3. Sınıf Matematik Ders Kitabı 46-47-50-53. Sayfa Cevapları Ekoyay Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 3. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Tek ve Çift Sayılar başlıklı konunun da olduğu 3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 46-47-50-53 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
Aşağıdaki konuşmayı okuyalım.
Yukarıdaki geçen konuşmada geçen tek ve çift ifadelerini başka nerelerde kullanıyorsunuz? Örnekler veriniz.
Cevap: Uzun eşşek oyununu oynarken, ayakkabı, eldiven alırken, ayrıca matematik de kullanıyoruz.
Saksılardaki çiçeklerin sayısını tek veya çift olarak belirleyiniz. Altlarına yazınız.
Cevap:
1. Aşağıdaki birimküpleri sayınız. Sayıların tek mi, çift mi olduğunu altlarına yazınız.
Cevap:
2. Aşağıdaki doğal sayılardan çift olanları işaretleyiniz.
Cevap:
3. Aşağıdaki doğal sayılardan tek olanları işaretleyiniz.
Cevap:
4. Aşağıdaki toplama işlemlerinden sonucu çift sayı olanlara “Ç”, tek sayı olanlara “T” yazınız.
Cevap:
a) 61 + 83 = …144… (Ç)
b) 24 + 46 = …70… (Ç)
c) 72 + 82 = …154… (Ç)
ç) 10 + 91 = …101… (T)
d) 65+74 = …139… (T)
e) 19+85 = …104… (T)
5. Aşağıdaki modellemelere göre işlemlerin sonucunun tek veya çift olup olmadığını yazınız.
Cevap:
1. Aşağıdaki vagonlara verilmeyen sayıları yazınız.
Cevap:
2. Aşağıdaki sayıları Romen rakamları ile yazınız.
Cevap:
a) 7 = ..VII..
b) 9 = ..IX..
c) 5 = ..V..
ç) 8 = ..VIII..
3. Aşağıdaki romen rakamlarını sayılar ile yazınız.
Cevap:
a) VIII = …8…
b) XI = …11…
c) XV = …15…
ç) XIV = …14…
4. Aşağıdaki romen rakamlarından hangisi 5 kibrik çöpü ile yazılamaz?
Cevap:
5. 15 sayısını Romen rakamı ile yazmak istersek en az kaç tane kibrit çöpü kullanırız? İşaretleyiniz.
Cevap: 15 → XV 4 tane kibrit çöpü kullanırız.
6. Aşağıda verilen sayı örüntülerinden boş bırakılan yerlere uygun Romen rakamlarını yazınız.
Cevap:
Facebook'ta Paylaş
Twitter'da Paylaş
Linkedin'de Paylaş
İlkokulun matematiği çok zevkli. Bende ilkokula giderken matematik dersinde çok başarılıydım ve eğleniyordum. Kardeşimede zorlandığı yerlerde yardımcı olarak matematiği sevdirmeyi başardım
Çok güzel vallahi ödevimin yarısını bunla yaptım böyle birşey yaptığınız için çok teşekkür ederim
Sitede yer alan yazı, resim ve dosyaların tüm hakları saklıdır ve izinsiz paylaşılması kesinlikle yasaktır.