3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 164-168-169-170-171-172-173. Sayfa Cevapları İlke Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 3. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Gönüllü Trafik Polisi Metni Cevapları konusunun yer aldığı 3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 164-168-169-170-171-172-173 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
1. Trafikte gözlemlediğiniz hatalı davranışlar hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Trafikte ışıklara ve tabelalara uymama gibi ve gereksiz korna çalma gibi hatalı davranışlar vardır.
2. Trafikte hatalı bir davranış gördüğünüzde nasıl tepki verirsiniz? Açıklayınız.
Cevap: Hatalı davranış gördüğümde hatayı yapan kişiyi güzel bir dille uyarırım.
3. Okuyacağınız metnin görsellerini inceleyip konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Sıkışık trafiğe yardımcı olmak için gönüllü bir şekilde trafik polisi olan bir çocuğu anlatıyor olabilir.
a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin ve kelime gruplarının anlamları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz. Ardından bu kelimelerin ve kelime gruplarının anlamlarını sözlükten bulup öğreniniz ve sözlük defterinize yazınız.
Cevap:
komut
Anlamı: Buyruk verme, görevlendirme.
kavşak
Anlamı: Birbiriyle kesişen yol
refüj
Anlamı: Kaldırım.
ihlal
Anlamı: Bozma, zarar verme.
kabahat
Anlamı: suç, hata.
park yeri
Anlamı: Motorlu veya motorsuz taşıtların park alanı.
vızır vızır
Anlamı: Hızlı hızlı, ard arda
b. Aşağıdaki cümleleri, bu kelimelerden ve kelime gruplarından uygun olanı noktalı yerlere yazarak tamamlayınız.
Cevap:
• Bir engeli olmayan sürücülerin, engelli …..park………….. ……..yerini………..ni kullanmaları doğru değil.
• Kuralları .……..ihlal……………… eden yaya ve sürücülere para cezaları kesiliyor.
• ……..Kavşak………………...taki trafik ışıkları bozuk olduğu için kaza meydana gelmiş.
• …..Kabahat……………, yaya geçidini ihlal eden sürücüdeydi.
• Trafik polisinin ……..komut……………larına göre hareket etmemiz gerektiğini biliyorduk.
• Önce sola, sonra sağa, sonra tekrar sola baktım; yolun boş olduğundan emin olunca ………..refüj…………..e kadar hızlıca yürüdüm.
c. Aşağıdaki kelime gruplarını anlamlarıyla eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kelime grubunun anlamını sözlükten bulup noktalı yere yazınız.
Cevap:
a. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Çocuğun gözüne neden uyku girmedi?
Cevap: Trafik polisi olma sırası onda olduğu için gözüne uyku girmemiş.
2. Geç vakit uykuya dalan çocuk, rüyasında ne gördü?
Cevap: Rüyasında kendisini sağa sola komutlar verirken bulmuş.
3. Çocuk nerede görev yapacaktı?
Cevap: Çocuk okulun önündeki yaya geçidinde görev yapacaktı.
4. Çocuk, yaya geçidini ihlal eden sürücüyü nasıl uyardı?
Cevap: Camı açtırarak ”Yaya geçidini ihlal ettiniz ve yayaların can güvenliğini tehlikeye attınız.” diyerek uyarmıştır.
5. Küçük bir çocuğa neden az kalsın araba çarpıyordu?
Cevap: Annesi sohbete dalıp çocuğuna dikkat etmediği için az kalsın araba çarpıyordu.
b. Siz de defterinize metinle ilgili iki soru yazınız. Yazdığınız soruları arkadaşlarınıza sorunuz.
Cevap:
Soru: Çocuk başka ne gibi hatalar görmüştür?
Cevap: Kırmızı ışıkta geçen, yaya geçidi dururken arabaların arasından yola atlayanlar gibi birçok hata görmüştür.
Soru: Çocuğun görevi neydi?
Cevap: Çocuğun görevi yaya geçidinde gönüllü trafik polisi olmaktı.
a. Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Cevap:
Metnin Konusu: Bir günlüğüne okulun önünde gönüllü trafik polisi olan çocuğun gördüğü hataları anlatıyor.
Metnin Ana Fikri: Trafik kurallarına uymamız gerektiği ve önemi.
Metindeki çocuk gibi gönüllü trafik polisi olsaydınız trafikte yaşanan sorunlar karşısındaki tavrınız ne olurdu? Metinde anlatılan sorunlara nasıl çözüm bulurdunuz? Anlatınız.
Cevap: Bende gönüllü trafik polisi olsaydım, asla hataları affetmezdim. Hata yapanları güzel ve caydırıcı bir dil ile uyarırdım.
a. Aşağıdaki trafik işaretlerinin anlamları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap:
1.Yaya geçidi
2.Durak İşareti
3.Bisiklet Girebilir
4.Bisiklet Giremez
5.Alt geçit
6.Yaya giremez
7.Mecburi yaya yolu
8.Okul Geçidi
9.Kontrolsüz demir yolu geçidi
10.Üst geçit
11.Işıklı levha
12.Yol çalışması
b. Aşağıdaki metni okuyup her bir cümleyi görsellerdeki trafik işaretlerinden uygun olanıyla ilişkilendiriniz. İlişkilendirdiğiniz trafik işaretlerinin numaralarını, cümlelerin başındaki kutucuğa yazınız.
Cevap:
a. Görsellerdeki hatalı davranışları belirleyip noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
b. Görsellerdeki hatalı davranışların sonuçları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Bu hatalı davranışlar insanların sağlığına zarar verebilir aynı zamanda ölümle sonuçlanabilir. Bu yüzden kurallara uymamız gerekir.
Aşağıda verilen cümleler gerçek ögeler içeriyorsa “ ”, hayalî ögeler içeriyorsa “ ” takip ederek çıkışa ulaşınız. Ulaştığınız rakamı işaretleyiniz.
Cevap:
Günlük tutmaya devam ediyor musunuz? Trafikte gözlemlediğiniz hatalı davranışları hatırlayınız. Konuyla ilgili duygu ve düşüncelerinizi günlüğünüze yazar gibi aşağıya yazınız.
Cevap:
Sevgili Günlük
Bugün babamla birlikte uzun bir yolculuk yaptık. Uzun yolculuk dediğim babam işlerini hallederken beni de yanında gezdirdi. İlk önce kırmızı ışıklar yandı biz durduk ama yanımızdaki araç hiç ciddiye almadan hızlıca geçti ve trafiğin akışını bozdu. Yan şeritten gelenler son anda frene bastı ve herkes korna çaldı. Ardında babam ilerlerken yayalar için kırmızı ışığın yandığı esnada biri önümüze atladı. İnsanlar can ve mal güvenliği için kurallara uymalıdırlar.
Aşağıda büyük harflerin kullanıldıkları yerlerle ilgili verilen kurallar ile bu kurallarla ilgili örnek cümleleri eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz kuralı örnekleyen bir cümleyi noktalı yere yazınız.
Cevap:
Vecihi Hürkuş ve Nuri Demirağ hakkında bilgi edininiz.
Cevap: Vecihi Hürkuş havacılık mühendisidir. Nuri Demirağ Türkiye’nin ilk demir yolları mütahitlerindendir.
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.