hatırlayalım

154 + 249 işleminin sonucunu tahmin etmek için hangi yöntemler kullanılabilir? Söyleyiniz.
Cevap: 154 sayısı 150’ye, 249 sayısı 250’ye yuvarlanarak daha kolay bulunabilir.

150 + 250 = 400 yapar. Yuvarlanan kısımları da çıkarırsak 395 sayısını rahatça buluruz.


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları Fersa Yayıncılık

Mangala, bir Türk zekâ ve strateji oyunudur. İki kişiyle oynanır. Oyun tahtası üzerinde, karşılıklı altışar adet olmak üzere 12 küçük kuyu vardır. Her oyuncunun taşlarını toplayacağı birer büyük hazine kuyusu bulunmaktadır.

Mangala oynayan Dilara ile Hasan’dan hangisinin kuyusunda daha çok mangala taşı olduğu nasıl tahmin edilebilir? Tartışınız.
Cevap: Her kuyudaki mangala taşı öğrenilir ve kaç tane kuyu boşsa o kadar mangala taşı toplanarak tahminde bulunulabilir.

Örneğin her kuyuda 4 taş var ise ve kendi kuyularından 2 kuyu boşsa karşı tarafta 8 tane taşı olduğunu düşünebilir.


Yapalım Öğrenelim

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları Fersa Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları Fersa Yayıncılık

Tahmin yapan arkadaşınızdan hangi tahmin yöntemini kullandığını açıklamasını isteyiniz.
Cevap: Tahmin yapan arkadaşım sayıları en yakın onluğa yuvarlayarak topladı.

Örneğin 3 sayısını toplayabilmek için 241’i 240’a, 1418’i 1420’ye yuvarladı ve toplama işlemi sonucunda 1660’ı buldu Ona en yakın sayı 1659 olduğu için doğru cevabı hemen buldu.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları Fersa Yayıncılık

Alıştırma Yapalım

Aşağıda verilen toplama işlemlerinin sonuçlarını farklı yöntemler kullanarak tahmin ediniz. İşlemleri yapıp sonuçları aşağıya yazdıktan sonra tahminlerinizle karşılaştırınız.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları Fersa Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları Fersa Yayıncılık

Hatırlayalım

70 + 300 işleminin sonucu hangi zihinden işlem yöntemleri kullanılarak bulunabilir? Söyleyiniz.
Cevap: Bu sayıları en yakın yüzlüğe yuvarlayarak bulabiliriz. 70 sayısının en yakın yüzlük sayısı 100 olduğu için 100 kabul edilir. 100 + 300 = 400 yapar.


Dünya Okul Sütü Günü nedeniyle Mehmet Âkif Ersoy İlkokulunda süt dağıtım kampanyası düzenlendi. Kampanya için okuldaki 1145 öğrenciye normal süt dağıtıldı. Süt tükettiğinde sindirim problemleri yaşayan öğrencilere de 600 kutu laktozsuz süt dağıtıldı.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları Fersa Yayıncılık

Kampanyada Mehmet Âkif Ersoy İlkokulunda kaç öğrenciye süt dağıtıldığı zihinden nasıl bulunabilir?
Cevap:

1145 sayısı en yakın yüzlüğe yuvarlanır ve en yakın yüzlük 1100’dür. 
1100 normal süt ile 600 laktozsuz süt toplanır.
1100 + 600 = 1700 öğrenciye süt dağıldığını bulabiliriz.


Yapalım Öğrenelim

➤ Dörder kişilik gruplar oluşturunuz. Görev paylaşımında adaletli olunuz.
➤ Aşağıdaki elmalardan biri kırmızı, diğeri yeşil olacak şekilde iki elma seçiniz.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları Fersa Yayıncılık

➤ Seçtiğiniz elmaların üzerinde yazan sayıları kareli kâğıdın her bir karesine bir rakam yazılacak şekilde alt alta yazınız.
➤ Sayıların aynı basamaklarındaki rakamları çizgi çizerek bire bir eşleyiniz.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları Fersa Yayıncılık

➤ Toplama işleminde sıfırın etkisini anlatınız.
Cevap: Toplama işleminde sıfır etkisiz elemandır, sayıya hiçbir değer katmaz. 

