3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 97-101-102-103-104-105-106-107. Sayfa Cevapları İlke Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 3. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Yaşlı Kitap Metni Cevapları konusunun yer aldığı 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 97-101-102-103-104-105-106-107 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Çocuk kitapları türlerinin neler olduğu hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Çocuk kitaplarının masal, destan, öykü, çizgi roman, fabl gibi türleri vardır.
2. “Kitapsız büyüyen çocuk, susuz yetişen fidana benzer.” sözünden ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.
Cevap: Bu sözden bir çocuğun kitap okumadıkça kendini geliştiremeyeceğini anlıyorum.
a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin ve kelime grubunun anlamlarını sözlükten bulup sözlük defterinize yazınız.
Cevap:
Diyar: Memleket, vatan, yurt.
Ezgi: Ses, müzik.
Işıldak: Yaydığı ışıkla ortamı aydınlatan araç
Ödünç almak: Birinin eşyasını bir süreliğine almak.
Hoparlör: Sesin yayıldığı cihaz.
b. Aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap:
Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Kütüphanedeki kitaplar ne zaman konuşmaya başladılar?
Cevap: Saatler gece yarısını vurunca konuşmaya başlamışlar.
2. Yaşlı kitap neler söyleyerek arkadaşlarına yakındı?
Cevap: “Ah, ah fark edilmek ne güzel! Ben çok eski ve yaşlı bir kitabım. Çocukların ilgisini çekemiyorum artık. Çocuklarla kucaklaşamadıktan sonra bir kitap neye yarar?” diyerek arkadaşlarına yakınmış.
3. Kütüphanedeki kitaplar birbirleriyle niçin tartıştılar?
Cevap: Bazı kitapların çocuklar tarafından okunduğu bazılarının da okunmadığını konuşarak tartışmışlardır.
4. Boncuk gözlü çocuk, yaşlı kitabı görünce niçin çığlık attı?
Cevap: Boncuk gözlü çocuk aradığı kitap o olduğu için kitabı görünce çığlık atmış.
5. Çocuğun odasındaki elektronik kitaplar, yaşlı kitaba nasıl davrandılar?
Cevap: Alaycı bir şekilde davranmışlardır.
6. Yaşlı kitap, elektronik kitapların anlattıklarına ne zaman inandı?
Cevap: Yaşlı kitap çocuk elektronik kitapları bilgisayara takıp dinlemeye başlayınca inandı.
7. Çocuğun onu okuyup bitirdiği akşam yaşlı kitap neler yaşadı?
Cevap: O akşam yaşlı kitap çok mutlu olup arkadaşlarına anlatmıştır ve elektronik kitaplar ondan özür dilemişlerdir.
8. Yaşlı kitap kütüphaneye döndükten sonra neler oldu?
Cevap: Yaşadıklarını arkadaşlarına anlatmış ve kardeşçe yaşamaya başlamışlar.
a. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Cevap:
Metnin Konusu: Yaşlı kitap, öykü kitabı, elektronik kitaplar ve diğer kitaplar arasında geçen konuşmayı anlatıyor.
Metnin Ana Fikri: Kitap okumanın önemi.
b. Aşağıdaki şemayı metne göre tamamlayınız.
Cevap:
Metnin Başlığı: Yaşlı Kitap
Metnin Şahıs Kadrosu: Öyküler, gezi kitapları, yaşlı kitap, masal kitapları, elektronik kitaplar ve çocuk.
Olayın Gerçekleştiği Mekan: Çocuğun odası ve kütüphane
Metinde Anlatılan Olay: Kütüphane yaşlı kitap ve diğer kitapların arasında geçen kimi okuyacaklar konuşmasını anlatıyor.
Aşağıdaki görsellerin metnin hangi bölümlerini gösterdiğini anlatınız.
Cevap: Yaşlı kitabın kimse onu okumadığı için üzüldüğünü anlattığı bölüm ve sonra çocuk onu okuduğu için mutlu olduğunu gösterdiği bölümdür.
a. Aşağıdaki kitap türlerinden hangisini okumayı diğerlerine göre daha çok seviyorsunuz? Bu sorunun cevabı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Ben bu türlerden en çok çizgi romanı seviyorum. Görseller benim daha çok dikkatimi çekiyor.
b. Aşağıdaki çocukların açıklamalarını okuyunuz. Bu açıklamalara göre ilgili cümleleri tamamlayınız.
Cevap:
Benim adım Pelin. Gerçek veya tasarlanmış olayların anlatıldığı düzyazı türündeki kitapları okumayı seviyorum.
Cevap: Pelin’in okumayı sevdiği kitap türü hikayedir .
Benim adım Doruk. Kahramanları genellikle hayvanlardan seçilen, sonunda ders verme amacı olan, düzyazı veya şiir biçiminde yazılmış metin türlerinin yer aldığı kitaplar ilgimi çekiyor.
Cevap: Doruk’un ilgisini çeken kitap türü fabldır.
Benim adım Yasemin. Konuyu ve olaylar zincirini, kesintisiz olarak resimleme yöntemiyle okuyucuya sunan kitap türünü okumayı tercih ediyorum.
Cevap: Yasemin’in okumayı tercih ettiği kitap türü çizgi roman.
Benim adım Ali. Hayale dayanan, çoğunlukla insanlar, hayvanlar ve cadı, dev, peri gibi varlıkların başından geçen olağanüstü olayların anlatıldığı kitapları okumaktan hoşlanıyorum.
Cevap: Ali’nin okumaktan hoşlandığı kitap türü masaldır.
a. Aşağıda, yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş bazı kelimeler görselleriyle verilmiştir. Bu kelimelerin Türkçe karşılıklarını örnekteki gibi yazınız.
Cevap:
b. Aşağıdaki sembolleri anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap:
Gruplardaki cümlelerde geçen ortak sesteş kelimeleri, örnekteki gibi altını çizerek gösteriniz. Anlamı diğerlerinden farklı olan sesteş kelimenin bulunduğu cümleyi belirleyiniz. Bu cümlenin başındaki yıldızı boyayınız.
Cevap:
Aşağıdaki atasözlerini, atasözleri sözlüğünden yararlanarak tamamlayınız. Yazılarınızı özenli ve okunaklı şekilde yazınız.
Cevap:
Sakla samanı gelir zamanı .
Yazın çalışan kışın gülüşür.
Birlikten kuvvet doğar..
Ne ekersen onu biçersin..
Damlaya damlaya göl olur.
Ak akçe kara gün içindir.
Emek olmadan yemek olmaz .
Bilmemek ayıp değil, öğrenmemek ayıp.
Akıl akıldan üstündür.
Bazı geceler gökyüzünde gördüğümüz Ay hakkında araştırma yapınız.
Cevap: Ay, Güneş Sistemindeki en büyük uydudur ve Dünya’mızın uydusudur. Geceleri gökyüzüne ışık verir ve iklimleri düzenler.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.