Cevap Yaz
6 Kasım 2024, 18:26 - Furkan Yazdı

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 54-55-56-57-58-59-60-62-63-64. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 54-55-56-57-58-59-60-62-63-64. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Toplama İşlemi konusunun bulunduğu 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58-59-60-62-63-64 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı 54-55-56-57-58-59-60-62-63-64. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4.Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları 54-55-56-57-58-59-60-62-63-64. Sayfa Cevapları Toplama İşlemi

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları MEB Yayınları

Toplama İşleminde Sonucu Tahmin Etme

Düşünelim

123 + 456 işleminin sonucunu en yakın onluğa değil de en yakın yüzlüğe yuvarlasaydık sonuç nasıl olurdu? Gerçek sonuca daha mı yakın yoksa daha mı uzak bir sonuç elde ederdik?
Cevap: 123 + 456 işleminin sonucu 579’dur. En yakın yüzlüğe yuvarlayarak 100 + 500 işlemiyle cevap 600 olurdu. Bu da çok uzak bir sonuç değildir.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları MEB Yayınları

SORU 1

Aşağıdaki işlemleri yaparken en yakın onluğa ve en yakın yüzlüğe yuvarlayıp sonucu tahmin ediniz. Tahminlerinizi gerçek sonuçlarıyla karşılaştırınız.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları MEB Yayınları

1) ŞİMDİ SIRA SENDE

1. Aşağıdaki işlemlerin sonuçlarını en yakın onluğa ve yüzlüğe yuvarlayarak tahmin ediniz. Tahmininiz ile işlem sonucu arasındaki farkı bulunuz.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları MEB Yayınları


2. Bir sinema salonuna beş gün boyunca gelen izleyicilerin sayıları aşağıda verilmiştir. Bu sayıları en yakın onluğa yuvarlayarak 5 gün sonunda gelen toplam izleyici sayısını tahmin ediniz. Tahmininizi gerçek sonuçla karşılaştırınız.
Cevap: 3410 – 3396 = 14

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları MEB Yayınları


3. Bir kütüphaneden haftalık ödünç alınan kitap sayısı aşağıda verilmiştir. Bu sayıları en yakın yüzlüğe yuvarlayarak ödünç alınan toplam kitap sayısını tahmin ediniz. Tahmininizi gerçek sonuçla karşılaştırınız.
Cevap: 6808 – 6800 = 8

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları MEB Yayınları

Zihinden Toplama İşlemi

Düşünelim

Sizce saymaya başlanan sayı 100’ün katı değilse yüzer ritmik sayma nasıl yapılır? 373’ten başlayıp yüzerli artan sayılar nasıl sıralanır?
Cevap: Sadece yüzler basamağındaki rakam artarak ritmik sayma yapılabilir. 473, 573, 673 gibi bir ritmik sayı ortaya çıkar.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları MEB Yayınları

SORU 2

Aşağıdaki toplama işlemlerini zihinden yaparak bulduğumuz sonuçları örnekteki gibi noktalı yerlere yazınız.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları MEB Yayınları


SORU 3

Aşağıdaki toplama işlemlerini örnekteki gibi yaparak noktalı yerlere gelmesi gereken sayıları yazınız.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları MEB Yayınları


2. ŞİMDİ SIRA SENDE

1. Aşağıdaki toplama işlemlerini zihinden yapınız. Toplamı 3 basamaklı olan işlemlerin bulunduğu kutuları maviye, toplamı 4 basamaklı olan işlemlerin bulunduğu kutuları sarıya boyayınız.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları MEB Yayınları

2. Aşağıdaki soruları zihinden toplama işlemi yaparak cevaplayınız. Bulduğunuz cevapları sonuçlarla eşleştiriniz. Noktalı yere gelmesi gereken sayıyı da siz bulunuz.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları MEB Yayınları

Düşünelim

Bugün toplama işlemi yapmaya ihtiyaç duydunuz mu? Sizce hangi durumlarda toplama işlemini kullanırız?
Cevap: Bugün kaç saat ders çalıştığımı hesaplamak için, kaç saat uyuduğumu hesaplamak için, çantama koyduğum kitapların toplam ne kadar ağırlık oluşturduğunu merak etitğim sırada toplama işlemlerini kullandım.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları MEB Yayınları

SORU 4

Bir okul kantininde bir ay boyunca en çok satılan ürünler aşağıdaki grafikte verilmiştir. Bu grafikteki verilere göre bir problem kurup çözünüz.