➤ Rakamlarını eşlediğiniz sayıların zihinden nasıl toplanabileceğini açıklayınız.
Cevap:

  • İki sayının rakamlarını yukarıdan aşağıya sırayla karşı karşıya yazarız.
  • Her satıra eşit basamak değerleri geldiğine dikkat ederiz.
  • Her satırdaki rakamları toplar karşılarına yazarız.
  • Yeni rakamları yan yana getirerek toplam sonucu buluruz.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları Fersa Yayıncılık

Sıra Sizde

Siz de aşağıda verilen işlemleri ritmik sayma yöntemini kullanarak zihinden yapınız.
Cevap:

4446 + 500 için 5 kez her seferinde 100 sayı ekleyebiliriz.
4446 → 4546 → 4646 → 4746 → 4846 → 4946

5084 + 500 için 5 kez her seferinde 100 sayı ekleyebiliriz.
5084 → 5184 → 5284 → 5384 → 5484 → 5584

3233 + 600 için 6 kez her seferinde 100 sayı ekleyebiliriz.
3233 → 3333 → 3433 → 3533 → 3633 → 3733 → 3833

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları Fersa Yayıncılık

Alıştırma Yapalım

1. Aşağıdaki tabloda verilen toplama işlemlerini zihinden yaparak işlemlerin sonuçlarını tabloya yazınız.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları Fersa Yayıncılık

2. Aşağıda verilen toplama işlemlerinin sonuçlarını zihinden bulup yazınız. Kullandığınız zihinden işlem yöntemini yazarak belirtiniz.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları Fersa Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları Fersa Yayıncılık

HATIRLAYALIM

Problem: İçinde 478 fındık olan bir çuvala 354 fındık daha konulursa çuvalda kaç fındık olur?

Yukarıda verilen problemin çözümü için hangi işlemin yapılması uygun olur? Söyleyiniz.
Cevap: Yukarıdaki problemin çözülebilmesi için toplama işlemi yapılması daha uygun olur.

478+354 = 832 fındık yapar.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları Fersa Yayıncılık

SEN OLSAN NASIL YAPARDIN?

Siz 57. sayfada verilen problemi nasıl çözerdiniz? Anlatınız.
Cevap: Üçüncü sınıf öğrencilerinin topladığı pil sayısı ile dördüncü sınıf öğrencilerinin topladığı pil sayısını toplayarak sonucu bulurdum.

1403 + 745 = 2148 yapar.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları Fersa Yayıncılık

SIRA SİZDE

Siz de “Problem Kuralım” bölümündeki verileri kullanarak çözümünde toplama işlemini kullanacağınız bir problem kurunuz. Kurduğunuz problemi çözünüz.

Problem: Bir okulda bahar şenliği düzenlenmiş. Sabah saatlerinde şenliğe 1865 öğrenci gelmiş. Daha sonra öğleden sonra 2437 öğrenci daha şenliğe katılmış. Şenliğe toplam kaç kişi katılmıştır?
Problem Çözümü: 

Sabah saatlerinde gelen öğrenci sayısı 1865,
Öğleden sonra gelen öğrenci sayısı 2437.

1865 + 2437 = 4302 öğrenci şenliğe katılmıştır.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları Fersa Yayıncılık

ALIŞTIRMA YAPALIM

a. Bir okulda 887 erkek, 998 kız öğrenci vardır. Bu okuldaki toplam öğrenci sayısı kaçtır?
Cevap: 1885 öğrenci vardır.

Kız öğrenci sayısı 998,
Erkek öğrenci sayısı 887.

