Cevap Yaz
30 Ekim 2024, 13:24 - Aysel Yazdı

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148-149. Cevapları MEB Yayınları

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 144-145-146-147-148-149. Sayfa Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 3. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Öfke Kuşları Orkestrası Metni Cevapları içeriğinin bulunduğu 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148-149 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148-149. Cevapları MEB Yayınları

3.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 144-145-146-147-148-149. Sayfa Cevapları Öfke Kuşları Orkestrası

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları MEB Yayınları

Haydi Başlıyoruz

Öfkelendiğinizde öfkenizi kontrol etmek için neler yaparsınız? Arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap: Sakinleşene kadar içinden sayı sayar ve güzel şeyler düşünmeye çalışırım.


Tahminlerimizi Söylemeye Hazır Mıyız?

Aşağıdaki görseli inceleyerek dinleyeceğimiz metnin konusunu tahmin edelim.


Tahmininizi aşağıdaki boş alana yazınız. Metni dikkatle dinledikten sonra tahmininizin doğru olup olmadığını değerlendirmeyi unutmayınız.
Cevap: Kuşların çıkardığı seslerden bahsediyor olabilir.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları MEB Yayınları

Sözcükleri Keşfediyoruz

Aşağıdaki sözcüklerin anlamlarını, metinde geçtiği cümlelerden yararlanarak tahmin ediniz. Bu sözcüklerle ilgili birer cümle yazınız.
Cevap:

Üşüşmek
Tahminim: Etrafına toplanmak, birikmek
Cümlem: Çocuklar oyun oynamak için öğretmenin etrafına üşüştüler.

Orkestra
Tahminim: Koro şeklinde çıkarılan sesler.
Cümlem: Öğretmenimiz sınıfımızda 29 Ekim orkestrası oluşturdu.

Şef
Tahminim: Yemek ve pasta yapan kişi.
Cümlem: Bugün oyun oynarken ben şef olmuştum.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları MEB Yayınları

Dinlediğimizi Anlıyoruz

1. Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.

a. Aliş’in başına kuşlar niçin üşüşmüştür?
Cevap: Aliş sinirlendiği için başına kuşlar üşüşmüştür.

b. Aliş’in başına üşüşen kuşların özellikleri nelerdir?
Cevap: İrili ufaklı kuşlar üşümüştür.

c. Aliş, kuşların varlığını kabul ettiğinde ne olmuştur?
Cevap: Öfkesi yatışmış ve gülümsemeye başlamıştır.

ç. Öfke kuşları gittiğinde Aliş neler hissetmiştir?
Cevap: Onların uçuşunu izlerken hafiflemiştir.

d. Metnin konusunu ve ana düşüncesini yazınız.
Cevap:
Metnin konusu: Öfkelenen çocuğun etrafına toplanan kuşları anlatıyor.
Metnin ana düşüncesi: Öfkenin kötü bir şey olduğu.

2. Dinlediğiniz metinde yer alan hayal ürünü ve gerçek ifadeleri yazınız.
Cevap: Aliş’in dondurmasını düşürmesi gerçek, öfke kuşları orkestrası ise hayal ürünüdür.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları MEB Yayınları

Dilimizin Kurallarını Öğreniyoruz

1. Dinlediğiniz metne göre aşağıda verilen eksik ifadeleri kutu içindeki sözcüklerle tamamlayınız. Cümleleri oluş sırasına göre numaralandırıp paragraf oluşturunuz.
Cevap:

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları MEB Yayınları


2. Aşağıdaki görsellerle varlıkların özelliklerini belirten veya niteleyen sözcükleri eşleştiriniz. Eşleştirdiğiniz sözcüklerle defterinize kısa bir öykü yazınız.
Cevap:

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları MEB Yayınları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları MEB Yayınları

Sesli Düşünüyoruz

Dinlediğiniz metni olayların oluş sırasını dikkate alarak ana hatlarıyla anlatınız. Dinlediğiniz metinle ilgili görüşlerinizi nezaket kurallarına uyarak arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Dondurma alan Aliş’in dondurması düştüğü için öfkelenmiş ve etrafını irili ufaklı kuşlar sarmıştır. Bir şeye sinirlendiği, kızdığı zaman bu kuşlar başına toplanırmış. Aliş onları kaçırmak için bağırmaya başlamış ama bu sefer daha çok kuş toplanmaya başlamış. Acaba arkadaşlarımın da başına geliyor mu diye düşünmeye başlamış. Endişelendiğinde, öfkelendiğinde, üzüldüğünde ortaya çıkan kuşlar onun duygularının misafiriydi. Aliş kuşların varlığını kabul edip onlara gülümsediğinde kuşlar etrafından ayrılmaya başlamışlardır. Aliş onlar gidince rahatlamıştır. Annesi Aliş’e usta bir orkestra şefi olduğunu söylemiştir. Aliş’te sakin olduğu zaman hayatın daha güzel olduğunu söylemiştir.


Düşündüklerimizi Yazıyoruz

Defterinize “çabuk öfkelenmek, başka özellikleri fark etmek, kendi özelliklerinin farkına varmamak, öz güven sahibi olmak, olumlu düşünmek” gibi davranış ve duyguları içeren bir öykü yazınız. Öykünüzü sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap:

Sınıfımıza yeni bir arkadaşımız gelmişti. Kimseyle konuşmadan sırasına oturdu ve başını öne eğdi. Sessizce arkadaşımın yanına yaklaşıp ona hoş geldin dedim ve neden konuşmadığını sordum. O ise bana çekindiğini, sınıftakilerin onu sevmeyeceğini düşündüğünü söyledi. Ona yanlış düşündüğünü her zaman olumlu düşünmesi gerektiğini ve özgüvenli olması gerektiğini söyledim. Ardından öğretmenimiz bir etkinlik yapmaya karar verdi ve duygularımızdan bahsetmemizi istedi. Bazı arkadaşlarımız çabuk öfkelendiklerini, bazıları her zaman neşeli olduklarını anlattı. Herkes kendi özelliklerinin farkına vardı ve yeni gelen arkadaşımızda duygularını açığa vurmuş oldu. Bizlere alıştı ve yeni sınıfını çok sevdiğini söyledi.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları MEB Yayınları

Metinden zıt anlamları olan sözcükleri bulup altlarını çizelim. Bu sözcüklerin zıt anlamlarını söyleyelim.
Cevap: 

  • İri-Ufak
  • Azalmak- Çoğalmak
  • Yakın-Uzak
Ders ve Çalışma kitabı cevapları aramalarınızda internet sitemizi daha üst sıralarda listelemek için aramalarınızın sonuna "forum sınıf" yazabilirsiniz.
Örnek Kullanım: 6. sınıf matematik öğün yayınları sayfa 40 forum sınıf

Linkedin'de Paylaş

Ξ Bir cevap yazın

Künye Gizlilik Politikası İletişim Hakkımızda Türkçe Ders Kitabı Cevapları

Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.