Her dikdörtgen 50 adet ürüne karşılık gelmektedir. Bir problemi oluştururken sorudaki verilerin tamamını ya da bir kısmını kullanabiliriz.

Yukarıdaki verilerden yararlanarak bir ay boyunca okul kantininde satılan
• içecek miktarının toplamını,
• yiyecek miktarının toplamını,
• ürünlerin toplam satışını,
• bisküvi ve su satışının toplamını soran problemler oluşturabilirsiniz.
Cevap:

Yukarıdaki grafikteki bilgiler göz önünde bulundurularak bir ayda toplam kaç içecek satılmıştır?
Cevap:

1 ayda satılan ayran miktarı 500
1 ayda satılan su miktarı 400

500 + 400 = 900


Yukarıdaki grafikteki bilgiler göz önünde bulundurularak bir ayda toplam kaç adet sıvı olmayacak yiyecek satılmıştır?
Cevap:

1 ayda satılan bisküvi miktarı 250
1 ayda satılan tost miktarı 450

450 + 250 = 700

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları MEB Yayınları

SORU 5

Bir binanın yapımında tuğla örme işi 4 günde tamamlanmıştır. Bu inşaatta çalışan duvar ustaları; 1. gün 3718, 2. gün 4150, 3. gün 3910, 4. gün 1250 tane tuğla kullanarak işlerini bitirmişlerdir. Buna göre binanın yapımında toplam kaç tane tuğla kullanılmıştır? Çözümü aşağıya yapınız.
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları MEB Yayınları


3. ŞİMDİ SIRA SENDE

1. Koleksiyonunda 175 tane deniz kabuğu bulunan Efe, yaz tatilinde koleksiyonunu artırmaya karar vermiştir. Birinci ay 174, ikinci ay 186 ve üçüncü ay 204 tane deniz kabuğu toplayan Efe’nin koleksiyonunda toplam kaç tane deniz kabuğu olmuştur?
Cevap: 

175 + 174 = 349 (1. ay toplam deniz kabuğu miktarı)

349 + 186 = 535 (2. ay toplam deniz kabuğu miktarı)

535 + 204 = 739 (3. ay sonunda toplam deniz kabuğu miktarı)

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları MEB Yayınları

2. Aşağıda bir farenin peynire ulaşabileceği yollar ve bu yolların uzunlukları verilmiştir. Bu farenin peynire ulaşabileceği en kısa yol kaç metredir?
Cevap: En kısa rotaları tabloda işaretledik. Bu bilgiye göre 120m + 145m + 70m + 84m yolların toplamı 419 ettiği için kırmızı numaralı rota en kısadır.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları MEB Yayınları


3. Bir yarış pistindeki toprak, asfalt ve kum olan bölümlerin uzunlukları aşağıda gösterilmiştir.

Bu pistte toprak bölüm asfalt bölümden 250 m daha uzundur. Kum bölüm ise toprak bölümden 240 m daha uzundur. Buna göre pistin tamamı kaç metredir?
Cevap:

4375 + 250 = 4625 (Toprak bölüm uzunluğu)

4625 + 240 = 4865 (Kum bölüm uzunluğu)

4375 + 4625 + 4865 = 13865

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları MEB Yayınları


4. Bir kuru yemişçide bulunan bazı ürünlerin fiyatları aşağıda verilmiştir. Bu verilerden yararlanarak bir problem kurup çözünüz (Tablodaki sayılar ürünlerin 1 kg fiyatıdır.).
Cevap:

Kuruyemişçiye giden Kazım Bey; badem, ceviz ve çekirdekten bir kilo aldığına göre toplam ne kadar ödeme yapması gerekir?
Cevap: 160 + 138 + 36 = 334

Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.