998 + 887 = 1885

b. Bilim ve Teknoloji Müzesini cuma günü 3033, cumartesi günü 3044, pazar günü 3055 kişi ziyaret etmiştir. Müzeyi üç günde kaç kişi ziyaret etmiştir?
Cevap: Müzeyi 3 günde 9132 kişi ziyaret etmiştir.

Cuma günkü ziyaretçi sayısı 3033
Cumartesi günkü ziyaretçi sayısı 3044,
Pazar günkü ziyaretçi sayısı 3055’tir.

3033 + 3044 + 3055 = 9132

c. Bir akvaryumda 870 Japon balığı ve bu balıklardan 234 fazla melek balığı vardır. Akvaryumdaki teleskop balığı sayısı ise melek balıklarının sayısından 345 fazladır. Bu akvaryumda toplam kaç balık vardır?
Cevap: Akvaryumda toplam 3423 balık vardır.

Japon balığı sayısı 870.

Melek balığı sayısını bulmak için 870’e 234 ekleriz. 870 + 234 = 1104 tane melek balığı vardır.

Teleskop balığının sayısını bulabilmek için melek balığı sayısına 345 ekleriz. 1104 + 345 = 1449 teleksop balığı bulunur.

  • Japon balığından 870,
  • Melek balığından 1104
  • Teleskop balığından 1449 tane vardır.

870 + 1104 + 1449 = 3423

ç. Kazım bir mağazadan ayakkabı, takım elbise ve kaban aldı. Kazım’ın aldığı ayakkabının fiyatı 335 TL’dir. Takım elbisenin fiyatı, ayakkabının fiyatından 1205 TL fazladır. Kabanın fiyatı ise takım elbisenin fiyatından 855 TL fazladır. Buna göre Kazım toplam kaç TL ödeme yapmıştır?
Cevap: Toplam 4270 TL ödeme yapmıştır.

Ayakkabının fiyatı 335 TL.

Takım elbisenin fiyatını bulabilmek için 335’e 1205 ekleriz. 1205  + 335 = 1540 TL takım elbise fiyatıdır.

Kabanın fiyatını bulabilmek için 1540’a 855 ekleriz. 1540 + 855 = 2395 TL kaban fiyatıdır.

  • Ayakkabı fiyatı 335 TL,
  • Takım elbise fiyatı 1540 TL,
  • Kaban fiyatı 2395 TL’dir.

2395 + 1540 + 335 = 4270 TL


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları Fersa Yayıncılık

Yukarıdaki verileri kullanarak çözümünde toplama işlemi kullanacağınız bir problem kurunuz. Kurduğunuz problemi çözünüz.
Cevap: 

Problem: Okul kantininin işletmeciliği yürüten Neslihan Hanım üç haftalık kazancını bulmak istemektedir. Bu sayede her hafta sonunda defterine kazancını not almıştır.

Neslihan Hanım birinci hafta 2000 TL kazanmış ikinci hafta birinci hafta kazandığından 400 TL daha fazla, üçüncü hafta ise birinci hafta kazandığından 20 TL daha fazla kazanmıştır. Buna göre Neslihan Hanım 3 hafta boyunca toplam ne kadar kazanmıştır?

Çözüm:

1. Haftaki kazancı 2000 TL’dir.
2. Haftaki kazancını bulabilmek için 2000’e 400 ekleriz. 2000 + 400 = 2400
3. Haftaki kazancını bulabilmek için 2000’e 20 ekleriz. 2000 + 20 = 2020

2400 + 2020 + 2000 = 6420 TL kazanç sağlamıştır.

Aradığınız ödevi bulamadıysanız lütfen Fersa Yayıncılık 2025 veya MEB Yayınları 2025 ana içeriğimizi ziyaret ediniz.

Forum Sınıf Arama

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.

Örnek Kullanım: 3. sınıf türkçe sayfa 11 forum sınıf