3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 211-212-213-214-215-216-217-218. Sayfa Cevapları İlke Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 3. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Anadolu Metni Cevapları tarzında konuları olan 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 211-212-213-214-215-216-217-218 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. “Anadolu” denince aklınıza neler geliyor? Anlatınız.
Cevap: Anadolu denince aklıma, sıcakkanlı insanlar, misafirperverlik yöresel oyun ve kıyafetler geliyor.
2. Ülkemizi hangi özelliklerini belirterek tanıtabiliriz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Misafirperver, yöresel oyun ve kıyafetleri olan, sıcakkanlı, yardımsever bir ülkeyiz.
a. Aşağıdaki kelimeleri anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap:
b. Bu kelimeleri anlamlarına uygun olarak kullanacağınız birer cümleyi defterinize yazınız.
Cevap:
Halay: Düğünlerde halay çekmeyi çok severim.
Horon: Karadenizli arkadaşım bana horon oynamayı öğretti.
Ağıt: Şehit haberini duyan anne ağıtlar yakmaya başladı.
Efe: Efeler meydana çıkıp zeybek oynadılar.
Yar: Dosttan güzel yar olmazmış.
Yörük: Yörüklerin geleneksel kıyafetleriyle gösterimizi sunduk.
Düğün: Bu yaz abime düğün yaptık.
Öz: Üzümün özünü çıkarıp suyunu içtik.
Bozkır: Bozkırda koşup eğlendik.
Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.
1. Şaire göre Anadolu hangi özellikleriyle yurdumuzdur?
Cevap: Davullarla, zurnalarla, halaylarla, horonlarla, ağıtlarla, oyunlarla yurdumuzdur.
2. Şaire göre Anadolu hangi özellikleriyle özümüzdür?
Cevap: Efe, yörük, uzun hava, ve ninni özellikleriyle özümüzdür.
3. Şaire göre Anadolu hangi özellikleriyle yârimizdir?
Cevap: Duvarda sazıyla, Aşık Veysel’de olan sözleriyle, kınalı düğünleriyle yârimizdir.
4. Şaire göre Anadolu hangi özellikleriyle canımızdır?
Cevap: Bozkırıyla, çiçeğiyle, arısında, böceğiyle, uçuşan kelebeğiyle canımızdır.
Şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.
Cevap:
Şiirin konusu: Anadolu’nun özellikleridir.
Şiirin ana duygusu: Anadolu’ya olan sevgi.
a. Şiirde adı geçen halk ozanımız hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Aşık Veysel Şatıroğlu Türk Halk Ozanı ve şairdir. 25 Ekim 1894’te Sivas Vilayeti’nin Tenos kazasında doğdu.
b. Yaşadığınız yerin doğal, tarihî ve turistik yerleri, varsa tanınmış tarım ürünleri hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Yaşadığım şehir olan İstanbul’da bir sürü tarihi yerler bulunur. Bunlar; Yerebatan Sarnıcı, Ayasofya Camii, Sultan Ahmet Camii, Galata Kulesi gibi yerlerdir. Kanola yağı ve fasulye ise tanınmış tarım ürünlerindendir.
c. Yaşadığınız yeri tanıtmak için nasıl afişler tasarlayabileceğinizi arkadaşlarınızla belirleyiniz. Birlikte hazırlayacağınız afişleri okulunuzdaki uygun yerlere asınız.
Cevap: Yaşadığımız yeri tanıtmak için o bölgenin doğal ve tarihi güzelliklerini etkileyici resimlerle ifade eden kısa bilgilerin olduğu bir broşür hazırlayabiliriz.
a. Ülkemizin doğal, tarihî ve turistik yerleriyle ilgili aşağıdaki fotoğrafları inceleyiniz. Fotoğraflardaki yerlerin bulundukları il merkezlerini, haritadaki renklendirilmiş illerin adlarından yararlanarak yazınız.
Cevap:
b. Ülkemizin yukarıdakilerden farklı doğal, tarihî ve turistik yerleri hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Ülkemizin daha birçok doğal, tarihi ve turistik yerleri bulunur. Bunlara örnek olarak İstanbul’da Yerebatan Sarnıcı’nı, kız kulesini ve Urfa’da Göbeklitepe’yi örnek verebiliriz.
a. Bir okuldaki 3. sınıf öğrencilerine, okul gezisi kapsamında hangi müzeyi ziyaret etmek istedikleri soruluyor. Öğrencilerin bu soruya verdikleri cevaplara göre oluşturulan aşağıdaki grafiği inceleyiniz.
b. Aşağıdaki soruları grafiğe göre cevaplayınız.
1. Bu okuldaki 3. sınıf öğrencilerinin en çok ziyaret etmek istedikleri müze hangisidir?
Cevap: En çok Anıtkabir’i ziyaret etmek istemektedirler.
2. Anıtkabir’i ziyaret etmek isteyen öğrenci sayısı kaçtır?
Cevap: 35 öğrenci Anıtkabir’i ziyaret etmek istemektedir.
3. Kaç öğrenci Zeugma Mozaik Müze’sini ziyaret etmek istemektedir?
Cevap: 25 öğrenci bu müzeyi ziyaret etmek istemektedir.
4. Topkapı Sarayı Müze’sini ziyaret etmek isteyenler, Mevlana Müzesi’ni ziyaret etmek isteyenlerden kaç kişi fazladır?
Cevap: Topkapı Sarayı Müze’sini ziyaret etmek isteyenler, Mevlana Müzesi’ni ziyaret etmek isteyenlerden 20 kişi daha fazladır.
5. Bu okuldaki 3. sınıf öğrencilerinin sayısı kaçtır?
Cevap: Bu okuldaki 3. sınıf öğrencilerin sayısı 105’tir.
Gezip gördüğünüz yerlerle ilgili bir anınızı aşağıya yazınız. Anınızı, olayların oluş sırasına göre yazmaya dikkat ediniz.
Cevap: Ben Ankara Anıtkabir’i ziyarete gitmiştim. Gittiğimiz zaman askerler nöbet değişimi yapıyorlardı. Ben kalabalık diye onları göremediğim için babam beni omuzlarına alarak etrafı kolayca izlememi sağladı.
a. Aşağıdaki metinleri koyu yazılan ifadelere dikkat ederek okuyunuz.
b. Hangi metni anlamanız daha kolay oldu? Bu metinlerden hareketle yabancı dillerden dilimize giren kelimelerin Türkçe karşılıklarını kullanmanın önemi hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: 2. metini anlamam daha kolay oldu. Yabancı kelimelerin Türkçe karşılığını kullanmak hem daha iyi anlamamızı sağlar. Hem de dilimizin yapısının bozulmasını engeller.
c. Aşağıda yabancı dillerden alınmış kelimeleri inceleyerek Türkçelerini noktalı yere yazınız.
Cevap:
Aşağıdaki fıkrada dairelerin içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap:
Aşağıdaki mâniyi okuyup özenli ve okunaklı şekilde noktalı yere yazınız.
Cevap:
Gelin geldi evimize,
Şenlik kuruldu köyümüze.
Hoş geldin allı gelin,
Sefa geldin pullu gelin.
Ali KEMAL
Türk Manilerinden Seçmeler
Millî bayramları kutlama törenlerini inceleyip bu törenlerin özelliklerini defterinize yazınız.
Cevap: Bu törenlerde İstiklal Marşı okunur. Bayraklar açılı. Şiirler ve yazılar okunur. Marşlar açılarak eğlenilir.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.